Vierailija

" Minun mies ei saanut hääkutsua. Voiko hän silti tulla häihin?" .

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me olimme kutsuneet häihimme mieheni äidin serkun, koska mieheni mielestä niin kuuluu tehdä vaikkeivat olekaan kovin usein tekemisissä. Tämä henkilö asuu yksin eikä hänellä ollut ketään naisystävää meidän tietääksemme, joten kutsu lähti vaan miehen nimellä.

Juhliimme saapui tämä ko. mies tyttöystävänsä sekä kahden aikuisen(ei enää kotona asuvia) lapsensa kanssa! Siis 3 ylimääräistä vierasta joita emme tunteneet ja joille tietty piti saada istumapaikat tän " sinkkumiehen" vierestä...

Hieno homma.

Kyllä ihmiset kaikkea kehtaa- tämäkään ukko ei ilmoittanut että tulee muitakin häihin vaan ilmoittautui vaan yksin tulevansa.

koko porukan niin sitten voi kutsua ilman avecia (etenkin jos ei tunne puolisoa). Se avechan on seuralainen, ja joissakin juhlissa on seuraa muutenkin.

Kutsu oli lähetetty vain kaverini nimellä, enkä edes tiennyt miesystävästä mitään. Luonnollisesti sanoin, että koskee, ja olin iloinen, että hän uskalsi kysyä.

Henkilö A asuu poikaystävänsä eli siis avopuolisonsa kanssa. En ole tavannut avopuolisoa koskaan enkä halukas kutsumaan juhliini minulle tuntemattomia. Henkilön A:n vanhemmat ja vielä kotona asuvat sisarukset aion kyllä kutsua ja mielelläni myös henkilön A.

Mitä siis teen?

Lähetän kutsun vanhempien osoitteeseen ja kirjoitan kutsuun että Ville ja Veera Vanhempi sekä A, B ja C (heidän lapsensa), lähetän samaisen kutsun mutten kutsu A:ta ollenkaan, lähetän vanhemmille ja kotona asuville kutsun ja A:lle oman kutsun tämän kotiosoitteeseen pelkästään A:n nimellä.

Me saatiin viime kesänä kaks kutsua, joissa oli vain mun ja miehen nimi. Ekoihin mentiin ilman lapsia ja hääpari ihmetteli, kun lapset eivät tulleetkaan. Heille oli paikat ja kaikki merkittynä.

Edellisestä viisastuneina kysyimme toisiin häihin ilmoittauduttaessa, että vietetäänkö häitä aikuisten kesken ja sulhanen oli ihan hölmistynyt, että ei tietenkään. Eli sinnekin lapset olivat tervetulleita ja toivottuja, vaikka heitä ei kutsussa mainittukaan.

" oliko kutsu minulle vai koko perheelle?"

Kaikki kutsujat eivät aina tajua, että kutsutut tulee kirjoittaa kuoreen. Ja ehkeivät muista nimiä tai ehkeivät kutsu puolisoja.

Ilman puoliskoja olemme olleet luokkakaverin häissä, joissa kutsui koko luokan, muttei puoliskoja. Minusta se oli ihan asiallista ja reilua, eihän hän tunne puolisoja. Ja kun tietää hääkustannukset niin on ihan reilua ettei puolituntemattomia kutsuta.

Vierailija:

Lainaus:

Ilman puoliskoja olemme olleet luokkakaverin häissä, joissa kutsui koko luokan, muttei puoliskoja. Minusta se oli ihan asiallista ja reilua, eihän hän tunne puolisoja. Ja kun tietää hääkustannukset niin on ihan reilua ettei puolituntemattomia kutsuta.

koska luokkakaverit kuitenkin tuntevat toisensa, joten vieras ei ole keskellä hääparin sukulaisia =) Mutta entäs jos tosiaan vieras ei tunne ketään eikä puolisoakaan ole kutsuttu..? Minusta hääparin pitäisi miettiä sen verran vieraitakin, ettei kukaan ole tavallaan yksin tai tuntemattomassa seurassa (etenkin kun hääpari ei itse ehdi esittelemään ketään toisilleen) Ja ehkä sitäkin voisi miettiä, että haluaako todella ystävän tulevan häihin...jättämällä puoliso kutsumutta otetaan aika iso riski..

Vanha luokkakaveri kutsui häihinsä, soitin ja sanoin kohteliaasti että ottaisin mielelläni aviomieheni mukaan. Pyysivät kutsussa ilmoittamaan tulenko.

Joku voi ajatella laittaa vain sen esim. morsiammen ystävän nimen tarkoittaen koko perhettä. Vähän niin kuin joulukorttia lähettäisi. Sitten etiketin tunteva vastaanottaja onkin ihan huuli pyöreenä, että pitääkö tämä tosiaan paikkansa. No, monestihan noissa kutsuissa on henkilö, jolle ilmoittaudutaan joku muu kuin sulhanen tai morsian, joten kyllä uskaltaisin vielä varmistaa tältä henkilöltä, että mitä tuolla kutsulla on oikeastaan tarkoitettu. Morsianta tai sulhasta en asialla vaivaisi, joutuisivat vaan kiusalliseen tilanteeseen, kun eivät kehtaisi sanoa, että juu sinua tuo kutsu tosiaankin vain koskee. Joku muu kehtaakin sanoa asian todellisen laidan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat