Vierailija

Minun 3-vuotiaaseen tyttööni ei kovin monet temput tepsi, joten toistaiseksi on ensin kielletty, sitten uhattu tyyliin: jos vielä teet noin, et pääse ulos keinumaan tai kauppaan äidin kanssa. Jos vielä tekee kiellettyä asiaa, pidetään uhkauksesta kiinni.

Tämä on ainut kikka joka lapseen tepsii, mutta tehdäänköhän jotain väärin?

Kommentit (10)

Mäkin olen varsinaista lahjontaa vastaan, jos lapsi saa jonkin aineellisen palkkion toiminnastaan. Mun toteuttama lahjonta on sitä, että yritän saada lapsen tajuamaan, että kun toimii reippaasti, jää aikaa muuhunkin. Ei siis varsinaista lahjontaa kuitenkaan.

kun olet laittanut kaikki ulkovaatteet päällesi, saat pusun. Tai kun olet maistanut ruokaa kolme haarukallista, saat nousta pöydästä. Tai kun tulet nyt heti ilman komentamista sisälle, luetaan kolme sivua kirjaa.

Nämä tehoaa aika usein meillä päiväkodissa :) .

T. Erityislastentarhanopettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja mietin myös, että onko ihan ok. Ainakaan meidän poikaan ei aina tunnu tehoavan, on aika omapäinen ja sanoo vaan, että ei haittaa.

Mä olenkin yrittänyt välillä korvata uhkailun " lahjonnalla" : " jos nyt teet tämän reippaasti, niin luetaan/leikitään/muovaillaan sitten yhdessä"

Jos lapsi on ollut erityisen kiltti, niin silloin sitten palkitaan sanomalla, että jos nyt olet kiltti tyttö, saat vaikka jäätelöä tai jotain muuta kivaa.

Minua harmittaa kun en oikein koskaan ehdi katsella sitä lapsityrannit ohjelmaa vai mikä sen nimi nyt onkaan. Siinä oli viikko sitten perhe joka uhkaili ties millä ja käyttivät rankaisuna chilipippuria. Se oli nannyn mielestä väärä tapa toimia, mutten sitten ehtinyt katsoa loppuun, että mikä olisi sitten ollut oikeampi tapa. Ei nyt chilipippurilla rankaista, mutta muuten kyllä kiristetään ja jollain tavalla rangaistaan.

Mietin vaan että tehdäänkö jotain tosi väärää? Miten supernannyt tekisivät?

AP

sanottiin, että uhkailua parempi on yksi selkeä rangaistus, joka Nannyllä on arestipenkki. Kun lapsi toimii tuhmasti, kielletään ja sitten kerran uhataan arestilla ja jos ei lopeta, lapsi laitetaan arestipenkille tietyksi ajaksi. Kun rangaistus on kärsitty, tilanteesta jutellaan vielä ja kerrtaaan mikä meni pieleen ja sitten yritetään jatkaa elämää tavalliseen tapaan.

Nannyssa tosin on yleensä kyse lapsista jotka kiusaa toisiaan, potkii, kiroilee tai heittelee ruokaa eli tekee todella TUHMAA. Vetkuttelu pukiessa yms. on minusta vähän eri asia, siihen nannykin taisi suositella kannustimia: esim. lapset keräävät tarroja tauluun sitä mukaa kun aiemmin vaikeat asiat alkavat sujua. Myös tuo mainittu, " jos puet nopsaan, ehditään keinua kauppamatkalla" , on meillä tepsinyt.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat