Seuraa 

Moi!

Onko muilla näin aikaisin ajankohta tiedossa? meillä on lyhyellä kaavalla icsi suunniteltu viikolle 24.

Sivut

Kommentit (55)

Hei, löysinkin oman ketjun eli siirryin tuonne vkon 23 puolelle, kun mulla on silloin ivf suunnitteilla.

Eternal : mulla oli aivan normaalit menkat sumujen aikana, tulivat vaan 3 päivää myöhässä. Ja synarela oli tehonnut oikein hyvin. Ei syytä huoleen.

Eliane kirjoittelikin jo haaleasta plussasta :) Mitä muille kuuluu? Millaisia tuntoja? Koska testailette? Omenakuu, Eternal, Kimberly@, Äätä-83 ja muut!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viime viikon keskiviikkona oli ns. nollaultra, tosin kuukautisia ei kuulunu, ei näkyny. Lääkäri ultraskin, mutta ei mitään mainittavaa menkkoihin viittavaa näkynyt sielläkään. :( Sovittiin sitten, että jos vuoto alkaa torstaina 1.6., aloitan myös piikittelyn samana iltana. Ja jos ei ala, niin sit perjantaina soitto Tays:iin ja uus hoitosuunnitelma elokuulle. Olo oli aikas apea. Nooooo.. luontoäiti päätti yllättää, ja torstaiaamuna alkoi menkat!! (Kerrankin niistä on jopa iloinen.. ;).) Eli torstaista lähtien on nyt sit pistetty Puregonia 200IU ja huomiseen asti jatkuu tämä. Keskiviikkona uusi ultra ja lisää reseptejä. Synarela-sumutukset jatkuvat nyt annoksella yks suihkaus aamulla, yks illalla aiemman kahen sijaan. Jos kaikki menee hyvin, punktiopäivä on ke 14.6. ja siirto sitten perjantaina 16.6. Ja sitten eikun piinailemaan. :)

Tsemppiä meille kaikille! :)

ti oli punktio, 7 saatiin, joista neljä kypsiä. icsattiin ja ne neljä ja yksi epäkypsä hedelmöittyivät. to oli siirto. ainut 1 luokkainen ja 2 luokkainen siirrettiin. loput viljellään vielä tähähän päivään, ennen kuin tietää kannattaako pakastaa - tuskin. se 1 luokkainen oli 4 soluinen ja 2 luokkainen 3 soluinen, sanoivat, että hyvin hitaasti jakaantuivat ja tästä syystä laitettiin kaksi, kun eivät pitäneet niitä sen takia niin huippuina. nyt on olo aika kipeä.

sinä ensimmäisessä ivf: ssä saatiin tosiaan vain yksi huono siirrettävä alkio ja nytkin tulos on hiukan niukka. se harmittaa ja mietityttää miksi. toisaalta ihan huippua että saatiin kuitenkin kaksi siirtokelposta matkaan.

mulla on vielä kaksi päivää töitä ja sitten alkaa loma...

toivotan teille paljon tekemistä ja muuta ajateltavaa ja hirveästi onnea!!!

tähän ketjuun, jos sopii. 1. ivf:n 1. PAS vkolla 24, tuoresiirtoon ei päästy huhtikuussa, koska sain hyperin, mutta pakastukseen meni 14 hyvänlaatuista alkiota. Taustalla endometrioosi ja kaksi vuotta tyhjiä toiveita. Kova jännitys päällä, koska endometrioosi on ollut ajatuksissa jo vuosia, vaikka dg:n sain varmasti vasta 2/06 ja sen vuoksi on koko kahden vuoden ajan tuntunut välillä aika toivottomalta tämä yritys. Sitten kun päästiin ekaan hoitoon, oli toiveet korkealla, mutta tultiin kovaa alas kuullessamme, että ei päästä tuoresiirtoon.

Nyt tuntuu, että on toiveita oikeasti ekaa kertaa koko vauvayrityksen historiassa. PAS tehdään luonnolliseen iertoon, ja ultra on 9.6. ja siirto sitten (jos vaan ovis suvaitsee tulla oikeaan aikaan) vkolla 24.

Jännittää, jos kierto alkaakin temppuilemaan, mulla se reagoi helposti stressiin ja näkyy sitte kierron pitkittymisenä.

Toivottavasti pian päästäis piinailemaan.

Ihanaa! Onnea Eliane! Itselleni tehtiin kaden alkion siirto (PAS) 15.6 ja testipv on ylihuomenna... Oireita ei ole ollut :( Takana jo melkoinen hoitorupeama: ICSI (2 siirretty) -->Nega, PAS (2 siirretty) -->Nega, PAS uudelleen (2 siirrettin taas) --> Nega. Sitten julkiselle puolelle, jossa miehen simppa-arvot hieman parantuneet: Inseminaatio -->Nega, IVF (yksi siirrettiin tällä kertaa) -->Nega ja nyt siis PAS (jossa kaksi kyydissä). Jotenkin alkaa usko loppua. Ei plussan plussaa! :( Jossain kuitenkin aina kytee pieni toivo. Pakkasessa meillä on vielä 7 alkiota. Alkiot ovat aina olleet hyviä, ykkös tai kakkos luokkaa. Ja ovat selvinneet sulatuksestakin aina. Eivät vaan jaksa kiinnittyä. Meillä lapsettomuuden syyksi on löytynyt vain normaalimuotoisten siittiöiden vähyys. Minussa ei pitäisi olla " vikaa" , mutta alkaa kohta usko loppua. Millaisia oireita sulla Eliane on ollut? Aavistitko plussaa mitenkään?

eternal ja kimberly ja muutkin, jotka pinoa vielä seuraavat.

mä olin siirron jälkeen tosi kipeä, olin vielä pari päivää töissä, turvotus paheni ja olo huononi. päätin, että kyseessä on lieviä hyperin oireita ja makasin ja join vettä useita päiviä, kunnes olo parani. oli kyllä ihan erilainen kokemus, kuin edellisessä hoidossa... ihme juttu, kun munasoluja tuli kuitenkin vähemmän, siis vain 7. en tiedä, voiko se vaikuttaa, että nyt alkioita laitettiin 2 - tuskin.

sitten olenkin ollut mökillä enkä tietokoneen ääressä. mielialat kyllä vaihtelee laidasta laitaan. hirvittää jo testauspäivä. en haluaisi katsoa enää yhtään negatikkua, mutta sehän on todennäköisin vaihtoehto.

nyt on pp8, eikä mitaan oireita, jotka eivät menisi lugejen piikkiin. toisaalta, eihän niitä vielä tarvitsisi ollakaan. mites teidän oireet ja mielialat?

Joo munikset kerättiin ja hedelmöitettiin, ja kaikki pakastuskelpoiset alkiot pakastettiin. Mullakin oli estradiolit taivaissa ja hyper oli ihan selviö. Se oli inhottavaa ja oltiin tosi maassa kun ei siirtoon päästy. näin jälkeen päin ajateltuna se hyper poiki meille kuitenki 14 kpl hyviä alkioita, jotka nyt odottelevat pakkasessa siirtoa, eli oli siitä hyperistä onneksi jotain hyötyäkin vaikka tuoresiirtoon ei päästy. Sormet ja varpaat ristissä täällä nyt että oili ilmaantuu ens viikolla oikeaan aikaan. Hermoja raastavaa touhua tämä lisääntyminen :)

Lopetin eilen Crinonen, vaikken tiennyt, onko se sallittua. pari kolme iltaa ois ollut jäljellä, mutta koska testi oli negaa, jatkuvaa pientä vuotoa on ja kovia kuukautiskipuja, joihin on pakko ottaa jotain ei-sallittua kipulääkettä, päätin lopettaa. Parilla päivällä tuskin ois merkitystä vaikka mitä tapahtuis. Mutta toivon mukaan nyt päästäis vielä elokuussa loman aikana hoitoon.

Kiitos eliane vinkeistä, juuri näin ajattelin minäkin eli hieronta ja kampaaja onkin jo varattuina, kosmetologi enää puuttuu. Uusin voimin elokuussa yritetään. Äläkä huoli, kyllä sen nyt hyvin menee sinulla!

Jaksamisia muillekin!

Eipä tässä oo juuri ehtiny koneelle kun pitää töitä paiskia kaikesta huolimatta=( Nuo keltarauhashormonit saa joillakin aikaan selviä raskauden oireita eli niihin ei juuri ole luottaminen ennen testausta.

Tänään kävin hammaslääkärissä poistattamassa hampaan eli tietysti puudutettiin mutta uskotaan kun viisaammat sanovat ettei ole mitään haittaa... Oikeestaan ihan kiva että on muuta ajateltavaa niin testipäivä tulee paljon nopeammin. Aion kyllä testata myöhemmin kun saisi jos ei vaan vuoto ala ennen,töitä on 3.7. asti niin paljon ettei ole varaa masentua mahdollisesta negasta.

Hauskaa juhannusta kaikille ja tsemppiä!!!

-eternal pp6-

syystä että aiemmin en ehdi apteekissa käydä eikä ole töistä yhtään vapaahetkeä eli mahdolliset menkatkaan ei sovi kuvioon,masennuksesta puhumattakaan. Yleensä menkat on kyllä alkanu lugeista huolimatta ajallaan mut nythän ei mentykään mun oman kierron mukaan eli ei kai menkatkaan tule ennenkun lopetan luget.

Oireet ei ole lisääntyneet eikä muuttuneet miksikään,väsymys on sen sijaan tullut mukaan kuvaan ja suuri osa tv-ohjelmista menee ohi kun nukahdan=( No,ehkä mun kuuluu sit nukkua enempi jonkun mielestä.

Jaksamista kaikille!

-eternal pp10-

Vasta nyt huomasin viestisi, me päästiiin sitten onneksi tuoresiirtoon kuitenkin ja nyt piinaillaan pp4. Joo, mitenköhän lisääntyminen voi ollakin näin vaikeeta. Mulla auttoi varmasti runsas juominen, ettei hyperiä tullut. Mutta vatsa oli monta päivä kipeä punktion jälkeen. Hei, teillähän tuli tosi hyvä saalis alkioita. Itse asiassa sama määrä kuin meillä, mut meillä meni siis 13kpl pakkaseen, kun yksi siirrettiin, joka (toivottavasti) on vielä tuolla massussa.

on kyydissä yksi 4-soluinen, hyvälaatuiseksi sanottu alkio. Kaksi sulatettiin ja toinen oli suuttunut sulatuksesta ja kadottanut kaikki solunsa paitsi yhden. AInoa murhe oli vaan se, että lääkäri ei saanut pehmeämmällä putkella alkiota siirrettyä, ja jäykempi taisi hiukan raapia kohdun limakalvoa. Ei kovin hyvä juttu. Ehkäpä greippimehu pelastaisi tilanteen? Heh.

Joka tapauksessa aion nyt iloita täysillä siitä, että saan ensimmäistä kertaa elämässäni oikein toivon kanssa piinailla, ja voin ylpeänä julistaa, että tänään on pp0. Pakkaseen jäi vielä kuusi olkea, joissa kaikissa kaksi alkiota, eli ei menetetä toivoa vaikka tämä hiukkanen ei takertuisikaan. Crinonet saan aloittaa tänä iltana (ei voi käyttää Lugesteronia, koska oon maapähkinälle allerginen).

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja oikein hedelmällistä viikonloppua!

Mulla ei parin viime siirron jälkeen ollu edes lugejen piikkiin luettavia oireita mutta nyt on rinnat olleet pp5:stä asti kipeät ja masussa tuntuu möykky,välillä on menkkamaisia kipuja ja epämääräistä vihlontaa mutta mielialat onneks tähän asti pysyneet ihan normaaleina=)

Olishan se mahtavaa jos onnistuttaisiin vihdonkin ja viimeisellä yrityksellä mutta en maalaile pilvilinnoja vielä niin ei ole ihan niin iso pudotus jos negaa tulee. Ens viikko menee kahta työtä tehdessä eli lepoa ei juuri ole luvassa,toivoa sopii vaan että jaksan,jatkossa onkin helpompaa.

-eternal pp8-

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat