Seuraa 

Taitaa olla sen verran vähemmän kirjoittajia näin aurinkoisilla ilmoilla,että jos kokeillaan taas useamman päivän pinoa....

Sivut

Kommentit (18)

Kyllä on mukava herätä aamulla, kun on nukkunut yhtä soittoa koko yön! Vielä kun malttaisi mennä aikaisemmin nukkumaan, niin saisi nukkua rauhassa melkein 10 tuntia! Vaan miten meet aikaisin nukkumaan, kun kotona ollessa musta on tullut varsinainen TV:n orja, joka päivä useempi sarja johon oon koukussa :) Töissä ollessani olin valmis luopumaan koko telkusta, kun tein vuorotöitä, niin eihän siinä mitään sarjoja voinut seurata, kun aina jäi välistä jaksoja. Mutta siihen Eetun nukkumiseen... Tosiaan oli kolmas yö, kun poika nukkui koko yön syömättä, kerran vaihdoin asentoa ja laitoin tutin suuhun aamuyöstä niin jatkoi uniaan. Olisi varmaan nukkunut 8 asti syömättä, mutta kun mies tuli yövuorosta ja kömysi nukkumaan 7 aikaan, poika siihen havahtui ja syötin sen sitte, kun alkoi pyörimään. Nukahti kuitenkin vielä pikku-unille n. klo 8.15 asti.

LIINUKSI: Se ökän siivoaminen yöllä ei todellakaan ole mitään mielipuuhaa... Miksi ne mahataudit alkaakin just yöllä? Meillä vasta 5v esikoisella oli aivan kamala mahatauti ja se kestikin ainakin 5 päivää. Oli tosi huonossa kunnossa, onneksi ei tarttunut muihin.

TIKRU (ja muut joiden lapsoset on kakkapanttaajia): Onko teidän neidille ollut apua ruusunmarjasta ja luumusta kakkahommiin? Meillä annettu ruusunmarjaa nyt 2 viikkoa+ pottuporkkanaa viikko ja nyt kun soseita menee ½-1 purkki kerrallaan 2 kertaa päivässä, on kakkavälit ollut pari kertaa nyt 3 päivää. Lisäksi annan levolacia 5 ml päivässä. En vielä uskalla koittaa lopettaa sitä.

Täytyypä alkaa viihdyttämään tuota pojua, kun on nykyään sellainen, ettei viihdy juuri ollenkaan yksin. Näköpiiristä kun häviän, alkaa huuto ja kun tulen viereen, on taas hymy korvisa :/ Pyykkejäkin kun laittaa, saa joka vaatteen jälkeen käydä näyttämässä itsään pojulle, ettei vallan hermostu. Esikoinen aina joskus kyllä onneksi auttaa ja viihdyttää poikaa, mutta ei kuulemma aina " ehdi" :)

T. Meimi79+ Eetu reilu 4,5kk+esikoinen 5v

Jos taas välillä kertois kuulumisia, oon ollu laiska ja käynyt vaan lueskelemassa teitin juttuja enkä oo saanu aikaseks ite kirjottaa.

Heti aluksi!! Lueskelin tossa vanhoja juttuja ja sieltä pisti silmään se ketju johon laitettiin noita horoskooppeja. Olin kirjottanut sinne että meidän neiti on vesimies, mikä ei tietenkään pidä paikkansa... Idahan on kauris! Mistä lie tommonen oikosulku johtunut:) Vesimies piti tulla mutta kun syntyi niin ajoissa ni tulikin kauris...

Vappu meni meillä hyvinkin rauhallisissa merkeissä. Oltiin ystävillä istumassa hetken aikaa ja pistin elämän risaseksi ja join puolikkaan siiderin! No mut 2 viikon päästä tyttöjen risteilylle ni ehkä sitten vähän enemmän... Ystävillä on se kolme päivää nuorempi tytsky ja nyt kun makasivat vierekkäin lattialla ni huomas että alkavat tajuamaan että vieressä makaa toinen pieni:)

Täällä laihis jatkuu. Nyt oli vaihtelun vuoksi pudonnut paino (2 viikkoahan oli noussut vaan) 800g!!! Jeejeejee!!! Naureskelinkin tossa että nyt kun oli semmonen viikko etten tehnyt juuri mitään liikkumiseen liittyvää kun olin flunssassa, ja vappuna herkuteltiin ni heti alkoi paino laskemaan :) Hyvät elintavat ei vissiin vaan sovi mulle:) No joo....

Meitin neiti on ihan viittä vaille et kääntyis selältä vatsalleen. Nyt täs sit vaan ootellaan koska tapahtuis! Ja nyt on alkanut vierastaminen! Ihan uskomaton kun vierastaa lähinnä vaan mun veljeä ja äitiä (joita kuitenkin nähdään todella usein, melkein päivittäin). Alahuuli alkaa samantien väpättämään kun äiti ei oo vieressä kun mummi ja eno tulee naaman eteen:) Toivottavasti on kuitenkin vaan joku ohimenevä homma. Torstaina meillä neuvolalääkäri ja saadaan uusia mittoja ja toivottavasti sit aletaan testaamaan kiinteitäkin.. Vähän jo tossa vanilijajäätelöö maisteltiin.... ei ollut yhtään hyvää :)

Tiituliini81 ja Ida 4kk ja 3 päivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla

N. Orava on kyllä ehkä minustakin vähän outoa että käskettäis aloitella ruoan palasilla kiinteitä!!!!

Mulle nimenomaan esikoisen kohdalla sanottiin ettei saa antaa edes porkkanaa ennenkuin osaa varmasti pureskella. Meidän esikoinenhan meinasi nimittäin joskus 9kk iässä todellakin tukehtua porkkanaan kun annoin että saa ikeniä jynssätä ja porkkanasta irtosikin pieni palanen ja veti sen henkeen.

Itse en antaisi kyllä meidän viiville edes käteen mitään mihin voi tukehtua koska vauvahan vie kaiken suuhunsa eikä ymmärrä sen päälle mitään.

En halua mitään moralisoida, älä ota tätä sillämielin mutta mulla on tosiaan veiläkin muistissa kun hädissään soitettiin hätänumeroon kun pojalla oli porkkanan pala kurkussa ja poika sinisenä eikä saanut happea. hyi!!!

Aloittele vaan soseilla turvallisn mielin :)

Meillä Viivi on muuten koko illan ollut ihan kitinää ja väsähti jo ennen puolta ysiä mun syliin sohavalla. Tekisköhän hammasta kun nyrkki maistuu niin kovin? Nyt nukkumaan ja aamulla sinne neuvolaan.

Hyvää yötä!

Nukahti typy aamu-unille,niin tulin sanasen laittamaan.Me saadaankin nykyään todella äänekkäät herätykset.Typsy pitää sellaisenkin kiljumisen ja nauramisen,että vaikka kuinka olisin väsynyt sitä herää hyväntuulisena.Äänen tuottaminen onkin nyt typsyn hitti ja onkin vähän rauhoittunut olemaan hetken paikallaankin.

Varsinainen näyttelijä tästä neidistä taitaa tulla.Osaa kyllä esittää jos jotain.Välillä tekoyskää,tekoitkua...Nauru kait on aitoa ja hän haluaakin kovasti viihdyttää meitä.Uusin hauskuus on kun lattialla maatessa vetää itsensä ihan jäykäksi ja sillain tärisee.Sitten nauraa makeasti perään. Kyllä meillä äideillä on sitten mukavia hetkiä näitten vaaviemme kanssa :)

Esikoinen jäikin kotiin,kun oksensi yöllä.Ja sänkyyn.Oli herännyt vasta siihen.Kyllä teki huonoo siivota ison pojan ykät,pistinkin petivaatteet suoraan roskikseen.

Menenpä laittamaan pyykkikonetta päälle,nyt kuivuu niin äkkiä ulkonakin.Onko muut kuivannut vauvan pyykkiä ulkona näin pölyaikana?

Terkuin:Liinuksi ja Aada melkein 5kk + Eetu 12-v ykätautinen

Jatkanpa nyt, kun Karppuli nukkuu kolmatta tuntia putkeen. Hassua, kun nyt uni maittaa, kun ensin vähän valitteli asiasta...

Meillä oli eilen 5-kuukautisneuvola. Osittain viime viikon nukkumis- ja syömisongelmista johtuen ja siksikin, että vaipat ovat nykyään tosi kuivat, ajattelin aloittaa kiinteät. Kysyin niistä eilen, ja neuvolatäti sanoi, etä anna napopaloja! Siis ihan pelkästään porkkanaa ja kurkkua käteen, kun me syömme. Ostin sitten saman tien luomuporkkanapussin, muta eilen vauva nukkui illallisen yli. Tänään aamulla lykkäsin porkkanapalan kouraan. Mutta ei se kiinnostanut. Annoin varmuuden vuoksi keittämätöntäkin. Kotetaan illalla sitten taas. Hassua sikäli, että Karppaa kiinnostaa syöminen kovasti. Ja hassua, kuinka eri ohjeita neuvoloista voi saada.

Tällaisella syömisellä ei puusta pitkälle päästä, mutta eipä ole tarkoituskaan. Eihän hän juuri ravintoa jostain porkkananpalan murusesta saisikaan. Muta hyvällä säkällä loppuu äidin huvituttina ja puruleluna käyttäminen.

Wabbu oli ja meni.Kaksin aattona istuttiin kotona typyn kanssa.Ukko oli duuniporukan kanssa,ensin muuttivat ja sitten saunoivat ja ryyppäsivät.Vaikka ei tuo onneksi paljoo hapanta nauttinut kun jo yhden maissa könysi siivosti kotio :P. Eilen sitten mentiin anoppilaan päivällä grillaa koko sakki ja käytiin kävelylläkin (otettiin vaunut mukaan). Mä pakotin ukonki laittaa lakkinsa päähän ;) Se kun purnasi ettei muka halua :P No en oo kyllä minäkään valkolakkia pahemmin yo-juhlien jälkeen päähäni painanu.. Nyt sitten tein poikkeuksen :)

Meimi kyseli noita meidän neidin kuuluisia kakkavälejä ;)

Kyllähän nuo kiinteet ylipäänsä on vähän tiuhentanu niitä..Vaan eilen taas nähtiin miten työn ja tuskan takana se kakka oli vaikka joka päivä ruusunmarjaa syödään :/ Viime kakasta oli melkein viikko väliä ja oli kuulkas tiukassa.Tyttö ähisi ja kitisi ja puhisi ja kilju ja punnersi noin vartin.Me ukon kanssa katottiin välillä toisiamme ja välillä tyttöä,toisaalta huvittuneena toisaalta teki pahaa toisen puolesta :( Auttaa kun ei voinut..Tsempattiin vaan kuorossa että ' hyvä pieni,kakkaa nyt,pakerra pakerra!!!' Ja ette varmaan usko kun sanon että tyttö oli ihan oikeasti TUSKANHIESTÄ MÄRKÄ!! Ja oli kyllä vaipassa semmonen savi ettei ihmekään!!! Ihan kuin jotain muovailuvahaa..Kauhuissani katoin että ompas kova jölli :O Ei ihme että sattui laps-parkaa pinnistää moinen pökäle!!

En tiä,pitäiskö taas kokeilla uudestaan sitä luumua,josko se jeesis paremmin.. Mutta kiinteiden myötä siis kakka tulee 1-3 kertaa viikossa.Ei enää 2viikon välein. (onneksi!!)

Ja tässä tulee lisää uusia taitoja!!!

Ensinnäkin tyttö löysi wappuviikonlopun aikana ihan KUNNOLLA jalkansa.Siihen asti oli vain vahingossa napannu jostain reisimakkarasta (tai siis ei tuolla hoikkeliinilla kyllä semmoisia oikeasti edes ole) kiinni mutta nyt siis hogaa koiven varpaineen päivineen ja yrittää suuhun tietty hinata x)) hassun näköistä!!

Masulla ollessaan yrittää hirmuisesti ryömiä ja välillä pääseekin jo pikku matkan eteenpäin :DD Olen kyllä sitä mieltä että sais unohtaa vielä tuon liikkumisen!! Kierien menee myös..jos laittaa viltin lattialle ja typyn toiseen päähän niin muutamassa minuutissa (tai sekunnissa) sen jo löytää toisesta päästä ;)

Ja kolmas vastaopittu taito on PINSETTIOTE!! Nappaa lelun/esineen peukun ja etusormen väliin siis :D Hauskan näköistä kun toinen oikeen keskittyy ja huulet menee sillä tavalla törölle ja silmät lautasiksi xD Hihiii...

Aijuu Quarraa piti ravistella ja huutaa korvaan: ' ONKS PAHA OLO VIELÄ' *heh heh* Vai menit sitten ottamaan niin isolla kädellä että kapulankin sait haalittua xP Mä kostan nyt sen tammikuisen... ;D HIH..

-Tiggr&Nasu *5kk

Taas ovat nämä vauva-lehden sivut kieltäytyneet yhteistyöstä parin viime päivän ajan. Nyt kuitenkin kuulumisia...

Kiinteitä eli ruusunmarjaa on nyt maisteltu neljä päivää. Tänään syötiin jo kaksi teelusikallista. Sen suurempaa määrää kerralla ei varmaan vähään aikaan syödä. Ihan hyvin tuntuu uppoavan. Ilme on kyllä sen näköinen, että mitä ihmettä minun suuhun tukitaan, mutta kyllä neiti kaiken nielee. Voi myös johtua siitä, ettei ole vielä hoksannut, kuinka syljetään :D

Yöt on ollu ihan hyviä viime päivinä. Puoli ysin aikaan illalla nukkumaan (ja nukahtamiset on menny tosi kivasti = helposti) ja jopa yhden syötön öitä on muutama taas ollut. Tai sitten kaksi syöttöä, mutta eka väli on aika pitkä. Paitsi tietty viime yönä, kun päätin elää " vaarallisesti" ja valvoa kymmeneen asti (joka on tosi pitkään mulle :O) niin Milja heräsi jo ennen yhtä syömään. Ja lisäksi valvoi tunnin verran aamuyöllä toisen syötön jälkeen, mutta nukkui sitten kahdeksaan!!! Niin pitkään tyttö ei ole nukkunut moneen kuukauteen (ja ikääkin on jo 4kk...hmmm). Ihan ok yö siis kaiken kaikkiaan. Eli ihan kohtuu pirtsakkana täällä tällä hetkellä elellään.

Osaamisista:

-kääntyy kyljelleen, ei tunnu olevan kiirettä kääntyä ympäri

-aika taitava jo käsistään eli lelu napataan tarkasti ja nopeasti eikä ne enää tipu kovin helposti

-peukalo on löytänyt tiensä suuhun, mikä ei ole äitistä kiva juttu

-pöö-leikit naurattaa usein

-pyörii selällään jonkin verran (ei ihan ympäri, mutta aina on peppu paljaalla matolla eikä pyyhkeen päällä, niinkuin on tarkoitus)

-osaa pussata poskelle (siis jos isi tai äiti työntää naaman tarpeeksi lähelle ;)

Aika rauhallinen tahti tuntuu Miljalla olevan. Mutta eiköhän se kerkeä, vaikkei niin kiirettä pitäiskään... :D

Huomenna onkin jännä päivä. Aamulla on neuvola+lääkäri ja sen jälkeen lähdetään kaupungille. Ei olla vielä kertaakaan käyty keskustassa kahdestaan eli vaunuilla bussissa matkustaen. Toivottavasti reissu menee hyvin... :)

Odottelen tässä jossain vaiheessa kaveria kylään, jolla on kaksi viikkoa nuorempi tyttö kuin Milja. Kiva kiva! Joten ei kun oikein mukavaa torstaipäivää ja huomista eli perjantaita odotellessa.

Äippä ja Milja 4kk4pvä

Tiituliinille pukemisesta: Miljalla on tällä hetkellä juuri saman tyyliset vaatteet päällä ja neiti vetää hirsiä partsilla. Eli body-potkarit, äp:n vanupuku, tumput ja töppöset ja pipo. Ei ole makuupussissa, mutta on pehmeässä kantokopassa. Oli kyllä aamulla taas miettiminen, että mitä laittaa päälle, kun olikin vain +5 astetta, kun nyt on jo pitkään ollut +15. Jos olis lämpimämpää, laittaisin vanupuvun tilalle sellaisen pehmeää kangasta (vähän fleece-tyyppistä, ei kuitenkaan niin paksua) olevan puvun (housut+hupparin). Meillä tuossa pukemisessa vaikuttaa se, että Milja ei ole kauhean kuumaverinen, eli palelee helposti käsistä ja jaloista. Nukkuu kyllä yleensä hyvin, olipa neidillä kylmä, kuuma tai sopiva :)

Tutista vaan sen verran, että alun tuhansien tutitusten jälkeen neitille ei ole tarvinnut tuttia antaa yöllä ollenkaan, mikä on todella helpotus. Alussa sitä sai olla tunkemassa koko ajan...

Pitkästä aikaa taas koneen ääressä! Tytteli on ulkona nukkumassa, niin on tovi aikaa puuhastella omia.

Kerronpa nyt alkuun meidän tytön vaatetuksesta. Meidän neiti on viihtynyt tuollaisessa syys/kevätpuvussa (materiaalista en mene sanomaan mitään, mutta taitaa olla vilpoisampi kuin vanupuku). Alla on ihan normit kotivaatteet (joko body + housut tai body + potkarit), lisäksi tietty ohut kypärämyssy ja tumput, joskus villasukat jalassa. Makuupussi on jätetty pois, kyllä luulisi +15 asteessa ja lämpimämmässäkin tarkenevan ilman. Eikä tyttö ole kyllä kylmissään ollut. Tuulensuojana ollaan käytetty harsoa tai hyönteissuojaa (suojaa auringoltakin jonkin verran).

Meillä vaan jatkuu heikot yöt. Tyttö ei haluaisi enää nukkua yksin ollenkaan. On kaiketi tottunut koisimaan meidän kanssa, niin nyt ei sitten yksinolo kelpaa mitenkään tai ainakin herää nopeasti. Ongelmana on se, että mulla on vaikeuksia nukkua, kun tyttö punkee välillä melkein kainaloon asustamaan. Pelkäähän sitä vahingossa satuttavansa pikkuista unissaan. Toisaalta on kyllä ihanaa ja söpöä, kun tyttö uinuu vieressä ja jotenkin siihen on tottunutkin. Mies ei kyllä oikein tykkää, kun nämä yhteiset hetket ovat muutenkin kortilla. :) Sekin on ongelmana, että typy on ilmeisesti alkanut tapatissitellä. Puuh, jotenkin tämäkin pitäisi ratkaista, mutta en taida jaksaa vielä niin kauan kun tyttö on täysimetyksellä. Jonkinlaista unikoulua täytyy varmaan alkaa pitää tuossa puolenvuoden iän jälkeen.

Vappu meni erittäin kuivasti. Oltiin anoppilassa tyhjässä talossa, ei tietoakaan vapusta, kun unohdettiin ostaa ilmapalloja ja serpentiiniä. Simaakaan ei ollut. :) Mies siinä imutteli drinkkejä, mutta itse en tainnut ehtiä sitä yhtä siideriäkään ottamaan, kun neiti sai jonkin raivokohtauksen ja siinä se ilta sitten menikin tyttö sylkyssä tai tississä kiinni. Käytiin tuolloin muuten ekaa kertaa rattailla ulkona. Tyttö tsekkaili muailmaa vakava ilme naamalla. :D

Ai niin, päivää ennen 5 kk:n ikää meillä käännyttiin ekaa kertaa vatsalta selälleen! Tyttö on muutamia kertoja toistanut tuota. Selältä vatsalleen ei vielä onnistu, mutta yritys on kova. Ei vain saa kättään kyljen alta siirrettyä oikealla tavalla. Kovasti heiluu sivulta toiselle ja hihkuu innosta. :D

Mitäs muuta.. Tyttö istuu jo aika hyvin, tosin tukea tarvitsee edelleen. Tykkää leikkiä lelujen ja varpaidensa kanssa istuallaan. Eilen laitoin tytön vaunujen kantokoppaan istumaan ja siellä hän pysyikin kivasti pystyssä, kun sivuilla on tukea. Toki pitää itse olla vieressä vahtimassa. Eilen nuori naikkonen meinasi tulla ulos sitteristään. Oli lähtenyt lelun perään ja puolittain ulkona. Ei olla käytetty turvavyötä, mutta nyt pitääkin alkaa olla tarkkana.

Melkoinen tahtopakkaus tuo tyttö on. On jo jonkin aikaa alkanut käskeä sellaisella tietyllä itkulla. Onpa oppinut senkin, että isin sylissä pääsee lentskariasentoon ja osaa vaatia sitä ja saa kyllä itsensäkin siihen tiettyyn asentoon. Söpöä. :D

Sitten vähän intiimimpää asiaa.. Voiko imettäminen viedä seksihalut kokonaan? Tää on meillä jo tämmöinen pieni vitsin aihe, siis meikäläisen haluttomuus. Mies tuossa " haukkuu" frigidiksi ja ties miksi, leikillä kuitenkin. Joskus saattaa mennä parikin viikkoa, ettei tapahdu mitään sillä rintamalla. Itsellä on morkkis asiasta, mutta ei vain yksinkertaisesti kiinnosta seksi pätkääkään. Onhan tässä sekin vaikuttamassa, että tyttö nukkuu samassa huoneessa, joten latistaa fiiliksiä. Toivottavasti tämä on vain hormonaalista ja loppuu imettämisen myötä. Onkos muilla tämmösiä ongelmia? Miehen kannalta harmittaa tosi paljon. Ymmärrän, että hänellä ei ole tilanne muuttunut mihinkään ja onkin nyt ihmeissään, kun mua ei enää kiinnosta.

No niin, pitäisköhän jo lopetella. Alkaa tulla tekstiä vähän liian pitkästi. :) Jakselkaahan!

-Pilkku & Sara-Ellen 5 kk-

Näyttää kaikki olevan ulkohommissa....Mekin käytiin pitkä lenkki ja olen aamun pessyt nyt vasta meidän talvikamppeita.Voipi naapureita naurattaa,kun kuskaan villasukkia ulos narulle.

Typsy niin iloisena naureskelee lattialla.Ollaan koitettu sitä viedä hereillä ulos sitterissä,sylissä ja vaunuissa.Saisi uutta katseltavaa.Mutta ei oikein tunnu ulkoilma kiinnostavan.Vaikka aurinko ei paistaisi,näyttää silti olevan liian kirkasta vaavin silmille.

Jaahas,sainkin vieraita.Pikapoistuminen....

Tikru.. Ei oo paha olo enää. x) Mutta kyllä oli ihana reissu! *tuulettaa* :)

Nyt on pikkanen kikatsu sitten kuumeessa. :( Eilen oli 38 ja tänään vain 37 ennen ku simahti päikkäreille.. Mutta ah kuinka kiukkuinen väsynyt ja sumea silmäinen neiti onkaan. Sylissä pitäis saada olla ja välillä vähän hymyä ja naurahdusta mut taas itkun sekaista äninää äitin olkapäähän. Oon jo ihan kuolassa. :P Toivottavasti paranee pian. Suppoa oon laitellut eilen kahdesti ja tänään kerran. Tuntuu helpottavan. Nakupellenä saa kerrankin olla luvan kans, eilen sekin nauratti. Tänään ei oo naurettu sitten millään. Tietysti kurja olla pienellä. :( Ja miten kuuma ja hikinen se onkaan! Eilen ei kyllä ollut ihmekään kun oli hyvästi kuumetta mut tänäänkin ollut ihan tulikuuma koko lapsi! Kauhee lämpöpatteri ja voitte arvata että tekee huonoa pitää sitä vaippasillaan, tuntuu että jatkuvasti koetan että tuleeko kylmä, tuleeko kylmä. :) Äitiyden iloja. Höösään höösään. ;)

Meillä on koneessa joku ihmeen vika.. *mur!!* Kovalevyllä ongelmia. Välillä toimii ihan ok ja välillä yllättäen tilttaa, nakkaa ulos windowsista ja sitten ei enää virhesanomista pääse eteenpäin takasin windowsiin. Ihan outoa. Pitänee viedä se huomenissa korjuuksille ellei kaverin mies osaa sanoa pystyykö tätä korjaan itekseen. Voi hemmetti!! Miten mä voin elää ilman konetta, nettiä?!!? TEITÄ?!?! :OO Aatelkaa nyt ja säälikää, voi mennä montakin viikkoa ennen ku oman kultarakas koneeni saan takasin.. Pitää mennä kuokkiin johonkin tutulle nettiin.. xD Vuodatan katkeria kyyneliä. Ja mikä kauheinta. Jos ne joutuu formatoimaan koko höskän että saavat sen toimimaan.. Pitäis laittaa nyt tänään nuo kuvat levykkeelle ettei tartte sitten niiden perään itkeä jos ne tyhjää koko mööpelin. Pännii pännii..

Okei. Mä siirryn kuvien tallennuspuuhiin ennen kuin tää kone taas sanoo kiitti ja morjens ja nakkaa mut lepikkoon.

Quarra ja sairas Kikatsu 5kk

Löytyihän vielä tääkin pino täältä...

Ihana ilma ulkona! Käytiin just kävellen neuvolassa 4kk lääkärin tarkastuksessa. Pituutta on nyt 59cm ja painoa 6120g eli hienosti on neiti ottanut kiinni ikäisensä! Kyllä ton painon alkaa hyvin huomaamaankin kun neitiä rahtaa tänne kolmanteen kerrokseen! Terkka meinas et ei ihan vielä kuitenkaan sitä perunaa aloiteta antamaan kun nyt ollaan vajaa viikko menty tavallisella korvikkeella vasta. Tosin masu vaivoja ei enää oo tullut ja kakkakin on taas " normaalin" väristä. En tiiä mahdanko uskoa terkan sanaa kun tekis niin kovin mieli antaa jo pottua maistella. Luulis et ne vatsakivut ois jo tullut jos on tullakseen (siis tosta maidosta). Jep mut pohdin tota nyt ainakin huomiseen saakka=)

Onko teillä muilla semmosta ongelmaa että yön aikana joutuu tosi monta kertaa käydä tunkemassa tuttia suuhun? Meil on nyt jonku kuukauden verran ollut sellasta et saan käydä 4-5kertaa yössä antamassa sitä. Ihme semmosta kitinä itkua pitää ja hiljenee vasta tutin saatua. Mistähän se johtuu???

Ja sitten vielä ikuisuuskysymys pukemisesta. Tälläsellä ilmalla onko liikaa/liian vähän vauvalla päällä kun on body+sukkikset, äp:n ohut puku, tumput ja ohut hattu?? Lisäksi makuupussi jota en oo enää kyllä pitänyt kiinni. Kantokopassa en pidä enää neitiä. Ja missä vaiheessa sitä uskaltaa alkaa vähentää tota vaatestusta?

Tiituliini81 ja Ida 4kk ja 5 päivää

Aurinko paistaa taas - eilen oli tarkoitus lahtea picnikille vauvakavereiden kanssa mutta herattiin sitten vesisateeseen niin kaikki aidit ja vauvat paatyivat meille kahvittelemaan! Alkaa olla jo vilsketta kun kaikki 7 aitia ja vauvaa kokoontuvat kun vauvat tarvitsevat jo niin paljon viihdyketta. Mutta tanaan lahdetaan sitten kaupungille kunhan pikkuneiti heraa aamupaivauniltaan.

Vappuviikonloppu oli myos vilsketta. Meilla oli tuttavapariskunta kylassa (taas) vauvansa kanssa (melkein 9 kk) ja sunnuntaina sitten grillattiin ja kylassa oli muitakin kavereita. Ja meidan pikkuneiti sai niin paljon huomiota osakseen etta ei tiennyt minnepain paata kaantaa!

Taalla on kova tahto paasta eteenpain. Takapuoli nousee ilmaan ja siita sitten ahkien ja puhkien liikkuu eteenpain muutaman sentin ja ahkii ja puhkii lisaa - kova olisi halu tutkimaan kaikkea, mutta ei ihan viela voimat riita kun ei kasilla saa itseaan kunnolla viela vedettya eteenpain.

Meilla mennaan viela taysimetyksella mutta nyt on pikkuneiti alkanut katselemaan kun vauvakaverit syo eli vahan jo kiinnostusta loytyy - katsellaan tassa viikko tai kaksi etta jatketaanko taysimetyksella sinne kuuteen kuukauteen vai joko aloitetaan maistelemaan aikasemmin.

Aurinkoisia ja lampoisia terkkuja Englannista joululahjoille!!!

tumble

Pakko kommentoida tuohon pilkukkaan seksiasiaan!

Meillä ihan sama tai vielä pahempi, mun halut on menny ihan jonnekkin toiselle planeetalle, ihan miestä jo säälittää vaikkakin se näyttää ymmärtävän. Meillä sitä on harrastettu vain KAKSI kertaa synnytyksen jälkeen ja lauantaina synnytksestä tulee sentään 5kk. Huh huh mies parkaa.....

Olen miettinyt samaa että oisko tuo imetys syynä vaikkakin olen laitokselta asti osaimettänyt vaan. Tosin sitäkin mietin kun mulla ei ole menkat alkanut niin hormonit on varmaan aika lailla vielä sekaisin ja se ehkä vaikuttaa. Toivottavasti, en nääs halua luopua seksistä... mutta tällä hetkellä puistattaa kun ajatteleekin sitä, ei esikoisesta ollu tämmöistä.

Sorry seksivuodatukset, halusin vaan pilkukkaalle sanoa että on meitä muitakin.

Meillä tyty on nyt parina aamuna maistellu kaurapuuroa ja hyvin näyttäis uppoavan. Kovasti mielii mahallaan pungertaa eteenpäin. Napansa ympäri pyörii sekä seläällään että mahallaan. Mutta mahalleen ei edelleenkään itse käänny, yritystä kyllä on välillä. Omat polvensa on löytänyt tai sitten ei makkaroiden yli yllä varpaisiin :)

Huomenna 5kk neuvola, sitten lisää kuulumisia.

Heippa!

Minäkin ilmoittaudun:)

Eilen meitin herra maisteli perunaa ekaa kertaa:) Suu napsui aika kivasti, ei pyrryyttänyt pois niinkun keskimmäinen aikoinaan:D Mä olin niin häpi:) Tänään taas uudestaan. Hurjaa tahtia menee aika... Meidän herra täyttää torstaina sen 4kk.. Aika haipakkata!!!

Perjantaina on lääkärineuvola sekä hänellä että 5v isoveljellä. Siinä onkin sumpliminen kun lähden terveyskeskukseen yksin kolmen naperon kanssa.. Keskimmäisellä ei sentään mitään aikaa ole varattuna..

Mä en tajua kun Mika ei suostu enää nukkumaan ulkona?!? Aikaisemmin nukahti välittömästi kun pääsi vaunuihin pitkälleen. Liekö liian lämmintä hänen makuunsa. Ärsyttävää sinänsä kun itsekin haluis olla ulkona, mutta kun ei..

Laihis sujuu aika kivasti, nyt 2kk täynnä ja pudotusta 8kg! Ihan ok!

Mutta nyt menen toljottamaan Chicagon lääkäreitä:D

Ja kiva kyllä minusta tällainen monipäiväisjono. Ei ole tullut kirjoiteltua, kun aikaisemmin jos viestin laittoi vaikka jo viideltä iltapäivällä, niin oli hännän pää.

Meille on kyllä tapahtunut paljon. Dramaattisinta on se, että nukkuminen on Karpasta pikkuvauvojen hommaa. Koko viime viikko vappuaattoiltaan meni 1,5-2 tunnin päiväunilla, lisäksi 10-10,5 tunnin yöuniajasta Kare nukkui 9,5-10 h, eli siis kukkui silloinkin. Päiväunet olivat max. 45 min. Sitten lopulta meno olio semmoista lauantaina, ettei nukkunut EIKÄ syönyt.

Kaiken kukkuraksi viime viikolla Kare alkoi myös purra. Meidän kaksi hampua on jo aika isoja, ja voin kertoa että se pureminen sattuu!

Oli sen verran rankka tuo viime viikko, etten oikein saanut tehtyä mitään. Yhtään ei vaavi halunnut olla itsekseen. Mutta sitten, vappuaattona, kun oltiin jo reissun päällä, vauva nukkui 3 h putkeen ja herättyään kylässä aloitti parin tunnin kuluttua kunnon yöunet! Vappupäivänä Ullanlinnanmäellä oli helppoa, koska Kare otti silloinkin 3 tunnin unet. Ja vappulounaalla oli onneessaan, kun tädit antoivat huomitoa. Eli viihdyttiin ravintelissa peräti viisi tuntia, eikä tehnyt Karelle tiukaakaan. Jaksaahan sitä, kun ensin vähän nukkuu!

Ja join alkoholia ensi kertaa paljon. Ja tyhmä minä en sitten juonut ollenkaan vettä, mikä paitsi aiheutti krapulan myös huoletti, että tuleekohan sitä maitoa. Mutta hassua kyllä, ei näkynyt vauvan syömisissä eroa.

VAUVAN OSAAMISISTA

- varpaat ovat asuneet suussa jo lähes kuukauden verran. Hyvin ovat lionneet.

- pihtiotekin on löytynyt, mutta en muista milloin! Tarttuminen esineisiin on muutenkin ihan kunnollista, raskaammatkin esineet pysyvät handussa. Ottaa esim. toista vauvaa kädestä, ihan ison pojan hommia!

- vauva osaa todistettavasti kääntyä molemmin päin, muttei silti käänny! Tosi hassua, onkohan se unohtanut kääntymisen. Ainakin mahalta selälleen.

- viime aikoina on myös alettu pyöriä ympyrää, siis sillai akselin ympäri. Valitettavasti lähinnä vuoteessa, ei jää äidille tilaa!

- mahallaan Kare viihtyy paremmin kuin ennen, mutta ei juurikaan punnerra. Jos laittaa jalkojen taakse ponnistualustaa, hän voi ryömäistä pari senttiä.

Orava ja Kare, viikon kuluttua 5kk

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat