Vierailija

Sivut

Kommentit (29)

sovituskopissa tuntuivat hyvältä, mutta kun olin kotona pitänyt niitä puoli päivää, alkoivat jotenkin antaa periksi pitsikohdasta siinä yläosassa, ja rinnat " pullahtavat" pikkuhiljaa ylös liiveistä. Perskules, ensi kerralla menen tosiaankin alan liikkeeseen enkä mihinkään lindexille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä en tiedä, mitä liivejä olet sovittanut ja missä, mutta 15 vuoden kokemuksella merkkiliivien osalta voin pitäytyä kommenteissani visusti ja niin tekevät muutkin kollegani.

Yhden mallin sovittamisella ei voi esittää koko rintaliiviteollisuuden mitoituskäytäntöä uusiksi...ties vaikka ollut väärä kokolappu...

t. se ammattilainen

Siellä ammattilainen olisi katsonut sulle oikean koon ja mallit, joista olisit voinut valita mieleisesi.

Todella vaivalloista lähteä itse ostamaan liivejä ja ihmetellä kokoja -ne kun poikkeavat usein mallista/materiaalista/valmistajasta riippuen.

Mieti itseäsi tomaatin kokoisilla rinnoilla (vastais ehkä kokoa a) ja sitten mietit vaikka 4v. tomaatin kokoisilla rinnoilla (vastais silloin kokoa d). Okei, esimerkkini on kärjistetty, mutta noin se menee rintsikoissa.

Mutta jos 75A on hyvä ympärys sinulle niin silloin 70B varmasti sitten tosiaan on turhan tiukka. Kuppikoko vastaa toisiaan.

Jos kuppi on 75Assa suuri niin silloin otetaan 75AA. Ellei käy niin sitten siirrytään seuraavaan malliin.

Kaikki mallit eivät käy jokaiselle, koska kaikki me olemme oman muotoisiamme.

Koossasi löytyy paljon kivoja malleja kevyellä kuppituella/-topalla ja voisi todennäköisesti auttaa kupin istuvuuteen.

Ja siis mulla oli eri kokoja siellä kopissa, mutta ajatus jotenkin pätki. Ihmettelin miksi se sääntö oli, että mahdollisimman löysänä kokeillaan rintsikoita (mut sehän on just toisinpäin...

Niiden pituus on myös oikean istuvuuden kannalta oleellinen.

Suosittelen silti, että sijoitat edes kerran elämässäsi " oikeisiin" liiveihin niin saatat löytää aivan uuden maailman : )

Tervetuloa erikoisliikkeeseen!

t. ammattilainen

70b ei todellakaan ole suurempi kuin 75b, päinvastoin.

Jos 75 B on kupista hyvä, mutta ympäryksestä pieni, silloin oikea koko on 80A, jossa saman kokoinen kuppi, mutta ympärysväljempi.

75A rinnakkaiskoko taas olisi 70B. jne.

Liivit ovat sellainen vaate, että ne on istuttava just eikä melkein, sillä väärän kokoinen/mallinen liivi tuntuu kurjalta olotilassa koko ajan. Verrattavissa liian pieniin tai suuriin kenkiin....kävele nyt niillä tyytyväisenä.

Lopulta se, mitä numeroita tai kirjaimia kokolapussa lukee on yhdentekevää, kunhan liivit ovat oikean kokoiset.

Ja edelleen: Liiviteollisuudella on käytössään mitoitussysteemi, jossa näillä rinnakkaiskooilla pelataan. Kävi ne sitten kenen kropan ja liivimallin kesken milloin mitenkin.

eri koja (75A ja 70B) olen huomannut asian. Eli 70B isot kupit ja pieni ympärys, 75A sopiva. Eli ihan tämä on yksittäinen omakohtainen kokemukseni. ja useissa malleissa. t.12

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat