Seuraa 

meillä on vauva 4kk. punaiset läikät poskissa on ollut jo ainakin kuukauden, niin että niihin on jo ihan tottunut. nyt näyttää että ihottuma olisi vähän isontunut.

olen niitä rasvaillut ja sillä saanut ne joskus paremman näköiseksi.

onko ihottuma sellasita vauvarupea mistä olen kuullut puhuttavan vai voiko se ollla merkki sitä, että jokin mitä syön ei hänelle sovi.

syön maltillisesti ruisleipää, suklaata ja kahvia, muuta en keksi.

voiko näistä tulla tuo ihottuma vai aiheuttavatko ne vain mahavaivoja?

Kommentit (10)

Meillä kaksi kuivaihoista ilmeisesti atooppista poikaa (vanhemmillakin on atopiaa). Käytetään Eucerin karbamid3% lotionia. On ollut tosi hyvä. Atooppisesta ihosta puuttuu nimeomaan tuota karbamidia mikä sitoo kosteutta ihoon ja siksi iho kuivuu liikaa. Eucerinilla olen saanut hyvin hoidettua juuri niitä kuivia karheita läiskiä. Lisäksi kannattaa muistaa pestä iho aina hyvin ennen rasvailuja. Näin meille neuvoi ihotautilääkäri. Pesemättömällä iholla bakteerit lisääntyvät varsinkin kun on kuivaa kuollutta ihosolukkoa ja ongelma vaan pahenee.

Ehkä joku mieto pesuöljy tai muu vauvalle sopiva, millä yleensäkin tarvittaessa pestään vauvan ihoa?

Meidän vauvan posket kanssa punoittavat ja ovat kuivat ja olen kanssa laittanut Apobase Creamia ja Bepanthenia välillä. Olen pitänyt aika normaalina, eivätkä ole neuvolassakaan eikä lääkärissä juuri siihen puuttuneet, joten varmasti ihan tosiaan tavanomaista on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä Eucerinia saa ilman reseptiä, mut mulla on semmonen mielikuva, et reseptin kanssa olis edullisempaa. Eli jos havaitsee hyväksi niin kannattaa pyytää reseptille. Lisäksi meillä vakuutus josta saa rahat takaisin jos on resepti. Eucerinilla on myös pesuneste, missä on karbamidia. Olen käyttänyt sitä, mutta en ihan joka kerta. Yleensä pesen ihan vedellä tai lorautan kylpyveteen hieman öljyä (ceralan). Mitään antiseptisia en käytä. Toivottavasti saat apua pikkuisen iho pulmiin :)

Meidän pojalla on atooppinen iho, jolloin myös posket ovat punaiset ja karheat. Varsinkin talvella posket olivat todella pahan näköiset välillä.

tuota Eucerin karbamid3% lotionia ilman reseptiä ja millä puhdistat ihon ennen rasvausta? onko septidin liian voimakasta??

ja sitten vielä jos on atooppinen iho niin vaikuttaako imettävän äidin syömiset tuohon ihottumaan jotenkin?

kiitos paljon kun olette vastanneet

meillä oli hiukan vastaavaa jossain vaiheessa, tosin silloin oli keskitalvi.

Laitoin rasvaisempaa rasvaa joka ilta poskiin ja minä jätin suklaan pois - se auttoi sekä ilmavaivoihin että poskiin (tai en tiedä kumpi noista auttoi enemmän, mutta suklaan poisjättäminen on kyllä osoittautunut aika hyväksi jutuksi...)

posket on tosi karheat. tuntuu että jos niihin laittaa ison läjän rasvaa niin puolen tunnin päästä ne on uudestaan ihan karheat.

itselläni on ihottumaa talvisin myös aika paljon.

onko jotain rasvaa mikä olisi erityisen sopivaa atooppiselle iholle?

olen laittaniut apo basen oily cremeä

...oli että Bepanthenia kun posket kovasti punottaa ja kuivat. Jos menee tosi pahaksi, niin voi laittaa mietoa kortisonivoidetta.

Meillä siis myös tytöllä välillä tosi kuivat ja punaiset posket. Itse en niihin oikeastaan syksyllä edes kiinnittänyt kovin huomiota, koska itsellä myös kuivaa iho kauttaaltaan kun alkaa talvi tulla ja jotenkin se rasvailu tuntui sitten niin luontevalta. Neuvolalääkäri sitten totesi vaan että tosi yleistä lapsilla tuo poskien kuivaminen sekä punottelu ja Bepanthen tosiaan hyvä siihen. Tuota kortisonia itse karsastin hieman, eikä sitä ole käytettykään kuin yhden ainoan kerran kovimmilla pakkasilla poskien ollessa tosi pahat ja se kyllä auttoi pidemmäksikin aikaa.

Nyt kun ilmat lämmenneet ei poskissa näy taas mitään, välillä kuitenkin rasvailen ihan vain varmuuden vuoksi tuolla bepanthenilla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat