Vierailija

Työ on enimmäkseen avustavia tehtäviä. Olin paikasta kuitenkin tosi iloinen, etenkin miten kivalta työyhteisö vaikutti. Palkka on 1300 euroa. Kaikki ovat ensimmäiseksi tarttuneet siihen että tosi surkee palkka. No ehkä. Mutta tosi surkeeta on olla työttömänä. Nämä samaiset ihmiset ovat sen maininneet moneen kertaan. Kukaan ei ole iloinnut kanssani työpaikan saamisesta. Tuntuu ettei sitten joillekin mikään kelpaa.

Kommentit (19)

Ja olen akateemisesti koulutettu, koulutustani vastaavassa (kokopäivä)työssä. Mutta minäkin olen tyytyväinen että saan tehdä tätä työtä, koska just tästä hommasta tykkään. Huvittaa vaan, kun toiset luulee et tienaan hirveitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Heillä ei myöskään ollut paikkaa auki, vain lähetin avoimen työhakemuksen ja he lupasivat miettiä, olisiko heillä tarjota minulle työtä. Pääsin työhaastatteluun ja tarjosivat työtä keksimissään tehtävissä tuolla palkalla. Keskustelussa tuli selkeästi esiin, että voin päivittäisten rutiinieni ohella tehdä myös oman mielenkiintoni mukaisia tehtäviä. Eli työnantaja vaikutti hyvin sitoutuneelta työntekijöiden motivaation ylläpitoon ja jokaisen vahvuuksien kehittämiseen.

Itse ajattelen että työstä saan rahapalkkaa 1300e ja sen lisäksi palkkana työkokemusta minus kiinnostavissa tehtävissä sekä työtodistuksen ja suosittelijan, joista on apua kun haen seuraavaa työtä. Tämä työ on vain määräaikainen.

Ehkä olen sitten työttömänä kadottanut itsekunnioitukseni ja menen millä palkalla tahansa töihin. Työttömyys oli minulle niin raskas asia, etten todellakaan kadu huonolla palkalla työhön menoa, mutta harmittaa kun moni haluaa nähdä tämänkin niin negatiivisena. Tähän asti sain kuulla vihjailuja siitä miten kaikki normaalit kyllä työllistyvät ja sellaiset luuserit vaan jäävät ilman töitä. Että kyllä sille on aina joku syy, jos on työtön.

Ap

Onko mahdollista että, et kerro paljonko palkkasi tulee olemaan? Itse pidän aika röyhkeenä kysymystä palkasta.

Mä olen kanssa toimistosihteeri ja aina olen palkkaani pitänyt " huonona" , n. 1600 euroa. Joten luonnollisesti palkkasi aiheutti minussakin ihmetystä.

Minäkään en tienaa mitenkään huimasti, en käy edes päivittäin töissä vaan teen pätkiä. Silti olen hirmuisen onnellinen.

Minä saan tehdä työtä jota en inhoa. Saan ruokaa pöytään, katto on pään päällä ja lapsi voi hyvin.

Ole onnellinen työpaikastasi ja koita jättää töykeät palkan ivaamiset pois mielestä.

Itselläni oli aikoinaan myyjän palkka 800 mk kahdessa viikossa ja nyt toimistohommissa koordinaattorina (eli nykyäänhän nämä entiset toimistosihteerit ovat assarin ym. nimikkeiden kautta koordinaattoreita, kun pitää niitä uusia nimikkeitä keksiä) kk-palkka 1900 e bruttona. -vuodesta 83 työelämässä mukana-

Jostain se on aloitettava! Voihan olla että palkkaa rukataan kohdalleen kun olet pidempään ollut ja oppinut. Toisaalta itsetunnolle tekee hyvää työskennellä! Kaikilla aloilla ei vaan makseta ruhtinaallisesti, kuten hoitoalalla jossa minä toimin.

aloitteesta miettiä että jos kuitenkin... Mä vain satuin oikeaan aikaan kysymään, koska heillä oli ollut puhetta yhden toimistosihteerin palkkaamisesta ja hakemukseni ja perusteluni miksi haluan heille töihin oli kai hyvä.

Ap

Ei siis siitä, että muut vähättelisivät palkkaa, vaan, että otin määräaikaisen työn, jossa oli todella huono palkka. Mutta mulle oli tärkeää se, että saan hyvää työkokemusta ja cv:ssa tuo työ näytti hyvältä. No nykyiseen työpaikkaani pääsin juuri sen huonosti palkatun työn ansiosta! Oli just samantyyppistä työtä kuin missä olen nyt. Haastattelija sanoi, että olivat ottaneet haastatteluun sen takia, että oli kokemusta kys. työstä. Palkka nyt 1800 e, eli ei mikään älytön, mutta hyvä täällä pohjoisessa. Eteenpäin se kaikki aina on ja paaaaaljon parempi kuin työttömänä kattoon syljeskely! Ainakin mun itsetunnolle työnteko huonollakin palkalla on paljon parempi kuin työttömänä olo.

Olet saanut hienosti hommattua itsellesi työpaikan, vaikkei sinulla ole varsinaisesti tehtäviin koulutusta eikä yrityksellä ollut valmiina avointa työpaikkaa. Mahtava suoritus sinulta, voit olla todella ylpeä itsestäsi!

Ja mitä palkkaan tulee, niin aika monet suomalaiset varmasti tekevät töitä tuolla palkalla. Kaikista töistä ei vaan makseta huippupalkkoja. Nyt saat kuitenkin olla mukana työyhteisössä, voit oppia uusia asioita ja saat ansioluetteloosi työkokemusta. Jos jossain vaiheessa haluat isompaa palkkaa, on sinulla taas tämän työn ansioista paremmat mahdollisuudet uusiin töihin.

Älä välitä ilonpilaajista!

- Palkka ei ole hyvä, muttei se niin surkeakaan ole, ettei kannattaisi töihin lähteä. Olet oikeassa, että palkka ei koostu pelkästään rahasta, vaan saat työkokemusta ja uusia taitoja. Jos vaikka et tässä työpaikassa lopulta viihdykään, on sinulla seuraavaa varten taas hyvää työkokemusta tallessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat