Vierailija

ensisynnyttäjäksi???? Ja ne, jotka ovat vähän päälle 20 vuotta, ovat liian nuoria arvioimaan kohta neljäkymppisiä tai yli. Heistä 30-vuotiaskin on jo ikäloppu. Niin se vaan menee, että vanhetessaan nuoren ihmisen ikäraja sen kun mielissä nousee vaan. Nyt jo tuntuu, että 50-vuotiaskaan ei ole mikään vanha, kun itsellä on mittarissa tasan 40 vuotta. Jos joku yli 35-vuotias joutuu kysymään, onko hän liian nuori ensisynnyttäjäksi, on hän mielestäni lapsellinen. Ja jos joku alle 35-vuotias vaivautuu vastaamaan tuohon kysymykseen, hän on tietämätön, koska ei pysty kuvittelemaan, millaista se elämä sitten on tuon ikäisenä. Näin on. Uskokaa pois!

Sivut

Kommentit (39)

" Vanhat" vanhemmat on nykyään niin yleisiä varsinkin korkeasti koulutettujen ja hyvätuloisten perheiden keskuudessa, ettei kukaan taatusti pidä minään kummajaisena. Ihminen, joka huolehtii kunnostaan ja terveydestään jaksaa taatusti vauvanhoidon vielä nelikymppisenä ja murkkuiän kommervenkit vähän myöhemmin. t. 35-vuotiaana eskoisensa saanut.

Vierailija:

Lainaus:

ja oma lapsi häpeää jos aikuinen saa lapsia yli 35 vuotiaana. Ei sitä tosin vanhemmille kerrota... ei sitä äidille voi sanoa, että äiti on ikäloppu

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

olen monen murkun uskottu, kun äiti liian vanha uskoutumiseen. Suoraan murkun suusta: " Äiti kun on niin saakelin vanha, ettei sille voi puhua jo 45"

Itse haluan, että lapseni uskoutuvan minulle, enkä tee lapsia sen jälkeen kunminusta tulisi " vanha" siihen.

tämän kirjoittanut: ja oma lapsi häpeää jos aikuinen saa lapsia yli 35 vuotiaana. Ei sitä tosin vanhemmille kerrota... ei sitä äidille voi sanoa, että äiti on ikäloppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja oma lapsi häpeää jos aikuinen saa lapsia yli 35 vuotiaana. Ei sitä tosin vanhemmille kerrota... ei sitä äidille voi sanoa, että äiti on ikäloppu

Vierailija:

Lainaus:

Onhan se sille viidennellekin ihan yhtä lailla noloa, kun on vanha äiti jos sitä ajatellaan. Samoin jaksaminen pienen kanssa on varmaan ihan yhtä raskasta on sitten kyseessä ensimmäinen tai kymmenes lapsi, etenkin jos ei ole niitä muita lapsia siinä apuna hoitamassa.

mutta sekin on niin henkilökohtainen juttu, että kuka mitäkin haluaa. Toisaalta nämä iäkkäät äidit ja isät ovat eläneet sitä vapaampaa elämää pitempään ilman lapsia ja ehkä elämänkokemus on tuonut tullessaan viisautta, jolla murrosikäisen melskeet kestää... Voi olla toiveajattelua ;)

Minusta se 63-vuotias esikoisen saanut on liian vanha äidiksi. 81-vuotias kun lapsensa täysi-ikäinen. :S Jotain rajaa. Lapsilla on oikeus siihen, että heidän vanhempansa todennäköisesti hengissä vielä heidän saavuttaessaan puberteetin.

ja omat mielipiteet muuttuvat myös.

Minä tein 2 ensimmäistä lastani reilu parikymppisenä ja ajattelin, että bailaan sitten nelikymppisenä, kun lapset on jo isoja, sitä paitsi en haluaisi ikinä olla tuollainen ylisuojeleva tantta-äiti, ajattelin.

Nyt olen sen neljänkymmenen eikä tee vieläkään mieli hillua sen enempää kun parikymppisenä, oikeastaan vielä vähemmän kun aikasemmin. Ja olen parin pienen lapsen äitikin. En ole mielestäni yhtään ylisuojelvaisempi kun nuorenakaan aika samanlainen äiti mielestäni.

Joten eiköhän se ole ihan persoonasta kiinni minkälainen äiti on eikä iästä?

Sitä paitsi, kuka sanoo, että nelikymppinen äiti pärjää aremmin murkkuikäisen kanssa, minä ainakin olen välillä ihan helisemässä ja jaksamisesta ei ole kyse...

mutta pikkuvauvan äitinä toki iäkäs. Normaalistihan tuon ikäinen ei edes tule raskaaksi, joten nämä on vähän niin kuin erityistapauksia. Sen sijaan 43-vuotias tulee Suomessa vielä useinkin raskaaksi, mikäli lehtiä on uskominen. Minusta 50-vuotias ekaluokkalaisen äiti ei ole sen iäkkäämpi kuin 50-vuotias ekaluokkalaisen äiti, jolla on 7 muuta lasta.

sain esikoiseni 35-vuotiaana. Haluan olla lapselleni äiti, en paras ystävä. Kun lapseni haluaa murkkuna lävistyksen tai tatuoinnin, kiellän ja pyydän odottamaan kunnes täysi-ikäinen. En säntää yhdessä studiolle kokemuksia hankkimaan. Vauva arki on kaiken tähän astisen työnteon ja opiskelun jälkeen ollut ihanaa ja jään kotiin kunnes lapseni 3v. Lapsille kaikki yli 20-vuotiaat ovat ikäloppuja, he eivät erota toisistaan 35 tai 50 vuotiasta. Sen rakastavatko ja huolehtivatko vanhemmat he kyllä erottavat.

Vaikka nuoremmilla on myös kaikenlaista vaivaa, niin kyllä nimenomaan nämä yli 35-vuotiaat esikoistaan odottavat ovat niitä kaikkein vaivaisimpia. Siis keskimäärin, eivät tietenkään kaikki.

On täysin eri asia saada esikoinen parikymppisenä ja kuopus tai lisää lapsia päälle kolmekymppisenä, silloin kroppa on jo tottunut raskauden muutoksiin ja useimmilla kaikki sujuu paljon helpommin kuin samanikäisellä esikoistaan odottavalla. 35-vuotiaan naisen elimistö kun ei useimmiten enää ole yhtä sopeutuvainen kuin parikymppisen.

ja vaikka olisi ollut ainut ihminen maapallolla lisäkseni, en olisi hänelle murkkuna uskoutunut. Mielestäni hän oli n 70 vuotias henkisesti. Uskoutuuko jotkut murkut äideilleen oikeasti? ja jos uskoutuu luulen, ettei homma ole kiinni äidin iästä.

nimim. sain esikoiseni 34 v

Vierailija:

Lainaus:

" Vanhat" vanhemmat on nykyään niin yleisiä varsinkin korkeasti koulutettujen ja hyvätuloisten perheiden keskuudessa, ettei kukaan taatusti pidä minään kummajaisena. Ihminen, joka huolehtii kunnostaan ja terveydestään jaksaa taatusti vauvanhoidon vielä nelikymppisenä ja murkkuiän kommervenkit vähän myöhemmin. t. 35-vuotiaana eskoisensa saanut.

Vierailija:

Lainaus:

olen monen murkun uskottu, kun äiti liian vanha uskoutumiseen. Suoraan murkun suusta: " Äiti kun on niin saakelin vanha, ettei sille voi puhua jo 45"

Itse haluan, että lapseni uskoutuvan minulle, enkä tee lapsia sen jälkeen kunminusta tulisi " vanha" siihen.

tämän kirjoittanut: ja oma lapsi häpeää jos aikuinen saa lapsia yli 35 vuotiaana. Ei sitä tosin vanhemmille kerrota... ei sitä äidille voi sanoa, että äiti on ikäloppu

mutta tästä avioeroasiasta on todettava, että luin hiljattain lehdestä tutkimuksen, jossa todettiin nuorena lapsia saaneiden avioliiton kestävän helpommin lapsen saannin ja että yli 30-vuotiaina ensisynnyttäneet useammin eroavat pikkulapsiaikana.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat