Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis voiko määräaikaista työsuhdetta edes irtisanoa kun se on sovittu määräajaksi? Siis niin että itse irtisanoisin itseni... Koeaikaa lukuunottamatta siis? Vai onko työsopimuksissaa erilaisia käytäntöjä?

Kommentit (7)

Jos sulla " normaali" työsopimus" . Irtisanomisaika on varmaan 2 vkoa tai kuukausi. Monesti määräaikaisilla vain 2 vkoa. Itse tein määräaikaista pestia, olin tehnyt noin 3 kk, olisi ollut jäljellä toinen 3 kk. Irtisanoin itseni ja pääsin vapauteen 2 vkon kuluttua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

päättyy määräajan umpeutuessa tai jos on edellytyksiä työsuhteen purkamiselle (työnantajalla siis).

Et niinku et voi irtisanoutua..

Määräaikaista ei voi irtisanoa koejan jälkeen, paitsi jos siitä on erikseen sovittu. Eli monesti työsopimuksessa lukee, että työntekijällä on oikeus irtisanoutua ja mikä on irtisanomisaika. Jos työsopimuksessa ei lue sellaista, kannattaa kysyä, saatko silti irtisanoutua. Yleensä työnantaja päästää pois sellaisen, joka ei halua enää olla töissä, koska eihän silloin ole yleensä mitään motivaatiotakaan.

Aiemmassa saman firman työsopparissa sanotaan " noudatetaan kuukauden koeaikaa, jonka kuluessa sopimus voidaan molemmin puolin purkaa irtisanomisaikaa noudattamatta" . Eli voisiko ajatella että tämän kuukauden koeajan jälkeen soppari olisi mahdollista irtisanoa irtisanomisaikaa noudattaen?

Uusimmat

Suosituimmat