Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kuinka kauan on mennyt kandin tutkinnon suorittamiseen? Riittääkö 3v, vai voiko jopa nopeempaa valmistua? Mikä on suunnilleen keskiarvo-aika. Entä siitä sitten maisteriksi?

Kommentit (8)

mutta jotain suuntaa antanee se, että itse valmistuin kauppatieteiden maisteriksi 4,5 vuodessa ja kävin koko opiskeluajan ilta- ja viikonlopputöissä eikä tehnyt edes tiukkaa. Riippuu tietenkin pää- ja sivuaineistasi sekä sinusta itsestäsi, mutta kyllä kolmessa vuodessa pitäisi onnistua aika helpostikin, toisilla ei taida mennä kahtakaan. Opiskeluiloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta sanoisin että kandin papereihin voisi mennä tuo 3 vuotta. Jos nyt ihan sikana opiskelet, voi onnistua nopeamminkin.

Itse luin PALJON yli tutkintovaatimusten ja vaihdoin vielä pääainettakin, joten mulla taisi mennä jopa 6 vuotta. Ei ollut kiire ja ehdinpä pitää vähän hauskaakin opiskeluaikana.

Mikä sinulla oli pääaine? Minua kiinnostaa joko markkinointi tai johtaminen tai organisaatio. Kuinka niin riippuu pääaineesta? Kuinka paljon luit pääsykokeisiin? Tai kuinka paljon ennen pääsykokeita aloitit lukemaan? Tuntuu, että aika rientää ja vielä on niin paljon lukematta. Tai helppohan se on lukea, mutta että vielä ehtisi sisäistää kaiken lukemansa. Miten muilla sujuu pääsykokeisiin lukeminen? Joko kaikki on luettu kertaalleen?

Uusimmat

Suosituimmat