Sivut

Kommentit (21)

Aivan ihania ilmoja nyt ja olenkin lasten kanssa ollut päivät melkein kokonaan ulkosalla.

Tänään olen taas ollut reipas..imuroin ja siivosin autonkin..vau!!

Oli vaan ehkä huono idea, koska nyt selkä hieman kipeä, kun huonossa asennossa kököttää imuroidessa.

Asunnon ikkunoista ei nää kohta ulos, joten varmaan huomenna olisi sitten ikkunoiden pesu edessä...jos jaksaa =)

Ensi viikolla olisi sitten se viimeinen ultra, jossa jo toivottavasti saadaan tietää vauvan sukupuoli. Puolilta kuun olisi nlalääkäri ja toivotaan, että kaikki olisi hyvin.

Esikoisen kanssa on hermot toooosi kireällä...ei ala oikeata ruokaa syömään ja sitten kun en anna pelkkää leipää niin kitisee ja huutaa, kun en anna....poika kuitenkin on jo 8v, joten ihan uhmaa ei ole.

En tiedä mitä sen kanssa tekisin??

Muutenkin on kokoajan kauhea uhittelu ja sellanen tee ite meininki sillä.

Alkaa tosiaan hermot mennä jo...mietin, että jos laittaisi kotiarestiin ja kerralla vaikka viikoksi. Oppisi luultavasti olemaan kunnolla.

Mies ihmettelee, kun " tapellaan" pojan kanssa, mutta en jaksa kuunnella ainaista maukumista ja valitusta ja että poika ei tee mitä pyydän, kuten huoneen siivous jää usein tekemättä.

Eipä ole sellaista asiaa mistä ei saisi kiukuteltua.

No, menee se ohi viim. kun poika täyttää 18v =)

Niin se arki on taas täällä ja vaput vuodeksi juhlittu. Ihan hyvä, ottikin aika koville:)

Mulla on sormet ja jalat ihan turvoksissa eilisestä, ei lähde sormukset sormista pois. Muutenkin päätä särkee ja olo on, kuin kankkusessa ikään;). Mites muilla?

Pitäisi lähteä muskariin esikoisen kanssa, mutta jotenkin nyt laiskottaa...ja kun tietää, että siellä pitää taas hyppyyttää ja leikittää ja mulle sellanen käy jo työstä. Ja kun poika on vähän eloisaa sorttia, niin se sitten juoksentelee siellä missä sattuu ja sen perässä pitäisi jaksaa hypätä...huoh. Jos sitä menis vaan puistoon, kun on tälläinen

ihana ilmakin ulkona.

Omassa masussa on edelleen rauhallista...

sitruska rv 30+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei voisi juurikaan kiinnostaa. Pihalla mönkiminen puutarhan kimpussa olisi enemmän mieleeni. Nukuin tänään melkein 10, mies vei lapset aamulla hoitoon. Jaksaa sit lyllertää 22.00 saakka. Musta tuntuu että näin 3 kerta kun on meneillään, niin kohdussa olisi enemmän " neliöitä" vaihdella asentoja. Välillä poika sätkii ja pyristelee niin vimmatusti, rauhoittuu sit kun on päässyt toiselle puolelle kohtua parempaan asentoon. Eli kuperkeikat jatkuu. 1. ja 2. oli jo näillä viikoilla rt:ssä(pää alas) Jotenkin tuntuu että tää aika menee liian nopeasti. On niin suloista elää hänen kanssaan symbioosissa vielä nämä arvioidut 10vko:a.

Tänään kävin lääkärissä veritulppa kontrollissa ja hyvin on lähtenyt pois:) Nyt sitten vaan jatkuu hepariinin käyttö ja ah, niin ihanat tukisukat (ja on sitten oikein super tiukat!!) väh. sinne synnytkseen asti. Tulee olemaan kesä yhtä kidutusta, kun täällä on niin kuuma:/

Viime yönä tuli alavatsaan äkillinen kova kipu, jota ihan säikähdin. Vaihdoin vähän asentoa, jolloin kipu lakkasi. Ei kuitenkaan ollut supistus. Hui, kyllä säikäytti. Toisaalta tosta vasemmalta kahteen otteeseen leikattu munatorvi, joten saattoi olla kiinnikkeet vaan " pahasti" . Vauva myllää sen verran kovaa, että siitä ei huolta.

Annoin pojalle tänään muutaman mansikan ja seuraksena oli aivan kamala oksentelu:( taidanpa jättää sit seuraavalla kerralla antamatta. raukka ei pahemmin ole ennen oksentanut ja meni aivan paniikkiin siitä. huusi ihan hysteerisenä minun sylissä ja sit oltiinkin molemmat yltäpäältä yrjössä..

Nyt kun syntyy näin pienellä ikäerolla, niin välillä huolestuttaa, miten pystyn syliä tarpeeksi jakamaan. tämä 1v7kk on kuitenkin vielä ihan vauva;)

Nyt pitänee lähteä iltapalan laittoon miehelle, kun sillä yövuoro tällä viikolla.

wekku

kaipa minunki aika jo " pinoutua" . Neljännen lapsen la 7.7.2006. Olo on mainio ja ihmeen virkeä. Paino ei oikein tahdo nousta, kun dietille pistivät raskausdiapeteksen takia. Reilun kilon olen saanut kasaan eka nevolakäynnin jälkeen.... ja nyt rv30+4!

Vappu tuli ja meni ja nyt porskutellaan jo toukokuussa!! Vaan 2 kuukautta jäljellä... Mulla on epäilykseni et herra maha-asukki tulisi jo heinäkuun alkupuolella jos ei jo aikaisemmin, sen verran on jo kokoa.. Mulla on laskettu aika heinäkuun 10. pvä. En kyllä muista minkä mukaan olisi niin laskettu kun ultrien mukaan la olis 2-5.7. No samapa tuo, tulee kun tulee. Mullakin on nyt jo viikon verran supistellut, ei kipeästi, mutta ihan selviä suppareita. Olo on tukala jo nyt.. Maha opn tajuton, kilojakin on tullut 14. Kaikenlainen liikkuminen vaatii ekstra ponnisteluja, jopa sohvalta nouseminen..Alapää on aivan turvoksissa (kivaa..) joten taitaa meidän seksielämä hiljentyä joksikin aikaa..

Onko muilla ongelmia vatsan kanssa? Tuntuu et mulla päivittäin suolet kiukuttelee.. Joskus toimii, joskus ei ja silloin polttaa niin vietävästi..

Nyt pitää herätellä esikoinen eskariin..

maryanne + poika 30+2

Vappu on vietetty ja vastoin kaikkia ohjeita kävin tytön kanssa haistelemassa kävelykatua. Miesväki olikin kipeänä... Syötiin hattaraa ja ostettiin karkkia, mitä sitä vappuna muuta kaipaa? ;) Iski se räkätauti sitten minuunkin illalla, onneksi on lievä. Pari viikkoa sitten paranin edellisestä taudista, joten taitaapi olla joku jälkitauti.

Aamulla oli ensimmäisenä lääkärineuvola. Inkkari onkin tätänykyä raivotarjonnassa, minkä arvasin kyllä itsekin. Ei ole kiinnittynyt vielä. Sf-mitta on tasan 30cm eli yläkäyrällä... Sydänäänet on niin kuin pitääkin. Kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään eli täysin pehmeä on edelleen, 3cm tuntuisi olevan jäljellä. Lääkäri määräsi lepäämään lisää, koska kipeitä supistuksia tulee vieläkin levossa. Vaan mitenkä tässä huushollissa levätään? Ei mitenkään. Olen päivittäin yksin lasten kanssa 9-10h ja kaikki hommat on minun tehtävä. Vähän kerrallaan ja loput maaten, lapset tekevät jo nyt sen minkä osaavat.

Vielä 2vkoa ja sitten on miehellä 2vkon loma... Poika jää eskarista kesälomalle 2vkon päästä. Näillä eväillä pitäs kesäkuulle päästä ja se on nyt tavoitteena.

Heddastiina ja Inkkari 30+4

Eillen oli eka perhe vlmennus. Minusta ja miehestäni se oli ihan asiallinen juttu. Valkeni siellä sellanenekin juttu kun se että miksi minua vaivaa pätkittäinen uni yöllä. Kuulemma se on ihan normaalia valmistautumista yö valvomiseen kun vauva on syntyny. Mukavan olonen nuori terkkari nainen piti ja tulee pitämään seuraavatkin kaks kertaa(on sillä itselläänki lapsi joten ties henkilökohtaisestikin mistä puhuu),vimppa kerta on joku muu.

Kivaa kun on kevät mutta allerginen nuha vaivaa. Huomenna on lääkäri neuvola joten kysäsen oisko jotakin mitä vois ottaa oloa helpottaakseen. Masussa möyrintä käy ja uskoakseni kaikki ok.

Nyt pitää lähteä pikku lenkki lyllertämään kun on upea ilma ja sitte töihin. Hyviä vointeja kaikille,

SurinaS ja rv27+6

Minulla on ollut päänsärkyä ja heikkoa oloa tässä vapun aikaan. Kuitenkaan mitään turvotuksia tms. ei ole ollut. Taidan vain olla tulossa kipeäksi, kun on koeviikot käsillä ja sen jälkeen loma :) Kuten yleensäkin olen aina tällaisina aikoina sitten kipeänä.

Luin just äsken noista " kipeistä kouraisuista alavatsalla" ja yllätyin, että ne olisi supistuksia :O! Tai näin ainakin näin puolitokkurassa tenttiin lukemisen välissä ymmärsin.. Mulla on nyt ollut reilun viikon ajan tuollaisia aina välillä ja eniten niitä on kun istuu pitkään!!! Ja mun pitäisi yrittää vielä täällä koulussa olla 5 päivää, ei onneksi enempää! Onneksi ensi viikolla on se lääkärinneuvola ja saa tietää onko tuolla alhaalla tapahtunut mitään. Vauva yleensä alkaa aina liikkua tuollaisen " kouraisun" jälkeen..Onkohan se oikeasti supistus? Ja ne on välillä todella kipeitä! Viime viikollakin jouduin parina iltana koulun jälkeen menemään pitkälleen, kun oli niin puolikuollut ja väsynyt olo. Onneksi nämä koulupäivät on jo näin vähissä! Ensi torstaina olisi viimeinen päivä ja tyttökin jää sitten n. 3 viikoksi kesälomalle ja sen jälkeen on paria päivää viikossa hoidossa..ja sitten heinäkuussa toiset 3 vkoa lomalla, toivottavasti vauva syntyy ainakin viikkoa ennen tuota lomaa ;)

Vappu oli ja meni, onneksi on sekin ohi ;) Seuraavaksi saapi sitten alkaa miettiä tytön synttäreitä, jotka todennäköisesti pidetään täällä äitienpäiväviikonloppuna. No, meneepähän nekin juhlat sitten samalla kakulla ;)

Mutta nyt taidan jatkaa lukemista. Voisin yrittää pinoutua vielä illemmalla uudelleen :)

~suviande ja öttiäinen 31+4~

Eipä olisi niin väliksi mennä koko neuvolaan:( En pidä siitä terkasta yhtään. Aina se osaa mun mielen pahoittaa jollakin tavalla. Edellisessä raskaudessa mulla oli ihana terkka ja oikein odotin neuvolakäyntejä. Tämä nykyinen saa vain verenpaineeni nousemaan. Esikoinenkin pitää ottaa mukaan, koska on jäänyt nyt virallisesti pois hoidosta.

Olo vieläkin turvonnut vapun herkuista, suolaisista sellaisista... Olisi pitänyt malttaa mielensä, mutta eihän sitä. Tuntuu, että diabetesdietti on aivan hullingolla, kun viikonlopun herkutteli. Nyt on niin vaikeaa palata ruotuun. Jos jollakulla on hyviä vinkkejä dietin pitoon, niin laittakaapa listalle. Mun heikkous on jäätelö:(

Esikoinen haluaa potalle, joten mentävä on...

t.mm & pikkunen 31+4

Viihtyykö muiden vauvat poikittain kohdussa? No, näillä viikoilla lapsi mahtuu vielä vaihtelemaan asentoa, mutta tämä on viihtynyt jo reilun kuukauden pääsääntöisesti poikittain. Aiemmat lapset on ollu RT:ssa samoilta viikoilta kun tämä hoksasi " makaavan" asennon.

Jaa, en taida olla ainoa joka on mässäilly vappuna. Pääsiäinenkin meni samoissa touhuissa, joten kuukaudessa oli tullu painoa 3½ kiloa.

Armottomaan väsymykseenkin löytyi selitys, kun hemoglobiini oli tippunu lähelle sataa. Toivottavasti rautakuuri puree nopeasti. Kun on tosi väsynyt, tuntuu ettei hermo pidä yhtään ja tulee huudettua lapsille (ja miehelle) ihan turhasta.

p75, 28+1

eilen kirjoitin naapurin ilkeästä käytöksestä. mulle tuli mieleen et voi olla katkera kun on huomannut et mä oon raskaana. talvella mahan pystyi peittämään takilla mutta nyt on varmaan huomannut kun t-paidassa pihalla kuljen. hänellä itsellään on 27v vanhin lapsi ja nuorimmat 9v ja 8v. Kuulin vastottain et hänellä on vuosi sitten kuollut lapsi kohtuun olisiko siitä katkera tai jotain.

totta kai ymmärrän et lapset ei oo mitään mieluisia naapureita jos yöt huudetaan.

joku kysyi mitä rt tarkoittaa. se tarkoittaa et lapsi on mahassa raivotarjonnassa eli pää alaspäin. mulla on ollut siinä asennossa jo neuvolakortin mukaan ainakin viikolta 24 saakka. terkkari sanoo et tosi alhaalla on ja se kyllä tuntuu alapäässä viiltävänä kipuna. nyt parin päivän ajan noita kipukohtauksia on ollut enempi. mulla oli viime viikolla vielä paikat onneksi kiinni ja kiinteät.

joo, vapun herkuttelu olisi pitänyt jo lopettaa. eilen tehtiin tunnin lenkki illalla miehen ja tytön kaa. kaupan kohdalla mulle iski jätskin himo.uskalsin mieheltä kysyä vasta pihassa et oisko sillä ollut rahat matkassa. onneksi vastustin sen kiusauksen, mutta äskenpä leivoin omenapiirakkaan pakon takia :) osti pääsiäiseksi maustetun omenakanelirahkan ja siinä ois menny päiväys parin päivän päästä joten piti leipoa muropiirakka. kyllähän tuota äsken meni kahvin kaa 2 palaa.

sassa 31+1

sassa-78: Käsittämätöntä, että ihmiset voivat olla noin ilkeitä ja vinoutuneita.Olen kyllä saanut itsekin varoituksia, että ystävälliset naapurit voivat vinoutua täysin kun perheeseen tulee vauva ja alkavat sen jälkeen käyttäytyä vähemmän ystävällisesti. Meidän naapurissa (ei tosin samassa taloyhtiössä) lomailee toisinaan eräs nainen, joka on päästään vialla ja puhe on sen mukaista. Huh. Tällaisten tapausten kanssa on aivan turha edes yrittää keskustella, täytyy vain olla niin kuin ei kuulisikaan, tai itse olen ainakin kokenut välinpitämättömyyden parhaaksi menettelytavaksi.

Meidän vappu meni siivousinnon kourissa. Ah, kun oli hyvä olo maanantai-ilta kun asuntoa oli puunattu oikein kunnolla! Ikkunat odottavat kuitenkin vielä pesijäänsä.

Pienokainenkin vaikuttaa vilkastuvan liikkeissään tai sitten vain tunnen ne paremmin. On jotenkin niin huvittavaa olla vielä töissä ja istua tapaamisissa kun pienokainen temmeltää kohdussa ja minä hymyilen onnesta.

Mikä on RT-merkintä äitiyskortissa?

Voi, olkaa te onnellisia ketkä pääsette käymään ultrissa! Minä olen käynyt viimeksi ultrassa viikolla 9 ja mikäli kaikki menee hyvin, niin enpä pääse enää uudelleen ultrattavaksi. Mielelläni kyllä kävisin ultrassa katsomassa, kuinka pienokainen temmeltää... =))

Iloista päivänjatkoa!

pazzepartout

Pitkästä aikaa...

Lepo täällä jatkuu, mutta nyt taitaa edistystä tapahtua silti...taas on alkanut verensekaista limaa (anteeksi kuvaus) vuotamaan ja supistukset saaneet hieman pontta. Kuopus on kipeänä ja sylitellä on pitänyt paljon, siitäpä tämä kait johtuu... =S

Pitää huomenna äippäpolille taas mennä tilannetta arvuuttelemaan.

Kaikille mammoille jaksuja...nämä lämpimät kelit taitavat tuoda omat murheensakin meille =/

Hattara 31+2 ja lapset 99, 01, 04

kyllä tuntui aamulla olo turvonneelta kun tuli vappua syötyä suolaista ja makeaa....

meillä taitaa olla asunnon etsiminen ilkeitten naapureiden takia. ovat ottaneet meidät silmätikuiksi. lauantaina saunan jälkeen oli ilmestynyt lappu saunan oveen että olevinaan saunotaan likaiset kumikengät jalassa, huh huh mikä väite!!! varmaan luulivat kun tyttö käveli pois saunalta kumppareissa et hän saunoo ne jalassa. no aamulla menin hakemaan postia niin sinne oli tungettu tytön 2 kakkavaippaa, silloin mua kypsytti. naapuria varmaan ärsyttää kun heitän vaipan ulos meidän oven eteen ja vien sen roskikseen vasta kun mennään itse ulos. vaipat on tiukasti kiinni ja usein hedelmäpusseissa ei pitäis haitata. vielä maininta et rivitalossa asutaan ettei kukaan luule et mä kerrostalossa oven eteen vaippoja säilön.

kävin kelan sivuilla katsomassa missä vaiheessa äitiyspakkaukseni käsittely on kun viime viikolla jätin hakemuksen. siellä luki et tilattu ja tulee 2 viikon sisällä. nyt vain jännäämään kumpi pakkaus sieltä tulee.

sassa 31+0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat