Seuraa 

Miedän pojalla on ollut nyt noin 1½ kk ihottumaa kaikissa taipessa ja toisessa nilkassa, sekä vatsassa. Hän on nyt 8½kk. 8kk neuvolalääkäri vain totesi, että tarkkailla ruokavaliota.

olen jättänyt nyt porkkanan pois (jota on melkein kaikissa valmisruoissa) ja banaanin, mutta ihottumaa on edelleen. Mikä on sitten seuraavaksi allergisoivin raaka-aine? Hän syö kaikkea, paitsi kalaa ei ole saanut nyt aikoihin, joten sitä se ei ole.

Voiko se olla maitotuotteista ehkä - siis jugurtista? Hän on myös edelleen rintamaidolla.

En ole kortisonia laittanut hänelle, mutta kannattais varmaan?

Onko teillä vastaavanalaisesta kokemusta? Kiitos.

Kommentit (2)

Meidän jässikkä 8kk kärsi samantyyppisistä oireista ja todettiin muna maito allergiaksi. Allergisoituu siis minun maitoni kautta. Olen nyt sitten munattomalla-maidottomalla dieetillä ja iho on selvästi paranemaan päin.

mutta yleisimmät pienten lasten allergioiden aiheuttajat ovat maito, muna ja kotimaiset viljat (ts. vehnä, ohra ja/tai ruis). Vauvasi saattaa hyvin reagoida esim. maidolle tai munalle rintamaidon kautta, joten jos kokeilet maidotonta ja munatonta dieettiä, niin sekä sinun että vauvan pitää olla täysin ilman maitotuotteita (vältettävät mm. maito, kerma, maitoproteiini, laktoosi, hera, juustot, kaseiini jne.). Jos oireet vähenevät viikossa ja palaavat kun käytätte taas maitotuotteita, voit olla melko varma, että kyseessä on maitoallergia. Sama juttu kananmunan kanssa. Oireet kuulostavat kyllä selvästi ruoka-aineallergialta. Kannattaa jättää myös ns. histamiinivapauttajat heti pois eli esim. sitrushedelmät, kiivi, mansikat, suklaa, kaakao jne. Tsemppiä dieettikokeiluun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat