Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (22)

Täällä ei mitään kummempia, olen ollut pojan kanssa koko päivän kaksin, kun mies on työn puolesta " edustamassa" . Eli tarkoittaa sitä, että ollaan oikeastaan kaksin huomennakin, kun isillä taitaa olla vähän paha olo... :) Sijasin ukolle jo pedin vierashuoneeseen, ettei tartte herätä aamulla samaan aikaan, kun poika päättää aloittaa leikit. :)

Nyt yritän miettiä ostoksia, leipomuksia, siivousta jne, kun täytän kuulemma 30v viikonloppuna... Tähän asti olen täyttänyt aina vaan 17v, mutta nyt ei ole enää ihan niin teini olo, kun on tuo toukka ilmestynyt taloon, mutta ei kyllä hitto vie ole 30v olokaan! Ei tässä mitään kriisiä sentään ole, mutta hämmästyttää ja kummastuttaa miten nopeasti vuodet ovat menneet! :O

Mutta nyt keittämään pikkuherralle iltapuuroa!

Toivottavasti Laura teidän tytön flunssa menee pian ohi.

Vappu meni. Isäntä teki kotona töitä viikonlopun ja olin jo aika " kypsää" kamaa, mutta onneksi puuhailtiin vähän sunnuntai-iltana ja vappupäivän iltapäivä ihan perheen kesken. Tivolissa ei käyty, mutta lapset sai foliopallot ja Raxissa syötiin. Kotiin olin tehny simaa ja munkkeja. Isompien kanssa katsottiin Narniaa, kun olin sen ostanut, pienempien pitänee vielä vähän odottaa, K-11 kun on. Tosin mun mielestä tuo ei ollut niin paha kuin Potterit, saa nyt nähdä milloin nuo 6 ja 7 vuotiaat saa tuon kattoo.

Enni nousee nyt tukea vasten seisomaan, yleensä sängyssä kun siellä töppönen pitää. Ei konttaa vaan ryömii, mutta istuu kyllä jo ilman tukea. Olen nyt syöttänyt noita 8 kk ruokiakin, mutta haarukalla pitää vähän muussata kun niissä on liian isoja kökköjä. Hampaita ei vieläkään ole, mutta enpä ole vielä huolissani. Joillekin tulee vasta vuoden tienoilla =)

Tutin tyttö osaa laittaa jo itse suuhun, joskus menee tosin aikaa enen kuin saa sen oikein päin pyöriteltyä, tai sitten vaan leikkii. Nukahtaminen on nykyään aika työn takana, paitsi vaunuissa. Ekoille päikkäreille mentiin tänään tunnin tasitelun kanssa. Minä kun en syliin nukuta, jos ei vahingossa satu tissille nukahtamaan. Niin, rintamaitoa saa vielä, enkä ole vieroittamassakaan kun kerta sujuu. Raivareitakaan ei ole enää näkynyt. Luulisin, että 6-10 kertaa imutellaan vuorokaudessa, osa yöllä valitettavasti =)

Kaikinpuolin tyytyväinen vekara tuo nuorimmainen jos ei noita unitaisteluita ota huomioon. Tykkää kovasti runoista ja loruista sekä meitin kissasta, jos vaan saa tarrattua kiinni. Ihanaa kun ilmat on lämmennyt ja pääsee ulos ilman toppavaatteita! Mukavaa viikkoa!

Kukka ja Enni 8,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä ei ollut vapuksi mitään suunnitelmia, mutta vauhtia siihen tuli kuitenkin...

Sunnuntaina oltiin kavereilla auttamassa rempassa ja siellä meidän poika taas oli aivan onnessaan heidän kahdesta mopsistaan. Mopsit eivät vain olleet yhtä innoissaan perässä ryömivästä patukasta... :)

Remppaamasta kun lähdettiin, niin poikettiin kioskilla. Mies meni sisään ja minä jäin P-paikalle viihdyttämään lasta. Ensin kuulin kauhean kirkaisun ja sen jälkeen näin jonkun kaverin juoksevan kioskilta ase kädessä heiluen! Tuijotin vain suu auki hetken ja mietin, uskallanko mennä katsomaan vai mitä hittoa pitäisi tehdä. Sitten aloin riuhtoa lasta autosta ulos, kun oli pakko päästä katsomaan, onko miehellä kaikki ok. Ei sitten siinä vaiheessa meinaan tullut mieleen, että jos kuulin sen kirkaisunkin, niin olisin varmaankin kuullut myös laukauksen, jos olisi ammuttu... Paineltiin kauhealla vauhdilla sisään ja siellä oli kaikki ihmiset kunnossa, joku jolppi oli ryöstänyt kiskan ja saanut alle satasen rahaa - että kannattiko..? Illalla vielä kun asiaa ajattelin, niin oli kyllä ihanaa antaa pikkukaverille yöpusu ja käpertyä sen jälkeen oman ukon viereen nukkumaan.

Eilen pistettiin poika ammeeseen ja se on nykyään kivaa, koska pikkuinen läiskyttelee aivan onnessaan koko kylppärin märäksi, ennen kun vain istua tönötti ja tahtoi pois. Isi ruiskutteli poikaa jollain kylpylelulla ja välillä roiskui vähän äiskänkin päälle. Roiskautin sitten vähän vettä ammeesta kostoksi ja sehän meni aivan valtavaksi vesisodaksi! Poika katseli ammeessa ihmeissään, kun äiti ja isi roiskivat vettä hulluina. Koko konkkaronkka oli lopulta litimärkiä ja kylppäri ui vedessä. Aivan päätöntä menoa, mutta vitsit että teki hyvää hömpötellä kuin kakarat! :))

Nyt tarttis varmaan alkaa vääntämään jotain sapuskaa... Ei viitsisi, mutta syödäkin täytyy. :)

Kuulostipas pelottavalta Happy tarinasi :(... toivottavasti pieni paranee pian!

Ja meillä on muuten hampaat just päinvastoin kuin teillä, kolme alhaalla ja kaksi ylhäällä :0)!

No, meillä meni vappu oikein mukavasti - ainakin alussa. Oltiin mummilassa grillaamassa koko perhe, jopa mies ehti autonkorjauksen lomasta syömään ja leikittämään tyttöä :0)

Sieltä sitten isi ja tyttö lähtivät 8 aikaan iltahommiin kotiin, ja itse jäin siskon ja äidin kanssa vielä iltaa istumaan, tarkoituksenamme oli lähteä baariin (paikkakunnallamme eräs suosittu menomesta oli viimeistä päivää auki, ja sinne oli tarkoitus kokoontua kaveriporukalla).

Alkuilta sujuikin oikein mukavasti, mutta kun baariin asti pääsimme, ei enää sujunutkaan niin kivasti... Kävin tilaamassa jääveden, ja aikani siinä baaritiskillä hengasin ja odotin siskoa.

Kun pääsin pöytään, niin tuntui, kuin joku olisi painanut painavalla kädellä mua maata kohti, ahdisti ihan hirvittävästi ja alkoi pelottaa ihan kamalasti. Pyysin kaveria heittämään mut kotia, ja kotona mieskin sanoi, että olin hyvin omituinen.

Pääsin kuitenkin sänkyyn turvallisesti, ja aamulla aloin miettiä, että ilmeisesti joku oli sujauttanut lasiin jotain silloin, kun en kattonut... Meidän paikkakunnalla tällaista tapahtuu TOSI usein, ja olisi pitänyt olla vahingosta viisastunut, kun kaverille kävi kerran juuri samalla tavalla :(.

Mutta onneksi ei käynyt mitään, ja olin suuressa kaveriporukassa, joten jos olisi pahemminkin käynyt, niin olisi huolehtijoita ollut.

Muuten olikin sitten mukava vappupäivä, käytiin juhlistamassa päivää eräällä vanhalla kartanolla, missä oli vapputarjoilu, musiikkia ja jopa runonlausuntaa :0).

Meillä myös noustiin vappupäivänä seisomaan ihan kunnolla, ja tänään tyttö keksi, että on mukavaa nousta seisomaan KAIKKEA vasten!! Ja nyt äitä pelottaa...

Eipä muuta tällä kertaa.

Heather ja neiti-nessukka 8kk

Kiitos toscalle onnitteluista, nyt vietetään viimeistä päivää " vanhalla vuosikymmenellä" , huomenna alkaa uusi! :) Ei todellakaan ole isot juhlat tiedossa, kutsuttu on vain oma ja miehen perhe (josta puolet ei kai edes aio tulla...). Huomenna miehellä on joku yllätys, vie mut johonkin. Ja sunnuntaina sitten tosiaan kahvitellaan. En jaksanut alkaa kunnon bileitä kavereille järjestämään, kun on tämä aikaisin aamulla heräävä toukka talossa, olisi seuraava aamu ollut " ihana" , kun sekä äiti että isi olisivat olleet koomassa, eikä kumpikaan jaksaisi herätä pojan kanssa leikkimään. Enkä halunnut synttäreitäni viettää ilman miestäkään. No nyt meni taas jorinaksi...

Eilen tuli päätös päivähoitopaikasta. Tarha-ura lapsella alkaa syyskuun alussa. Helpotus oli suuri, kun päästiin siihen tarhaan, johon haluttiinkin. Täällä Espoossa se kun ei kuulemma aina ole mitenkään taattua. Nyt tuntuu vain, että " viimeisiä päiviä" lapsen kanssa kotona viedään, kun tarhapaikka pikkumiestä jo odottaa. Niisk!

Meillä on muuten sama juttu istumisen kanssa, kuin tosca (?) kirjoitti. Istua osataan oikein hienosti juu, mutta kun se ei paljon kiinnosta. Koko ajan täytyy nousta seisomaan tai ryömiä nuohoamaan nurkkia. Poika osaa itse mennä istumaan, kun saa ensin kiinni jostain vähän ylempää (esim palli tms), suoraan lattialta ei osaa vielä nousta.

Nyt alkaa olla päiväuni-kitinää ilmassa, joten on mentävä nukuttamaan!

Meille ei sen ihmeempiä, poika nukkui tänään klo 6.50! Yleensähän meillä on herätys klo 6 viimeistään.. Yöt menee nykyisin aika hyvin, pari kolme kertaa käyn laittamassa pojalle tutin suuhun, nukkuvat siskon kanssa siis samassa huoneessa.

Saatiin se last pkl aika jo ensi viikolle! Jee. Pojan vointi ollut entisensä, huulet sinertyy päivittäin mutta mitään ' ylimääräistä' väsymystä ei ole ollut havaittavissa. Hyväntuulinen poika kuten ennenkin.

Joku kyseli töihin menosta. Mä olen vielä kotona ainakin vuoden verran näillä näkymin. Tai mahdollisesti vielä pitempäänkin.. aika näyttää sitten. Kyllähän meilläkin olis meikäläisen palkkarahoille käyttöä, mutta ajatus siitä että veisin pojan hoitoon.. ei ei ja ei! Esikoinenhan varmaan nauttisi päivähoidosta, hänhän on 2,5 v, mutta ensi syksynä aion aloittaa MLL perhekerhon ja seurakunnan kerhossa käymisen, siellä hän saa leikkikavereita kyllä. Toisaalta tietty omalle pääkopalle tekis hyvää päästä aikuisten seuraan ja ihan eri ympyröihin, mutta siellä kerhoissahan sitä sitten tapaa myös aikuisia. Nyt tämä keväänä en ole yksinkertaisesti jaksanut lähteä mihinkään, valvotut yöt nääs..

Vappu meni ihan kivasti, oltiin veljen luona grillaamassa illalla, muuten ihan kotosalla.

Ja loppukevennys vielä: Pari päivää sitten tv:stä tuli joku jääkiekko-ottelu, jossa suomi pelasi. Sanoin ottelun päätyttyä: Suomi voitti, jee! Esikois tyttö tähän: SOUVVAT! (= So what!) Katsottiin miehen kanssa hieman ihmeissään toisiamme!! :)))) En todellakaan tiedä mistä tyttö oli tuon oppinut, mutta sopi kyllä kuin nenä päähän tuossa tilanteessa.. ;))

Onpas tämä päivä mennyt hitaasti, kun jo 8 aikaan heräsin. Oli aika lekuriin 10, ja miehen sisko tuli taas " lainaamaan" tyttöä :0).

Nyt odottelen lämpöpumpun asentajaa... lupasi tulla kahdelta... grrrr...

Tyttö on nyt keksinyt oikein toden teolla tuon seisomisen. Joka paikassa pitää tönöttää. Kävin tänään ostamassa taaperokärryn, ja siihen jo vähän tutustuttiinkin.

Edellinen kirjoittaja kertoi vauvan pahasta yskästä... Kannattaa käydä tarkistuttamassa se yskä. Nimittäin 6kk ylöspäin vauvat sairastuvat todella helposti kurkunpääntulehdukseen, joka aiheuttaa yskää.

Saat ainakin mielenrauhan, kun käyt tarkistuttamassa :0).

Eipä täältä tällä kertaa muuta ihmeellistä.

Heather ja neiti-nessukka 8kk

meillä on esikoinen jo 5.ttä päivää kuumeessa, ihmeellisesti sahaa ees taas, välillä 37, kohta taas 38. Nyt ei onneksi kuitenkaan enää 40 oo ku 3eka päivänä. TK.hon ei saanut aikaa, ei edes puhelimella päässyt, hyvä hoitotakuu....no iltapäivällä kyllä soitan ja kiristän huomiselle ajan jo tänäpäivänä, harvon kyllä suostuu antamaan edellisenä päivänä, mutta pakko!!

meillä vauva pääsi ekaa kertaa eilen konttaileen nurmikolle ja hiekalle, pikkusen oli meno päällä:) ihan onnessaan suttas menemään, sen näköset oli kyllä kamppeetkin, meillä ku on vuoden vanha omakotitalo jonne ei oo nurmikkokaaan kunnolla vielä kasvanu! no pesukoneet on keksitty.

Meidän pojallakaan ei oo ku 1 hammas keskellä alhaalla, näyttää ihan röllipeikolta, ku yks ainoa hammas ja ihan kokonaan jo tullut, muita ei näy eikä kuulu. 8kk ruuat uppoaa ihan ok, paitsi makaroonit vähän tökkii.

joo mutta nyt ruokaa lapsille, moiii

Onpas ollut hurjia vappuja, aseita ja tyrmäystippoja. Huh!

Tsemppiä Eevulle tytön yskän kanssa.

Meillä oli perinteinen vappu. Simaa, munkkeja. Mies oli kyllä paljon töissäkin, mutta ehdittiin syömäänkin ja ostamaan lapsille ilmapallot, hirveen kalliita kyllä ja kun pitää vielä näin monelle ostaa.

Ennille on noussut tänään kuume. Pahimmillaan ollut 39. Muita oireita ei ole. Niitä odotellessa... Unikouluakin pitäis jossain vaiheessa pitää, alkaa olla tämän ämmän univelka liian iso. Eipä sen ihmeempiä. Viikon jatkot!

Kukka ja Enni

Laittelin just kaverille viestiä, se kun palasi työelämään tänään ja esikoinen aloitti hoidon päiväkodissa. Sanoi että itselle tuli itku autossa, tyttö oli jäänyt ihan reippaasti hoitoon. Muistan itsekkin sen ajan kun esikoisen vein hoitoon niin kyllä ne ekat päivät oli rankkoja myös äidille! Se huoli kuinka toinen pärjää, vaikka tiesikin että kaikkensa ne hoitajat tekevät, että toisella ois hyvä olla.

Meillä ei oo vielä tullu esikoisen eskaripaikastakaan ilmotusta, no viimeistään tällä viikolla pitäis tulla. Toivottavasti pääsee sinne mihin haettiinkin, jos ei niin nostan metelin... Täytin meinaan päiväkodin johtajan kanssa sellasen hoitotakuu sopimuksen joka edellyttää että saa samalta alueelta hoitopaikan kuin mistä irtisanoi sen. Esikoinen on siis ollu nyt kotona siitä lähtien kun Ava syntyi, kerhossa käy 2krt viikossa. Tänään oli flunssanen niin jäi sit meidän kaa kotiin.

Ava meni nukkumaan joten jos nyt pukis itsellekin päivävaatteet. Esikoisen kanssa pitäis tänään tehdä mummeille äitienpäivälahjaksi kangaskassit. Huomasin lähikaupan kassalla myytävänä eko-kasseja (1,50¿), ostin kangastussit ja tyttö saa piirtää niihin kesäset kuvat. Hauskat kesäkassit! Yksi pitää lähettää vielä Rovaniemelle niin toi on helppo lähettää. Mietin vielä et pitäiskö painaa kassin toiselle puolelle Avan jalanjäljet...

Mukavaa tiistaita!

+22 astetta tänne Tampereelle!! Ihanaa kun viikonlopuksikin on luvattu lämmintä. Me ollaan viikonloppu kotosalla, viime aikoina kun ollaan oltu reissussa useimmat viikonloput, niin on tosi kiva taas olla ihan kotona ja rentoutua perheen kesken.

Joo meilläkin on vaippojen vaihto ja pukeminen joskus varsin hermoja raastavaa, kun poitsu yrittää kammeta itseään pois hoitoalustalta. Oonkin usein antanut sille käteen jonkun sukan tms. mielenkiintoisen esineen, niin saan vaihdettua vaipan suht rauhasa.

Poika on oppinut nyt istumaan selkä suorassa ilman tukea. Ei tosin viihdy siinä kauaa, sillä ympäristö kiinnostaa enemmän. Ja joka paikkaa vasten noustaan seisomaan. Osaa onneksi jo laskeutua suht hyvin alas, ettei tartte vieressä vahtia. Pojan mielitouhua on seistä olohuoneen pöytää vasten ja katsoa telkkaria (ei kuitenkaan taida olla hyvä pienille silmille?), ohjelmienkin suhteen tuntuu olevan kaikkiruokainen :)

Poika on nukkunut nyt taas hyvin, eikä tuttiakaan ole tarvinnut moneen yöhön käydä laittamassa. Sen olen tähän mennessä oppinut, että vauvojen nukkumista ei voi ennustaa millään tavalla: vaikka olis nukuttu hyvin niin takapakkia voi tulla milloin tahansa ja paljon. Toivotaan nyt, että tämä hyvä vaihe kestää mahd. pitkään. Itsekin oon saanut nyt nukuttua paremmin, joten päivätkin tuntuu nyt kivemmilta.

Niin ja ONNEA 30-vuotiaalle Maisalle näin etukäteen!! Aiotko pitää isotkin bileet? :)

Rentouttavaa viikonloppua!!

Meillä tehtiin tänään enkat heräämisessä.. Klo 4.50 poika päätti sitten herätä juu.. argh! Kävi nukkumaan illalla jo 19.50 (yleensä vasta 21 maissa) joten siinä syy. No, nukahti mun viereen sitten kuuden maissa 45 min tirsoille..

Aamupäikkärit olikin sitten vain puolen tunnin pituiset (yleensä nukkuu 1½-2 h) koska äiti oli laittanut hieman liikaa vaatetta päälle! Argh taas! Puolen päivän aikaan uusi yritys ja siellä vieläkin nukkuu.. huh mikä päivä.. äitee se on taas hieman väsynyt joo-o.

Mites muilla, miten sujuu vaipanvaihto ja pukeminen? Meillä ei. Eli aivan hirveää taistelua yritti sitten vaihtaa vaipan tai minkä tahansa vaatekappaleen.. kampeaa ja rimpuilee koko ajan vastaan niin paljon kun vaan jaksaa. Housuvaipat on käytössä päivisin, ne saa suht nopeesti sujautettua, yleensä bodyn napit laitetaan kiinni siten että poika seisoo jotain vasten. Ei esikoinen vaan tällä tavalla koskaan rimpuillut!? Olisko johtunut siitä että on tyttö, en tiedä.

Jees, kohta lapset varmaan heräävätkin päikkäreiltä, välipalan jälkeen ulos, siellä on aivan ihana ilma. Meillä vaan tuo piha ei ole kovin mukava.. heh, meillä on marraskuussa valmistunut okt, joten pihaa ei olla vielä laitettu mitenkään.. No onneks on edes sitä hiekkaa että tyttö saa tehdä hiekkakakkuja ;)

Toivottavasti Laura teidän tytön flunssa menee pian ohi.

Vappu meni. Isäntä teki kotona töitä viikonlopun ja olin jo aika " kypsää" kamaa, mutta onneksi puuhailtiin vähän sunnuntai-iltana ja vappupäivän iltapäivä ihan perheen kesken. Tivolissa ei käyty, mutta lapset sai foliopallot ja Raxissa syötiin. Kotiin olin tehny simaa ja munkkeja. Isompien kanssa katsottiin Narniaa, kun olin sen ostanut, pienempien pitänee vielä vähän odottaa, K-11 kun on. Tosin mun mielestä tuo ei ollut niin paha kuin Potterit, saa nyt nähdä milloin nuo 6 ja 7 vuotiaat saa tuon kattoo.

Enni nousee nyt tukea vasten seisomaan, yleensä sängyssä kun siellä töppönen pitää. Ei konttaa vaan ryömii, mutta istuu kyllä jo ilman tukea. Olen nyt syöttänyt noita 8 kk ruokiakin, mutta haarukalla pitää vähän muussata kun niissä on liian isoja kökköjä. Hampaita ei vieläkään ole, mutta enpä ole vielä huolissani. Joillekin tulee vasta vuoden tienoilla =)

Tutin tyttö osaa laittaa jo itse suuhun, joskus menee tosin aikaa enen kuin saa sen oikein päin pyöriteltyä, tai sitten vaan leikkii. Nukahtaminen on nykyään aika työn takana, paitsi vaunuissa. Ekoille päikkäreille mentiin tänään tunnin tasitelun kanssa. Minä kun en syliin nukuta, jos ei vahingossa satu tissille nukahtamaan. Niin, rintamaitoa saa vielä, enkä ole vieroittamassakaan kun kerta sujuu. Raivareitakaan ei ole enää näkynyt. Luulisin, että 6-10 kertaa imutellaan vuorokaudessa, osa yöllä valitettavasti =)

Kaikinpuolin tyytyväinen vekara tuo nuorimmainen jos ei noita unitaisteluita ota huomioon. Tykkää kovasti runoista ja loruista sekä meitin kissasta, jos vaan saa tarrattua kiinni. Ihanaa kun ilmat on lämmennyt ja pääsee ulos ilman toppavaatteita! Mukavaa viikkoa!

Kukka ja Enni 8,5 kk

Poika on tarhassa tutustumassa. menen siis ensi viikolla töihin ja poika menee tarhaan. Paras ratkaisu olisi tietenkin ollut että jäisin kotiin mutta kun ei nuo rahat riitä... tai sitten jos myisi tän omakotitalon nii sitte. Vaikka pojalla ei kiinteitä olekkaan ruokavaliossa niin hienosti tarhassa ottivat hänet vastaan. Vaikka on ihan tavallinen tarha ja joskus täällä kirosinkin niiden ohjeiden tekemistä, niin ovat hienosti hoitaneet asian. Kävin eilen selvittämässä koko henkilökunnalle mistä pojan tilanteessa on kyse ja mitä eritoten pitää varoa. Siellä taitaa jo isommat lapset tietääkin että meidän pojulle ei saa antaa mitään ruokaa tai tulee hän tulee kovin kipeäksi :)

Poika nousi ilman tukea seisomaan eilen ja pysyikin hetken seisomassa. Kummitäti toi hänelle hiekkaleluja ja ne olivat tosi kivoja! Poika ei tänä kesänä kyllä hiekkiselle pääse mutta kylppärissä lapiolla kauhottiin vettä :D

Onko kukaan muu menossa nyt kesäksi töihin vai jäikö suurin osa hoitovapaalle?

Ruuan laittoon ja taustalle...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat