Vierailija

Uhmaa on ollut jo 2 vuotiaasta saakka mutta viimeinen vuosi on ollut yhtä helvettiä. Koko ajan tehdään hölmöyksiä, kiusataan veljeä (tahallaan), lyödään, huudetaan, lällätetään, heitellään ruokaa, tavaroita, vaatteita yms. ei pueta, syödä, ylipäänsäkään totella yhtäkään käskyä jne.

Mulla on verenpaine noussut jo tosi korkealle ja pelottaa, että kohta katkeaa suoni päästä.

Sivut

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä tytöllä oli 2 vuotiaana todella paha uhma ja sit menikin hyvin kunnes nyt 5 vuotiaana taas erittäin ärsyttävä...

ja poika vajaa 3 vee ja uhmaa pukkaa

Olen ihan ihmeissäni lapsen " raivosta" , aikaisemmin kun ei ole käyttäytynyt siten. Vielä hymyilyttää lapsen uhma, täytyisi varmaan lukea muutama kasvatuskirja jotta oppisi käsittelemään uhmaa oikein.

Lapsen raivoon ja uhmaan en lähde mukaan, en tiedä sitten onko sekään oikein. Useimmiten asiat menevät vielä leppoisasti ja sutjakkaasti, toisinaan taas syntyy tahtojen taistoa. Luovimalla mennään vielä.

Aikaisemmin niin kiltti ja tottelevainen poika kieltäytyi kaikesta yhteistyöstä, karkaili ja teki joka asiassa jotain ihan muuta kuin käskettiin. Olin todella tulla hulluksi! Sitten 5-vuotiaana alkoi taas käyttäytyä ihmisiksi.

Neuvolan lääkärikin oli muuten sitä mieltä, että tuossa iässä nimenomaan pojilla on usein uhmaa.

illalla aina huono omatunto itellä kun on huutanut ja joskus jopa antanut tukkapöllyä. Mä olen luullut että 3 jälkeen helpottaa...ei näköjään..

Ja uhmaikä pahimmillaan, tai toivon että se olisi sitä uhmaa...

Koettelee niin paljon meidän vanhempien hermoja. Kauheata kitinää, joka asiaan tulee vastaus ei, vaikka olisikin mieleinen, itkua ennen nukkumaan menoa ja kaikkia keinoja käyttää, ettei sängyssä tarvitsisi olla. Kiukuttelee, ei suostu tottelemaan, entiset keinot saada kuriin, ei tehoa, vaan meidän aikuisten täytyy olla tosi ovelia ja keksiä uusia keinoja millä saada lapsi suostuteltua. Suorat käskyt aiheuttaa hirveän kiukuttelu ja huutokohtauksen...

En tiedä on teillä tuttua, mutta näin meillä....

itse olen helisemässä oman 4 v tytön kanssa, pikkuveli 2v tulee hyvällä mallilla perässä. Voi hermoparkoja =))

Päivällä toivoo, että tulisi nyt iltya että ne menis nukkumaan. Illalla tuijotellaan niiden huoneiden ovilla kuinka luppania ja suloisia lapsia meillä on

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat