Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (16)

Pitkästä aikaa täällä taas.. pinot käyn kyllä säännöllisesti lukemassa, mutta jostakin kumman syystä en oo saanut aikaiseksi kirjoitettua mitään. Ehkä suurin syy on siinä, että mitään erikoista raskausrintamalla ei ole aikoihin ollut.

Mutta tänään olimme rakenneultrassa. Vaavi voi oikein hyvin ja oli aikas kookas. Esikoinen oli nelikiloinen syntyessään ja uusin tulokas tässä vaiheessa vieläkin isompi. Sukupuolikin selvisi. Saamme kolmannen pojan. Täytyy myöntää, että tyttöä toivoin hiukan enemmän ja kivesten näkeminen hiukan kirpaisi, mutta nyt jo tuntuu hyvältä. Pääasia, että kaikki oli hyvin. Kun vaan keksittäisiin pojalle hyvä nimi..

Tällaista täällä. Mukavaa toukokuuta kaikille keijuille. Niin ne kuukaudet vaan menee eteenpäin..

Andoliniska + vauva-kirppu 20+3

Eli heippa vaan kaikille. Olen lukenut palstaa hetken aikaa ja teki mieli tulla keskusteluun mukaan. Meillä on laskettu aika toisella lapsella 18.9. eli oliskohan viikkoja nyt 20+1. Liikkeitä tuntuu aika vähän, mutta istukka oli edessä np-ultrassa 13 viikolla. Pysyykö istukka muuten koko raskauden samassa paikassa?

Oliko jollakulla kokemusta lentämisestä raskaana ollessa? Kuuden viikon päästä pitäisi istua koneessa 4,5 tuntia; kannattaako ostaa jonkinlaiset tukisukkahousut tai lentosukat? Ja varmaankin koneessa kannattaa jaloitella aika ajoin...

Sain myös vappuna kevätflunssan, onko kurkkukipuun mitään hyviä vinkkejä? Alkaa Mynthonit tulla jo korvista.

Aurinkoista päivää kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

deippa.. pitkästä aikaa, tässä pikku hiljaa palaillut työ elämään takaisin,

viime viikolla siis aloitin työt 3kk sairasloman jälkeen.

Vappu meni oikeen mukavasti, grillailtiin naapureiden kanssa (asutaan nuorisosäätiön taloissa) miehet siinä sitten otti hieman skumppaa, mä pysyin ihan vaan simassa =)

Masulle kuuluu hyvää ihanasti pyöristyy ja liikkeitä tuntuu jo päivittäin varsinki illalla.

mikä olikaan sivuston nimi mistä voi tuon koti " doplerin" tilata?

semmonen olis ihana.. =)

mukavaa viikon alkua

rottahilarius rv. 18+4

Mies laittamassa poitsua nukkumaan ja itse karkasin taas koneelle =)

Onnea kaikkille hyvistä ultra kuulumisista.

Tuntuu hassulta että nyt ei oo yhtään ultraa ennen vaavin syntymää. Ois kiva jos vaikka jollain 30+ viikolla ois vielä yks ultra. Me ei olla yksityiselle menossa vaikka kovasti haluasin.

Meille ei rakenneultrassa kättärillä annettu mitään vauva paino arviota.

Päivitin just meijän syyskeijyjen listaa. Siellä on melkein 170 nimeä, mutta aika pieni porukka meitä aktiivisesti kirjoittelee. Mihin on kaikki keijut kadonneet???

Selkä on ihan jumissa. Täytyy pyytää miestä hieromaan.

Nyt pitäis iltapalle mennä.

Öttis

Pitkästä aikaa ehdin tänne kirjoitella... monesti olen käynyt muiden tarinoita lukemassa, mutta aika ei riitä kirjoitteluun :(

Niin se vain on raskaus edennyt jo puoleen väliin... nopeasti on taas mennyt tämä alku! Viikkoja on kertynyt lähes huomaamatta, kun tuo esikoinen vie niin paljon aikaa ettei ehdi aina noita viikkoja laskea... Esikoista odottaessa kyllä tiesi aina millä viikolla menee, mutta ei sitä enää :)

Tänään oli tuo rakenneultra :) kyllä oli taas ihanaa nähdä tuo pikkuinen! Kaikki tarpeellinen löytyi eli nyt jatketaan onnellista odotusta rauhallisin mielin... Nyt vauvan mittojen perusteella meillä la olisi lokakuun ensimmäinen, mutta noin pienen heiton takia sitä ei siirretty. Mutta voihan se siis olla, että meille tulee sitten toinen lokakuun lapsi, jos tämäkin menee yliaikaiseksi niinkuin esikoinen aikoinaan...

Potkuja ja muita muksahduksia satelee päivittäin, niitä on tuntunut jo reilun viikon ajan.

Meillä ollaan oltu koko poppoo kamalassa kevätflunssassa. Oma olo on vieläkin erittäin tukkoinen... ja on " ihanaa" kun ei oikein mitään lääkkeitä voi ottaa... No, nyt taitaa jo olla flunssa voiton puolella, onneksi!

Nyt täytyy mennä... kuulumisiin!!!

Kotidoplerin voi tilata osoitteesta www.kuuntelevauvaa.fi, toimitus oli nopea ja sain siitä koko ajan tietoa s-postitse.

Poikkeuksellisesti kärsin tässä raskaudessa siitepölyallergiasta, yleensä olen ollut allergiavapaa odotusaikana. Olen saanut käyttää normaalia nenäsumutettani Nasonexia tuon lisäksi silmätipat ovat ok, mutta muuta lääkitystä ei ole lääkärini mukaan, antihistamiinit eivät ole turvallisia vauvalle. Lääkärin mukaan jos olo menee vaikeaksi niin hoitokeino olisi kortisonipiikki. Toivotaan ettei sitä tarvita, vaikka eikös se sama aine kypsytä vauvan keuhkoja eli periaatteessa tekis pikkuiselle hyvää?

Jäin tänään viikon saikulle väsymyksen ja supistusten takia. Koska minulla on vasta 20 risat vkoja, panikoin supistuksista, sillä vasta 4 vkon päästä pikkuista aletaan pitää hengissä ja syntymistä estämään, eli sinne asti sais supparit pysyä poissa.

Öitä ja pitkiä aamu-unia,

Ruusunen ja pikku ruu 20+3.

En ehtinyt vappuna yhtään kirjoittelemaan. Pinot kävin kyllä lukemassa. Nyt on poitsu päikkäreillä joten on aikaa kirjoitella hieman. Ruokaa pitäis tosin mennä tekemään.

Vappu meni hyvin kotona ollessa ja kaikkea ei niin terveellistä syödessä. Paljonkohan neuvolan vaaka näyttääkkään ens kerralla.

Suppareista. Mulla niitä on jonkin verran ja nyt on alkanut jo hieman kipeitäkin tulemaan, ikävä tunne. Onneks on neuvola lääkäri 23.5 jossa katotaan kohdunsuun tilanne yms.

En oo ees rautaa muistanut syödä. Kävin kyllä sen apteekista ostamassa, mutta en vaan oo muistanut niitä syödä.

Ihanaa kun ulkona on ollut aurinkoiset ilmat.

Maha kasvaa ja vaavi kovasti potkii. Raskaus etenee oikeestaan aika huomaamattomasti. On tää kyllä vaan kaikella tavalla jo tähän asti ollut vaikeampi raskaus kun poitsun kanssa.

Pitäis ne kelan paperit jaksaa täyttää.

Onko kukaan viikonloppuna menossa lapsi 2006 messuille? Me ajateltiin sinne mennä lauantaina käymään, siellä näen sitten ihan livenä tän vuoden äitiyspakkauksen.

Nyt ruuan tekoon.

Öttis, poitsu 1v7kk & masuasukki rv22+6

Lensin pitkät matkat USA:an ja takaisin tuossa viikon 15 kieppeillä. Lääkäri suositteli ostamaan lentosukat ja napsimaan Mini-Disperiniä muutaman päivää ennen ja jälkeen lentojen, veritulppariskin pienentämiseksi. Näin teinkin ja oikein hienosti meni kaikki. Mutta kysy ihmeessä omalta lääkäriltäsi tästä, en ole koskaan kuullut vastaavaa suositusta (Disperinistä) muualta. Ja nyt viikolla 22-23 lensin kanssa 1,5h ja 2,5h matkat, mutta ne nyt ei tuntuneet missään. Eiköhän tässä keskiraskaudessa ole vielä ihan hyvä aika lentää, eikä toi aikakaan vielä pitkä ole. Mutta lentosukat ja paaaljon vettä, käytäväpaikka että pääset vessassa juoksemaan ja saat jalkoja ojenneltua vähän paremmin.

Torreska:

Lainaus:

Oliko jollakulla kokemusta lentämisestä raskaana ollessa? Kuuden viikon päästä pitäisi istua koneessa 4,5 tuntia; kannattaako ostaa jonkinlaiset tukisukkahousut tai lentosukat? Ja varmaankin koneessa kannattaa jaloitella aika ajoin...

Onnittelut mukavista kuulumisista kaikille rakenneultrasssa käyneille!

ANDOLISKAlta ja teiltä muilta painoarvion saaneilta olisin kysynyt, että mihin mittoihin perustui tuo vauvan kokoarvio? Kävimme Kättärillä rakenneultrassa mutta siellä ei annettu painoarviota. Kuitenkin pään lakimitta (B-mitta) joka merkataan neuvolakorttiin antoi viikoiksi 6 päivää enemmän kuin np-ultran mukaan olisi ollut viikkoja. Meillä kuopuspoika oli myös vähän yli nelikiloinen ja silloin myös pään mitta oli viikkoihin nähden suurempi (10 päivää), ja itse myös jännään miten tämän kolmosen kohdalla tuo mitta korreloi syntymäpainoon...

LENTÄMINEN: Vappuna lensimme 3,5 tunnin lennot Roomaan ja takaisin. Itselläni on ollut käytössä nuo tukisukat, mutta en usko että ovat välttämättömät. Viikonlopun aikaan tuli käveltyä paljon, ja voihan olla että jaloille oli nuo sukat muuten hyväksi. Tukivyökin minulla oli mukana mutta koska selkäkipuja ei ole ollut en sitä vielä ole juuri käyttänyt.

Voikaa hyvin keijukaiset! ;-)

moisku rv 22+1

mä elän täällä ihan maanantaina vielä... No onpa sitten viikonloppu nopeasti..

Ihanan keväistä, vaikka pilvistä ja tuulee kylmästi.

SUkupuoli: meillä kanssa esikoinen poika, rakenneultrassa ei selvinnyt kumpi tulee, lääkäri sanoi " ehkä nähneenä pojan" . Ja kyllä mä olen muutenkin ajatellut, että toinen poika tulee.. Vaikka - kun rehellisiä ollaan - haluaisin saada välillä tytön... Voihan se olla, että pojalle on pojasta enemmän seuraa ja onhan se kätevää kun kaikki vehkeet käy, kun vielä syntyvät miltei samaan aikaa, niin kokootkin varmaan passaa, mutta ei sille mitään voi, että näin naisena siitä tytöstä haaveilee...

nyt se esikoinen heräs moro

t. K rv 20+

Tervehdys!

Vappuna tuli tosiaan nautittua ulkoilusta ja grillailusta. Tänään menenkin sitten lääkäriin anomaan sairaslomaa väsymykseen ja supistuksiin, joita on alkanut olla. Muuten en olisi huolissaan, mutta nämä ovat olleet kipeitä supistuksia.

Friikkaan ihan täysillä odottamisesta nykyisin, kun tulee väsynyt olo, alkaa helposti ajatella että mitä jos kaikki ei mene nytkään hyvin kun ei mennyt viimeksikään ja sitten tulee itku. Neljä viikkoa vielä, sitten vaavia aletaan vasta estää syntymästä ja yritetään pitää sitä hengissä, ahdistavaa ajatella.

Ostin netistä sellaisen sydänäänten kuuntelulaitteen ja kävi niin kuin ajattelinkin. Vaavi liikkuu nyt niin aktiivisesti että tietää ilman laitettakin että hänellä menee hyvin. Silti mukava kuunnella välillä ääniä kotosalla, saa isosisko ja -velikin niitä miehen ohella kuunnella. Laitteen avulla äänet voi jopa tallentaa ja lähettää vaikkapa sähköpostilla isovanhempien iloksi.

Auringosta nautiskellen,

Ruusunen ja pikku ruu 20+4

Torreska, itsekin olen lentämässä Espanjaan kuun lopussa, raskausviikkoja silloin rv 24, kun lennän ja takaisin tulen rv 26. Mulla on lääkäri vielä ennen lentoa, varmuudeksi, katsotaan kohdun tilanne, että ompi paikat kiinni ja vaavilla kaikki hyvin. Kysäisen sitten vielä noista lentosukista yms. Mulla on kyllä esikoinen matkassa mukana, joten tulee varmasti liikuttua lennon aikana...sitä en kyllä odota. Esikoinen 1v. 3kk. Onneksi sisko lähtee mukaan. Tällä hetkellä paikassa, jonne menemme on kuulemma +30 astetta lämmintä, että eiköhän kuun lopussakin hellettä piisaa.

Masuasukki on kanssa ollut vähän hiljaisempi koko vapun ajan...mutta sitten välillä antaa oikein mojovia potkuja.

Mutta nyt täytyy jatkaa tenttiin lukua, taas tentti illalla. Esikoinen on mummilassa.

Noista allergialääkkeistä ajattelin mennä kanssa apteekkiin kysymään, josko jotain nenäsumutetta, tai jotain saisin tähän tukalaan oloon.

inkuli ja nöpö rv 20+6

Ihania säitä on pidellyt täällä pohjosessakin ja on tullut ulkoiltua pitkästä aikaa kunnolla. Huomaan kyllä raskauskilojen kertymisen siitä, että hengästyttää helpommin, mutta muuten olo on vielä ihanan vaivaton. No, pyöräilyä kokeilin ekan kerran tälle keväälle, ja huomasin, että se ei enää tunnu mukavalta: maha on sen verran tiellä jo, että pitäisi polkea lonkat auki lenkottaen, mikä taas on huono asento ylipäänsä. Maastopyörässä kun asento on niin etukenoinen, muun mallisella pyörällä varmaan niinkin vielä onnistuisi.

Olen ollut pitkään poissa tältä palstalta enkä tiedä mistä on puhuttu - onko supistuksia puitu jo? Kuten nro kolmosella (anteeksi, en muista nikkiä), niin minullakin on ollut ongelmana kipeähköt supistukset, niitä oli tuossa viikoilla 17-19 eniten ja sitten laantui, mutta nyt on taas tullut. Miten kipeä sitten on kipeä supistus, mulla sellaista menkkakivun luokkaa, ja menkkakivut ei ole koskaan olleet kovin pahoja...No, torstaina pääsee neuvolaan ja saa varmaan taas rauhoittua. Me asutaan sairaaloista _todella_ kaukana, mutta vastaavasti kaikki terkkarit täällä on kokeneita kätilö-terkkareita, joten tietävät kyllä, mistä puhuvat.

Niin, piti vielä kysyä teiltä, joita on kanssa suppaillut, että ovatko lääkärit suhtautuneet asiaan vakavasti, vaikka kohdunsuu olisikin kiinni? Minulle sanottiin rakenneultrassa, ettei tarvitse pelätä kipeitäkään supistuksia, jos ja kun paikat on edelleen kiinni.

Njoammil 23+1

[color=SkyBlue2]Täällä meni vappu ulkoillessa....ihania ilmoja ollut ja toivottavasti jatkuu samanlaisena. Grillauskausi on lähtenyt käyntiin ja se näkyy varmaan painon nousussa:)

Omaan mahaan ei mitään uutta. En ole tuntenut kohta viikkoon liikkeitä...mutta en mä huolissani ole, tiiän että jos soitan neuvolaan täti sanoo vaan että se on näillä viikoilla ihan normaalia.

Ja eiköhän tuo kohta oo niin iso että liikeeet tuntuu liianki selvinä:)

Kerttu rv 19+ [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size]

Hienoa, että ultrassa kaikki oli hyvin. Kun me olimme viime perjantaina ultrassa ja selvisi, että toinen poika tulossa, niin vähän samat tunteet kuin sinulla, että ensin vähän kirpaisi, kun olin niin ajatellut, että tyttö tulee ja kaksi lasta on hyvä, mutta kun poikauutisen sain, niin heti aloin jo hieman valmistelemaan itseäni kolmatta lasta ajatellen. Siis aivan ihanaa, että poju tulee ja pääasia, että lapsi on terve, mutta kyllä sitä äiti omaa prinsessaa toivoo. Vähän niin kuin miehet odottelee poikia, mutta kaikki lapset kuitenkin yhtä rakkaita. Ehkä sitä ajattelee, että aikuiniässä " ehkä" tytöistä on enemmän seuraa äidille kuin pojista jne. Mutta tiedä häntä.

inkuli ja nöpö rv 20+6

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat