Vierailija

siis olen täysimettänyt kuopusta jo 9kk ja maitoa jää jokapäivä niin paljon yli, että olen pakastellut sitä ja aina saa heittää pois kun ei kertkeä käyttää.

tuttavan iometys epäonnistui ja hän haluaisi ostaa minulta tuota ylijäämä rintamaitoa, siis lypsäisin päivittäin ja pakastaisin ja hän esim kerran tai pari viikossa hakee pullot omalle vauvalleen.

hän itse ehdotti tätä että myy hänelle. mutta kysymys onkin että mitä kehtaa pyytää tästä kun tutulle myy?

arvokastahan se on

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ennen äm luovutusta tutkitaan samoja asioita kuin verenluovuttajalta. Luovutetun äidinmaidon nauttiminenhan vastaa verensiirron saamista. Silloin on parempi olla supertarkka kuin vähän liian leväperäinen asioiden tutkimisen suhteen. Äidinmaitokeskuksesta saa turvallista äidinmaitoa, mutta sitä ei saa naapurin tissistä. Ei, vaikka hän vakuuttaisikin olevansa ihan terve. Naapurilla, kuten ei sinullakaan ole edes todennäköisesti tietoa, mitä täytyy tutkia,ennen kuin maitoa voi alkaa luovuttamaan.

Miten niin ei ole arvokasta? Onhan siinä iso työ pumpata ja pitää tosi hyvä huoli hygieniasta (ainakin äm-keskukseen pitää ensin pestä rinnat, steriloida kaikki tosi hyväksi, käyttää antiseptisia saippuoita käsienpesuun ym.).

Oikeaa hintaa en osaa arvioida. Soita äm keskukseen ja kysy paljonko maksavat siellä. Myy hiukka halvemmalla jos on puolituttu, paljon halvemmalla jos on hyvä kaveri? Tai entäs korvikkeen hinnalla?

vaivanpalkkaa litralta, jos joku välttämättä haluaa juottaa lapselleen.

Itse olen luovuttanut, ja minulta ei mitään sairauksia tms. testattu. Joka maitoerästä kyllä otettiin näytteet.

Meille oli jäänyt pakastimeen maitoa jonka olin lypsänyt kun vauva 3 viikkoa, niin se oli kuin kermaa, kun taas nyt maitoni (vauva 10 kk) on samannäköistä kuin 1%maito.

Vierailija:

Lainaus:

En todellakaan antais vauvalleni kenenkään tuttuni tissimaitoo!!

Antaisit mieluummin nautaeläimen maitoa? ;D

Äm keskus muuten kai pastöroi maidot. Ja ei muutenkaan tosiaankaan vastaa mitään verensiirtoa heidän luovotusmaitojensa antaminen vauvalle. Läheskään joka luovotettua erää ei tutkita, vaan aina silloin tällöin pistokokein katsotaan bakteerimäärää. Ja äidille verikokeet luovutuksen alkaessa, niistä katsotaan HIV, hepatiitti C, ym, ja neuvolasta kysytään raskauden aikaiset verikoetulokset. Siinä se. :-) Hysteeristä väkeä täällä.

Vierailija:

Lainaus:

ei maidossasi ole pienelle vauvalle tarpeeksi ravintoaineita. Äidinmaitokeskukseenkin otetaan vain synnytyksestä 3 kk:tta.

Äm keskus ottaa vastaan maitoa 8kk synnytyksestä. Ja senkään jälkeen maidon ravintoarvoille ei tapahdu yhtään mitään. T: luovottaja.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat