Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ihana aurinkoinen ja lämmin wappu! Kaikki aurinko lämpö kesähetket vielä edessä!!

Terveiset aamuisesta neuvolasta. Pikkuisella kaikki mainiosti. Mehän olemme siitä(kin) onnellisessa asemassa, että lääkäri ultraa jokaisella lääkärikäynnillä. Vauvalla painoa n. 900 grammaa - äidillä sitten pikkuisen enempi. Lähtöpainoon on tullut +9 kg, uskomatonta! Onhan tuo mahakin kyllä aika iso, ja rintavarustustakin olen saanut reilusti lisää, tunnen itseni ihan naiseksi :) Peppuun ja reisiin on tietty tullut hieman pyöreyttä, mutta kyllä tuo +9 kg näyttää kirjoitettuna hurjemmalta kuin peilissä. Eikö jollekin muullekin ollut tullut reilusti painoa?

Supistuksista lääkäri olisi kirjoittanut jo sairauslomaa, mutta toisaalta pystyn hyvin olemaan töissä vielä. Mun työ on enempi psyykkisesti kuormittavaa, sovittiin että palaan asiaan jos tulee hankala olla. Enää kolme viikkoa töitä!

Oletteko muut suunnitelleet menoa perhevalmennukseen? Miten teidän neuvolassa järjestetty, ryhminä vai yksilötapaamisina? Meillä eka valmennuskerta on kolmen viikon päästä, mun ekana lomapäivänä :) Ryhmämuotoisia kertoja on 4, ainakin sisällöltään näyttäisi olevan oikein jees.

Ns. pelkopolille sain lähetteen. Mulla on aika alhainen kipukynnys plus iso tatuointi tuolla alaselässä poissulkeen osan kivunlievitysvaihtoehdoista. Jotenkin tuntuu helpottavalta, että pääsee etukäteen keskustelemaan ja suunnittelemaan, vaikka eihän mitään 100 % varmaa voidakaan lyödä lukkoon.

Miten teillä muilla elo ja olo näin toukokuulla? Kellään ei kovin pitkä aika kesälomaan?

M@dicken 26+5

Kommentit (15)

Olipa ihanat ilmat viikonloppuna! Itse jouduin kylllä olemaan töissä perjantaina aamusta iltaan sekä lauantain mutta ehtihän sitä silti auringosta vähän nauttimaankin. Unet jäi kyllä viikonloppuna vähän vähille kun meillä oli kummipoika ja sen veli hoidossa la-su ja heräsivät sunnuntaina aikaisin :)

Vappu meni meillä juhlien merkeissä. Meillä oli 20 aikuista ja 12 lasta vappua viettämässä. Olihan siinä puuhaa siivota ja laittaa ruoat isolle porukalle mutta ihmeen hyvin jaksoin vielä juhlia ja valvoa kolmeen asti. Tosin viime viikolla olin sitten vähän normaalia väsyneempi...

Me kävimme viime torstaina 4D-ultrassa. Masussa asustaa aika hassun näköinen pikku-vesseli :) Tai en nyt tiedä tuosta pienestä.... Lääkärin mukaan se on aika iso, lähes 800 g (viikkoja kasassa tuolloin 24+1). Sukupuoli selvisi 100% varmuudella, joten nyt voikin sitten alkaa miettiä nimeä oikein tosissaan sekä alkaa suunnitella hänen huoneensa sisustusta :)

Viikot vierivät todella nopeasti. Jään kesälomalle viikkoa ennen Juhannusta eli enää olisi 5 viikkoa töitä. Mikään kiire minulle ei sinänsä ole pois täältä töistä kun viihdyn täällä niin hyvin mutta onhan se ihanaa saada pitkä kesäloma! Ja toisaalta kun teen kahta työtä, joista toinen (1-2 iltaa viikossa + lauantait) on seisomatyötä, niin alkaa tuo seisominen jo tuntua särkynä jaloissa.

Perhevalmennuksista: meillä oli ensimmäinen ryhmätapaaminen jo helmikuussa ja loput nyt sitten huhti-toukokuussa. Viimeinen eli 4. kerta oli viime viikolla mutta unohdimme mennä sinne...

Ensi viikolla olisi neuvolalääkäri. Saan sitten raskaustodistuksenkin ja pääsen postittelemaan Kelalle papereita. Mielenkiintoista myös tietää onko hemoglobiini yhtään nousussa. Viimeksihän se oli vain 106.

Tietääkö kukaan muuten mille viikoille asti saa lentää?

Sain tässä päähäni, että jos lähtisin vielä käymään ystäväni luona Pariisissa kun kesäloma alkaa...

Voikaa hyvin!

Terkuin

Marina ja " Antero" rv 24 + 5

Aloitin jo eilen kesäloman, kun on vielä pitämättä edellisten vuosien lomia, niin ajattelin nyt pitää kaikki pitämättömät lomat pois, yhteensä 8 viikkoa! Pitkä on loma, mutta saan kyllä ajan kulumaan, asumme vanhassa omakotitalossa, joten puuhasteltavaa riittää ;-) enemmän kun jaksaa tehdä.

Väsymystä edelleen jonkin verran Hb oli taas laskenut (108) vaikka olen syönyt Matrifolinia jo useamman viikon, terveydenhoitaja kehoitti lisäämään annosta kahteen tablettiin päivässä.

Olen siis kärsinyt unettomuudestä 8 viikkoa, nyt viimeiset kolme yötä olen herännyt vain kaksi kertaa yössä, pahimpina öinä heräilin 6 kertaa yössä, päivällä oli sitten ihan karmea olo, kun unet olivat niin katkonaisia, mutta eikohän tämä tästä. Parempaan suuntaan ainakin on menossa...

Magnesiumia olen ottanut tabletin päivässä suonenvetoihin.

RR oli alhainen ja virtsassa ei sokeria. Painoa on tullut raskauden alusta huimat 16 kiloa!

Synnytysvalmennukset alkavat ensi viikolla ja niitä on 4 kertaa.

Eilen olin tosiaan 4D-ultrassa, kaikki hyvin vauva on kasvanut ihan normaalisti, painoa oli 972g ja arvioitu syntymäpaino on noin 3400g eli ihan sopivan kokoinen. Saatiin mukaan taas parit kuvat, onnistuttiin saamaan jopa yksi kuva missä vauvan silmät on auki, aika hurjaa! Ihan selvästi jo näkee kuvista minkä näköinen vauva on!

Vauva liikkuu kovasti kääntyilee ja potkii niin että näkee ihan selvästi mahan päältä kun potku tulee.

aatulilli ja kirppu rv 27 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämä taitaa olla sitä seesteistä keskiraskautta; olo on aikas hyvä, ei ihmeempiä vaivoja paitsi joskus alkaa käydä kantapäihin ja jalkapohjiin seisominen. Vauveli on kova temmeltämään, tänään (rv 24+2) näkyi jo ihan päälle kun potkiskeli! :)

Minäkin olen syönyt magnesiumia, kun meinasi muutama viikko sitten vähän lihakset jaloissa ja vatsansivuilla kramppailla. Auttanut on, nyt ei juuri enää ole vaivoja.

Minullakin olisi aikomuksena lennähtää Hesaan ja Tukholmaan rv 32 paikkeilla. Ajattelin kysäistä neuvolantätiltä, onko siihen estettä, mutta kiitos vinkeistä, lentoyhtiöidenkin sivuilla taidan piipahtaa. (Tuntuisi kuitenkin parin tunnin lento houkuttelevammalta kuin seitsemän tunnin autossa istuminen ja sen päälle laivamatka...)

Siinäpä pikaiset kuulumiset, hyviä vointeja kaikille! :)

t. Wishful ja Vempula

Aivan ihania nämä viime päivät. Tullu tehtyä miltein joka päivä koirien ja miehen kanssa vähän pidempiä kävely lenkkejä.. Koirat ollut tosi tyytyväisiä ja lösähtävät heti kotiin päästyä ihan ketaralleen:-)

Mulla on neuvola kans perjantaina ja onkin kiva kulla miten maha on kasvanut. Ja kuulee taas paljonko on tullut painoa. En tiedä pystyvätkö vauvan kokoa siellä arvioimaan mutta ensi tiistaina on sitten odotettu 4D. Ehkäpä siellä kuulee ja näkee:-). Odotan kyllä niin kovasti että pääsee näkemään pikkuisen.

Mites teillä toi syöminen? Tarkoitan että syöttekö paljon pieniä annoksia monta kertaa päivässä? Itse olen huomannut että en todellaan enään jaksa syödä normaalia annostani vaan täytyn hirmu nopeasti. Ja hassuinta on että ei ole mitää ihan kauheita nälkäilyjä ollukaan vaikka olen joutunut syömään " vähemmän" . Tää mulle ainakin vähän uutta opettelua tämä syöminen, sillä en ole koskaan harrastanut juurikaan välipaloja (en edes nyt raskausaikana) ja eikä aivot jotenkaan tajua sitä nytkään. Mutta selkeästi pitäisi syödä tosi vähän kerralla ja usein...

Jaguar 27 +1

Vappu meni meillä Ruotsinristeilyn merkeissä, tultiin tänään aamulla kotiin. Ruotsalaiset eivät kummemmin piittää ainakaan tuosta vappupäivästä - kaupungilla ei näkynyt kuin yks kulkue (sekin anarkistien...), kaikki kaupat auki, ei yhtään yo-lakkia tai vappupalloa... Aika outoa! Onneksi me suomalaiset ei olla menty vielä noin pitkälle.

Jaksoin yllättävän hyvin seurailla laivalla humalaisten touhuja ja juttuja, valvoin jopa puoli kolmeen! Aamulla olin kyllä sitten yksin aamupalalla...

Mä ostin kanssa viime viikolla magnesiumia, kun alkoi tulla noita suonenvetoja. Ne on niin kivuliaita, ettei niitä viitsi huvkseen kärsiä, jos vaan voi jotenkin estää. Ja jos yöllä oli ollut suonenveto niin pari seuraavaa päivää oli pohje vielä ihan hellänä.

Katselin kanssa ennen vappua teidän muiden vinkistä vakuutuksia. Taidetaan ottaa se Lähivakuutuksesta, kun meillä on kaikki muukin vakuutettu sen kautta. Tulee edullisemmaksi niin. Kelan papereitakin tuossa äsken pyörittelin - ne täytyy kans hoitaa nyt tän kuun aikana, ettei kesälomat hidasta papereiden etenemistä. Meillä työnantajan edustaja täyttää työtä ja palkkaa koskevat kohdat ja lähettää sitten sieltä paperit Kelaan.

M@dicken - tuntuu ihan hassulta, että sä jäät jo pian pois töistä ja meidän ois tarkoitus synnyttää samassa kuussa!! Musta itsestä tuntuu, että työpäiviä on vielä vaikka kuinka jäljellä ja elokuu on jossain todella kaukana! Mä jään juhannukselta kesälomalle ja siitä suoraan 19. heinäkuuta alkavalle äippälomalle. L.A. on 23.8.

Perhevalmennuksista vielä sen verran, että me ollaan menossa ekaan ryhmäsessioon 10. toukokuuta. Kokoontumiskertoja on yhteensä 4 ja ne on kaikki nyt toukokuussa. Kesän takia mennään näin aikaisessa vaiheessa, vaikka se vähän hassulta tuntuukin. Kesällä meidän neuvolassa ei pidetä valmennuksia ollenkaan.

Hyvää vointia kaikille ja ottakaahan rennosti! Vaikka noi ikkunat ois kyllä ihan pakko estä tällä viikolla... =)

t: Klovni ja kirppu 23+6

kiitos m@d..:lle kesälomatoivotuksista. Täällä ei mitään kummempia kesälomasuunnitelmia kuin, että kotosalla ollaan mukavasti ja teen just mitä huvittaa :) Meillä on kiva pihakin, jossa voi mukavasti lekotella ettei ole pakottavaa tarvetta mökkeillä tms kun mies on kuitenkin töissä.

lentorajoituksia kyllä on jo muistaakseni aika aikaisin tai siis sellaista, että pitää olla lääkärintodistus ja riippuu tosiaan lentomatkan pituudesta ja lentoyhtiöstä miten suhtautuvat. Ilmailulaitoksen sivuilla varmaan on infoa tai sitten lentoyhtiöiden kotisivuilla.

Te olettekin käyneet aika paljon 4d ultrissa. Itse kävin eilen äippäpolin tarkistuksessa, koska olen tällainen icsi tapaus ja oli jotain myoomaakin. Ihan mukavaa oli käydä, koska muutama viikko sitten supistukset vaivasivat pahasti...Ja mäkin sain painoarvion, joka oli 1200 grammaa :) ja kaikki näytti hyvältä. Kasvoja ei tietty voi oikein sillä uä:llä nähdä ja sukupuolta en kehdannut varmistella. Pikkasen jotkut lääkärit joskus kuulostaa nihkeiltä sukupuolta kysyessä. Ollaan yksi arvio saatu mutta se voi kuitenkin olla pikkasen epävarma arvio.

Pia rv:lla 29

RV 26+5

Vappu meni väsymyksen merkeissä. Kuinka moni on muuten joutunut syömään rautaa? Mä oon ottanu ton väsymyksen takia, vaikka ihan välttämätöntä ei oliskaan. Magnesiumia otan myös suonenvetojen takia. Tukivyötä en ole vielä tarvinnut.

Aamuinen heikotus vaivaa yleensä syömisen jälkeen. Verensokerit varmaan heittelee. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?

Meiän pikkuinen on ollut aika rauhallinen liikkumisen suhteen. On välillä säikäyttänytkin, kun on ollut hiljaisempi päivä.

Painoa on tullut n. 5 kg, mutta mulla oli lähtöpainokin aika reilu, joten tuo on mulle ihan ok. Maha on kyllä iso, kun kasvaa pääasiassa ulospäin. Jotkut luulee, että olen viimeisilläni. Ja ne vaatteet...vaatehuolia paljon, kun joutuu ostamaan kalliita äitiysvaatteita.

Lääkärineuvolaan on vielä pari viikkoa, pitääkin kasata kysymyksiä lääkärille. Töissä olen juhannukselle asti, mikäli vointi sallii.

Saatiin muuten uusi, isompi asunto ja päästään varmaan muuttamaan nyt hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää!

Eipä sen kummempia.

Täällä sitä jo on alettu kesälomailu :) ja siitä sitten äippälomalle jo kesäkuun alusta lähtien.

Mulla on anita tukivyö ollut käytössä jo pitkään ja on tuntunut hyvältä silloin kun pitää jonnekin mennä. Kotosalla en tietty yleensä viitsi pitää ja joskus vauva siihen hermostuu ja potkii sitä vyötä.

Me ollaan tehty jo jonkinverran vauvahankintoja eli sänky ostettu viikonloppuna ja sen päälle hoitotaso ja huone vauvalle on jo maalattu. Vaatteita ei tässä varmaan paljoa tule ostettua, koska äitiyspakkauskin pian varmaan tulee ja siskolta ja kavereilta varmaan saa vielä jotain. Kun ei sitä sukupuolta ihan varmasti kuitenkaan tiedä vaikka tavallisella ultralla onkin sukupuoli meille katsottu/veikattu.

Huomenna onkin sitten äitiyspolikäynti niin näkee taas miten pieni on kasvanut. Viimeksi taisi olla rv:lla 25 n.700 grammaa eli en tiedä onko iso vai ihan normaali.

Itsellä ei ole paino ihan hirveästi vielä noussut (n.5 kiloa varmaan), mutta rinnat ja masu kasvaneet reippaasti. Innostuin tilaamaan jo uusia liivejäkin, jotka sitten sopisivat myös imetykseen.

Mutta nyt ulos nauttimaan upeasta kesäkelistä ja vauveli täällä potkiskelee...

Pia rv:lla 28

Onpas kesäinen olo! Tänään nautin torilla ensimmäisen irtopallojäden, varma kesän merkki :)

Klovni75: Itsellä aika hassu olo, kun ihan kohta jään lomalle. Vaikka oon ollut välillä työhön ihan väsynyt (niin kuin kai kaikki lomaa odotellessa) niin jonkinlaista surua ja haikeutta tuntuu jo. Itse asiassa tänään on tasan 3 kk laskettuun aikaan! Pian ollaan kaikki kesälaitumilla!!

Favolina kyseli nimisuunnitelmista. Meillä on nimet sekä pojalle että tytölle mietittynä. Pojalle oli kyllä tosi vaikeaa löytää nimeä. Toinen nimi pojalle vieläkin makustelun alla. Onko teillä perheissä/suvuissa nimiperinteitä?

Hetulan kanssa suht samoilla +kg määrillä. Täytyy kai nauttia jokaisesta grammasta, minkä tuo pikkuihmisen odotus tuo tullessaan! Itse olen vallan ihastunut masuuni :) vaikka äsken varpaan kynsiä lakatessani jouduin jo hieman puhisemaan.

kml; toivottavasti saat ajan kulumaan sairauslomalla. Keskitä ajatukset johonkin oikein mukavaan, nautiskele ja voi mahdollisimman hyvin!

Jaguar, tsemiä issias-vaivaan. Varmasti kurja homma, toivottavasti löydät helpottavia keinoja.

M@dicken rv 27 tasan

Vappu meni oikein rauhallisissa merkeissä teatterissa ja kavereiden kanssa grillaten. Mies lähti viettämään pohjoiseen kosteampaa vappua ja minä vietin siis koiravahtina rauhallisemmin vappua. Hyvä että meni nyt niin ei tarvitse sitten heti seuraavina vuosina lähteä ;-)

Tein kovasti pihahommia ja ulkoilin karvaisten kaverien kanssa. Se jos oli mukavaa.

Meilläkin alkaa ryhmämuotoiset perhevalmennukset 11.5. ja niitä on yhteensä neljä kertaa. Saas nähdä miltä sisältö tuntuu, kiinnostavaa kyllä.

Sain kuin sainkin laitettua KELA:n paperit menemään, nyt vain jännityksellä odottelen että kumman äitiyspakkauksen saan, vanhan vai uuden... kumpikin kyllä käy. Ehkä pikkaisen enemmän kuitenkin haluaisin sen uuden.

Ja M@dicken et ole ainoa jolle tullut reilusti painoa. Mulla oli viikolla 23+1 nuvolassa tullut painoa jo vähän vajaa 8kg. Nyt varmaan jo yhdeksän on paukkunut rikki. Senverran tuli syötyä noita munkkeja vappuna ja juotua Pommacia.... ;-\

Mulla enään reilu neljä viikkoa töitä ja sitten kesäloman kautta mammalomalle! Jee! Torstaina lähden käymään etelässä minilomalla eli työ+huvimatkalla. Toivon että olisi oikein hyvät ilmat niin saisi tämä naamakin vähän väriä.

Parin viikon päästä on 4d-ultra ja neuvolälääkäri jolta pitää kysyä mitä voin ottaa kun välillä hartiat jumittaa niin että parit Panadolit ei siinä auta eikä kaurapussit. Viimeksi sanoi että voi ottaa Buranaa mutta olen lukenut että loppuraskaudessa sitä ei suositelöla joidenkin sikiölle haitallisten sydänvaikutusten vuoksi. Pitää siis saada jotakin muuta että pää tarvittaessa kääntyisi.

Onko kukaan ostanut tukivyötä ja jos on niin mistä hankit? Minun piätisi pikkuhiljaa miettiä sen hankkimista kun lenkkeillessä kipeytyy selkä välillä kovastikin. Siitä kuulema olisi apua.

Kuulemisiin!

T:Hetula & Hulis rv24 tasan

Terkut täältä etelämmästä! Vappu oli aika viileä (+13 C), tosin aurinkoinen. Nyt kun arki taas alkoi, lämpötilakin sitten alkaa nousta. Loppuviikolle on luvattu taas jotain 23 astetta, ihan kivaa :-) Täälläkään tuo vappu ei ole mitään erikoista, yksi ylimääräinen vapaapäivä vain. Itse asiassa mua ei hirveesti haittaa, Suomessa joskus ärsytti kun kaikkien pitäisi juhlia ja rymytä vappuna. Me käytiin eilen miehen kanssa puolentoista tunnin sauvakävelyllä ja illalla leffassa. Sunnuntaina oltiin ystäväperheen kanssa pari tuntia kävelemässä tuolla " maalla" , missä kirsikkapuut kaikki kukkii ja oli tosi kaunista. Sen päätteeksi sitten syömään parsaa paikalliseen ravintolaan.

Mulla alkoi tänään vesijumppa. Oli tosi kivaa ja rentouttavaa jumppailla lämpimässä vedessä. Olen ilmoittautunut toiseenkin vesijumpparyhmään, joka alkaa tän kuun lopussa toisessa uimahallissa. Nyt tällä hetkellä muukin liikunta onnistuu hyvin, mutta jos issias äityy taas vaivaamaan, niin tuo vedessä liikkuminen on kuitenkin hyvä juttu.

M@dicken kyselikin perhevalmennuksista. Täällähän kaikki on aika erilaista kuin Suomessa, eli lähes kaikki freelance-kätilöt järjestää synnytysvalmennuksia ja itse voi valita, minne menee, ja millaiseen haluaa. Tarjolla on ilta- ja viikonloppuvalmennuksia pareille, ryhmiä pelkästään naisille ja sitten valmennuksia, joissa partneri tulee parina iltana mukaan. Yleensä valmennukset kestää 8 x 2 tuntia (tuon määrän sairauskassa korvaa). Miehen mukanaolosta pitää maksaa jotakin ylimääräistä, meillä se taitaa olla 40 ¿. Menen siis sellaiselle kurssille, jolle mies tulee kaksi-kolme kertaa mukaan. Se alkaa 15.5.

Taisin jo mainitakin, että käytiin pääsiäisen jälkeen tutustumassa jo yhteen synnytyssairaalaan. Ensi maanantaina on infoilta toisessa, joka tulisi kysymykseen. Sen jälkeen sitten varmaan päätetäänkin pikkuhiljaa, kummassa halutaan synnyttää. Sairaalat suosittelee, että sen jälkeen kun on päättänyt, missä haluaa synnyttää, pitäisi varata henkilökohtainen tutustumisaika, jolloin saa jo mukaan kaikki paperit esim. siltä varalta, että haluaa synnytyksessä epiduraalipuudutuksen. Täällä pitää aina allekirjoittaa sellainen paperi, jossa on selvitetty kaikki riskit ym. ja kuulemma monet anestesialääkärit ei anna enää allekirjoittaa papereita siinä vaiheessa kun kivut on kovat. Siksi siis suositellaan, että tuo ne allekirjoitetut paperit mukanaan synnytykseen ja sitten voi vielä päättää, haluaako kivunlievitystä vai ei. Musta kyllä tuntuu, että haluan kaikki mahdolliset, mitä vaan voi saada. Mun endokivut on joskus jo niin kamalia, että taju meinaa lähteä, ja jos synnytyskivut on vielä paljon pahempia, niin en kyllä kestä :-(

Kävimme muuten lauantaina vauvakirpparilla, jossa äidit oli myymässä lastensa vanhoja vaatteita. Teimme hyviä löytöjä, mm. bodyja á 20 centtiä sekä 90-senttinen käyttämätön unipussi 2,5¿. Ostettiin se jo valmiiksi tulevaisuutta varten :-)

Oletteko te jo miettineet nimiä vauvoillenne? Meillä on jo pari eri vaihtoehtoa kumpaakin sukupuolta varten, saas nähdä vieläkö tulee joitain hyviä mieleen. Täällä Saksassa täytyy antaa nimi lapselle viimeistään 7 pv syntymän jälkeen, yleensä ihmiset antaa nimen jo synnytyssalissa ja sairaala hoitaa sitten kaikki viralliset paperit eteenpäin viranomaisille. Sitä vaan miettii, että mitäs sitten, jos on nimi valmiina, ja sitten vauva ei näytäkään yhtään siltä?!

Kateellisena muuten luen teidän loppulaskentoja äitiyslomaan - olkaa onnellisia, kun teillä on töitä, joista voitte jäädä äitiyslomalle! Mä opetan vain muutaman tunnin viikossa, ja se on liian vähän, jotta sais äitiysavustusta tms. Niinpä täytyy taas syyskuussa aloittaa opettaminen, jotta sais edes sen muutaman sata euroa kuussa. Saas nähdä miten se sitten käytännössä onnistuu!

Nyt täytyy lähteä käymään kaupassa. Mukavaa viikkoa teille kaikille ja auringonpaistetta!!

Favolina + Höpö rv 26+1

Kylläpä tuosta auringosta saa uskomattomasti energiaa!

Pia 74 ja Aatulilli aloittaneet kesäloman - nauttikaa! Perästä tullaan!! Onko teillä kesälomasuunnitelmia?

Jaguar kyseli syömisestä, välipaloista. Mulle kans on ollut opettelua tuo välipalojen syönti, ihmeen hyvin se on tullut sitten tavaksi. Toivottavasti nämä terveellisemmät ruokailutavat jatkuu raskauden jälkeenkin!

Marina70; mun mielestäni sai lentää vielä 30+ viikoilla, en muista tarkkaan. Onkohan eri lentoyhtiöillä eriäviä ohjeita? Aika huoletta kai voi lentää, jos kaikki on mennyt hyvin. Neuvolasta osaavat varmaan antaa hyvät ohjeet.

Täällä vauva melskailee ihan mahdottomasti iltayöstä, en meinaa saada nukuttua. Vaikka mukavaltahan se tuntuu valvoa ja kuulostella pikkuisen melskausta :)

M@dicken ja masu

Tukivöistä sen verran. Mä olen käyttänyt tukivyötä jo usean viikon ajan liitoskipujen takia....Todennut sen erittäin hyväksi. Malleja on niin monta kuin on valmistajiakin, joten olen kokeillut useata mallia ja korkealle nouseva pussimainen malli on ihan hyvä eli alhaalla teipeillä kiristettävä kuminauha ja pussukka massun päälle... Olikohan Anitan valmistama en ole ihan varma. Tuubi mallit ei minulla ainakaan tukeneet yhtään. Eilen sitten oli Perhevalmennuksen toinen kerta ja siellä oli puhumassa fysioterapeutti joka kertoi myös millaiset vyöt on hyviä. Luulen et kun otat yhteyttä kuntasi tk:n fys.puolelle niin he osaavat auttaa ja siellä voi usein kokeilla mikä on itselle hyvä malli...Kunnon vyöt on kuitenkin suht arvokkaita, joten ei viitsi turhaan hankkia.

Sain itse asiassa tänään juuri saikkua äippälomaan asti, noiden liitoskipujen vuoksi, kun ei aina tiedä miten päin on kun kipu tulee.

Äipälle jään 13.6 ja pidän heti sen 50 päivää. Aika voi kyllä käydä pitkäksi odottaessa ja öitä valvoessa kun tulokas muistaa juuri silloin kaikki Rumban askeleet kun haluaisi itse levätä.

Mutta nautitaan me pomppivista massuistamme ja odotellaan aarteittemme syntymää.

Kivaa ja kuuman kesän täyteistä odotusta teille kaikille eloäideille!!

Äippä+Wagner rv 25+5

Aivan iha ilma ja lämmin. Toivottavasti jatkuu näin.

Tuntuu jotenkin hassulta että osa jää kohta jo pois töistä ja kuitenkin synnytetään " samoihin" aikoihin;-). Mutta rupesin tossa juuri laskemaan että ei sitä itselläkään niin paljon jäljellä ole. Aloitain 2 vkon loman 16.6 ja siitä suoraan sitten äippälomalle. Loput lomani sain siirtää ensivuodelle.

Mullakin tota issias vaivaa on, mutta olen vaan yrittänyt vähän liikkua ja venytellä ja levätä. Ja mulla on toi Anitan tukivyö, ei ehkä se paras vaihoehto, mutta kyllä siitä on ollut apua. Etenkin kävellessä.

Meilläkin on se 4D ultra varattuna, nyt enään vajaa 2 vkoa siihen... Aivan ihanaa nähdä meidän pikkuinen. Mutta täytyy sanoa että kyllä muo samalla vähän jännittääkin ultra..

Mulla on neuvola ensi viikon perjantaina ja saa kuulla paljonko painoa on tullut ja mikä on mahan sf-mitta. Viime tarkastukseen menessä (23+) oli tullut 6kg. Mutta kyllä mahaa alkaa tuntua aikas isolta ja mulla on kyllä noita nukkumis vaivoja. Mikään asento ei tunnu tarpeeksi hyvältä ja pissallakin täytyy käynä ainakin kerran(tosin oon kova juomaan aina illalla).

Jaguar 26 +3

Drömmare: Mukavaa, että pääsette uuteen kotiin! Heikotus ja väsymys ovat tuttuja, nyt onneksi jo lähes väistyneitä vaivoja. Rautaa olen syönyt pitkään. Toivottavasti tuo aamuinen heikotuskin väistyy sinulta! Olisiko hedelmistä sulle apua?

Pikkuinen liikkuu hurjasti, mutta välillä on selkeästi hiljaisempia päiviä, voi olla muutamakin peräkkäin. Kyllä sitä kovin herkästi kuulostelee, jos ei kunnon muksauksia vähään aikaan kuulu tai tunnu.

Kävimme perjantaina hakemassa äitiyspaketin postista. Ihania pikkuisia vaatteita vuosimallia 2005! Olin enemmän kuin tyytyväinen tuohon vanhaan pakettiin. Olemme hiljalleen raivanneet uudelle asukkaalle tilaa tänne kaksioon, vaatteet ja tavarat saavat odottaa vielä paketissa, kunnes ostamme uuden hyllykön. Tekisi jo mieli tehdä hankintoja, mutta yritän nyt vielä hillitä itseäni.

Vaatteita olen kyllä hankkinut - itselleni, niin kuin Drömmarekin kertoi. Vaikka ei niitä kalliimpia merkkejä hankkisikaan niin sievoisen summan uusiin vaatteiiin saa kyllä uppoamaan. Toisaalta ajattelen tässäkin, että kerrankos sitä! Yritetään nyt näyttää mahdollisimman " hyvältä" , sellaiselta että itsellä on mukava olo ja mieli.

Joko olette saaneet rusketusta hankittua?

M@dicken rv:lla 28

Uusimmat

Suosituimmat