Vierailija

Äiti ja pari kaveria sanovat, että isä ei voi luovuttaa morsianta kirkossa, jos on ollut perhe jo aikaisemmin. Miksei? En ole ollut aikaisemmin naimisissa. Mitä sanotte valkoisesta puvusta? Hunnusta? Voiko omat lapset olla äidin morsiuslapsina? Sopiiko polttarit vaikka en ns tyttöelämästä luovukaan? Millaiset häät olisi sitten tyylikkäät? Mä haluaisin kaikki ihanat ja romanttiset hääjutut, mutta on alkanut epäilyttää, kun niin moni on vihjaillut vähän muuta.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija:

Lainaus:

- valkoinen puku, et ole enää puhdas ja viaton

Mitä tarkoittaa puhdas ja viaton? Uskotko, että nykymorsiamista valtaosa edelleen on sitä, mitä se sitten tarkoittaakaan, kun kerran valitsevat valkoisen puvun?

Minä en usko. En myöskään usko, että valtaosa meistä ripustaa kuusenlatvaan joulutähden muistellakseen Betlehemin tähteä tai syö pääsiäisenä karitsaa kristuksen uhrin merkkinä. Aiemmin merkityksellisistä riiteistä on tullut kivoja tapoja, joita valtaosa suomalaisista ei enää ota noin tosisaan kuin sinä. Voit joko hyväksyä muutoksen tai jäädä sinne menneisyyteen etsimään sitä puhtautta ja viattomuutta.

" aikuisen naisen juhlat " on ok. eli ei mitään kliseisiä huntu/polttari/juttuja. Ja vaikka häät ovat juuri teidän kahden häät, silti saat nähdä, että selän takana lässytetään varsinkin vanhempien ihmisten keskuudessa, että eikö nyt tuo ole vähä törkeää pitää huntua ja kun on jo lapset ja kaikki ja uus mieskin jne. Eli jos et halua tuollaista joutavaa puhetta jälkikäteen, kannattaa kuitenkin hieman pidättäytyä kliseistä jutuista...varsinkin isän luovuttaminen morsiaimelle on tosi naurettava ele, kun kerran sulla on ollut mies ja lapsia entuudestaan....Eli mielestäni sellaisella neutraalilla asenteella ja pelkistetyillä jutuilla saatte varmasti häänne ihan kivaksi. Eli jos olet perinteisten hääjuttujen kannattaja, niin kannattais sitten noudattaa niitä sen mukaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sinun juhlapäivä, etkä kuitenkaan voi kaikkien mielitekojen mukaan mennä. Itselläni oli vastaava tilanne, kun menin naimisiin. En laittanut huntua ja pukuni ei ollut valkoinen, mutta oisin tehnyt niin jokatapauksessa, koska esim. valkoinen ei sovi minulle pätkääkään!

Nauti päivästäsi ja toteuta unelmasi:o) Onnittelut!!!

minua ei ainakaan häiritsisi tippaakaan jos olisit ystäväni ja menisit naimisiin vaikka uimapuvussa. Älä välitä muiden mielipiteistä. Itsekin aion laittaa joskus hunnun, vaikka avomiehen kanssa ollaan oltu yhdessä jo kymmenisen vuotta. Ja on niitä lapsiakin jo...

- isän luovutus, lupa jo annettu tai otettu

- valkoinen puku, et ole enää puhdas ja viaton

mutta toiset ei näitä poista, vaikka hyvien tapojen mukaan kuuluu

huntua voit käyttää, jos ensimmäinen avioliitto

Unohda huntu.

Älä laita mitään karmeaa tylliunelmaa. Ehkä enemmän iltapuku-tyylinen asu? Eikä täysin valkoinen.

Ja minustakin tuo isä-juttu ei oikein sovi.

Lapsesi voivat minusta hyvin olla morsiustyttöinä.

Ei polttareita, mutta hauska tyttöjen ilta voisi olla ihan mukava.

Minusta vain on nykyään mautonta pitää prinsessahäät, kun on jo perhe ja kaikki muut asiat on tullut käytyä läpi. Silloin sopisi pienet asialliset häät, missä on pari todistajaa ja hääpukuna jokin vaalea jakkupuku.

Ylipäätään kenellekään nykypäivänä. Miksi ihmeessä isä luovuttaisi tyttärensä jollekin juipille, joka on painanut tätä jo viimeiset 10 vuotta yhteisessä asunnossa? (rumasti sanottuna)

Äitisi on oikeassa. Ikäsi ja lapsesi huomioonottaen häiden olisi syytä olla tietyllä tavalla kypsät ja aikuiset.

Vierailija:

Lainaus:

Me molemmat olemme olleet aiemmin naimisissa joten haluttiin karsia kaikki ylimääräinen hörsellys, mutta kaunista ja tyylikästä haluttiin.

Minulla oli kaksi osainen tulenpunainen puku, pitkähihainen jakku ja laahustava hame.

Meillä oli kolme morsiustyttöä, joista yksi on oma tyttäreni, toiset ystäväni lapsia.

Vieraita oli vain 15, ne tärkeimmät läheiset.

Mies odotti minua alttarilla, kun saavuin käytävää pitkin hänen luokseen yksin, morsiustytöt kävelivät n. 5m edelläni. Se oli kuullema valtavan kaunista.

Se että isä luovuttaa morsiammen on niin vanha perinne, että jos sitä tarkoin noudatettais niin lestat olis ainoat jotka sitä voivat käyttää. Kaikki muut ovat jo ennen naimisiin menoa asuneet sulhasen kanssa vuosia.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat