Seuraa 

Uusi viikko, uusi pino...sekoitti päätä tuon pyhän osuminen maanantaille joten teksti meni vanhaan mutta tässä uusiksi. Ja Millille tervetuloa vauvapuolelle=)

Kivoja nimiä ootte antaneet pienille! Meillä on ristiäiset näillä näkymin 28.5, en malttais odottaa=)

Tyty oli sitten ekaa kertaa hoidossa pe- ja la-iltoina muutaman tunnin. Hoidossa ei vikaa mutta poishakiessa tuli aika paha mieli...ärsyttää, kun lapseton hehkuttaa miten hyvin heillä meni ja miten mun PITÄIS tehdä asiat niinkuin hän teki! Eikä meinaa antaa lasta sylistään takas...tiedän ettei tarkottanu pahaa, läheinen ihminen on ja kovin innoissaan vauvasta, mutta oon vieläkin aika herkkänä. Eiköhän se tästä..ja kyllä tuntui oudolta olla kotona ilman vauvaa, huomasi että jotain tärkeää puuttuu! Mutta saatiin vähän nukuttua ainakin.

Me vaihdettiin sitten vitamiinit Jekovitiin ja varovasti annostellaan, cuplaton on myös käytössä ja nyt menee taas mukavasti! Mahavaivat ei niin enää vaivaa, eli suht normaali vauva-arki taas menossa. Toivottavasti jatkuu yhtä hyvin, meinasi järki lähteä jo niiden pahimpien vaivojen aikaan!

Oon tässä ollut pihalle menossa jo jonkun aikaa=) Jospa nyt toteuttais aikomuksen ja tosiaan menis. Pitäkäähän vauvapinokin pystyssä...!!

-Ankka-

Kommentit (13)

Minä taas kirjottelen. Jotenkin tää palsta on kauhean tärkeä vertaistuen vuoksi (nyt ei kyl oo kauheesti tullut kommentteja), sillä mulla ei ole lapsellisia kavereita, tai no lapsellesia juurikin löytyy =D

Viime yö sujui hyvin. Nukuin miehestä ja Kepasta erossa ja sain unta palloon reilu 7h. Ekan tunnin jälkeen heräsin ja päätin lypsää. K oli nukahtanut kuulemma puoli kahentoista maissa ja vieläkin vetää unta palloon. Siellä se nukkuu kokonaan peiton alla kuin luolassa =)

Kampaajareissu ei ollut yhtä rentouttava kuin normisti, kun K halusi olla sylissä kovastikin. Kampaaja oli aivan ihastuksissaan ja paree ollakin, jos haluuaa meidän neidistä uuden asiakkaan. Löysin itselleni pitkät, mustat pellavahousut ja ostin sellaisen arkipaidan (siis jos käy kaupassa) eikä rahaakaan mennyt edes kolmea kymppiä. Vielä pitäisi löytää joku kiva paita, jonka laittaisin ristiäisiin.

Ähinää ja puhinaa on kuulunut jo pidempään, mutta koskahan neiti oikein kutsuu äitiä...

I

Baby valvotti taas viime yön. Mulla on nyt kokeilu menossa, et vaikuttaako sille joku tietty ruoka noita vatsaoireita, kun aika paljon ripuloi. Eilen oli melkein kahviton päivä (join mukillisen aamulla), mutta neidillä oli silti vatsavaivoja. Tänään on makeutusaineeton päivä (tulee juotua paljon lightlimuja). Huomenna maidoton. Sitten täytyy varmaa pohtia, että miten jatkossa. To on neuvola, että tarvii tädin kanssa varmaan puhua asiasta.

Isi valvoi Kepsun kanssa öitä vkonloppuna tai siis otti hoitaakseen yöheräämiset. Esim su-ma välisenä yönä beibe nukkui ensin 9-04. Vähänkö olen kateellinen. Itse olin vappuaattona töissä. Kotiuduin kahden jälkeen, pääsin nukkumaan tunnin päästä siitä ja heräsin taas aivan normisti siinä ennen kasia.

Eilen käytiin vapputorilla hieman kävelemässä. Aika tylsää oli. Ostettiin metrilakua. Käytiin myös jokirannassa ja laivoilla yksillä (tämä äitiliini joi jaffaa).

Joopa joo. Toivottavasti nuo neidin vatsavaivat selviävät. Cuplatoni on käythössä eikä tunnu auttavan kauheasti... Taisipa tulla vähän sekava sepustus. Nyt tarvii ruveta vähä valmistautumaan. Mulla on kampaaja. Joudun kyllä ottamaan neidin mukaan (kampaajan vaatimus =)). Sitten ajattelin mennä käymää kaupoille, jos vihdoinkin saisin ostettua itselleni housut.

I ja K

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1 kk neuvolasta tultiin! Typy sai taas korttiin kivaa tekstiä, täti kirjoitti että hyvä vauva=) Oli niin kiltisti koko ajan että! Painoa oli tullut lisää 300g/viikko eli nyt on 4125g ja pituutta on kuin Kepalla, myös 54,5cm=) Saas Iglu nähdä miten tytsyt tulee juttuun keskenään;)

Meillä oli nyt sitten viimeinen käynti tämän tädin luona, vietiin pikku lahja ja kortti ja kyllä siinä vierähti kaikilta tippa linssiin...kuitenkin meille muodostui jo oikein hyvä suhde raskausaikana, harmittaa tosi paljon siirtyä nyt toiselle! Mutta ehkä sinne äitiysneuvolan puolelle vielä joskus päästään, jos hyvin käy=) Ei nyt ihan vielä kuitenkaan.

Typy nukkuu vielä niin sikeästi että menenpä taiteilemaan kutsukortteja ristiäisiin kun vielä on tilaisuus! Aurinkoista päivänjatkoa kaikille toivoo

-Ankka & Prinsessa 1kk-

Onko Iglun ja Ankan vauvat saman ikäisiä? Katselin just neuvolakorttia, meidän tytön mitat 1kk vanhana:4380g ja 55,5cm. Syntymämitat siis 3630g ja 52cm.

Tyttö istuu tässä mun sylissä ja juttelee, mainion kuuloista! Onko Iglun ja Ankan vauvat jo hymyilleet?

Missäs Marika luuraa?

NapNap + tyttö 2kk

Tyttö sylissä yritän kirjoitella...

Tyttö vaatii koko ajan huomiota hereillä ollessaan. Kovasti tyttö juttelee ja hymyilee, kädetkin ovat löytyneet, nyrkkiä tuijottaa silmät kierossa.

Käytiin vaunulenkillä, huomenna mennään mun siskon luo, siskokin on äitiyslomalla, sillä on 7kk ikäinen tyttö. Meidän tytöillä siis 6kk ikäeroa.

Tyttö panttasi kakkaansa kolme päivää, tänään ne megakakat sitten tuli... ja sitä riitti!

Mä kävin kanssa vakoilemassa teidän juttuja.. =) Kiva oli lukea teidän kuulumisia.

Iglu: Ootko kokeillu sitä semmosta vauvahierontaa.. jos se auttais niihin mahavaivoihin?! Tuli vaan mieleen kun siitä niin monessa paikkaa mainostetaan. =) Eli siis ummikkona heitin ton ilmoille. ;)

Onkin muuten tosi kiva, kun sitte ku ite on saanu vauvan, ni tehän ootte jo niin mahdottomia vauva-experttejä, että voin sitten aina turvautua teihin. Kun ei mullakaan ole vauvallisia tuttuja muuta kun miehen sisko ja yks kaveri. Kälyltä en kauheesti varman tuu mitään kyselee, mutta kaverilta varmaan ehkä jotain... Elli siis teitä varmasti tullaan tarviimaan. =)

Burde

Eli nostellaan taas...mummi on ollut pari yötä kylässä ja siivonnut huushollin perusteellisesti. Kyllä on ihanaa ettei siitä tarvi huolehtia! Aamulla maltoin antaa tytsynkin mummin hellään hoitoon että saisin ite nukuttua, mutta eipä siitä tullut mitään...omaan nälkääni heräsin tällä kertaa;)

Aika menee niin nopeasti että se on vain yksi hujaus kun Queen liittyy myös joukkoon=)

Mites Kepan silmä voi? Meillä kans neitin silmä rähmi pahasti silloin kun kotiuduttiin, mutta muutama päivä puhdisteltiin keitetyllä vedellä niin parani.

Nyt aamukahville! Enskat,kuulumisia tännepäin...!!!

-Ankka-

Eli kaikki oli hienosti neuvolassa. Tuo oli siis se äitiysneuvolan puolella ollut käynti vielä. Pojalla oli paino noussut hienosti 145g kolmessa päivässä ja syntymäpainosta puuttui enää 10g. Viikon päästä maanantaina on sitten ensimmäinen lastenneuvolan käynti. Viime yönä me taas vähän valvoskeltiin. Osui taas yölle poitsun valveillaoloaika. Samalla siinä kuunneltiin kun palovaroitin piippasi puolen minsan välein kun oli patteri loppu... mä en sitä ylettynyt vaihtamaan ja miehen annoin nukkua. Otti patterin sitten irti aamulla ja mäkin kyllä olin siinä välissä saanut nukuttua.

[color=red]pikku-milli & paco 1viikko[/color]

Mä kävin kanssa vakoilemassa teidän juttuja.. =) Kiva oli lukea teidän kuulumisia.

Iglu: Ootko kokeillu sitä semmosta vauvahierontaa.. jos se auttais niihin mahavaivoihin?! Tuli vaan mieleen kun siitä niin monessa paikkaa mainostetaan. =) Eli siis ummikkona heitin ton ilmoille. ;)

Onkin muuten tosi kiva, kun sitte ku ite on saanu vauvan, ni tehän ootte jo niin mahdottomia vauva-experttejä, että voin sitten aina turvautua teihin. Kun ei mullakaan ole vauvallisia tuttuja muuta kun miehen sisko ja yks kaveri. Kälyltä en kauheesti varman tuu mitään kyselee, mutta kaverilta varmaan ehkä jotain... Elli siis teitä varmasti tullaan tarviimaan. =)

Burde

Oon vaan tuolla odotuspuolella pyörinyt pinoja lukemassa vieläkin...

Nyt taas ajatuskin kulkee kun poitsu nukkui viime yön hyvin. Heräili syömään 2-3 tunnin välein ja syömisen jälkeen aina nukahti heti takaisin. Toissa yönä me valvottiinkin kolmen tunnin pätkä kun ei pojalle uni maistunut... isi ei tosin tiennyt tästä maailmasta mitään ja sai hyvin nukuttua. Hyvä niin, että jaksaa töissä.

Tänään on eka neuvola kahdelta. Palailen sen jälkeen kertomaan kuulumiset.

[color=red]pikku-milli & paco 6vrk[/color]

K nukkuu vaunuissa partsilla ja koiruus paistattelee päivää partsin ovensuussa =D Mulle maistuis päikkärit, mut en viiti enää mennä ku neiti varmasti heräilee pian. Ei oo yöunien jälkeen ollut hereillä kaikkiaan kuin reilu tunnin.

Tänään käytiin neuvolassa ja th kehui meidän vauvaa kovin jänteväksi (ylpeä äitiliini olen). Painoa ja pituuttakin oli tullut lisää aika kovasti. Kaks vkoa sitten painoa oli 3,9kg, tänään 4,61kg!!! Ja pituutta oli tullut viime kerrasta 1,8cm eli neiti on nytten sitten 54,5cm.

Vatsavaivoihin auttoi jonkin verran tutin poistaminen käytöstä. Onneksi. Viime yönäkin nukuttiin seitsemän tuntia putkeen =)

Haukotus. Taidan mennä levyttää!

I ja K

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat