Seuraa 

Moikka!

Minulla on 6,5kk vanha poika ja ollaan menty korvikkeella nyt muutama viikko, kun poika lopetti itse tissittelyn. Nyt parina päivänä saan hädin tuskin 100ml/syöttö menemään maitoa. Kiinteitä syödään 4krt/pvä ja yhdellä syötöllä pelkkä maito. Poika on hieman flunssainen, voiko olla syynä? Välillä vaan pyörittelee tuttia suussaan ja laittaa suuhun mieluummin sormet, kun pullon. Hampaita ei vielä ole, joten voiko Niiden tulo olla syynä? Olen aivan ymmälläni täällä. Toivottavasti jollakin olisi vinkkejä miten saisi pojalle enemmän maitoa menemään. Mikä on muuten se suositeltava määrä maitoa päivässä 6,5kk ikäiselle?

Kommentit (2)

Poika 5kk ja eikä tissi ole kohta pariin viikkoon kelvannu. Maitoa kyllä tulisi ja nyt onnex alkaa helpottamaan, kun oli tissit koko ajan täynnä maitoa. Eli korviketta annetaan. Ja sitäkään ei meinaa aina huolia. Eikä varsinkaan " tissiasennossa" vaan istuu sylissä. Ja pullollekin yleensä ensin riitelee, vaikka nälkä ois. Poika saa kasvissoseen, hedelmäsoseen ja puuron/päivä, joten maitoa vielä tarvitsee.

Tuttelilta saadusta kirjasta katsoin, että 5-6kk ikäisten korvikkeen määrä ois 700-1000ml ja 6-8kk 600-800ml.

Meidänkään pojalla ei vielä hampaita, mutta ylä kulmahampaat kyllä pullottelee siihen malliin, että pian luultavasti puhkeavat. Ja kitinää on ilmassa ja sormet koko ajan jynssää juuri nuita kulmahampaita.

En tiedä vaikuttavatko tähän maitojupakkaan. Ajattelin tänäään kyllä käydä ostaan pulloon erilaisen tutti osan. Käytössä ollut ne mitkä tulee pullon mukana, mutta aikasemmin ollut luonnonkumiset muotoillut, toivottavasti ymmärrät, huvitutissa kelpaa vain sellaset.

Neuvoja en suuremmin osaa kyllä sinulle antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat