Vierailija

Huomenna aloitan lakon. Tai aion todella siis lopettaa lopullisesti tupakan polton. Tiedän kyllä valitettavasti kokemuksesta, että se on todella vaikeaa. Kaikki rohkaisu ja neuvot otetaan kiitollisena vastaan. Te, jotka ette koskaan ole polttaneet, ja haluatte piikitellä, älkää vaivautuko, mieheni hoitaa sen puolen.

:)

Kommentit (17)

nicorette laastarin avulla. Ne toimii mielestäni todella hyvin. Välillä tosin olen viikonloppuisin antanut itselleni luvan polttaa yhden tupakan oluen kera.. Mutta sen jälkeen ei oo kyllä mieli tehnykkään vähään aikaan. Kyllä se vaan niin pahalta maistuu...hyi. Ekat pari viikkoa oli vaikeeta, sillon käytinkin laastarin ohella myös purkkaa. Tsemppiä lopettamiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kannattaa miettiä päivä kerrallaan! Kun tekee tupakkaa mieli, keksi jotain tekemistä 10 minuutiksi: siinä ajassa tupakka unohtuu.

Kun tekee mieli tupakkaa, laita suuhun jotain muuta, kunh porkkanatikku tms (ei karkkia niin kuin minä: paino nousi 8kg). Älä ota paineita painon noususta: mieluummin olen tupakatta, kuin laihempi. Tai pese hampaat tms.

Mieti valmiiksi, mitä voit tehdä kun himo iskee!

Mene " heti" baariin tms tupakansavuiseen paikkaan: ite tein ekalla lopetuksella sen mokan, etten käynyt missään moneen viikkoon ja sitten kun menin niin tietysti sorruin polttamaankin. Toisen kerran menin baariin samantien, ja onnistuin kestämään kiusauksen. Ja siis tupakatta edelleen!

Tsemppiä!

Vierailija:

Lainaus:

Itselleni vaikeinta oli alussa aina kahvin jälkeen kun ei voinutkaan mennä savuille. Ja ensimmäiset oluet..Silloin tuli humalassa vielä poltettua ja jos sinulla käy samalla tavalla niin älä anna sen kaataa koko tupakkalakkoa. Itselleni ainakin oli helppoa pitää tupakointi kurissa niin että poltin yhden tupakan juhlimassa ollessani mutta muuten en ollenkaan (enempää ei sitten voinutkaan polttaa kuin sen yhden, muuten meni pää ihan sekaisin!)

Tama on varmaan sitten aika henkilosta riippuva juttu. Itsellani 4 lopettamista kaatui tuohon " yhteen tupakkaan" (parhaimmillaan jopa 3kk tauon jalkeen) ja nyt en aio enaa samaan haksahtaa! Eli omalla kohdallani noissa vaikeissa tilanteissa auttoi aluksi (ja miksei voisi kai pitempaankin) nuo nikotiinittomat tupakat.

Siihen mun lakot yleensä päättyikin kun kuvittelin voivani maistaa.

Suurin syy lopettamiseen oli se että huolestuin omasta terveydestäni. Jatkuvasti särki keuhkoja, hengittäminen oli vaikeaa ja kunto oli kaikkiaan tosi surkea.

T. 7

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Itselleni vaikeinta oli alussa aina kahvin jälkeen kun ei voinutkaan mennä savuille. Ja ensimmäiset oluet..Silloin tuli humalassa vielä poltettua ja jos sinulla käy samalla tavalla niin älä anna sen kaataa koko tupakkalakkoa. Itselleni ainakin oli helppoa pitää tupakointi kurissa niin että poltin yhden tupakan juhlimassa ollessani mutta muuten en ollenkaan (enempää ei sitten voinutkaan polttaa kuin sen yhden, muuten meni pää ihan sekaisin!)

Tama on varmaan sitten aika henkilosta riippuva juttu. Itsellani 4 lopettamista kaatui tuohon " yhteen tupakkaan" (parhaimmillaan jopa 3kk tauon jalkeen) ja nyt en aio enaa samaan haksahtaa! Eli omalla kohdallani noissa vaikeissa tilanteissa auttoi aluksi (ja miksei voisi kai pitempaankin) nuo nikotiinittomat tupakat.

itsellänikin aiemmat lopetukset kaatuivat siihen, että poltin yhden tupakan ja ajattelin, että NO NIIN, EI TÄMÄ ONNISTUNUT TAASKAAN ja jatkoin polttamista entiseen tapaan. Tällä viimeisellä lopetus kerralla hoksasin, että ei kaikkea olekaan vielä menetty ja voin ihan hyvin jatkaa sitä lakkoa yhdestä tupakasta huolimatta =)

Itsellani aikaisemmat yritykset kaatuivat aina siihen " vain yhteen tupakkaan" , eli esim illanvietossa poltin " vain yhden" ja siita kierre taas alkoi aika nopsasti.

Viimeisella kerralla lopettaminen oli melkoisen helppoa, kun " huijasin" vahan, eli oli kaytossa ne nikotiinilaput JA jos ihan kauheasti sauhuja teki mieli, niin poltin aina yhden sellaisen " rehusavukkeen" , en tieda saako niita Suomesta. Ja yksi aski noita ei-nikotiini tupakkia taisi riittaa pari viikkoa (poltin aina vain kun todella kauheasti teki mieli) ja kun viimeisen olin polttanut, ei ollut enaa lainkaan vaikeaa.

Tsemppia sinulle! Kylla se onnistuu, jos onnistui minultakin..

t: ehka maailman laiskoin ja saamattomin ihminen... ;)

Ja noista lapuista viela : itse ostin aina vain niita isoimmalla nikotiinimaaralla, ja kun pienensin annosta, saksin niita lappuja pienemmiksi. Huomattavasti halvempaa tuolla tavoin..

Älä ajattele nikotiinituskissasi että voi vee kun ei enää ikinä voi polttaa! Ota päivä kerrallaan niin voi olla paremmat mahdollisuudet onnistua =)

Nyt sitten lopettamisesta on kuusi vuotta ja on aika vaikea kuvitella että olen joskus polttanut =) Ja olen äärettömän onnellinen että olen siitä päässyt eroon, tosin vielä joskus silloin tällöin tulee tilanteita joissa sitä kaipaan (eli joka kerta kun suututtaa kunnolla).

Mutta onnea lopetuksen kanssa! Varmasti onnistut ja etsi vaikka vertaistukea netistä jotta voit vaihtaa kuulumisia muiden lopettajien kanssa.

Kun himo iski auttoi tieto siitä että se himo kestää vain sen vartin, sitten se menee ohi.

Käytin vieroituksessa paljon purukumeja ja erilaisia pastilleja joita hulluna imeskelin. :)

T. nyt yli 4 vuotta polttamatta

Eli kai aika toivoton tapaus. Ja kuitenkin lopulta onnistuin! Ja vaikka mieheni polttaa yha..

Tsemppsain itseani silla, etta JOS juuri minulle keuhkosyopa tulee (silla kyllahan se joillekin aina tulee, vaikka itse tuntuukin niin koskemattomalta), niin kuinka lapsilleni kay, ja sita surun maaraa jonka se ymparillani aiheuttaisi. Enka nakisi lasteni aikuistumista, lastenlapsia jne..

lopettaessa sellainen nenäsuihke parhaiten. Imeytyy nopeesti nikotiini vereen eikä tarvi jauhaa purkkaa. Lopetin muuten sen, Zybanin ja vertaisryhmän tuella 15 vuotisen tupakointini. Ja olen nyt ollut jo kolme vuotta polttamatta, jipii! Voin sanoa että kannattaa, paras tekemäni päätös ikinä. Aamuisin pystyy hengittämään, jaksaa juosta bussiin ym. Kokonaisvaltaisesti parempi olo.

Jouduin opettelemaan ajattelutapani uusiksi esim. ihmettelin miten ihmiset voivat kävellä autoparkissa polttamatta, kun olin polttanut koko aikuisikäni. Hassua! Mutta jos mä pystyin (pari askia vedin päivässä+voimakaasti addiktoituva olen) niin pystyt sinäkin. Tsemppiä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat