Seuraa 

Uskaltaako pihatöitä tehdä raskaana ollessa? esim. myyräkuume saattaa tarttua pelkästään puuliiterin pölyisestä ilmasta. Miten käy vauvalle jos tällainen tartuu? onko kellään tietoa?

Kommentit (2)

Oletko googlella hakenut tietoa myyräkuumeesta? Itse tässä äskettäin googletin ko. aiheesta, kun varastopölyssä hetkellisesti olin ollut. Jostain syystä sillä sivustolla, jonka itse luin, sanottiin, että myyräkuumeen saa yleensä syys-tammikuun välisenä aikana. Ja tartuntoja todetaan n. 1000 vuodessa. Ajattelin sitten omalta kohdaltani, että no tuskinpa tuo on tarttunut. Kun vielä lisäksi siinä sanottiin, että on yleisintä eteläisessä Suomessa ja itse asun Kainuussa. Raskauteen ko. jutussa ei viitattu ollenkaan, mutta en tosiaan lukenut kuin sen yhden ainoan jutun aiheesta. Googlella siis löytyy ainakin tietoa.

neronja rv 22+1

En vielä silloin ollut raskaana, mutta tuosta kierrosta tulin, ja neuvolakorttiin laittoivat neuvolassa jostain syystä maininnan että sen sairastin juuri ennen hedelmöittymistä. Mulla tauti oli tosi rajuna, olin sairaalassa pari päivää ja liki kaksi viikkoa muuten vain aika tiedottomana. Toiset taas sairastavat myyräkuumen huomaamattaan, eli menee ihan pienenä kuumeiluna ohi, elinikäinen immuniteetti tulee silti.

Multa ei kysytty sairaalassa raskaudesta ainoastaan keuhkoröngtenissä, ei muuten. Luulisin, että sikiö olisi kohtalaisen suojassa, jos tauti menee ohi suht koht kivutta. Sitten voi olla hankala jos kuume vaurioittaa äidin munuaisia, mutta sekin on aika harvinaista. Mulla jätti kai jotain munuaisiin, kun pissassa on aina sen jälkeen ollut verta. Mutta niin kauan kun hemoglobiini pysyy hyvänä ja veren määrä virtsassa kohtuullisena, ei tarvitse huolehtia, sanoi lääkäri. Ja mitään panadolia vahvempaa lääkettähän ei voi eikä saa ottaa myyräkuumeeseen, vaikkei olisi raskaanakaan. Munuaiset eivät välttämättä kestä lääkkeitä, ja minä saatoin lääkkeillä tehdä omille munuaisilleni haittaa, kun en tiennyt vielä taudin alussa myyräkuumetta potevani ja söin kaikki lääkkeet kipuihin mitä eteeni löysin :(

Mutta tuo tauti nyt on valitettavasti sellainen että sitä on vaikea välttää jos maalla asuu. Minäkään en liiterissä käynyt, tai polttopuihin koskenut ja silti sen sain. Todennäköisesti talossamme talven aikana vierailleista hiiristä oli osa myyriä, koska 2v tyttömmekkin nähtävästi sairasti myyräkuumeen juuri ennen minua. Lievempänä onneksi! Mutta itse en lähtisi liiteriä siivoamaan jos olisin epätietoinen olenko taudin potenut vai en. Ehdoin tahdoinhan kun ei noita tauteja kannata hankkia.

Hinpu 17+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat