Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (47)

Voidaanko lapsi ottaa huostaan ja sijaisperheeseen, vaikka vuodeksi jonka jälkeen hänet palautetaan tasapainoisesta rakastavasta perheestä takaisin äidille, joka on sillä hetkellä kuivilla tai muuten paremmassa kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minua joskus mietityttää, kun meillä on ok-talossa toisessa päässä keittiö ja toisessa lasten huoneet. Kun komennan lapsia keittiöstä käsin, se kuuluu ulos asti. Olen huomannut asian tiimoilta jo kyräilyä naapureiden suhteen. Pelottaa että jos meille tullaan yllätysvierailulle, niin meillä on aina sekaista ja sotkuista. Sotkuisempiakin koteja varmasti on, mutta olisihan meidän koti himosiivoojan kauhistus. Miten meihin suhtauduttaisiin? Olen myöskin muutamia kertoja tukistanut lapsia (en nyt kovaa) ja läppäissytkin takapuolelle (ja on tosi huono omatunto). Muuten lapset on hyvin hoidettu, äidin ja isän parisuhde ok jne. Miten meille kävisi, jos tulisit yllätysvierailulle?

Mustalaisäiti ajoi autolla hurjaa vauhtia baarin pihalta ruuhkaan.. Mies hyppäsi autoon mutta ilmeisesti kaveri jäi ja lähti hakemaan.. sieltäpä tulikin iso rypäs mustalaisia ja auto sai kyllä kyytiä..

Äitin sylistä kohosi pieni pää.. vauvan.. tosi pienen vauvan..

Itkettää sen vauvan puolesta.. Ne miehet hakkasi sitä isää siinä etupenkillä ja hyvä jos ei äitiin ja vauvaan osunut..

Tällaisiin tilanteisiinko ei välttämättä mitenkään reagoida?

voi vielä miettiä onko meistä sijaisperheeksi. Lapseenkin tutustutaan ensin ennenkuin sijoitetaan uuteen perheeseen. Homman voi katkaista koska vaan, mutta kellä on sitten pokkaa mennä katsomaan lasta ja sanoa, ettei kelpaa meille? Taustatietoja lapsesta annetaan ennen tapaamista. Pakko ei ole ottaa siis.

mutta lapsen olot todettu hyviksi, niin kuinka kauan sosiaalihuolto tarkkailee perhettä? Tai siis meneekö perheestä jotain tietoja esim. neuvolan kautta, vai annetaanko vain olla, ja odotetaan, josko joltain taholta tulee joskus ilmoitus.

12 jatkaa, annetaanko sijaisperheen tiedot huostaanotetun vanhemmille? Itse voisin harkita ottavani lapsen tänne siipieni suojaan, mutta pelottaa, ties mitä narkkareita yms. alkaisi oveen kolkuttelemaan.

Tuo kuullosti ihan normaalilta lapsiperheen arjelta. Yritä päästä tukistamisesta ja läpsimisestä. Meillä kaikilla on välillä koti mullinmallin=)

Minulla on adhd/as-poika, ekaluokkalainen. Ihan normaalissa koululuokassa ja pärjää lääkityksen avulla erinomaisesti. Opettaja on osoittautunut ongelmaksi, kohtelee poikaa täysin epäoikeudenmukaisesti ja epäilen hänen yrittävän vaikuttaa siihen, että lapseni siirrettäisiin erityisopetuksen piiriin. En halua sitä, eikä siihen lääkärin ja psykologinkaan mielestä ole mitään perusteita.

Kysymys kuuluukin, voidaanko lapsi pakkohuostaanottaa sen vuoksi, että vanhemmat kieltäytyvät laittamasta lasta erityisopetukseen (jota hän ei tarvitse)? Meillä on ihan normaali perhe, emme juo tai käytä huumeita (no, tupakkaa poltetaan joskus). Lapsi on ainokaisemme ja erittäin rakas.

Pari päivää sitten joku kertoi, että sosiaalityöntekijät olivat tulleet ilmoittamatta väärän ilmiannon perusteella. Äiti oli loukkaantunut, kun tultiin noin vain etukäteen ilmoittamatta.

Jos vanhemmat ovat eronneet (mutta heillä yhteishuoltajuus), äiti viedään sairaalaan kamalan humalatilan vuoksi. Lapsi jäisi yksin kotiin. Viedäänkö lapsi lastenkotiin? Vai ilmoitetaanko isälle? Ja kuka ilmoittaa?

Kuinka pieni lapsia sijoitetaan? Onko vastaanottavalla perheellä mahdollisuutta toivoa esim. pientä tyttöä vai onko otettava se lapsi mitä tarjotaan, kun on kerran vapaaehtoiseksi ilmoittautunut. Tämä on itsellä suurin syy. Meillä on kaksi alle kouluikäistä poikaa, ja perheeseemme toivoisimme tyttöä. Pieni tyttö löytäisi varmasti paikkansa perheessämme vaikka loppuiäkseen. Onko kuinka todennäköistä että lasta edes saisimme? Eikö yleensä lapset ota esim. isovanhemmat tms.? Entä sijoitetaanko lapsia ensisijaisesti lähelle kotiaan vai mielummin toiselle paikkakunnalle (itse asumme maalla pienessä kylässä)?

Miten muuten biologiset vanhemmat pitävät lapsiin yhteyttä, usein vai ei juuri ollenkaan? Entä lapsen muut sukulaiset, isovanhemmat jne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat