Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kaikki teinit valehtelee.

Sivut

Kommentit (21)

tee kiusallisia kysymyksiä, ettei nuoren tarvitse valehdella. Nuori taas tulkitsee asian niin, ETTET ole kiinnostunut.

Jos taas hyväksyt hiljaa kaikki mitä lapsesi avoimesti kertoo kuten juomiset polttamiset, vaihtuvat seksikumppanit jne nuori voi tulkita ETTET välitä hänestä.

Jos taas kauhistelet hurjaa elämäntyyliä, nuori ei halua sinulle huolta ja VALEHTELEE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

haluaa kannustaa lastaan valehtelemaan mutta niin vain on että teinit eivät mielestään voi puhua totta kaikissa asioissa vanhemmilleen.

esim. jos vanhemmat kysyvät miksi et halua lähteä mukaan paikkaan x niin tuskin kukaan teini on vastannut aikovansa pitää kavereiden kanssa puistobileet ja vetää perseet.

tuskin kukaan kannustaa miestään ylinopeuteen mutta niin vain on suurin osa suomalaisista miehistä ajaa jossain vaiheessa ylinopeutta.

Itsekin valehtelin teininä sen minkä kerkesin ja nykyään nelikymppisenä olen rehellinen, että sen rehellisempää saa hakemalla hakea. :)

valehtelu on sitä, että Ä kysyy lapselta: " mites onko muka koko palkka jo mennyt ja jos niin mihin ihmeeseen"? Lapsi: "Ei ole mennyt.. lainasin Jaakolle ja saan ne viikon päästä".

Totuus: lapsi on pelannut rahat pokeriin tms.

En tunge lapseni elämään enkä vahtaa, mutta en hyväksy valehtelua, eikä meillä sitä ole esiintynyt tiettävästi.

t. se joka huumeita tms. ikävää epäilisi jos teini valehteLISI siis enemmänkin kuin kerran..

-juo

-kokeile tupakkaa/ polta

-ollut niin myöhään ulkona

-hillunut kaupungilla kuin apina

-ollut kielletyissä bileissä...

Enpä itsekään aina ollut siellä, missä äiti luuli minun olevan...

valehtelee jos vanhemmat kovin kyselee. harvassa perheessä teini voi sanoa lähtevänsä sinne perjantai illaln bileisiin missä on tarjolla alkoholia ja kukaan ei valvo.

tai että kyllä mä poltan tupakkaa kun kaveritkin polttaa.

tai että en halua lähteä mökille vaan jään kotiin harrastamaan seksiä rauhassa poikaystäväni kanssa. (itse käytin verukkeena kesätöitä, otin kaikki vkl vuorot mitä oli jaossa ;-) )

jokainen teini alkaa kapinoimaan liikaa "avoimuutta" tai kyttäystä vastaan.

fiksuimmat eivät vaan jää kiinni.

minusta valehtelu ei ole viisasta ja siihen en omiani kannusta, mutta en myöskään ole perskärpänen vaan annan omaa tilaa koska luotan lapsiini.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat