Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

HERMOT NIIN KIREELLÄ ETTÄ POJAN ITKU (VASTA 4KK) OTTAA HERMOON NIIN ET KARJUN JA PELKÄÄN ETTÄ KOHTA NAPSAHTAA!!MIHIN SAAN PURETTUA KIUKUN; MIES TÖISSÄ!!! AUTTAKAA!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (8)

Keksi jotain tekemistä, laita vaikka vauva vaunuihin ja lähde kävelylle! Pääsisitkö jonkun ystävän tms. luokse kyläilemään, piristäisi kummasti. Mene vauvan kanssa päiväunille, soita miehellesi ja pura sydäntäsi. Nyt toimit ja teet jotain, eikö niin???

poika varmaan vaistoaa että nyt on äiti raivona ja huutaa hysteerisenä..Kun sain pojan syliin niin itku tuli mullakin..Miks mä menetän hermoni..!!Nykyään vaan herkemmin ja herkemmin menee hermo pojan itkuun (itku ennen nukahtamista) toivosin et joku tulis ja ampuis mut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muista, että itku on syystä selkäpiitä karmivaa. Lapsen itkun tarkoitus on herättää huomiota ja saada aikuinen tekemään jotakin. Minun mielestäni lapsen itku on ikävin ääni maailmassa, se menee ohi jopa kynsien raapimisen liitutaululla.

Onko lapsella jokin näkyvä hätä? Korvatulehdus (kokeile painaa hellästi sormela korvan alta, jos lapsi aristaa, voi kyse olla tulehduksesta). Onko lapsella väsy? Jos et keksi itkulle syytä, laita lapsi sänkyyn itkemään hetkeksi ja juo kuppi teetä tai kahvia. Jaksat taas paremmin. Jos itku ei lopu, varaa aika lääkäriin.

Tuo on todellakin hyvä keino, että menet hetkeksi pois ja rauhoitut. Ei sille lapselle mitään käy jos joutuu itkemään hetken yksinään. Vedät muutaman kerran syvään henkeä ja yrität rauhoittua :)

Jaksamista!

kannattaa puhua noista tunteista neuvolassa. jos ahdistukseen ja masennukseen päästään tarttumaan heti voi tosi lievälläkin lääkityksellä saada asiat kuntoo ja siihen rinnalle keskustelua apua. Oma-apu keinona on pitkät lenkit ennen nukahtamista vaikka monta kertaa päivässä. Vauvat nukkuu mielellään vaunuissa ja raikkaassa ulkoilmassa omatkin hermot alkaa rentoutua.

Itse olen kärsinyt samanlaisista tuntemuksista ja tiedän miten kauhea syyllisyys ja paha olo siitä tullee. Pyydä apua!

Kerro heti jollekin aikuiselle tuntemuksistasi: äidille, ystävälle, miehelle, terveydenhoitajalle... Ei ole heikkoutta tunnustaa olevansa väsynyt, vaan se on portti avunsaamiseen ja tilanteen paranemiseen. Kaikkea hyvää!

Uusimmat

Suosituimmat