Vierailija

samana päivänä olisi isoäitisi hautajaiset?

Sivut

Kommentit (40)

Voin kunnioittaa vainajaa muutenkin. Vietän hiljaisen hetken haudan äärellä tms. Ei siihen hautajaisia tarvita. Ja tuskin se kuollut mummu kauheasti loukkaantuu jos olen hautajaisista poissa.

Sen sijaan hääpari saattaisi olla pahoillaan että en tulisi paikalle, vaikka ymmärtäväisivätkin syyn. Osallistuminen hääjuhlaan ei ole sama asia kuin onnittelu jälkikäteen.

Mummot on molemmat todella läheisiä ja surupäivän iltana voisi olla mukava ajatella, että onneksi elämä jatkuu.

Jos häistä olisi tulossa jäykähköt istuskeluhäät, jättäisin kyllä väliin ja vetoaisin hautajaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja jos ystäväsi on hyvä sellainen, hän kyllä taatusti ymmärtää valintasi. Ystävää muistaisin silti lahjalla ja ehkä kirjeellä, jossa esittäisin kauniin onnittelun - antaisin ymmärtää että olen hengessä mukana, vaikka en fyysisesti olekaan läsnä. Ja kamala sanoa, mutta... häitä voi tulla vielä toisetkin, mutta hautajaisia tulee vain yhdet....

en ole isovanhempiani ikinä tuntenut. Mutta jos minulla olisi ollut mahdollisuus heihin tutustua, taatusti olisin heitä hautaamassa.

Häitä tulee ja häitä menee. Hyvin pitkälle ne ovat saman kaavan mukaisia. Ja todellakin olen jo ollut muutamalle ystävälle toisissa häissä... joteneipä tuo kauheasti harmittaisi jos ekat olisivat jääneet väliin...

Osallistuisin muuten vaikka aktiivisesti polttareihin ehkä häävalmisteluihin ja tosiaan laittaisin lahjan ja kirjeen menemään.

Ja voisithan sinä sitten pyytää hääparilta erikoiskohtelua... käydä vaikka heidän luonaan kohottamassa maljat, joskus vähän myöhemmin, ja ihastella yhdessä häävideon ja -kuvat. Saisi pari samalla muistella ja kerrata ikimuistettavaa päivää. ja sinä kuulisit mitä häissä tapahtui... vaikka aika vakioitahan nuo jutut on.

En voisi kuvitella hautaavani aamupäivällä mummia ja iltapäivällä ilakoivani... Naimisiin menijälle lahjan toimittaisin ja onnittelut, mutta en menisi juhliin. Periaatekysymys minusta.

suru- ja ilojuhla ei nyt sovi samalle päivälle ei mitenkään

pitäisi voida vaikuttaa lähisukulaisen hautajaispäivän valintaan ne on yleensä 1-3 viikon kuluessa kuolemasta

häät on voitu lyödä lukkoon jo 1/2 - 1 vuotta aiemmin joten niitä ei voi muuttaa

ainoa poikkeus saattaisi olla, jos olisin kaaso, mutta tiedän, että silloin mummun hautajaiset ei olisi saman päivänä.

häiden päivämäärä on jo ollut siinä vaiheessa pitkään tiedossa.

mutta tosiaan normivieraana jos olisin häissä, niin ehdottomasti hautajaisiin menisin!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat