Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Apuuu-va. Meillä 5 ja puoli kk ikäinen tyttö ja tuntuu että yötisuttelut on riistäytyneet käsistä. Olen aivan väsynyt kun tyttö herää yöllä tunnin, kahden välein syömään. Kiinteitä syödään lounasaikaan ja illalla annan kaurapuuroa juuri sen takia ettei tarvitse heräillä koko ajan syömään vaan toisin käy. Miten olette saaneet nuo yösyömiset kokonaan pois, kai tuo kohta 6kk ikä alkaa jo olemaan sellainen että pitäisi pärjätä ilman yösyömisiä?

Kommentit (2)

Yö syömisistä päästiin eroon sillä että " siirrrettiin" vaan maidon antamista vaikka puolella tunnilla. Imetin 9kk asti yölläkin mun mielestä lapsi on itse valmis imetyksen lopettamiseen se ei ole mitenkään ikään liitettävä asia. Et 6kk ei tartte syödä yöllä. Onko teillä tutti käytössä. Imetätkö makuu asennossa. joudutko nousemaan sängystä imettääksesi? Yö imetykset kannattaa tehdä mahdollisimman helpoiksi.

Minä yleensä ensimmäiset yö imetykset nosti aina lapsen omaan sänkyyn mutta aamuyöstä sitten nukuttiinkin vierekkäin.

Mulla ei tavallaan ole asiasta kokemusta, koska tyttömme söi öisin nälkäänsä ja imetysvälit olivat kohtuullisia. Jos vauva 5-kuisena syö useamman kerran yössä, ei ehkä ole kovin realistista toivoa, että yösyöminen loppuisi 6 kk:n iässä. Meillä tyttö lopetti itse 11 kk:n iässä. Neuvolassa vihjattiin puolen vuoden paikkeilla, että voisi jo lopetella, mutta keskoskontrolleissa lääkärit eivät olleet ehdottomia vaan arvelivat, ettei maha vain vedä tarpeeksi läpi yön nukkumiseen. Tärkeintä oli, ettei yösyöminen ollut päivän syömisistä pois.

En kuitenkaan usko, että vauva tarvitsee maitoa tunnin välein öisin. Syöttöjen lykkääminen ja rajoittaminen voi auttaa, vaikka huutoa se aluksi varmasti tuottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat