Seuraa 

En löytänyt pinoa.....joten aloitetaas sitten se.

Sivut

Kommentit (19)

On niin lämmintä luvassa että iiiihanaaaa.

Olipas Marcel teillä reissu. Periaatteessa ton jätskihomman ymmärtää, jos mummo asuu kaukana, eikä nää lapsenlapsia usein, niin pitäähän sitä herkkuja tarjota. Itteä kyllä ottais päähän, kun pitäs saada lapsi syömään ruokaakin, vähän kakspiippunen juttu.

Tosi älytön ehdotus siltä toi teidän " aamulenkki" tarhalle, ilmeisesti sillä oli ajatuksena että hänen poikansa saisi vaikka nukkua 10 minsaa pitempään;)

Vain miehet voi olla niin sokeita, ettei nää mitä vieressä tapahtuu, harmi vauvan jumppalelua.

Galluppiin: Meillä ei mies ole mustasukkanen koneenkäytöstä, kun se on ihan yhtä paljon koneella, jos ei enemmänkin. Meillä on molemmilla omat koneet ja yleensä illalla kun pikkunen nukkuu, molemmat näpyttelee koneillaan muutaman metrin päässä toisistaan. Se on kait sitä yhdessä harrastamista;)

Aina jompikumpi huomaa hoputella toista nukkumaan: Oho kello on jo puol yks ( tai yks jne..) nyt nukkumaan.

Tästäpä vois jatkaa toisella gallupilla, eli toistepäin: oletteko mustasukkaisia miestenne netissä surffailusta?

Itse en ainakaan ole, sama mitä se siellä tekee.

Meillä on aamut vähän samanlaisia kun Fassilooralla.

Pikkunen herää viideltä syömään ja koska on niin valoisaa ei välttämättä nukukaan enää sen jälkeen tai korkeintaan kuuteen asti. Ihan kiva, kun en osaa mennä ajoissa nukkumaan, mutta pitää opetella. Kaukana on ne ajat jolloin nukahdin yleensä sohvalle kun odottelin kymppiuutisten alkamista ja aamulla kuudelta olin ihan pirteä. Monta vuotta on totutellut ihan toisenlaiseen rytmiin, aamuisinkin vois nukkua vaikka yhteentoista (siis kunpa voisikin, heh heh).

Meilläkin on pikku-ukko nukkunut omassa huoneessa ja kaksi viikkoa ja hienosti on mennyt. Alkuvaihe tuntui pahalta ainoastaan äidistä. Tuntui meinaan niin kauheelta laittaa niin pieni ihan yksin nukkumaan sinne pinnasänkyyn ja omaan huoneeseen, vaikkei mun kohdalta sängystä oo sinne matkaa kun ehkä neljä metriä, mutta kun äp-laatikko oli puolen metrin päässä.

Toi Fannyn ohje miesten komentamisesta oli yliveto;D

Vappu meni tosi rauhallisesti kotona ollessa ja pihatöissä. Oikeestaan olin pojan kanssa lähes koko ajan yksin kotona, kun tuli niin lämpimät ilmat että pellot kuivu, niin mies rupes perunan istutukseen. Vappupäiväniltana vasta joskus yhdeksän jälkeen paistoin munkkeja.

niisku ja pikku-ukko 11 vko

eli mekin sitten lopulta saavuimme kotiin mummuloista. Esikoisen kanssa reissasimme heti hänen syntymänsä jälkeen pitkiä reissuja, joten meille tuli yllätyksenä kuinka paljon Julianna vierasti outoja paikkoja. Tissi ei kelvannut kun pää pyöri ympyrää ja päivisin ei nukuttu. Pikkaisen oli uuvuttava reissu ja kumma kyllä niitä sylittäjiä ei mummuloista löytynyt ja jotenkin tuntui, että helpommalla olisi päässyt kuin olisi vain ollut kotona. Oman äitini (70v) sentään kehtaan määrätä, että nyt otat syliin ja piste mutta anoppia (68v) nyt ei niin vain määräilläkään. Miehen kanssa juteltiin, että taitaa kummallakin jo ikä painaa eikä vauvaa enää jaksaisi hoitaa.

Paluu arkeen on ottanut esikoisellakin voimille, äitini näet syötti aamuapalaksi pullaa ja keksejä. Piittaamatta minun huomautuksistani ao asian suhteen, joka väliin oli antamassa mehua jne.

Estäpäs sitten anopin luona. Palatessani aamulla vauvan kanssa vaunulenkiltä, esikoinen istui kello 9:ltä ruokapöydässä jäätelötikku kädessään. Oli kuulemma aamupalan jäliruoka. Siis mikä? No kaipa tämä on tyypillistä isovanhemmilta. Anopin paras älynväläys tällä kertaa oli ohjeistus siitä kuinka MINUN pitäisi viedä esikoinen aamuisin tarhaan vauvan kanssa vaunuillen. Saisin kuulemma hyvää liikuntaa siinä!!! Juu 4 kilometriähän (yhteen suuntaan) taittuu ihan hetkessä vauvan ja 3,5 vuotiaan kanssa. Mielellänihän minä jo kuudelta herätän tytöt aamulenkille! Jäi vähän epäselväksi miten mieheni, hänen poikansa olisi tarkoitus osallistua tähän kivaan aamulenkkeilyyn.

Reissun aikana oli lopultakin lumet lähteneet pihasta. Olimme jo unohtanaeet kuinka kaamealta kaatopaikalta paraatipuolemme näytti. Se on täynnä rakennusjätettä/-tarvikkeita, ihan järkyttävän näköinen. Autotallin seinistä on se yläosa valamatta, harkot on kyllä laitettu mutta valuille tuli talvi vastaan. Tuo urakka pitäisi saada nyt toukokuussa tehtyä. Sitten olisi lopultakin etupuolen pihan laitto, maata puuttuu metrin verran. Rakennuslavoista kyhätyt raput muuten ovat todella kaunistus.

Vapun olimme kotosalla, mitään erikoista siihen emme saaneet mahtumaan. Kavereilta oli kovaa painostusta, että pitäisi pitää vappubileet kun emme ole pitäneet tupareita. Ei vain huvittanut/jaksanut juhlia. Perinteinen perheriita kyllä saatiin aikaan usempaankin otteeseen. Sillä aikaa kun laitoin ruokaa, muu perhe oli olohuoneessa. Isommalla neidillä oli askartelu meneillään saksien kanssa. Ruoan jälkeen huomaan, että vauvan jumppalelussa ei roiku enää yhtään eläintä. Kaikki oli saksittu palaksiksi. Pinnani lievästi sanottuna paloi, neiti sai kuulla aluksi saarnaani kunnes tajusin oikean syyllisen MIEHENI. Miten ihmeessä hän ei voi huomata kun toinen leikkoo vauvan lelua palasiksi alle metrin päässä. Ei kuulemma tiennyt, että valvominen oli hänen vastuullaan. En tosiaan älynnyt sanoa niin itsestään selvää ¿käskyä¿ hänelle. Miten ihmeessä joku voi olla niin sokea, ettei huomaa kun toinen tekee tuhojaan. Pystyy näköjään keskittymään vain tv:n katseluun.

Toinen riita saatiin aikaan koneella viettämästäni ajasta, yritin lukea pinoja läpi. Sen kuitenkin keskeytti herra mustasukkainen. Mitä sä seillä koneella TAAS teet, mitä sä siellä piilottelet jne Eli tästäpä alkuviikon gallup: Onko teidän puolisot mustasukkaisia tietokoneelle?

Meillä on tänään neuvola iltapäivällä, saas nähdä miten jättimme on kasvanut. Tänään sitten lopultakin yritän lukea, mitä viikon aikana on helmille tapahtunut.

Marcel & Julianna päivää vaille 3 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanan rauhallista, kun muu perhe nukkuu. Täytyisi mennä kohta itsekin, mutta aina tulee valvottua...

Vauvojen nukkumisesta oli puhetta. Meilläkään Joona ei yleensä nuku kymmentä tuntia yössä, nukkuu tosin melko paljon päivällä. Joona nukahtaa nykyään noin kello 23 ja herää 7-8 aikoihin. Yöllä imetän yleensä 2-3 kertaa, joskus harvoin on yksi syöttö riittänyt. Ensimmäinen syöttöväli on pisin, yleensä noin neljä tuntia, joskus enemmän-joskus vähemmän. Aamuyö sujuu vaihtelevasti. Joinain öinä Joona nukkuu sikeästi aamuun asti, välillä taas on sitä ähinää ja puhinaa ja tutin/tissin tarjoamista vähän väliä. Saan kuitenkin nukuttua ihan riittävästi, Joona nukahtaa useimmiten heti syötyään eikä valvo öisin. Veeti alkoi tässä iässä nukkumaan 10 tunnin yöunet yhdellä syötöllä, sitä odotellessa...

Joona on alkanut päivisin syödä harvemmin kuin aikaisemmin. Tähän asti poikaa on saanut syöttää vähän väliä, mutta nyt on nälkäinen selvästi harvemmin. Välillä kun luulen hänen olevan nälkäinen ja tarjoan maitoa, niin poika vain hymyilee eikä huoli tissiä. Joskus Joona oikein suuttuu maidon tarjoamisesta, tähän asti poika olisi varmaankin syönyt vaikka vartin välein=)

Joonan kasteilmoitus oli sunnuntain aamulehdessä, jos joku haluaa vilkaista=)

Kai sitä nyt pitää mennä nukkumaan.

nonnu78 & pojat

Täällä ei olla pakkaamassa :( Mieheni pomo ei päästä meitä lähtemään Durbaniin. Pitää hoitaa projekti loppuun ja kyllähän minä sen ymmärrän. Se kuitenkin tiedetään, että joulun jälkeen ollaan lähdössä joko sinne Durbaniin tai sitten suuntana Sanghai =) Jaksamme juuri ja juuri odotella sinne saakka vaikka nyt harmittaakin todella paljon. No saanpa nauttia teidän seurasta pidempään.

Vappu meni juhliessa. Tytöt oli yökylässä ja me kavereiden luona. Hyvin meni. Rinkeli oli ollut niin tyytyväinen eikä itkustellu oikeestaan lainkaan. Meillekin teki hyvää olla kaksin liikkeellä ja nauttia toisistamme sekä kavereiden seurasta. Nyt taas jaksaa arkea ihan toisella lailla. Tyttöjen hoitajatkin oli niin innoissaan, että pyysivät neitejä pian uudestaan hoitoon =) Kyllähän se meille passaa.

Mies lähti työmatkalle (tuli äkkilähtö), mutta tulee jo to-pe vastaisena yönä kotiin. Päätin pitää Alinan huomenna kotona ja suuntaamme puistoon kun on niin ihanaa ilmaakin luvattu. Nonnua jo kyselin mukaan, mutta jos huomenna joku muukin Tamperelaisista innostuu lähtemään Pikku kakkosen puistoon niin kertokoon mulle :) Menemme varmaan aamupäivästä ja viivytään niin kauan kuin mukavalta tuntuu. Evästäkin voitas napostella.

Rinkeli on eilen ja tänään ollut hiukan kärttyisä. Eilen illalla itkeskeli monta tuntia eikä millään meinannut rauhottua. Maitokaan ei oikein kevannut ja nyrkkiä imee kuin viimeistä päivää. Oisko jo hammas tulossa? Ikenet hieman punottaa ja on turvoksissa, tiedä sitten. Laitan tänään supon jos meinaa olla ilta samanlainen. Johonkin tuntuu kuitenkin koskevan oli se itku sellasta.

Galluppiin: Mieheni ei ole mustasukkanen siitä kun olen koneella enkä minä jos hän on.

Täytyypi alkaa tekeen ruokaa nyt kun Rinkeli vielä nukkuu muuten voi käydä niin etten saa tehtyä sitä koko iltana.

Birdy

Kyllä aika rientää, kun nyt on jo toukokuu! Mä olen vielä sellainen ihminen, joka etukäteen jo murehtii tulevaa eli tässä tapauksessa ankeaa loka- ja marraskuuta. Tai nyt vielä odotan ja haaveilen kesästä, mutta heti juhannuksen jälkeen alan " panikoimaan" , että kohta on taas syksy. Miten sitä oppisi elämään tässä ja nyt?!

Me oltiin vappuaatto ihan nelisteen kotona, mutta munkkeja sentään paistettiin. Miten voikin tuoreet munkin olla niin hyviä! Eilen oltiin sitten 4 tuntia Kaivarissa piknikllä ja sen jälkeen käveltiin vielä Espalle ja sieltä kotiin. Yhteensä oltiin reissussa 6 h ja kyllä oltiinkin kaikki illalla poikki. Tyttö oli osan ajasta hereillä, mutta tosi tyytyväisenä vain katseli piknik-huovalta menoa. Nukkui pari tuntia ja teki sen jälkeen kakat. Niinpä sitten vaihdettiin kakkavaippa puhtaaseen siinä huovan päällä ja hyvin sujui, vaikka oli kestovaippa kyseessä. Samoin ensimmäinen puistoimetys onnistui oikein hyvin. Kaiken kaikkiaan tosi kiva päivä oli eilen!

Meidän aamut on ihan kamalia! Helmi nukahtaa yleensä klo 22 aikaan ja klo 5-6 eteenpäin tyttöä on tosi vaikea saada enää nukahtamaan. Klo 6-7 aikaan tulee sitten esikoinen meidän makkariin, joten yleensä käy niin, ettei kukaan nuku enää klo 7 jälkeen, vaikka ennen Helmin syntymää nukuttiin pojan kanssa aina vähintään klo 8, monesti klo 9 saakka. Nyt ei poika suostu nukkumaan, jos nousen Helmin kanssa. Eilen Helmi nukahti " jo" klo 21.30 ja heräsi syömään joskus klo 02 ja klo 05 aikaan. Sen jälkeen mä en sitten enää nukkunut, kun yritin saada Helmiä nukahtamaan. Välillä Helmi torkkui, mutta niin levottomasti, etten mä saanut unta. Ja heti kun yritin siirtyä vähän Helmistä poispäin, Helmi havahtui hereille. Klo 7 saapui esikoinen meidän huoneeseen ja olisi kyllä nukahtanut, mutta Helmi alkoi siinä vaiheessa tehdä kakkaa ja sen jälkeen jutteli niin kovaa, ettei esikoinen saanut nukutuksi. Vitsi, että mua raivostuttaa noi aamut! Viime yönä nukuin itse noin klo 24-05,, mutta onneksi tossa välissä Helmi söi vain kerran... Ja johtuen tosta aikaisesta herätyksestä, Helmi nukahtaa ekoilee päiväunille jo ihan liian aikaisin ja meidän rytmit (koko perheen päiväunet) menee ihan sekaisin. Ärsyttävää!

Helkkari sentään, mä sain jonkun kevätflunssan =( Mulla on kyllä siitepölyallergiaakin, mutta tämä ei ole sitä. Toivottavasti menee ohi, ennen kuin siitepölyallergia iskee.

Ja Marcel: Mun mies on samanlainen, että jos katsoo esim. TV:tä, niin ei näe yhtään, mitä esikoinen touhuaa siinä vieressä. Eilen poika kiipeili miehen edessä sohvapöydällä (kiellettyä meillä) ja mun piti käydä siitä moneen kertaan sanomassa, kun mies ei muka nähnyt, vaikka istui siinä vieressä sohvalla katsomassa TV:tä... Tietokoneelle mies ei kyllä ole mustasukkainen. Se sitä kyllä ärsyttää, jos mulla on tässä joku juttu kesken illalla ja haluan lukea/kirjoittaa sen loppuun ja mies haluaisi mut viereensä peiton alle. No, se on ehkä ihan ymmärrettävää.

Nyt täytyy antaa tytölle tissiä ja myöhemmin lähdetään hakemaan poikaa kerhosta.

T:Fassiloora ja Helmi (10 vko)

Heissan kaikille !

Kerrankin pääsen rauhassa koneelle, tyttö lähti miehen mukaan töihin ja poika nukahti tuohon tissille niin minä tyttö saan sitten kirjoitella :) Yleensä poika on sylissä kun kirjoittelee niin tulee niitä kirjoitushäröjä aivan kamalasti !!

Vauvan vaatetuksesta oli viime pinossa ollut puhe joten kannan oman korteni tähän pinoon . Me autoillaan paljon ja pojalla päällä näillä keleillä : body, potkarit sekä vuorattu gollegehuppari ja siihen ns. vuoratut popliinihousut tai gollarit. Puuvillatumput sekä neulehattu ( puuvillaa) sekä töppöset ( puuvillaa ) ja ihan sopivasti on kun nukkuu aina autoillessa noin 3 h ! Vaunuihin laitan pihalle : body, potkarit sekä päälle ohuen fleece asun , kypärämyssyn ja tumput ja töppöset ( ohuet ) -Nyt ajattelin tänään pukea sitten vaan gollege asun kun tuntui eilen että poika hikoili ihan turhaan ja heräili illalla vaunuissa vähän väliä. Että näin meillä .

Olisi kiva saada meillekin HELMILLE oma " näin me kasvamme lista" , jos vaan joku sitä jaksaisi päivittää ? Tai jos joku neuvoisi niin minä voisin yrittää kyllä tehdä sellaisen mutta en tiedä riittääkö taitoni siihen ;) en mikään nörtti tämän koneen kanssa ole, täytyy tunnustaa :) Kun en työssänikään tarvitse kun noita perusohjelmia yleensä !!

Ainiin minakin jään sitten äippäloman jälkeen kotiin jos en töitä löydä, elikäs meidän firma menee kiinni -ei löydy tilaa missä harjoittaa. Vähän p***ska fiilis koko hommasta kun vika ei ollut oma ja tiedän että maksetaan kova hinta takaisin siitä mitä yritettiin -muistuu mieleen se kun tässä töitä tehtiin vielä äippälomalla esim. 20.2 tein vielä täyden työpäivän iltaan asti ( Oskarihan syntyi 21.2 ) niin mitä sitten on palkaksi saanut muuta kuin h***vetisti velkaa ja ok. kokemusta aivan mielettömästi. Jotenkin vaan ottaa päähän -ja kun vaan oli kaupungin " pienestä" päätöksestä meidän jatko kiinni. Niin ja mies jää myös kotiin arghhhh -sen ei kannata edes mennä töihin ellei joku tarjoa ihan älytöntä liksaa -mutta en usko tässä tuppukylässä siihen. Toki yksi hyvä vaihtis olisi vaihtaa suurempaan kaupunkiin , josssa olisi meille molemmille töitä ihan varmasti :) No minä varmasti jotain töitä kyllä saisin vaikka ihan kauppaan kassalle tai myyjäksi -onhan sen alan kokemus /koulutusta mutta tämän kaupungin palkkataso ei houkuta taikka tuo osa-aika systeemi jota tunnutaan käyttävän joka paikassa.

Käytiin vappuna kavereilla kylässä, oli ihanaaaaa nähdä suuri odottava äiti ( ei kyllä kovin se olotila houkuta ) -kaverilla siis laskettu aika kuukauden päästä ja oli aikas mahtava näky kaikkine isoine masuineen :) Nyyh näin ne meidänkin vauvat kasvaa ;) vaikka vasta oli ihan kippura vastasyntynyt !

Nyt mä meen syömään :) kamala nälkä taas !!

Minkki kera Oskun 9 vko

No, nyt on Eetulla rytmit sekaisin... Yleensä nukkuu sellaisen puoli tuntia korkeintaan tunnin aamupäivällä, mutta nyt on nukkunut jo kolme tuntia! En viitsinyt vielä kymmenen aikoihin lähteä pihalle, joten täytyy nyt sitten mennä kun poika herää ja nukahtaa sit joskus uudestaan... Ja yö sit valvotaan!!!

Me oltiin vappuaatto kotona, koottiin autoteltta pihaan... Tai oli Eetun kummisetä täällä apuna (ei tosta kokoomisesta olis muuten mitään tullu...) ja tekivät siihen omat patentit, ei ainakaan vielä ole tuuli sitä mukaansa ottanut. Ja sitten vappuna käytiin torilla katsastamassa tilannetta, eipä ollut hääppöiset, ja sitten suhattiin meidän kummipojan 4.vuotissynttäreille. Oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita... Vietiin pojalle vesipyssy ja saatiin sitten kunnolla vettä niskaamme :) Kiva, kiva! Onneksi ei Eetua kastellut (Eetu oli vieraanvarainen ja nukkui koko vierailunajan!!!) Ja sitten pysähdyttiin vielä syömään munkkeja mun mummolle... Perinne!

Nytkin mun pitäis silittää pyykkejä, mutten millään jaksa/viitsi... Tässä koneella on niin mukava istua :) Jos vaikka kohta aloittais.

Meillä ei mies ole mustis koneelle. Enkä ole minäkään... Mutta muuten pitää kyllä molempien tarkistaa tuota ajankäyttöä... Eilen meillä juuri mies Eetulle höpistessään, sanoi kuinka ikävä isillä on ollut häntä... Mä kysyin sitten että eikö äitiä ja koiria ole ollut ollenkaan... Ja että eikö me tarvita huolenpitoa ja läheisyyttä... Johon mies vastasi että saathan sä sitä joka yö, kun nukutaan... Että näin meillä!

Minkki jo tuossa kertoili omista " suunnitelmistaan" äippäloman jälkeen... Mites te muut? Mä aion olla kotona ainakin helmikuun loppuun, vaikken sillonkaan raaskis vielä viedä Eetua hoitoon. Tuntuu niin tyhmältä viedä toinen pieni hoitoon ja mennä itse hoitamaan muiden lapsia...

Mutta nyt täytyy lopetella, kuulostaa siltä että Eetu rupeaa heräämään...

Napero ja Eetu viikkoa vajaa 3kk (niin nää vauvat vaan kasvaa... nyyh!)

Tyttö kävi äsken kylvyssä ja nyt on sit niin ilosella tuulella. Pitäis lähtee kohta vaunuileen ulos, näyttää olevan ihan kiva ilma.

Harmittaa oikein ku meillä on niin vähän noita neuvolakäyntejä. Viimeks oli kun ikää oli 6 viikkoo ja seuraava on ku ollaan 3 kuukauden. Ois kiva tietää jotain väliaikatietojaki. Tosin eipä meillä oo kyllä mikään hätänäkään.Luultavasti pituutta ja painoo on tullu ku on vaatteet jääny taas pieniks. Vähä yritetään jo ottaa leluista kii ja aina välillä onnistutaanki.

marcel: Meillä ei kyllä oo mies mustasukkanen tietokoneelle, saan olla ihan rauhassa tässä istumassa. Mut oon kans huomannu, et kaikki asiat pitäis sanoo ääneen. Ei voi olettaa et mies tajuis jonkin mun mielestä selvän asian. Parempi vaan sanoo suoraan jos haluu niitten tekevän jotain. esim. vahtivan lasta... =)

Jansku ja Janika, eilen tasan 2 kk

Puklu makaa selälteen viltillä, saa nähdä kauanko jaksaa siinä viihtyä... Koettaa kääntyä mahalleen oikean kyljen kautta ja odotan kiinnostuneena että mitäs sitten, Puklu kun ei ollenkaan tykkää olla mahalleen. Eilen tarttui helistimeen ja yritti viedä sen suuhunsa -jippii, siitä se sitten alkaa, kohta on koiranruoat vaarassa :P. Olen tässä miettinyt kiinteiden aloittamista, mikään kiire ei ole, mutta tuo on nyt ruvennut syömään öisin aikaisempaa tiuhempaan. Viime yönä heräsi syömään jo puoli kahdelta (edellinen sapuska noin klo 21) ja seuraavan kerran puoli kuudelta. Meille on tavallaan tullut siis yksi tai kaksi yösyöttöä lisää, tuo kun aikaisemmin nukkui helpostikin yhdeksästä-kymmenestä kuuteen. Herää nykyisin pölisemään seitsemän-kahdeksan aikoihin, otan siitä vielä viereen tissille ja jatketaan kumpikin hyvässä lykyssä unia noin puoli kymmeneen.

Nooo, nää rytmit ehtii varmaan vielä muuttua moneen kertaan.

Meillä ei kumpikaan ole mustasukkainen toiselle koneen käytöstä, nämä tietokoneet kun on alusta asti kuuluneet niin kiinteästi meidän suhteeseen (tutustuttiinkin verkossa). Enemmän mua risoo se, että mies viettäisi kyllä vaikka koko päivän koneen ja työasioiden, luulisin :), ääressä.

Suosittelen lämpimästi lapsiperheisiin saksia, jotka leikkaavat vain paperia. Äitini olisi kovasti toivonut sellaisia aikoinaan, minä kun ehdin Barbien lisäksi kyniä pikkusiskoni. Yhtään uutta Barbieta en enää saanut, kylläkin yhden pikkusiskon, jota en enää parturoinut.

Onnistuin bongaamaan Joonan sunnuntain Aamulehdestä :).

KL.

n. 10.30 :) En tiedä onko siinä mitään paikkaa lähellä missä voi käydä vaihtamassa vaippaa tms. paitti stokka. Mutta eiköhän hätä keinot keksi.

Birdy

Aah, nukuin tyttöjen kanssa päiväunet, nyt molemmat nukkuu vielä ja kävin vetämässä välipalaksi muutaman lätyn jäätelön ja kinuskikastikkeen kanssa... On tää kotiäidin elämä välillä rankkaa. Juu, ja olen luovuttanut laihiksen kanssa :D. *skat se imetys mitään kiloja vie vaikka niin sanotaankin!

Koittakaa muistaa, että miehiä komennetaan samoin kuin lapsia tai elukoitakin; ensin varmistetaan katsekontakti! Käskyn jälkeen voi vielä pyytää miestä toistamaan kuulemansa ja varmistaa tuliko ymmärrettyä.

Meidänkin esikoisella sakset on ahkerasti käytössä. Yleensä ihan nätisti leikkelee vaan omia papereitaan, mutta kyllä se kerran tuli omasta huoneestaan housut reikiä täynnä :D

Meillä oli aika hulina vappu, oli yhdet synttärit, veljen pojan ristiäiset, kaksi porukkaa yövieraina ja muitakin vappua viettämässä, ja tietty vapputorilla oltiin. Olin kyllä niin ylpeä lapsista, molemmat oli kilttejä ja reippaita ja menivät nukkumaankin normaaliin tapaan kiltisti vaikka oli vieraita ja hulinaa.

Otettaisko toukokuun kunniaksi uutta miittiä? Meille sais mielellään tulla ja olisi tilaa, mutta tänne ei pääse kyllä ilman autoa. Ellei sitten jotain kyytejä saada sovittua. Tai kokeillaanko sitä Siperian Waynesia? Siellä ei kyllä taida olla mitään vaipanvaihtopaikkaa?

Nyt kotihommiin!

FannyK ja tytöt

...voi ei. Meidän pikku-ukko muutti eilen omaan huoneeseen. Nyyh. Kohta se jo muuttaa pois kotoa :-(

Pieni vaavisänky alkoi käydä pieneksi ja koko ajan oli Leon käsi tai jalka ulkona pinnojen välistä ja hermot kireällä kun ei saanut sitä takaisin. Eilen se sitten tapahtui. Pedattiin se oikea pinnasänky ja illalla herra kannettiin sinne nukkumaan. Nukkuikin oikein hienot 9h unet, sitten syöttö ja 1,5h valveilla (06-7.30) jonka jälkeen vielä 2h unta.

Wappu hujahti grillaten. Grillattiin joka päivä pe-su ja eilen oltiin Kauppatorilla ihmettelemässä vappuhulinaa, mutta ei jaksettu lähteä Ullikselle eikä Lintsille. Joku ihme pihiys yllätti myös ja tavoistani poiketen jätin 10 euron wappupallon ostamatta. No, ensi vuonna sitten. Käytiin siis vain kääntymässä ja huristeltiin kotiin. Simppu-mies nukkui koko ajan... kotiin kun tultiin niin päättikin herätä ja kiukutella loppupäivän. Aaargh. Siinä se päätös omaan huoneeseen siirtämisestä taisi kypsyä.

Vielä pari viikkoa neuvolaan. Saas nähdä millaiset lukemat jätkä on saanut kehitettyä. Vaatteet alkaa käydä pieneksi (56-60cm) joten ilmiselvästi jotain kasvua on tapahtunut. Nyt siirrytään sitten isompiin kokoihin... pääsee taas shoppailemaan :-D

Tuntuu oudolta olla taas kaksin pojan kanssa. Kun koko viikonloppu oli sellaista hulinaa niin pitää oikein miettiä, että mitäs sitä arkipäivisin yleensä puuhattiinkaan.

Jepu jee, iloa viikkoon -missähän se aurinko piileskelee kun täällä on ihan pilvistä.

Pakko oli alkaa kommentoimaan tuosta mustasukkaisuudesta! Meillä on ollut nyt tietokone puolisen vuotta ja välittömästi ollaan alettu lähes päivittäin kinastelemaan siitä kumpi siinä viettää enemmän aikaa!! Pitäis varmaan hävittää koko kone niin säilyis sopu ja löytyis enemmän yhteistä aikaa! =) Ja illat on menneet mulla ihan mahdottomiksi, kun aina nukkumaan mennessä jumitun tähän koneelle ja sitten väsyttää...

Me vietettiin vappu kotona. Avattiin grillikausi ja siivoiltiin pihaa. Aattona kävi kaveriperhe kylässä istumassa iltaa.

No nyt Onnikka heräs... pitääpäs mennä!

T: Kumppari & Onnikka

Poika ei meinannu nukahtaa vaunuihin uudestaan kun heräsi kuumissaan kahden aikaan. Itkeskeli sisällä eikä mikään ollut hyvä. Vähensin niin paljon vaatetta että nyt vähän jännittää kun on sisävaatteissa ulkona että tuleekohan kipeäksi. Mutta toisaalta on kyllä makuupussin silällä myssy päässä.

Lueskelin viestejä ja mietin oikein että mitenhän meidän vaavi on nukkunut. Meillä kun on tuo pikuinen tyttökin niin ei tule seurattua kellosta miten poika nukkuu ja saa varmaan aika rauhassa elellä omassa rytmissään. Varmaan ekat kaksi kuukautta kannoin poikaa kantoliinassa tosi paljon ja nyt en sitten kuin hätätilanteessa illalla jos ei mihinkään muuhun rauhoitu. Päivät poika nukkuu ulkona 2-3 unet, mutta tänään oon nukuttanu yksille samoille unille varmaan kolme kertaa kun aina oli liikaa vaatetusta : (

Illalla tyttö nukahtaa tosi hyvin klo 21 jälkeen ja nukkuu aamuun saakka, mutta pikkuprinssimme huutaa illat monesti yhteentoista saakka... Eilen oli ensimmäinen kerta kun sain pojan samaan aikaan nukkumaan siskon kanssa ja iskän kanssa vietettiin laatuaikaa katsellen amerikan pie 2, piiitkästä aikaa kahden telkun ääressä. Poika nukutetaan monesti telkkaria katsellen ja yrittäen kuulla jotain pojan karjumisen seasta... Poika rukka ei syö tuttia eikä mikään auta yliväsyneeseen vauvaan kun ei tissikään tietenkään voi olla suussa jatkuvasti, eikä poika sitä onneksi huolikkaan joka itkuun!

Meillä oli kasvettu kovasti. 2,5kk neuvolassa poika painoi yli 7 kg ja oli 61 cm pitkä. Ei ihme että 60 senttiset vaatteet käy pieniksi kun on vielä niin harteikas kaveri... Hassua että siskolla oli pullea maha, mutta vaikka poika painaa enemmän niin se on heti tosi atleettisen näköinen ; )

No nyt se heräilee taas vaunuissa... sillä taitaa olla huono päivä tai sit se heräilee isompien poikien ilakointiin, kasattiin trampoliini vapuksi ja siinä pomppii nyt vajaa kymmenen 10-12 vuotiasta poikaa... ihan nätisti ja hiljakseen... joopajoo!

Mymmeli ja vintiöt

Tultiin neuvolasta niin on mukava kertoa kuulumisia kun oika tuolla partsilla nukkuu ( ehkä hetken ) -Oskari oli hienosti kasvanu elikäs nyt 9 vko 56 cm 5510 g :) sanoi täti että pullukka mallia lyhyt ;) juu ja Oskari vaan naureskeli, niin kiitti että sanoit pullukka -hähää neiti neuvola ja pissasi sen painovaakaan !!!!! ja sitä oli sitten joka paikassa niin että täti mitäs haukut juu !!! huh huh. Täysimetyksellä mennään siis edelleen, sanoin kyllä että jos poika kovin rupeaa vaatimaan lisää niin perunasta meinaan sitten aloittaa ! Mutta nyt riittää näin vielä oikein hyvin.

Fassiloora meillä ihan samaa ähinää aamuyöstä joten siis nukkumaan yleensä klo 8/9, eka syöttö 01 ja toka 04 , siteen se ihmeellinen 05.30 kainoloon nukkuminen eli poika työntää päänsä mun kainaloon ja siinä sitten tuhisee, ähisee ja puhisee sinne klo7 asti. Ei käy tutti ei tissi ei herätys. Vaippaan en oo kurkannu mutta ei se ainkaan ole haissut. meinasin kyllä että jos vaan jaksan niin ens yönä katson sen vaipan jos se onkin vaan kuivan tarvetta se ähinä. Yleensä mie oon vaan niin uninen että en jaksa nousta siihen aikaan. Mutta tiedän mistä puhutaan !!

Tietokoneesta ei mies ole mustis -en kai jaksa niin kauaa surffata että tarviis olla. Enenmänkin mä vietän pojan kanssa aikaa josta sitten ollaan hiukan mustiksia ;) ehkä...

Mutta näin meillä, ihanaa kun muutettiin tähän kerrostaloon -en jaksais taas sitä pihanhoito rundia aloittaa -kukkia, nurmikkoa yms.. jotenkin ei oo mun juttu. Parvekkeelle meinasin sisústaa kaikkea kivaa parvekelaseista myöten. Joten kummasti helpotti kun saatiin talo kaupaksi.

Nyt hiukka lukemaan pinoja kun en oo ehtiny..

minkki kera oskun 9 vko

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat