Seuraa 

hei!

osaisiko joku auttaa, mitä tehdä kun vauva 2 kk saattaa nukkua vaan kolmisen tuntia päivässä?

2-3 viikkoiseksi vaan nukkui ja söi, oli ehkä n. 3 tuntia vuorokaudessa hereillä, niin kuin kai vastasyntyneet yleensäkin.

Mutta sitten n. kuukauden iässä yhtäkkiä alkoi olla tosi paljon valveilla. Aamulla pari tuntia hereillä, sitten 5-6 tunnin päikkärit parvekkeella, sitten illalla 4-5 tuntia hereillä. Illat kitisi väsymystään mutta ei vaan nukahtanut ennen iltaysiä.

Nyt 2 kk iässä nuo päikkäritkin on lyhentyneet n. kolmituntisiksi, ja ne saattaa olla päivän ainoat unet, yöunia lukuun ottamatta. Ongelmana vielä nyt on se, että vauva tottui nukahtamaan kevättalvella parvekkeelle, mutta nyt partsi on jo usein liian kuuma vauvan nukkua.

Onkohan muuta vaihtoehtoa kuin minun lähteä aina vauvan kanssa ulos, ja olla itsekin ulkona päikkäriajat. Eli vähintään 6 h per päivä... Yksin en uskalla kerrostalon pihalle jättää. Olis kuitenkin mukava itsekin levätä ja syödä ja tehdä kotihommia kun vauva nukkuu, mutta eihän se onnistu jos pitää olla pihalla vaunujen vieressä...

AUTTAKAA KOKENEEMMAT ÄIDIT!!!

Kommentit (2)

Meillä poika nyt 9 viikkoa, eikä välillä nuku kuin kuvaamasi ajan keskellä päivää noin 3- 4 tuntia. Ensin olin huolissani, mutta olen siihen jo tottunut. Yleensä tulkitsen esim. kakka ei irtoa päiväksi. Vauva kyllä ottaa takaisin jossakin vaiheessa. Poika on nyt sittemmin välillä nukkunut lähes koko päivän (siltä se ainakin tuntuu, kun on ollut monta " valvottua välissä" ). Jos vauva on muuten hyvän tuulinen ja nukkuu yöllä minusta kaikki on o.k.

Ja ilta on tietysti välillä tuollaista " ähellystä" , mutta on se sitä silloinkin jos koko päivä on mennyt nukkuessa.

Itse ehkä yrittäisin opettaa vauvaa nukkumaan sisällä vaikka vaunuun...

Luota itseesi!

Noin kahden kuukauden ikäisenä on meidän muksulla sekä ainakin muutamalla tuntemallani lapsella alkanut sellainen vaihe että vauva haluaa selvästi jo aktivointia.. Eli leluja vaan esittelemään ja laulelemaan ja hyppyyttämään ja jututtamaan vaan pikkukaveria, niin sitten unikin jo maittaa. ja vauva oppii viihtymään itsekseen pikku hiljaa! Kokoajan voi tehdä enempi juttuja vauvan valvoessa, kun on joku leikkikalukaari jota vauva voi tuijotella ja opetella tarttumista.

nemma&muksis 11 vkk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat