Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kovat paineet luoda ikimuistoinen ensimmäinen äitienpäivä. Mikä sinua olisi ilahduttanut? 5 kk pojan isä.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija:

Lainaus:

Kovat paineet luoda ikimuistoinen ensimmäinen äitienpäivä. Mikä sinua olisi ilahduttanut? 5 kk pojan isä.

Itse sain yllätyksenä astioita mitä olin ihaillut ja digikameran, jonka ostamisesta oli muutenkin puhuttu.

Eniten minua on äitienpäiväaamuina ilahduttanut saada kahvit sänkyyn. Ja kenties joku tavallista juhlavampi voileipä tms. olisi kiva myös. Lasi kuohuviiniä olisi myös ihana! Ja vaikka ruusu.

Lasten askartelemat lahjat ja piirustukset ovat ihania. Niitä teidän 5 kk ei vielä taida osata.. Mutta AIVAN IHANA lahja olisi, jos tekisitte kipsivalun vauvanne kädestä tai jalasta. Lahjatavara- tai askartelukaupat myyvät sellaisia tarvikkeita. Meiltä jäi sellaiset tekemättä, ja mua kyllä harmittaa! Niistä olisi saanut todella ihanat seinälle laitettavat taulut muistoksi..

Mutta ilmeisesti haluat ostaa vielä jonkun " oikean" lahjan. Älä osta verenpainemittaria!!!! (Eräs ystävättäreni oli oikeesti saanut mieheltään sellaisen lahjaksi eräänsä syntymäpäivänä!!!) Kerron tätä varoittavana esimerkkinä. Itse tiedät, mistä vaimosi eniten ilahtuu. Tai oletko huomannut, että hän tarvitsisi jotakin? Itse olen ilahtunut eniten, kun olen saanut mieheltäni joitain tosi laadukkaita ulkoilu- tai urheiluvaatteita. Joita en itse olisi tajunnut edes ostaa.

Mutta yleensä naiset haluaa koruja, ja miehet ostaa niitä vähemmän. Siitä jäisi myös pysyvämpi muisto ekasta äitienpäivästä. Esim. Kalevala

korulla on tosi kivoja. Ja anna vaimosi vaihtaa, jos ei tykkääkään valitsemastasi.

Alusvaatteita ei kande ostaa, kun mitat varmaan muuttuu vielä tuon ikäisen vauvan äidillä. Hieroja, kosmetologi jne. lahjakortit olis aina ihania!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

VAPAATA! Eli anna sen nukkua (vaadi siis että nukkuu, usein kun äidit herää kuitenkin!) ja tee täyttävä kunnon aamiainen. En tunne tätä äitiä, joten en osaa sanoa mitä hän arvostaisi. Jos hän arvostaa jotain ostettua enemmän kuin sitä, että teet olon mukavaksi niin koru toimii aina. Mutta jos mukava ja rento olo riittää niin tee ruokaa, lähetä äiti vaikka ulos kävelylle ja vastaa lapsen hoidosta koko päivä.

Voi olla että teillä on näin muutenkin, mistäs sitä tietää. Mutta itse olin iloinen ekana äitienpäivänä viime vuonna kun lapsen isä hemmotteli, teki aamupalaa, halaili, kehui ihanaksi ja hyväksi äidiksi, laittoi ruuan, kahvit, vaihtoi vaipat... Eli sain täydellisen vapaapäivän. Vain imetyksen hoidin itse :o)!

No, sain myös timanttisormuksen, jossa siis yksi timantti = yksi lapsi. Sormus on suunniteltu niin, että siihen voi upottaa lisää timantteja jos lapsia tulee lisää. Ihana lahja!

Saisin nukkua hieman pidempään kuin normaalisti, mies olisi tehnyt aamupalaa, pöydässä olisi tuoreita kukkia ja lapsen askartelema kortti.

Päivällä mentäisiin syömään ravintolaan, ettei tarvitsisi kokata.

Lahjaa en välttämättä odota, mutta kivahan sitä on jotain saada. Kalevalakorulla on nätti lapsikoru, eli kaulakoru, johon saa lisättyä heloja (?) sitä mukaa kun lapsia tulee. Poikia varten helassa on sininen kivi ja tyttöjä varten punainen. Koruja saa hopeisena tai kultaisena. Tämän kanssa saa tietysti olla tarkkana, koska ko. koru ei sovi kaikkien tyyliin ja taitaa olla aika kalliskin. Toinen ihana lahjaidea on erilaiset hemmottelulahjakortit, esim. kasvohoito, alusvaateliikkeen lahjakortti tms.

Olet muuten aika ihana mies, kun tällaista kyselet, mukavaa ja onnistunutta äitienpäivää! :)

Käy hakemassa kakku konditoriasta tai osta kaupan pakastealtaasta, mä en ainakaan loukkaantuisi pakastekakusta. Minä hommaisin sellaisen kakun, josta tietäisin toisen pitävän erityisesti.

Kynttilää äitienpäiväkakkuun ei ole tapana laittaa.

T: 15

Mun yks kaveri sai aivan ihanan korun viime vuonna. Mies oli ostanut sille kaulaketjun ja nätin amuletin, johon oli kaiverrettu miehen ja heidän kolmen lapsensa nimet.

Kakusta vielä:

Ainakin meidän S-marketissa myydään valmiita kakkupohjia. Sen vaan kostuttelet, laitat hilloa ja kermavaahtoa väliin, niin tulee upea itsetehty kakku. Se oli jonkun kotimaisen leipomon tekemä pohja. Myydään kylmätiskissä samassa paikassa kuin valmiit kakut.

ja sitten aamiainen, vaikka ihan keittiössä olisi niin luksusta, itse en odota saavani mitään, mieheni ei edes tiedä koska on äitienpäivä...

Minäkään en kummia toivo... Kaikista eniten haluaisin:

-Nukkua kahdeksaan saakka

-esikoisen keräämiä valkovuokkoja (löytyy kotipihasta)

-esikoisen tekemän kortin

-pusun ja halin koko porukalta

-kuskin mummilaan, ettei tartte itte ajaa

Joskus olen saanut jonkun lahjankin (kuudes äitiepäivä tulossa)mutta mikään ei erityisesti ole jäänyt mieleen, enkä lahjoja ole ollut vaillakaan. Muistaakseni ainakin lahjakortin kosmetologille olen saanut (itse en siitä pitänyt yhtään, ihan perus kasvohoito on herkälle iholle aika kivuliaskin)

ei välttämättä vuoteeseen, siellä on hankala syödä, mutta ihan normaalisti keittiön pöydälle jossa olisi kukkia ja äitienpäiväkortti :)

Sitten haluaisin mukavaa rentoa olemista ja iltapäivällä intialaiseen päähierontaan, isukki olisi vauvan kanssa sillä aikaa. Mukava yhteinen kärryttelykin piristäisi päivää.

... ILtapäivällä olisi tietysti mukava saada kakkukahvit, kakun ei tarvitse olla itsetehty, mutta olisihan se plussaa! :)

5kk kanssa on tietysti vähän hankala askarrella kortti, mutta voisit esim. vesiväreillä painaa hänen kätensä kuvan paperille ja liimata sen korttipohjaan. Helppoa, edullista ja taatusti kallisarvoinen äidille! Eli siis vesiväriä vaan siveltimellä kämmeneen ja painat paperiin, kannattaa pestä käsi nopeasti, ettei pieni saa väriä suuhunsa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat