Seuraa 

Aion palkata kesällä kahdeksi viikoksi lastenhoitajan (16-vuotias tyttö) Onko mitään haisua, mitä maksetaan palkkaa. Ajattelin 100 euroa/viikko, miltä se tuntuu

Kommentit (5)

Aika mitätön tuntipalkka tulee tuosta 100 euroa viikossa. Kyllä 160-200e/vko olisi kohtuullisempi. 16-vuotias saa kuitenkin muusta kesätyöstä ihan " aikuisten" minimipalkkaa, ainakin itse olen saanut aikoinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuo jonkun ehdottama 200e on mielestäni liikaa. Ottaen huomioon että MLLn kolutetulla hoitajalla on tuntipalkkana 4,20e jolloin 8h päivässä 5 pvää viikossa palkaksi tulee 168e. Voi tosin olla että MLL on nostanut hintoja siitä kun itse siellä hoitajana olin (2v sitten jäin tauolle). Yli tuon 168e en maksaisi kuitenkaan. Ehkäpä voisi maksaa 100-150e.

4-vuotiaan hoito ei kuitenkaan ole mitään lekottelua, vaan vaatii käytännössä jatkuvaa työntekoa. Pitäisin itse 200 euroa viikossa kohtuullisena tuollaisesta hommasta. Huomaa, että saat vähennettyä 30 % palkasta + kaikki mahdollisesti maksamasi sivukulut kotitalousvähennyksenä veroistasi (ellet saa hoitoon muuta tukea esim. yksityisen hoidon tukea). Tosin kotitalousvähennyksessä on 100 euron omavastuu eli käytännössä vähennystä tulee hyvin vähän, jos sinulla tai miehelläsi ei ole muuta kotitalousvähennyksesssä vähennettävää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat