Sivut

Kommentit (39)

Paljon onnea JJ-82 sekä koko perhe!!! :)

Unohtui päivällä kirjoittaa että kohdunsuulla oli sellainen muutos tapahtunut että paikat oli pehmenneet. Että jotain sentäs. Heh.

Eipä ole vielä soittoa äippäpolilta kuulunut, soittavat sitten varmaan huomenna.

Niin, sehän tässä juuri on, kun en tiedä joko on todesta kyse vai juuri näistä joista ei pidä välittää. Ja kun edellisestä kerkesin olemaan synnytyssalissa vain sen 10 min, enkä ois silloinkaan tajunnut kotoa lähteä, ellei mies olisi panikoinut. Niin nyt mies on jo aivan hermona ja kysyy vähän väliä, että joko lähdetään. tavarat odottavat jo eteisessä, meidän kun pitää lapset viedä hoitoonkin vielä sukulaiselle joka asuu toisell apuolen kaupunkia. Ja sairaalaan on matkaa se reilu puoli tuntia. Että ihan liian nopeaa syöksysynnytystilannetta ei saa tulla.

Tosiaan supistukset on vähän muuttaneet muotoaan, eivät vielä tuu säännöllisesti, tai en ole vielä kaivanut kelloa esille, mutta eivät ole enää mitään pikasuppareita, vaan kestävät ihan reilusti melkein sen 20s. silloin kun supistus on päällä, niin tuntuu, että menen miehelle sanomaan, että lähdetään vaan. mutta sitten kun ei supista (tosiaan väli ainakin sen 15-30min) niin tuntuu, että en kai mä hätäile.

itse uskon että tässä illan aikaan tai viimestäin ensi yönä lähdetään. mutta katsellaan....Rebis

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aminalle ja koko perheelle paljon onnea ja pikaista paranemista!!! Potran pojan saitte! :)

Tervetuloa huhtikuisille, varmasti olo alkaa olla tukala. Supparisäteitä teille ja toivotaan että synnytys alkaisi pian!

Pricilla, pikaista paranemista flunssaan! Itse olen ihme kyllä (pitää koputtaa puuta) säästynyt flunssilta. Normaalisti sairastan 2-4 flunssaa talvessa, ja nyt oli alkutalvesta vain pikku flunssa. Tosin olen kyllä tätä raskausajan nuhaa kärsinyt senkin edestä marraskuusta lähtien. Ilmeisesti minulla tämä raskaus jotenkin suojasi pöpöiltä, mies kun kuitenkin sairasti pari ihan kunnon flunssaa.

Sitten neuvola/lääkäri kuulumiset.

Verenpaine 120/74, pissa puhdas, painoa tullut nyt yhteensä 10 kiloa alusta. Loppua kohti tahti kiihtynyt, ei ole turvotusta mutta vauva ilmeisesti kasvaa aika hurjasti. Tosin tuo kasvu ei sitten näy sf-mitassa joka oli sama kuin pari viikkoa sitten eli 30.

Ja edelleen vauva on perätilassa. Arvelinkin näin koska en ole huomannut että olisi kääntynyt. Noista liikkeistä kyselin kun ovat vaimentuneet ja vähentyneet. Se on kuulemma on normaalia. Jos on hiljaista niin sitten pitää laskea liikkeet.

Lääkäri pisti kiireellisenä lähetteen äippäpolille synnytystapa arvioon / ulkokäännökseen. Sieltä pitäisi minulle soitto tulla tänään tai huomenna. Varmaankin ensi viikolla sitten on tuo aika. Saapa nähdä miten tässä käy. Sitä vaan sanoivat että jos lapsivesi menee, niin ambulanssilla sairaalaan.

Vähän on kummallinen tuo minun neuvolatäti. Kun lääkäri sanoi että alkaa olla jo kiire käännöksellä, niin täti taas että ei tässä vielä mitään hätää, kyllä ehtii. Vähän kummallinen asenne sillä. Sanoi että yksi asiakas oli saanut ajan kääntöön rv 36+jotain ja hän oli sen perunut koska hänen mielestään se oli liian aikasta. En ymmärrä millä perusteella neuvolan täti voi tehdä itse tuollaisia päätöksiä. Kyllä kait äippäpolilla tietävät parhaiten milloin kääntö kannattaa tehdä. Välillä jaksa ymmärtää.

Mukavaa päivää toukomasuille ja jaksamista!

Red_Cat & Möykky 36+3

Voin kuvitella vaan kuinka piinaavaa aikaa vietätte. Minä se taidan sitten roikkua kesäkuun puolella kun vasta toukokuun lopussa on laskettuaika.

Voimia ja s-säteitä!

Dolosa ja sintti 36+4

Aminalle ja koko perheelle ONNITTELUT!!!!!!!!! =) =)

Ei mua mihinkään äitipolille passitettu, en edes käyny neuvolassa. Soitin terkkarille niin sanoi vaan että lepää tämä päivä kotona ja mittaile paineita,ja soita huomenna uudelleen että miten menee...

Onnittelut Aminalle ja perheelle! Ja pikaista paranemista...

Täällä vaan flunssa jatkuu ja inhottaa kun on veto niin pois, ettei jaksa siivota. Pakko varmaan laittaa mies hommiin, kun hälläkin onneksi alkoi taas vapaa! Panadol hottia oon juonut ja onneksi kurkku ei enää oo kauhean kipeä, mut nyt särkee korvia ja kutittaa. Toivottavasti ei oo korvatulehusta tulossa. Kammoan kaikkia tauteja johon tarvii antibiootti- tai penisiliinikuurin.

Täytyy sanoa, etten oo ikinä eläissäni ollut näin montaa kertaa kipeenä vuoden aikana! Tää on jo kolmas kerta!!!

Masussa jyllätään tasaseen tahtiin, mut kaikki supparit on hävinneet. Ei viime viikon aikana oo tullut ku ihan pari hassua:( Mä vaan ootan et niitä suppareita tulis enemmänkin, tietäis ainakin, että jotain tapahtuu.

Sairaalakassin aattelin tänään pakata loppuun, kun on jäänyt ihan vaiheeseen.

pricilla rv 35 (Jee, ei enää kovin pitkä aika:)

JJ:lle ja perheelle paljon onnea!!!!

Alfiina, vastaat siihen esittelyketjuun ihan normaalisti viestillä esittelyn itsestäsi niin mä lisään sut listalle kun seuraavan kerran päivitän listan

pikku-milli & paco-rakas 4vrk

Aminalle ja koko perheelle onnittelut, ja pikaista paranemista! Ja Pikku-millille kotiintulo toivotukset, oli tuo teidän Paco aikas suloinen :)

Itse olen nukkunut kai ihan hyvin, mutta vähän nuutunut olo on taas. Mitenhän sitä tämän päivän täyttäisi. Miehellä on tänään ja huomenna töitä Helsingissä ja Tampereella, tulee kyllä kotiin työpäivän jälkeen, mutta parempi olisi, ettei nyt ainakaan tulisi lähtö synnyttämään. Mutta turha toive kuitenkin on, että tämä täältä nyt ulos tulisi...huoh.

Välillä vähän kolottelee sieltä täältä, mutta muuten olo on aika hyvä ja normaali. Ei supistele juurikaan, ja kivuttomia ovat melkeimpä ne ovat, jos yleensäkään supistaa. Kun jotenkin vain pystyisi unohtamaan hetkeksi koko synnytyksen ja olisi vaan...kun ei kerran kauhean tuskainen olokaan ole. Tässä voi mennä kuitenkin vielä aikaa.

Josta tulikin mieleen...huhtikuisille tervetuloa, toivottavasti pääsette tosi toimiin pian! :)

Pitäisiköhän sitä mennä hieman ulkoilemaan, vaikka aurinko onkin kadonnut. No onneksi vappu oli nättiä!

Tsemppiä kaikille!

auringo + pampero 37+5

toukokuulaisten joukkoon...

Ei tullut toivottua vappupalloa, joten eiköhän tuo pikku kaveri ymmärrä nyt syntyä ennen äitienpäivää kuitenkin :)

On kyllä itsellä todella epärealistinen olo, et tää vauva oikeasti aikoo edes syntyä. Mitään oireita kun ei ole ollut siihen suuntaan koko raskausaikana. Joku tosin täällä kirjoittelikin, että voihan se synnytys alkaa ihan ilman varoituksiakin.

Tänään olis sit neuvola, mut ei kait siellä tapahdu muuta kuin neuvolan täti toteaa, et nyt sit odotellaan ja et soita synnytyssairaalaan loppuviikosta... *huokaus*

Vaikka näin ensikertalaisena sitä ei edes tiedä minkälaiseen rääkkiin on menossa niin kyllä sitä jo kovasti haluais et se rääkki olis jo ohitse ja oma pikku nyytti sylissä.

Mitä tulee tuohon nyyttiin, niin kovasti kaveri tykkää tökkiä mua tuolta vasemmalta puolelta, lieneekö jalka vai käsi mikä sieltä sojottaa vähän väliä :)

Iluvatar-76 RV 40+4

Pitkästä aikaa täällä.

Onnea kaikille jo vauvaantuneille perheille!!!!

Mulla on nyt tasan rv 36 eli neljä viikkoa La:han. Äippälomalla olen voinut tosi hyvin. Kaikki alkaa kohta puolin olemaankin valmista pikkuisen tulla. Raskausdiabetesepäilyt sai onneksi haudata, mun rasituskokeen tulokset oli kuulwemma erinomaiset. Muutenkin kaikki ok, paitsi että koko arvio viikon päästä kättärillä, katsotaan mahtuuko veitikka hyvin tulemaan, lääkäri piti näet meitin vauvaa isohkona viime ultrassa. Ei vielä jännitä, pitäisköhän jo...

Paljon onnea Aminalle pojasta! Ja onnittelinkohan jo varmasti Pikku-Milliä?

Mä nnukuin yön pitkästä aikaa todella hyvin. Vain kaksi vessareissua, joiden jälkeen poikkeuksellisesti nukahdin heti. Mullahan on vakio, että klo kahden vessareissun jälkeen valvon tonne viiteen. Ihan erilainen olo, kun on nukkunut.

Mä olen nyt jotenkin yrittänyt psyykata itseäni, jotten olisi niin kärsimätön. Kyllähän se vauva joka tapauksessa kolmen viikon sisällä syntyy. Hän tulee sitten kun on hyvä. Sinänsä kyllä uskon, että tämä raskauteen kyllästyminen on varsin normaalia. Ei muakaan enää synnytys yhtään pelota, kun vain palavasti haluaisin jo vauvan kotiin. Lohdullista on lukea, että muillakin samanlaisia fiiliksiä. Se mua vaan kummastuttaa, kun kaikki lähenevän synnytyksen oireet ovat hävinneet. Niitä oireita kyllä oli siinä vaiheessa, kun ei vielä olisi viikkojen puolesta saaut olla. *nyyh*

Hyvää tiistaipäivää kaikille1

Yli meni ihan niin kuin osasin povata jo alusta asti.

Ja nyt tämän pienokaisen odottaminen on sitten todella odottamista..

Pakko lähteä kävelylle höyryjä päästelemään.

Äiti30.. 40 +4

Eilen käytiin appivanhempien kanssa retkellä Luukissa,taisi olla mulle vähän liikaa se kävelylenkki,olin ihan naatti sitten koko illan...

Muistaisikin aina ottaa ne rautatabletit,mutta ei.Yö meni suht kivasti,lukuunottamatta hirveää suonenvetoa jalassa ja ekaa kunnollista supistusta,luulin jo että nytkö se alkaa:)

Kassi on pakattu sairaalaa varten ja vauvalle sänkykin pedattu.Esikoinen on heittäytynyt ihan vauvaksi myös kaiken tämän keskellä.Oikeasti tuntuu ihan epätodelliselta että meille tulee kohta vauva,esikoisen odotusaikana ehti paneutua tähän odotusaikaan paljon kokonaisvaltaisemmin,nyt aika on mennyt siivillä ja laskettuun aikaan enään reilut kaksi viikkoa.Vähän jännittää miten sitä sitten pärjää kahden kanssa ja miten tuo tyttö ottaa uuden vauvan vastaan.Mieskin tuossa vitsaili eilen miten joku sen työkaveri sanoi,että sitä esikoisen järkytystä voisi kuvata humoristisesti sellaiseen tilanteeseen jossa esim. mies tuo toisen naisen kotiin ja sanoo vaimolle,että tämä jää nyt meille,heh.

Suppareita kaikille niitä toivoville ja kaikille mukavaa tiistaipäivää!

T.Mama03 rv 37+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat