Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä nyt kaksi lasta joilla ikäeroa 4vuotta. Kolmaskin vielä haluttais, mutta työjuttujen takia olis hyvä vähän vielä siirtää. Silloin(jos siis niin hyvin kävis,että raskaaksi tulisin)ikäeroa toisen ja kolmennen väliin tulis myös 4 tai jopa 5vuotta. Miltä kuulostaa, kokemuksia?

Itse olen nyt 29vuotias ja mies samaten. Joten vaikka pari vuotta vielä odottettas, niin silti ikämme puolesta raskaus olis ihan mahdollinen.

Mietityttää vaan nuo ikäerot...nyt lapset ovat 6v ja 2v. Yllättävän kivasti leikkivätkin jo yhdessä ja perheen yhteinen puuhailu onnistuu hyvin. Siis että paljolti samanlaisista asioista jaksavat innostua ikäerosta huolimatta. Toki isompi kaipaa jo " isojenkin juttuja" välillä. Ja onneksi hänellä onkin monta omanikäistään kaveria.

No, nyt menee jo vähän sivuun aiheesta, mutta siis mietityttää tuo ,että jos vielä kolmattä yrittöiskin vähän myöhemmin.

Vai rupeaakohan tässä välissä tuntumaan, että nämä kaksi ovat niin isoja, ettei enää " jaksa" aloittaa alusta vauva-aikaa...kokemuksia?

Kommentit (2)

kohdalla. Hän kieltämättä elää aika luonnonlapsena=). On varmaan onnellisin lapsista jos noin nyt voi sanoa. Isot sisarukset kyllä leikkivät kuopuksen kanssa ja sisarusrakkautta on paljon. Onneksi myös " ryhmän sisäinen kuri" toimii. Neljättä lasta emme kyllä enää varmaan jaksaisi. Nyt on mukavaa kun kaikki lapset ovat vaippavapaita ja kuopuskin jo hieman ajattelee itse. Uhmat ovat myös kai takana=)

Meillä on ensimmäisen ja toisen lapsen välillä 1v. ja 6kk:tta ikäeroa.

Toisen ja kolmannen lapsen välillä on 5 vuotta ja kolmannen ja neljännen välillä on ikää 1 v. ja 7 kk:tta. Eli olemme tehneet lapset " kahden sarjoissa" . Vaikka emme tarkoituksella.

Olen tosi tyytyväinen tilanteeseemme. Nyt jo vanhimman lapsen olessa 12 vuotias, hän pystyy hoitamaan pikkusisarruksiaan.

Lapsillamme on aina kaverit omasta takaa, ei tarvitse aina olla soittelemassa kaverita. Minä en ole kokenut missään vaiheessa, että en olisi jaksanut hoitaa, antaa rakkautta ja huomiota tarpeeksi kaikille lapsillemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat