Vierailija

Ystäväni (erittäin läheinen lapsuudenystävä) menee naimisiin ja miestäni ei kutsuttu. Olemme asuneet yhdessä vasta vuoden, mutta odotan lasta (ystävä tietää) ja silti kutsu tuli vain yhdelle. Siinä mielessä ymmärrän, koska ystäväni ei ole miestäni nähnyt. Asumme todella kaukana toisistamme tällä hetkellä ja viimeksi tapasimme mökillä tyttöporukalla.

Jotenkin ihmetyttää... Jättää nyt toisen avomies ja tuleva lapsen isä kutsumatta! Tekisi mieli jäädä pois vai olenko nipo?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija:

Lainaus:

Kerran veljeni jätti tulematta sukulaisen häihin, kun puolisoa ei kutsuttu. Minusta älytöntä! Ihan kuin se olisi suuri loukkaus, ettei saa kutsua?

Minä olen mennyt kaikkiin ystävieni ja sukulaisteni häihin riippumatta siitä keitä muita on kutsuttu. Kyllä minä haluan olla iloisessa juhlassa mukana riippumatta siitä keitä muita on kutsuttu!!

Ja tosiaan... Kaikki jotka ovat järjestäneet häitä tietävät, kuinkä ärsyttäävää on kun joutuu yhden ihmisen takia kutsumaan neljä. Tai sitten jättää kutsumatta yksi ihminen koska nämä neljä perheenjäsentä eivät mahdu juhliin.

Mutta ystäväni soitti sitä ennen, että sopisiko sellainen, koska häät olivat todella pienet. Vain muutama ihminen. Itse asiassa mieheni oli helpottunut, koska ei olisi edes halunnut tulla.

Eli meni mukavasti. Puhuppa asiasta kaverisi kanssa, niin asiat selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

yhteiset ystävämme ilman perheitään. sehän voi olla todella hauskakin idea. Vähän niinkuin " luokan tytöt" koolla taas. Ei se aina tarvi olla niin virallista. Joskus voi olla hauskaakin. Muutenkin tuo häiden " täytyy" -osuus on aika tylsää. Miksei häistään voisi tehdä juuri sellaisia kuin itse haluaa ja kutsua paikalle ne ihmiset joita rakastaa.

Lainaus viestistä 11: " Vieraiden viihtyvyydestä tulee pitää kiinni! Pitää olla varaa kutsua ihmiset avecilla!

Jos ei ole niin menkää maistraatissa! Todella ahneita ihmisiä!"

Näin voi olla helppo ajatella, jos ei tiedä, kuinka kallista on järjestää häät. Me ollaan menossa kesällä naimisiin, ja jokaisen kutsutun hinnaksi tulee n. 50 e (sis. pelkästään pitopalvelun). Jos alkaa tulla paljon ylimääräisiä avecceja, niin olemme kohta vararikossa. Häihin menee muutenkin hirveästi rahaa, n.7000 euroa, vaikka ollaan yritetty nipistää joka asiassa. En todellakaan halua, että vieraat tuovat ylimääräisen seuralaisen. Toisaalta tiedämme kyllä, jos jollakin on seurustelu/avo/aviopuoliso ja kutsumme sellaiset avecin kera. Mutta jos kutsussa ei lue, että avec, niin ei niitä tartte väkisin raahata mukaan!

eli onko muilla kavereilla myös " sinkku" kutsu?

en suuttuisi jos muita on kohdeltu samoin mutta jos olet ainoa niin kyllä voi jo loukkaantuakkin!

Jos ei vaikka tiedä ' statustasi' , tai ' avec' oli unohtunut, tai kyseessä on jokin häitten kokoon liittyvä linjaus tms. Päätä sitten vasta menetkö yksin, yhdessä vaiko et ollenkaan.

Jos juhlat halutaan pitää pieninä ja intiimeinä, sinne todellakin jokainen on kutsuttu juuri siksi että hänet halutaan, eikä siksi että nekin ja nekin on pakko jne. Tietenkin avec-kutsut aiheuttaisivat vähemmän harmitusta vieraille, mutta minusta kutsu on otettava sellaisena kun se tulee. Kutsujaa pitää kunnioittaa. Tietysti myös vierastakin joka ei koe voivansa tulla yksin pitää ymmärtää ja olla suuttumatta jos hän ei halua tulla.

Ekana meet häihin yksinäsi kuten on kutsuttu.

Mutta jos asia sinua häiritsee (häiritsisi muakin), voithan hyvälle ystävälle soittaa ja tarkistaa asian, että eikö todellakaan avopuoliso, tuleva isä ole tervetullut. Vähän moukkamaista ehkä, mutta jospa ystäväsi ei ole jostain syystä hoksannut..

Tai sitten jätät menemättä, jos et kehtaa kysyä. Vetoa hienotunteisesti johonkin " fiksuun" syyhyn, pitkä matka, raskausväsymys tms. Lähetä toki muistamiset hyvälle ystävällesi ja hänen puolisolleen!

Kerran veljeni jätti tulematta sukulaisen häihin, kun puolisoa ei kutsuttu. Minusta älytöntä! Ihan kuin se olisi suuri loukkaus, ettei saa kutsua?

Minä olen mennyt kaikkiin ystävieni ja sukulaisteni häihin riippumatta siitä keitä muita on kutsuttu. Kyllä minä haluan olla iloisessa juhlassa mukana riippumatta siitä keitä muita on kutsuttu!!

Ja tosiaan... Kaikki jotka ovat järjestäneet häitä tietävät, kuinkä ärsyttäävää on kun joutuu yhden ihmisen takia kutsumaan neljä. Tai sitten jättää kutsumatta yksi ihminen koska nämä neljä perheenjäsentä eivät mahdu juhliin.

Läheinen ystävä. Olimme neljän tytön kööri, jotka luuhasimme 10-18-vuotiaana yhdessä suunnilleen 24h/vrk, olemme tämän morsiammen kanssa tunteneet päiväkoti-iästä. Elämä vienyt eri paikkakunnille, mutta mailailemme lähes päivittäin kuulumisia. (ainakin 3-4 krt/vko maili lähtee jokaiselta toisille ryhmäpostina) Tapaamiset asuinpaikkojen takia harvoja nykyään.

Hääpaikka on isohko, vieraita ymmärtääkseni 100-150. Yksi meistä " neljästä" on sinkku, toinen asunut yhdessä 5 vuotta ja tämä mies kutsuttiin, kun ovat morsiammen kanssa tavanneet muutaman kerran ohi mennessä. Siinä mielessä tämän kaverin mies on tutumpi, mutta toisaalta taas meille on tosiaan se vauvakin tulossa... Oikeastaan tässä pahinta on se, että mieheni on vähän hämmentynyt. Ei ole kommentoinut asiaa, mutta naamasta näkee, mitä ajattelee minun " ystävistäni" . Miehen kaverit on aina kutsuneet mut joka paikkaan, joten siinäkin suhteessä tämä on noloa.

En aio kysyä asiaa. Menen yksin. Haluan kuitenkin olla paikalla hänen tärkeänä päivänään. Paha maku jää suuhun, mutta olen sitäkin miettinyt, että tämä on varmaan lähtöisin hänen miehestään. Tämä mies on " snobi" ja aina suhtautunut meihin alentuvasti/vähätellen, vaikkei syytä olisi. Olemme kaikissa suhteissa menestyviä ja fiksuja nuoria ihmisiä.

tulevaisuudessa samanlaisen kutsun ystävältäni. Ystäväni ei siis ole nähnyt miestäni kuin kerran, vaikka olemme seurustelleet mieheni kanssa jo 10 vuotta. Itse olen ajatellut niin, että mikäli tuleva kutsu on vain minulle, jätän häät välistä..En nimittäin tuntisi vieraista ketään hääparin lisäksi, joten yksin en lähtisi!

Jos olet läheisiä niin sinuna kysyisin ystävältäsi, että onko todella näin että miestä ei ole kutsuttu. Voi olla hieman epäkohteliasta, mutta jos sinäkään et tunne muita vieraita, niin onhan se hemmetin tylsää lähteä yksin!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat