Seuraa 

Sivut

Kommentit (20)

Moi vielä!

Mies kokeili eilen vessapaperirullan kanssa kuunnella ääniä, mutta ei kyllä kuullut mitään. Sillä on kyllä vähän huono kuulo muutenkin. Ja kai saisi olla aika tuuri, että vauvakin olisi juuri sopivalla hollilla. Mutta pääasia, että liikkeet näkyy ja tuntuu miehenkin käteen, niin konkretisoituu hänellekin, että Peukaloinen on olemassa.

Lääkäris käyty ja KAIKKI ON OK!!!!!!

SIKIÖN SYDÄN on semmonen ku pitääkin, ei mitään ylimääräistä kalkkeumaa enää. Vauveli on pää alaspäin ja TODELLA MATALALLA, ettei mikään ihme kun alapää on pallo...

KOHDUNKAULAN pituudeksi saatiin ultralla 2,5cm, pehmeä mutta kiinni. Joten saikku loppu sitten tähän!!!!!!

Nyt sitten oikeestaan kaksi viikkoo koulun parissa puurretaan ja sitten alkaa helpottaa ja 22.5 alkaa miula kesäloma, ellen jotain kivaa koulujuttua sinne keksi...

(anteeksi tää omanapasuus, mutta kun on ajatukset vaan pyöriny näissä omissa ongelmissa ei oikein osaa ajatella muuta)

hanneli

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tänne nyt ei kummosempia,masuasukki on vilkas jne..

sain vaunut kuntoon vkonlopulla ja nyt ne oottaa sinne nyyttiä. siivoiltu on ja kaverinki kotia olin jynssäämässä kun muutto on ens vkonloppuna..

tulin just kampaajalta,mullakin oli lyhyehkö malli ja aattelin kasvatella sitä pikkasen pidemmäx että saa kiinni kunnolla syksyl,samalla vähän ilmettä muutettiin uudella otsiksella ja väriä tietty päälle,tulipa hyvä taas kerran,kelpaa kävellä tuolla.. muuten kun onkin niin nuutunu naama sun muuta..

masukin on alkanut toimimaan levolakin voimin,otan yöks raudan ja aamusin tyhjään masuun levol. niin eipä oo tukoksia ollu :)

no nyt vääntää ruokaa nälkääää....

k.h.p ja tärppi 23+2

Joo vappu on ohi.... Eikä tehty mitään muuta ku syötiin syötiin syötiin...

Täällä oli vapun alla aika surkeat fiilikset kun ukkini joutu sairaalaan.. oli aorttasuoni (tai joku semmonen) revenny vatsalaukusta tai lähettyviltä. Leikkaus oli kestäny 7tuntia ja sinä aikana kaksi kertaa jouduttu elvyttämään... No nyt on vointi kuitenki parempi ja toivotaan ettei takapakkia tule! Ja viikko sitten hänellä todettiin myös ihosyöpä...

Oma vointi on alkanu vähän helpottamaan (tosin tommosta aaltoliikettä se on kokoajan ollu, yks päivä vois juosta maratonin ja seuraavana pitäs paareilla kuskata vessaanki). Tänään on lääkäri. Katsastetaan tuo miun alapää tilanne ja kontrolloidaan sitä sikiön sydäntä...

JA NYT KIROILUTTAA... ARGH... Meidän tytön päiväkodis piti olla kuvaus huomenna........ nooooooooh, isukki tuli äskön kotiin ja sano että se kuvaus onkin näemmä jo tänään!!!! Jollain on siis menny päivät sekasin, joko hoitajilla tai valokuvaajalla... no onneks meidän tytöllä ei ihan hirveet räsyvaatteet ollu päällä, MUTTA SILTI, Nyt sille tuli päälle semmonen tumman violetti puku, kun mie ajattelin vähän pirteempää asustetta :(..... No sanotaanko sitten niin että on ainakin ittensä näkönen ja samalla toivon että jonkun muunkin lapsi olisi vähemmän edustavassa asustuksessa (eli siis ongelmat ne on mullakin ;) )

OPEMAMMAN siivousurakka kuulosti semmoselta minkä voisin itekin suorittaa.. tosin hieman pienemmässä mittakaavassa kun on pienempi asunto ja vähemmän niitä rakkaiden esineiden kerääjiä... (tosin meidän mies on sitten niin kaiken tavaran perään et huh huh... sille kaikki pienet pölypallerotkin tuntuu olevan elämää suurempia juttuja, ARGH).

MUTTA PALATAAN ASIAAN Lääkärin jälkeen.....

hanneli ja natikka 26+1

ja mukavaa alkuviikkoa.

vappu tuli ja meni. meillä vietettiin kakkosen ja kolmosen yhteissynttäreitä sukulaisten kanssa vappuna.

ilmat olivat viime viikolla upeat ja olemmekin viihtyneet vallan ulkoleikeissä. Eilen aloitin nurmikon haravoinnin, jotta nurmikko pääsee tuulettumaan ja kasvamaan. tänään tarttis jatkaa...

lueskellessani aikaisempia viestejä aamusella huomasin että calathea oli saanut hyviä uutisia tutkimuksista, onnittelut sinulle!

opemamma: sinä olit urakoinut vklopulla. hieno homma ja lopussa kiitos seisoo, vaikka rankalta ehkä tuntuukin. minä olen myös tehnyt kevätsiivousta. tyhjentänyt kaapit, pyyhkinyt pölyt ja laittanut VAIN tarpeelliset takaisin. siivous alkaa olla loppusuoralla ja mieli on kyllä hyvä. mainitsit tuosta ison perheen vaatepaljoudesta. se on todellakin valtava. tuntuu että kaikki paikat ovat täynnä lastenvaatteita. minä teen kerran tai kaksi vuodessa niin että otan kirppispaikan ja myyn tarpeettomia vaatteita pois.

jaaha, nyt täytyy lopetella ja siirtyä päivän askareisiin...

mukavaa päivää kaikille!

Myry ja Masukas 25+2

Nyt on ollut monta vapaapäivää, ja niihin on mahtunut monenlaista mukavaa puuhaa! Perjantaina olin mieheni kanssa teatterissa ja syömässä. Lauantaina tehtiin pihatöitä ja grillailtiin kotona, sunnuntaina kyläiltiin. Eilen oltiin vappupiknikillä ja kävelyllä Aurajoen molemmin puolin. Vielä tänään saan lepäillä kotona, ennen kuin taas työt alkaa. Enää ei olekaan kuin 6 viikkoa töitä, koska pidän kesälomani ensin. Ei paha! Mutta on siinäkin tarpeeksi, seisomatyö väsyttää ihan eri tavalla kuin ennen. Minäkin ostin ne sikakalliit instrun hoitosukat, ne sentään tuntuu auttavan. Tavalliset kaupan lentosukat ei enää riitä mihinkään.

Loppukuussa alkaa meidän neuvolassa synnytysvalmennus. Aion sinne mennä, kaipa siitä on hyötyä, ainakin saa tietoa synnytyksestä. Työkaverini mielestä nuo valmennukset on ihan huuhaata. En usko ennenkuin itse näen!

Voi kun minäkin saisin kunnon siivousvimman. Suunnitelmissa kyllä on 1000 ja 1 hommaa, mitkä pitäisi tehdä ennen vauvan tuloa.

Ikarus: Kirjoittelit joku päivä, että vauvan sykkeet neuvolassa välillä 130, välillä 150 paikkeilla. Minulla viime viikolla sama juttu, ja minun neuvolan tätini mukaan se on hieno juttu! Hän sanoi, että yleensä näillä viikoilla vauva ei vielä osaa " säädellä" sykettään tuolla tavalla, että syke nousee, kun vaikka liikkuu enemmän. Tässä vaiheessa kuulemma rytmihäiriötkin ihan normaalia.

Nälkä kurnii, siispä ruokaa laittamaan. Terveisin M 25+2

Kovin on samankuuloista hommaa täälläkin päin, eli minä myös hiuksia kasvattelen, mulla alkaa kyllä olla jo siinä vaiheessa, että melkein saa kiinni, kun sata pinniä laittaa =) Samoten haravointiurakka olis vielä essä, eilen saatiin aloiteltua, mutta ei paljon lohduta´, kun meillä puolen hehtaarin tontti, joten haravoitavaa riittää!!

OPEMAMMA on kyllä ollut tosi ahkerana. Itsekin sain kaapit järkättyä ja ikkunat pestyä, mutta itse suursiivous into antaa odotututtaa itseään. Kirjoitinkohan mä nyt ton odotututtaa sanan oikein, hankalaa välillä tämä suomen kieli.

HANNELE80 tsemppiä! Minun isovanhempani ovat aikaa sitten kuolleet, mutta isäni on aika vanha ja raihnanen, joten monesti saa siitä olla huolissaan, kun yhtäkkiä sitä vaan viedään sairaalaan, eikä mitään oo osannut arvata. Sekin on niitä ihmisiä, jotka ei liiemmin valita " pikkusäryistä" . Muistan kun sille muutama vuos sitten tehtiin ohitusleikkaus, sekin kesti jotain 6 h, niin kyllä siinä monenlaista ehti mielessä käymään.

MANTSE: kiitos kommentista koskien tuota sydämen sykettä. Luulin että se ei jäis mua vaivaamaan, mutta oon huomannut ajattelevani sitä monta kertaa viikonlopun aikana, et olikohan siinä nyt jotain kummallista kun se niin heitteli. Lohdutti toi sun kommenttis et se onkin ihan jees homma.

Kukas se puhuikaan että vaavi on vilkkaimmillaan 24-28 viikoilla... Mulla tänään tasan 24 ja melkoista jumuamista on ollut eilen ja tänään. Eilen hoksasin avata silmäni ja katsoa, että kappas, liikkeet näkyy vatsan päällekin. Liekkö jo kauemmin aikaa näkyneet, mutta nyt sen vasta hoksasin, että ne näkyy ihan selvästi. =) Mitens muuten teillä muilla, kun mieheni on lukenut jostain odotusoppaasta, että näillä viikoilla voi korvalla eroittaa vauvan sydämen sykkeen.. Erottaako jonkun mies sen tai joku muu läheinen, vaan onko kukaan ees yrittänyt kuunnella? Ei meillä ainakaan ukko kuullu mitään ja mä en kyllä jaksa uskoa, että sitä ees voi kuulla.. Mutta tietääkö joku, onko se mahdollista???

Vappu meni lähinnä viettäessä miehen kanssa laatuaikaa, kun sekin malttoi kaks päivää pitää vapaata tuosta suuresta talonpurku- projektistaan. Eilen käytiin kevään ekulla pyöräretkellä ja illalla vielä haravoitiin ja kannettiin puita.. Yöllä heräsin sitten ihan mielettömään kipuun, tais olla supistuksia, mulla kun niitä ei liiemmin oo ollut... Joten ehkä rauhotan tahtia tästä ees päin. Ja tietty aamulla kun kävin vilkaseen ennen koluunlähtöä et joks elokuisten pino olis aloitettu, niin eka otsake mikä täällä hyppää silmiin on ku joku kyseli myyräkuumeesta.. Olis tietty voinut illalla ajatella niitä puita kantaissa, että semmonenkin vaara voi olla. Mä en vaan aina muista kaikkia " rajotuksia" mitä tämä raskaus asettaa... Toivotaan ettei nyt myyräkuumetta tarttunut sieltä pölysestä puuliiteristä...

Jeps, mutta lähen tästä laskujen maksuun.. Aurinkoista viikkoa kaikille!

Ikarus, 24 tasan =)

P.s: sanoinkin eilen miehelle, et jos kaikki menee hyvin, niin 20 viikon pästä on nytti sylissä.. aika jännittävää!!! Ainakin näin enskertalaiselle =)

Tänne ei kuulu mitään uutta tai ihmeellistä. kovasti pinnaa kokeilee pojan alkava uhmaikä. Sitä kai se on kun aurinkoisesta, nauravasta pojasta voi yhtäkkiä tulla kuin myrskynmerkki. Itkua ja kiukuttelua riittää :( Kiellot ja puheet kaikuvat kuuroille korville. Pojalla on ilmeisesti ON/OFF-kytkin jolla tuon kuulon ja ymmärtämisen saa kytkettyä pois päältä. Vaikka kuinka yrittä ajatella kaiken kuuluvan kehitykseen niin kyllä oma jaksaminen on välillä aika kortilla. Kuinka kauan tuollaista kiukuttelua voi/täytyy kuunnella? Voiko jossain vaiheessa vaan todeta pojalle: Nyt riittää! ja kävellä tilanteesta pois.

Opemamma susta taitaa tulla mun idoli :) Olet ihailtavan aikaa saava ihminen. Mun energia tuntuu menevän (pojan lisäksi) asioiden jahkaamiseen. Tiedän mitä pitäisi tehdä mutta en saa aloitettua hommia.. laiskuudeksi sitä kai myös kutsutaan.

Jospa sitä aloittelisi vaatehuoneesta. Tavaraa on kertynyt kamalasti, jospa sieltä jotain löytöjäkin tekisi.

No nyt täytyy lopetella kun äidin pieni äkäpussi taisi herätä.. toivottavasti paremmalla tuulella.

pubu ja Unski rv24+4

Ihanat ilmat jatkuivat koko vapun yli, ja täksi viikoksi on luvattu jopa 18 astetta lämmintä! Pojatkin pääsivät päiväkotiin jo hieman kevyemmissä varusteissa, oli vaan ohkaiset ulkohousut ja takit, kun päiväkodin piha on niin suojaisa ja kuuma.

Meillä vappu meni syödessä ja kyläillessä. Perjantaina töiden jälkeen kävimme naapurin pojan syntymäpäivillä, lauantaina vanhempieni mökillä saunomassa, sunnuntaina anoppilassa syömässä ja illalla meillä oli vieraita ja grillailimme. Maanantaina kävimme vapputivolissa, ravintolassa vappulounaalla ja illalla miehen serkkujen luona kylässä.

6v poikamme sai illalla kylässä astmakohtauksen!! Ajoivat pyörillä noin 10km matkan tuonne serkkujen luokse, ja heti perille päästyään lähti pihalle hyppimään trampoliinilla, ja sitten tuli sisälle jätskille, jossa on koira. Pojalla alkoi siitepölyalergia viime keväänä, ja on nyt reilun viikon syönyt lääkkeitä, mutta arvatkaa oliko surullinen näky kun hengitys vinkui ja yskitti. Lähdettiin sitten kiireesti kotiin autolla ja annettiin pojalle astmapiippua, ja laitoin hänet vielä suihkuun illalla jotta lähtee kaikki siite- ja hiekanpölyt pois hiuksistakin. Yön nukkui sitten ihan hyvin, vaikka vähän nenä olikin tukossa.

Opemamma: ei voi kuin ihailla tuota sinun ahkeruuttasi!! En ymmärrä miten jaksat ja saat tuon kaiken aikaan.. Toisaalta, auringon valo kyllä piristää niin ihanasti ja keväällä on kiva saada kaapit järjestykseen. Meillä odottaa varastollinen tavaraa että saisin varattua kirpputorin, mutta nyt tuosta innostuneena taidanpa soittaa sen hetimmiten!

Pihasta: ihanaa, piha on nyt kokonan sula, ja täytyy hakea mökiltä harava että saan haravoitua sen (rivitalo-pihan kokoinen piha, jossa puolet patiota, joten se homma on hoidettu vartissa:)). Taidan käydä hakemassa maalia/öljyä, ja ruveta ensi viikonloppuna maalaamaan pation, kun nyt on niin tylsän kestopuun värinen. Sitten on kiva laitella kukkiakin.

Nyt jatkan töitä, nauttikaa auringosta kuka pystytte!

RTiina ja viuhti huomenna 23rv ja pojat

Pahoittelen edelleen, että niin harvoin tulee kirjoiteltua, mutta anemia vie voimia..!!

Eli siis joo..Viime viikon ma neuvolassa verenpaine sen kuin laskee..Tällä kertaa 102/50 ja hb vain 102, ei kuulemma ihme, että vähän väsyttää..Ja lisäksi vielä sokerit oli kahdella plussalla!Aika lupaavaa siis..Ensi viikolla sitten juomaan sitä ihanaa litkua, yep..

Vappu siis tuli oli ja meni..La mies pystytti aidan, jotta koira ei aina ole naapurissa..Su mä istuttelin kukkia takapihalle ja hoidin kukkapenkkejä..Koira innokkaana avustajana.. :)

Ja eilen käytiin pojan kanssa vapputorilla..Ja minä fiksuna ajattelin, että kiva näyttää pitkästä aikaa hyvältä ja puin siisteimmät vaatteet mitä löysin ja jotka mahtuivat päälle ja piikkarit jalkaan!!Sitten kahden tunnin mukulakivi kävelyn jälkeen kyllä tiesin, että oli piikkarit jalassa!!Ohi kulkevat ihmiset katselivat huvittuneena, kun tämä mamma äheltää itseään ratin taakse ja huokailee tuskissaan!Kun ei meinannut edes istumaan taipua enää.. :)

Mä aloitin tuon vauvanvaate-rumban jo kans viime viikolla, mutta en ole jaksanut tehdä sitä loppuun..Meillä loppuu kaappitila kesken!!Kyllä hemmetissä katson, että seuraavassa asunnossa on riitävästi kaappitilaa ja VAATEHUONE!!!!

Onneksi ei tarvitse olla enää töissä, vaikka taas tuli su työmaan kaipuu, kun isäntä lähti illalla töihin!En siis ole tottunut olemaan vapaalla vappua..Viimeiset neljä aiempaa vappua olen ollut aina töissä..Ja yllättäen tänäänkin aamusella, kun vein poikaa tarhaan, ajattelin, että olisi kivaa päästä töihin, mutta parempi nyt olla saikulla vaan äitiysloman alkuun ja katsellaan vuoden päästä aikaisintaan töihin paluuta..

No siinä taas tarinaa kerrakseen..Palailempa taas..

väsynyt pikku_ruu & möttiäinen rv26+5

Tammikukalle ensin hoitojutuista. Tuli heti mieleen sun " tinttisi" itkut tutun hoitajan tullessa, että liekö kyseessä jotain uhmatyyppistä kokeilua? Meidän tyttö aloitti hoidossa viime elokuussa (1v8kk) ja ekat itkut tuli hoitoaamuina vasta joskus pari kuukautta myöhemmin. Se meni nopeasti ohitse ja ajateltiin, että ehkä hän halusi katsoa, lähteekö isä ja äiti kotiin hänen kanssaan, jos pistää poruksi :) Nyt on ollut muutamana aamuna ihan samaa, itkua ja " mie en halua hoitoon" -ruikutusta. Tuntuuhan se ikävältä, mutta silti uskon, että hoidossa on oikeasti tosi hyvä olla eikä kiukuttelu johdu siitä!

Istukan paikasta: mulla oli np-ultrassa istukka kohdunsuun päällä ja sitä seurattiin sit rakenneultrassa (jos ei olisi mennyt rakenneultraan, rv30 on täällä päin kontrollikäynti). No, mulla oli noussut istukka jo rakenneultraan mennessä pois kohdunsuulta. Niinhän se taitaa olla, että jos se jää kohdunsuulle, sektio on ainoa vaihtoehto.

Opemamma on ollut varsin ahkerana kotihommissa. Meilläkin pitäisi käydä kaikki kaapit läpi, kun tila yksinkertaisesti loppuu. Onneksi sain tyrkättyä äidilleni kasan vanhoja verhoja ja päiväpeiton, kun tiedän ettei niitä kuitenkaan enää käytetä. Mutta minkäs teet joillekin hyvillle pyyhkeille tai lakanoille, joita on 20 kpl? Eihän niitä kaikkia tarvitse, mutta kun ne on ihan hyviä vielä...Sama juttu tietty vaatteiden kanssa, aina sitä ajattelee, että jos minä vielä käytän tätä jne. Pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja laittaa kierrätykseen kaikki, mitä ei ole vuoteen käyttänyt.

Luin juuri jostain raskauspäiväkirjasta, että masulaiset ovat kaikkein vilkkaimmillaan 24-28 viikkoisina. Allekirjoitan tämän täysin ja vaikka mulla tuli just tänään tuo 24 viikkoa täyteen, viimeiset pari viikkoa masussa on ollut tosi aktiivista hyörintää ja liikkeet tuntuu voimakkailta. Onni makoilee pääsääntöisesti poikittain, koska tunnen molemmissa kyljissä (alhaalla kuitenkin) yhtäaikaista naputusta. Samoin tunnen hyvin liikkeet, jos Onni potkii sisäelimiin tai ihan alas: se tuntuu hassulta ja joskus ikävältäkin muksimiselta. Pyöriköön kaveri nyt vielä, kun on tilaa :)

Nyt kipin kapin töihin. Aurinkoista päivän jatkoa, vaikka tämä nuhanenä toivookin jo sateita...

Kerttukasperi ja Onni rv24+0

Tässähän tuo vappuviikonloppu ehtikin vierähtää... Nopsasti meni aika, kun touhuiltiin paljon pihalla ja se on nyt melkein kunnossa. Muutama puska pitää kaivaa ylös vielä, mutten itse oikein näin viikolla viitsi. Tuo iskias oikeassa pakarassa juilii mukavasti aina, kun jotakin yrittää enemmän touhuta.

Opemamma on tosiaan ollut ahkera ja minäkin sua kovasti ihailen, että miten ihmeessä jaksat. Itsellä on tämä 1v4kk veitikka, joka tuntuu imasevan päivän aikana aika kuiviin. Nyt tuolla pihalla sentään jaksaa touhuta useamman tunnin, mutta sisällä on aika mahdoton tapaus. Ja Pubun lailla olen tällainen jahkailija/laiska, kun olisikin aikaa tehdä jotakin. Huoh...ikkunatkin on pesemättä ja muistuttaa siitä jokainen aurinkoinen päivä...

Masussa myllätään jo kiitettävästi. Viime viikolla vielä oli aika hiljaista, mutta nyt muutama päivä ollutkin hurjaa menoa :) Minäkin kysyin mieheltä, että mitä masusta kuuluu. eipä ainakaan vauvan sykettä vaikka potkuja tuli tiheeseen. Kaipa siihen pitäisi löytää just oikea paikka ja mulla kun on tuo istukkakin edessä...

Hannelille ja myös ukillesi ja lähipiirille jaksamisia!

Nyt käyn vetäsemässä jätskin ja sitten korjailemaan muutaman vaatekappaleen, kun nuo napit ovat johonkin hukkuneet...

Terkuin

Air 22+4 ja poika 12/04

Nauratti lueskella OPEMAMMA:n kirjoitusta hiustenkasvattamisesta, sillä samanlainen projekti on täälläkin meneillään. Juuri mietin, että pitäisi käydä vähän siistimässä tätä " karvahattua" , jotta mieli piristyisi. Mulla on ollut vuosikaudet ihan lyhyt tukka ja nyt ajattelin piristää itseäni pidemmällä mallilla. Mietin tässä talouspuoltakin, että kyllä pidempi hiusmalli tulee edullisemmaksi äitiyslomalla ja hoitovapaalla. Ei tarvitse joka kuukausi käydä siistimässä.

Meilläkin olisi tarvetta kunnon SUURSIIVOUKSELLE. Tai siistiä meillä kyllä on, mutta varastot ja komerot on liian täynnä kaikkea tarpeetonta. Vauvanvaatteet olen minäkin jo laittanut esiin ja lajitellut jäljellä olevat säästettäviin/poisannettaviin, mutta paljon olisi tekemistä omien vaatteiden, miehen vaatteiden ja kaiken muun tavaran kanssa. Kaikki kellaritilat pitäisi käydä läpi kevään aikana.

VAPPU meni rennosti mökkeillessä. Ulkoiltiin ja syötiin hyvin ja vapun kunniaksi join yhden lasillisen kuohuvaakin. Kyllä maistui hyvältä :). Oli vähän sääli tulla mökiltä takaisin kotiin, kun sääennusteet ovat luvanneet niin hienoja säitä. Vähän tylsää istua töissä neljän seinän sisällä.

TAMMIKUKKA: Minullekin tuli mieleen, voisiko teidän kaksivuotiaan itkuihin olla syynä ihan vain pelkkä uhmailu tai sitten jokin eroahdistusvaihe?? Meillä on nimittäin ollut esikoisen kanssa tuollaisia samanlaisia vaiheita aina silloin tällöin ja aika nopeasti ne ovat menneet ohi. Viimeksi meillä oli tuollaista vuoden vaihteessa, pojalla oli silloin ikää vähän vajaa 3.

KERTTUKASPERI: Minäkin voin allekirjoittaa sen, että nämä masuasukkaat olisivat kaikkein vilkkaimmillaan 24-28 viikkoisina. Minun masussani on ollut aivan hillitön vilske pari viime viikkoa ja viikonloppuna ajattelin, että meinaako tämä tyttönen tulla masunahan läpi. Kyllä oli sellaista myllerrystä ja möyryämistä, teki ihan kipeää. Tänään on ollut vähän rauhallisempaa, mutta eiköhän tämä pikkutyyppi taas innostu, kun iltaa kohdin mennään.

PUBU: Tsemppiä pienen mörököllin kanssa!! Elämä näiden uhmaikäisten kanssa on välillä tosi rankkaan ja kärsivällisyyttä koettelevaa. Meillä on vaihteeksi hiukan seesteisempi jakso meneillään, vaikka kovin on kiukkuinen tuo meidänkin pikkumies.

Ihanaa tiistaipäivää kaikille elomasuille!!

Oletpa Opemamma, tehnyt ison urakan viikonloppuna. Ehkä se ukkokin siitä tokenee nopeammin kun seuraa sun touhuilevan yksinään ;)

Täällä kans tukankasvatusurakka menossa! Ihan hyvällä mallilla on jo, saa jopa sellaista Madonnan " Hung up" videon tyylistä lettiä väsättyä välillä ;) Torstaina olis kampaaja, ihanaa! Olen noita kampaajakertoja vähentänyt aika paljon nyt hoitovapaalla ollessa ja letti kaipaa kyllä kipeästi piristystä kun itekin olen kovin huono sitä värjäilemään :(

Nyt täytyy lopettaa kun lähdetään tuon kuopuksen kanssa maitoaltistukseen. Siinä meneekin varmaan koko päivä... pojan kanssa oli helppoa kun sai oireet jo aina tipasta iholle, ei paljoa aikaa tuhlaantunut, mutta tän tytsyn kanssa oireet tulee aina viiveellä ja täytyy sanoa et itekin olen välillä pihalla mistä noita ihottumia ilmestyy. Nyt tuli kyllä open painajainen tuosta edellisestä virkkeestä.... ;) Palaillaan taas illalla!

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Peeveli rv 24+4

Moi vaan!

VAPPU: Olen ollut ihan pimennossa palstalta jo monta päivää, kun on sukuloitu vappuna. Ja syöty ihan liian kanssa herkkuja. Ja nälkä olisi silti koko ajan - vai juuri siksi...

LIIKKEET: Täältäkin yksi ääni mahaeläjän vilkkaudelle näillä viikoilla. Jotain jännää siellä täytyy tapahtua, kun koko ajan pitää olla muksimassa. Nytkin koko ajan. Vaikea keskittyä työpalavereissa, kun maha hytkyy niin, että kaikki näkevät!

LOMAT: Vielä olisi vajaat 7 viikkoa töitä; ei auta kuin jaksaa painaa. Tuntuu kyllä jotenkin uskomattomalta - ja ihanalta - että niinkin vähän (ja monet on jo kokonaan lomalla!) on enää jäljellä. Olen jo alkanut asennoitua, että eihän tässä niitä äitiysvaatteitakaan enää niin tarvita, kun raskautta ei ole niin paljon enää jäljellä.

VALMENNUKSET: Vaikka niin monet valmennuksia moittivatkin, niin nyt kun meille ei tule mitään valmennuksia kaupungin säästöjen takia, niin tuntuu, että mitenkään ei voi selvitä ilman ja ollaan esikoista odottaessa ihan tuuliajolla! Neuvolan täti mainitsi, että kyllä niistä asioista sitten vähän puhutaan täällä käynneillä joka tapauksessa. No, ei ole ainakaan vielä mitään puhuttu mistään synnytykseen tai vauvaperheen elämään liittyvästä sanaakaan. Kun olen itsekin ihan ulkona kuin lumiukko näistä kaikista asioista, niin miten sitten mies, jolle kaikki odotus- ja vauva-asiat on muutenkin ihan mysteeriä. Yksityiselle voi mennä ultraan, mutta entäs perhe- ja synnytysvalmennukseen? Olisimme varmaan ihan valmiita maksamaankin siitä, että joku kertoisi edes jotain, turhaa taikka tarpeellista, mutta edes jotain niin tuntuisi edes siltä, että kyllä tässä kovasti valmistaudutaan tulevaan.

Muistion kirjoittamisen pariin palaavat

Picapica ja Peukaloinen 24+6, huomenna vaihdetaan taas viikkoa

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat