Seuraa 

Huomenta!

Esikoinen nukkui aamulla yli kahdeksaan ja äiti oli tyytyväinen kun sai kerrankin nukkua hyvin pitkät yöunet :)

Eilinen Korkeasaarikäynti onnistui yli odotuksien, saatiin muutama muukin mukaan kuin vain oma perhe. Esikoinen tykkäsi ihan hirmuisen paljon reissusta, nyt ei muusta meinaa puhuakaan :) Ostettiin sitten muutama pehmolelu muistoksi.

Omassa olossa, ei muutoksia ole. Tuntuu olevan vähän liiankin rauhallista nyt tämän raskauden osalta. Onkohan kaikki hyvin? Sen näkee sitten torstaina kun menen tuonne lääkärille. Tänään lähdetään ulos vasta sitten kun päivän posti on tullut. Jos tänään ei tule odottamiani ultra-aikoja, soitan Naistenklinikalle ja kyselen niiden perään sitten ihan itse.

Kunhan ei tule vain liian kiire, viikot juoksee hurjaa vauhtia eteenpäin.

Swehina rv 12+2

Kommentit (14)

Vielä tämä kuukausi kotosalla esikoista hoitamassa ja sitten kesäksi ja syksyksi töihin.

Swehina: Lapsosesi on varmasti hyvissä käsissä leikkauksessa ja sairaalassa ollessaan. Voimia sinulle, kyllä kaikki varmasti hyvin menee :)

Minulla on maha kasvanut hirveästi viimeviikkoina ja tunnen olevani lihava :( Ennen kokoa 34, nyt 38 kokoa olen ostanut, mutta maha tuntuu ihan kauhealle kuin 30 viikolla raskaana olisi. Karkit ym herkut olen jättänyt aikoja sitten kokonaan pois. Olo on jotenkin niin tukala, että ahdistaa pirusti! Olen aina ollut perusliikkuvainen 2x jumpaa viikossa ja lenkkeilyä. Voiko masu OIKEASTI KASVAA JO TÄSSÄ VAIHEESSA? Tai sitten olen yhtäkkiä keskivartololihava. Siis voi minua, kaikkea mietin, mutta ahdistaa katsoa itseään peilistä.

Muuten olo fyysisesti tosi hyvä ja poikaolo on edelleen:) Niin ja se on alkanut ärsyttämään (toisaalta oma moka kun kaikille jo kerrottu) kun ihmiset tuijottaa vatsaa, joko se on kasvanut ym. Olen yleinen tuijotuksen lähde, sille välillä tuntuu..Onkos muilla näin?

kiitos kun sain tänne purkaa pahaa mieltäni.

G: äippähousuja on varastossa muutamat ja hienompia toppeja myöskin. Päällä olen pitänyt farkkuja pari kertaa, tosin niistä hajosi " mahaosuus" heti ekan käytön jälkeen:( (lindexin)

T:Pikkuesteri rv 10+6 Viikko tultiin ultran jälkeen takaisin. La on 22.11 ei 23.11 se on tuolla listassa väärin kun eka väärän ajan annoin. Ei se haittaa päivä/pari :0)

np-ultraa takana. Mulla oli tänään käynti polille, siellä onneksi kaikki hyvin =): jännä kuinka sitä osaa aina miettiä ja kääntää asiat omassa päässä ei positiiviseen suuntaan! Niskapoimua vaan ei millään meinattu saada otettua, mutta kyllä sitten lopun viimein onnistui. Oli hyvä, joten ei mitään hätää sen tiimoilta. Viikoja arveli olevan kasassa 11+4, mikä tiputtaisi alkuviikkoja kyllä taaksepäin- kun aiempien laskujen- tai siis raskauskiekon mukaan mentäisiin vkolla 12+1. No, laskettua aikaa ei kuitenkaan ainakaan vielä muutettu. Kuulemma ei muutenkaan kauhean helposti muutaman päivän päälle vaihdeta sitä.

Vappu oli ja meni, ja mukavaa ja lämmintä piisasi. AInut on tämä ällötys ja väsytys. Voi kun se menisi jo ohi! Tahtoo energiaa ja pitkää pinnaa kiitos! Tuntuu että konahtaa jos mistä ja pienemmästäkin.. Toivotaan että vain alkuraskauden oireita ;).

Nyt menen silittämään kun lapset meni iskän kanssa pihalle leikkimään! Voisin toki käyttää ajan tehokkaasti nukkuen, mutta pakko kai nuokin on joskus kaappiin saaha....

Illan jatkoja !

Niin ja vielä siitä silmäleikkauksesta- tiedän että nuo aina jännittää, vaikka ei olisi syytä, niin tottahan sitä äitinä pelottaa kaikki, joten voimia Swehinalle! Meillä on myös kuopuksen nukutus perjantaina edessä, kun putkitetaan ja leikataan kitarisat. Se tehdään ihan päiväkirurgiassa, joten kotiin yöksi. Ennen vanhaan siitäkin oltiin kolme yötä sairaalasssa! Niin ne ajat muuttuu! Ja itseäni tuo nukutus eritoten kyllä jännättää. Mutta tsemppiä siis siihen suuntaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taas on arki alkanut. Olipa kylmä aamu,tuntui siltä kun lunta olisi voinut sataa.Onneksi aurinko tuli lopulta esiin!

Kamalan heikko olo koko viikonlopun,eilen illalla vasta helpotti kun tilasimme pizzaa ja sain juoda paljon Pepsiä.. Vielä siis on kuvotusta, mutta senhän pitäisi olla hyvä merkki.

Kovasti odotan ensi maanantaita kun on se ultra,menisipä viikko nopeasti!!

Jas 12+4

Kiva palata arkeen vapun jälkeen. Olo tosin on vieläkin kehno pitkän hyvinvointijakson jälkeen. Kai pitää olla oireista iloinen ja ajatella, että kuuluu asiaan, vaikkei se pää pöntössä aina ihan ensimmäisenä mieleen tulekaan. Esikoista odottaessa ei oireita muistaakseni ollut näin paljoa, muutama tuttu onkin arvellut, että masussa asuisi tällä kertaa tyttö. Ovatko muut voineet huonommin tyttöä odottaessa?

Housugalluppiin: Viikonloppuna otin keskiraskauden housut käyttöön. Masu on sen verran pullollaan, että " tavallisissa" vyötärönauha kiristää istuessa. Mukavampi näin, kun masulla on tarpeeksi tilaa. Toisaalta mielestäni mammahousut antavat mahan näkyä enemmän. Eipä silti, kerrankin vatsa saa ihan luvan kanssa olla pyöreä :) Kai olen rakenteeltani sellainen, että vauvamaha kasvaa ulospäin, eikä vastaavasti pahasti paina sisäelimiä. Edellisessä raskaudessa sf-mittakin huiteli suurimman osan aikaa käyrien yläpuolella (en ole kamalan suuri itse) ja lapsi oli ihan normaalikokoinen.

Tsemppiä Swehinalle - toivottavasti pääset sinuiksi leikkauksen kanssa ja jaksat olla rauhallinen valmistaessasi esikoista siihen. Ainakin minusta oli ehkä elämän itkettävin kokemus jättää esikoinen sairaalaan yksin...

Kaikki oli ok, ja nähtiin niin uimaliikkeitä kuin sivuprofiilikin :)

Oma olo on viime aikoina ollut fyysisesti hyvä, henkisesti huono :( On stressiä pukannut, ja elämä tuntuu jotenkin kamalan raskaalta.. Vaan uskon että tämä menee ihan itsekseen ohi, ja johtuu osaltaan ihan raskaudestakin..

Ihana kuitenkin kun kesä tulee.. Vähän vaan ihmetyttää, kuinka iso valas olen jo kesällä, kun nyt jo tuntuu mahaa olevan ihan kiitettävästi ;)

-punalatva-

Tänään posti toi sitten vähän enemmän mitä tilattiin...

Np-ultra olisi sitten 9.5 silloin viikkoja olisi jo 13+2 ja rakenneultra 16.06 jolloin ollaan viikoilla 18+5 (hammaslääkäri samana päivänä eli 16.6! 1,5h erolla, en millään ehdi hammaslääkäriin!). Joten hammaslääkärin joudun varmaan perumaan. Ellen taksia ota sitten ultran jälkeen, niin voisin hammaslääkäriin keretäkin :D

Toinen juttu mikä pisti tämän äidin itkunpartaalle, oli se että posti toi esikoisen silmäleikkaus ajankohdan...

Poika joutuu silmäleikkaukseen 24.5 ja mä olen kauhusta kankeana.

Joutuu olemaan sairaalassa yhden yön (saako äiti jäädä yöksi?), viikon sairaslomalla, viikon silmätippoja, mahdollisesti leikkauksen jälkeen joutuu käyttämään laseja. Itkuhan tässä meinaa tulla, koitan itkeä itkuni ennen leikkauspäivää, lapselta salaa jotta en hermostuta lasta. On aika kertoa esikoiselle mitä kohta tapahtuu...mutta miten... ;( En vielä tänään kerro, pakko saada sulatella asiaa ensin itse. Purskahdan itkuun kun ajattelenkin asiaa. Pojalla siis osittaiset linssiluksaatiot silmissä, linssit täysin väärissä paikoissa. Sitä koitetaan nyt korjata.

Tämä onkin ensimmäinen kerta täällä kun tästä asiasta uskallan ääneen puhua. Tuntuu että tarvitsen sittenkin vähän enemmän tukea tässä asiassa. Raskaus voi olla tähän herkistelyyn myös lisäpontta antava, mutta...

Huoh, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Lapseni parhaaksi tämä tehdään.

Swehina rv 12+2

Kaikki oli hyvin molemmilla. Olivat niin vauhdikkaalla päällä (varmaan kun olin just hiki hatussa juossut sinne), ettei meinattu mittoja saada. Ihan saman kokoiset nassikat siellä nyrkkeili, niin kylkimyyryä ja välillä naamat vastakkain. En tosin nähnyt kuin pari vilausta, mutta mies näki koko ajan. Nyt kuitenkin näytti siltä, että olisivat sittenkin todennäköisemmin identtiset (todennäköisyys 70-90%). Istukka näytti yhteiseltä (etuseinässä), eikä terkka erottanut eri suonikalvoja. Tästä syystä vauvoja seurataan nyt tarkemmin, ultrat 3 viikon välein. Eli seuraava siis 3 viikon päästä, ja silloin (kuten tästä lähtien joka kerta) on 4D-ultra!

Äitiyshousuista: Mä jo eilen sanoinkin, että mun mahan koko vaihtelee aika reilusti. Tänään olen mennyt ihan hyvin farkuilla, mutta muutamaan kertaan on pakosta tarvittu äitiyshousut. Onneksi vihdoin löysin yhdet uudet kivat ja yhden äitiyshameen kesäksi.

Alia ja tiku+taku rv13+1

Vappu meni rauhallisissa merkeissä täälläkin.. Munkkeja syötiin ihan tarpeeksi asti :) Simaa ootin valmistuvaksi ihan intona, mutta eipäs ollutkaan sitten hyvä idea sitä juoda oksennus tuli heti kun olin ison lasin sitä juonu.. harmitti kun tuoksu siinä oli niin hyvä että teki sitä tosi paljon mieli..

Swehina me ollaan muuten ihan samoilla päivilä menossa.. Mullakin olo on nykyään ihan normaali, että välilä panee miettimään onko kaikki hyvin.. Torstaina np-ultra..

Nyt siivoileen ja aloitteleen arkea..

Täällä alkaa pikkuhiljaa tylsistyttämään tämä saikulla olo.

Vappu meni aivan mielettömässä kiireessä. lauantaina oli parhaan ystäväni häät joissa toimin kaasona. Niitä sitten koko perjantai järjesteltiin ja lauantaina juhlittiin. Sunnuntaina siirryttiin pelailemaan mieheni siskon luokse ja taas päästiin nukkumaan vasta 2 aikoihin yöllä. Voitte vain kuvitella kuinka raskausväsymys senkun pahenee. :)

Tänään sitten mennään illalla katsomaan Spin-musikaalia. Siellä kun

tanssii mieheni veljen tyttöystävä. Mukavaa ilta-ohjelmaa siis tiedossa.

Omassa navassa kaikki hyvin. Veristä vuotoa ei ole ollut ollenkaan :) Maha on kasvanut aivan valtavasti. Lisäksi tuntuu kuin se olisi noussut ylöspäin. Mutta niin sen taitaa kuulua tehdäkin.

eli siis galluppiin vastaus: äitiyshousut täytyy pikimmiten ostaa :)

Kaikkea hyvää arkeen

Heidi <3 toukka 11+3 (kohta täytyy varmaan antaa toukalle uusi nimi, kun ei se enää niin toukka ole :)

Olen sairastanut pian viikon flunssavirusta, ja olen täysin kuitti. Kuumeilua, lihakset älyttömän kipeät, päänsärky ylivoimaista ja olen yskinyt kurkkuni luultavasti aivan verille. Tänään olen menossa lääkäriin, sillä palkalliset sairaslomapäivät tulevat tänään käytettyä. Työkunnossa en tosiaankaan vielä ole. Ikinä en ole näin kovaa flunssatautia sairastanut! Myös lapset ovat käyneet läpi saman. Enää en jaksa edes stressata sitä, mitä töitä pöydälleni töissä kasaantuu. Kun vaan jo paranis... Huoli on tietysti suuri pikkuisesta, miten masussa jakselee kun äiti vaan sairastaa.

Äitiyshousuja/-vaatteita en ole joutunut vielä käyttämään vaikka masua jo hieman onkin. Hyvin ovat farkut tähän saakka sopineet.

rv 13+2

Itsellä olo aika ok. Huono olo on väistynyt kokonaan ja väsymyskin alkaa pikku hiljaa väistymään. Ei melkein meinaa muistaa, että on raskaana... Flunssakin on paranemaan päin.

Vappu meni kuskina ollessa, muut hieman ihmetteli miksi (ei olla kerrottu vielä kellekään) mutta oli hyvä sanoa että työt kutsuu 1.5. Koko illan sateli kysymyksiä liittyen vauvan hankintaan " koska te teette vauvan" jne. Hymyillytti vaan :) Me ollaan nyt viimeinen pari kaveriporukasta jolla ei ole vielä lasta, mutta nyt sekin on tulossa. :)

Minulla vasta ma 8.5 neuvola, joten siihen asti pitää odotella että taas kuulee sydänäänet. Yksi kysymys; käykö teidän miehet ahkerasti teidän kanssa neuvolassa, lääkärissä jne?

Minulla ei ole vielä mammahousuja käytössä, en edes omista sellaisia vielä.. Maha kun mahtuu vielä farkkuihin, mutta viikkoja on vielä aika vähän ja sit on vasta eka vaavi tulossa. Eiköhän sekin ehdi kasvaa.. :)

Toivottavasti ei liikaa. :) Mukavaa päivänjatkoa teille kaikille!!

Rv 10+5

Eilistä pinoa vilkaistaessani, huomasin että täällähän on toinenkin iltatähti :) No, onneksi jotain pikku eroavaisuuksia nimimerkeissä on, joten ehkäpä meidät kuitenkin erotetaan...

Vappu vietettiin enimmäkseen kotona, kummitytön synttäreillä käytiin ja vappulounaalla. Ihanaa, kun oli niiiiiin mahtavat ilmat koko vapun... harvinaista. Joten meillä ainakin oli ulkoiltiin paljon :)

Omassa olotilassa ei mitään erikoista... Neuvola taas torstaina (juups, käyn kahden viikon välein kuuteluttamassa sydänääniä :)). Muutamana päivänä ollut jotenkin kummallinen painon tunne alavatsalla?! Hysteerisenä ihmisenä tietenkin yhdistän sen outoihin (todella vähäisiin) verenvuotoihin, jota aina silloin tällöin tulee... Ei kai voisi olla mitään tulehdusta? No, pitää kysästä neuvolasta...

Kysymys; Onko teillä muilla jo äitiyshousut käytössä? Itsestä tuntuu lähinnä, että maha vain kutistuu? Tosin nyt vapun aikana on tullut syötyä vähän liikaa kaikkia herkkuja, joten turvotusta kyllä tuntuu olevan sitäkin enemmän :) Viime raskaudessa menin töihin takaisin rv 14+1 (olin ollut lähes kaksi kk sairaslomalla ympärivuorokautisen pahoinvoinnin vuokis) ja silloin oli kyllä muistaakseni jo äippähousut jalassa...

Näyttää taas tulevan kaunis päivä, joten lähdenpäs tytön kanssa ulkoilemaan :) Aurinkoisia kevätpäiviä myös muille!

-Iltatähti- rv 14+2

Huh, kaikki hyvin:) :) jes jes.. ultrassa näky pieni sykkivä sydän ja kystia oli mutta lääkäri sanoi että eivät haittaa kun ovat vaarattomissa paikoissa. Tuli kyllä sellainen helpotuksen huokaus.

Perjantaina vielä ultra kun mitataan jotain mittoja kun tää oli vaan tällainen tarkastus ultra.

Oma napa: Olo alkaa kohentuun, rinnat ei enää niin kipeet, pahoinvointi alkaa väistyä, että kyllä se tästä.

Hyvät päivän jatkot kaikille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat