Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Päätin uskaltautua joulutähtösten joukkoon. Laskurin mukaan La. olis 9.12. Nyt on menossa 9 viikko ja olo on edelleen ankea. Kauhea väsymys ja pahoinvointi. Toivotaan että helpottaa viimeistään viikolla 16, niin kuin on tehny aikasemmissakin raskauksissa. Kiloja ei ainakaan kerkiä kertymään tätä menoa :D. Nyt täytyy mennä lapsukaisia katsomaan.

Kommentit (9)

Mun olotila hieman parantui viikonlopun lepäilyt vuoksi, onneksi. Ei ole tarvinnut käydä enää laattaamassa, ainakaan vielä kop kop kop....

Ja muutenkin olo on pysynyt siedettävänä kun on saanut nukkua, mutta tänään on/oli taas karmea paluu arkeen ja töissä taas jaksettava. Jos se paha olo ei nyt niin kamalasti vaivaisi niin tämän kanssa jaksaisi.

Viikon päästä on sitten ensimmäinen neuvola ja tod. näköisesti ensimmäinen ultrakin! jes... mutta vielä pitää vähän odotella.

Mukavia toivottavasti aurinkoisia päiviä!

rv. 8+4

tuntuu vain siltä, ettei näin alussa riitä kirjoitettavaa joka päiväksi ;). Viikkopino riittäisi meikäläiselle :D.

Olo ennallaan; etoo, väsyttää ja mieli on herkillä. Ensimmäiseen neuvolaan tuntuu olevan kauhean pitkä aika, se on vasta toukokuun viimeisenä päivänä!

Tinuri ja Itu rv 7+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

äitienpäivänä mummuille (ja tietysti vaarille/ukille). Muusta suvusta en vielä tiedä. Lapset (-98 ja -00) on sellaisia hölösuita että heidän kuulen ei parane asiasta vielä puhua, muuten tietää koko kylä =)

Keskusteltiin lähinnä lyhenteillä ja englannin kielellä yms. mieheni kanssa tulevasta synnytyksestä lasten läheisyydessä ja vanhin tyttö kuuli sanan synnytys ja heti kyselemässä että mistä puhutaan ja miksi. Eli varovainen saa olla sanoissaan!!!!

Mulla tuottaa ongelmaa tuossa kertomisessa se että multa löytyy yksi ystävä jonka en haluaisi tietävän raskaudesta kun vasta sitten kun on ihan pakko tietää. Tämä ystävä on päättänyt että he alkavat " tekemään" muksua heti kun minä olen raskaana!!! En todellakaan halua että kukaan tekee lapsia vain sen takia että minä ja hän oltaisiin samaan aikaan mammalomalla ja että meillä olisi liki samanikäiset lapset... Varsinkin kun tämän ystävän edelliset raskaudet on tärpänneet kertalaakista. En halua " sitoutua" keneenkään äitiyslomalla, muuhun kun vauvaan ja omaan perheeseeni. En siis halua että mulla on joku läheinen ihminen jonka kanssa mun on " pakko" hengata joka päivä äitiyslomalla (tää kyseinen hlö asuu melkein naapurissa). Vähän omituinen ongelma, mutta kaikkea sitä joutuu miettimään...

olo on mitä kamalin...väsyttää , pahaolo,tuskahiki ja toisinaan taas kylmä, naama kukkii ku viimästä päivää..mitäs vielä ,??tässä tuntuu olevan kaikki oireet päällekkäin...taitaa olla kaksoset tulossa..no joo eipäs vitsailla tuon asian kanssa. esikosta oli väsymys ja vilu kuopuksesta pahaolo ja hiki...ja tässä kolmannessa kaikki oireet..no onneksi ne jossain vaiheessa häviää. Enpä oo juuri mitään syönny , mutta painoa on tullut jo 3 kiloa!!! on varmaan jotain nestettä ,kun sormet on ihan ku nakkimakkarat. en oikeen pysty juomaan mitään ku tekee niin pahaa, no jospa sitten jossain vaiheessa saisin juotua ja ylimääräinen neste poistuis.*toiveajattelua* =-)

meille on tosiaan tulossa kolmas vauva ja suurin ihmetyksen aihe on tuo mun MAHA!!! oikeesti se on alkanut jo pullottaan ja viikkoja on VASTA 8, siksi pelottaakin tuo kaksois raskaus...IIK!! Omia farkkuja on ihan turhaan yrittää jalkaan...onneksi on tuolla varastossa noita hiukan isompia housuja joita olen käyttänyt toisen lapsen odotuksen alussa.

mutta nyt pitää mennä huilailemaan...

Ihana päivä! Käytiin ultrassa, ja löytyihän sieltä pienenpieni vauvanalku ja vilkas sydämensyke :))) Nyt vasta tuli jotenkin todellisemmaksi koko raskaus! Kun ei oo ollut niitä oireitakaan niin ei oo jotenkin uskaltanut vielä iloita. Mutta nyt kyllä ollaan ihan onnemme kukkuloilla, mieskin oli kuin Naantalin aurinko kun tuijotteli ruudulta vaavin sydämen sykettä :) Saatiin oikeen kuvatkin mukaan, vaikka eipä niissä paljoa vielä mitään näy :D Lääkärikin naureskeli että kyllä teillä kiire oli tänne tulla :) Vauvan koko vastasi ihan täysin viikkoja, eli 7+2 on nyt menossa.

Sannno kyseli tuosta muille kertomisesta. Oon miettinyt ihan samaa, että milloin sitä oikeen kertoisi. Siskolle tekis kyllä mieli kertoa heti! Mutta ehkä tässä vielä muutama viikko ootellaan.

Oireettomuus jatkuu edelleen, välillä väsyttää kyllä. Ja tänä aamuna oksensin yllättäen aamupalani. Sen jälkeen kyllä oli taas ihan normaali olo.

Mutta semmosia tänne :) Hyviä vointeja kaikille jouluntähtösille!

-nesselia-

Itse olen kertonut kahdelle luottoystävälle, joiden tiedän pitävän salaisuuden. Jouduin kertomaan, kun olen menossa ensi kesänä naimisiin ja tiedän että kaasot suunnittelevat polttareita... ja muutenkin sit jos jotakin tapahtuu, niin on kiva et on naispuolinen ystävä, jonka kanssa puhua. Uteluja on ollut kovasti...muille ajattelin kertoa vasta 12 rv:n jälkeen. Ensimmäistä lasta odottaessani kerroin heti kaikille. Onneksi raskaus meni hyvin. Siitä on 8 vuotta aikaa. Nyt 8 vuotias tyttöni kyseli yksi päivä saako hän koskaan pikku siskoa tai veljeä. Olisin niin kovasti halunnut kertoa, mutta lapsen on hankala pitää salaisuutta.

Rv 7+3

Sain tänään ilouutisen, eli olen edelleen raskaana, vaikka verenvuotoa oli ja raskauden oireitakin on. Aamu77, musta tuntuu, et mullakin on maha kasvanut, vaikka viikkoja 7+3, mulla on toinen lapsi. Farkut mahtuu just just kiinni ja työhousut puristaa, vaikka olen syönyt terveellisemmin kuin aiemmin. No ultrassa ei löytynyt kuin yksi sikiö (onneksi), mutta mitä useamman synnyttää, sitä nopeammin kohtu kasvaa.

Millä viikoilla ajattelitte kertoa raskaudesta muille?

Itse ajattelin julkistaa ensi viikolla, mikäli saadaan sydänäänet kuulumaan neuvolassa. Lapsille tekisi jo niin mieli kertoa, mutta pakko olla vielä hiljaa kun sitten se ei ole todellakaan mikään salaisuus :)

Vaikka ultrassa syke jo on nähty, niin kuitenkin yritän piilotella tätä pötsiä vielä viikolla, kun kaikki on mahdollista.

Kyllä mun pari hyvää kaveria tietää ja oma äitini.

Tässä pitää aika nopsaan jo siirtyä äitiyshousuihin, enää verkkarit ja tuulihousut menee jalkaan :)

vilis 9+1

Uusimmat

Suosituimmat