Vierailija

Olen siis menossa työhaastatteluun ja jännittää ihan kamalasti. Syytä ei olisi, koska tunnen ihmiset ketkä minua haastattelee, mutta jostain kumman syystä olen ihan hermona. Vakipaikka olisi kyseessä ja haluaisin ja tarvitsen sitä todella paljon, mutta miten markkinoin töihin. Kotona on tullut oltua kuitenki jo 2,5 vuotta. Niin ja hoitoala on kyseessä...

Kommentit (11)

Tein parhaani ja sain hyvää palautetta. Ei harmita, vaikka paikkaa en saisikaan, kun haastattelu meni niin hyvin. Vastauksen saan vasta kuukauden lopussa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oikeasti mä en tiedä miten tästä selviä. Koko viikonlopun olen miettinyt vastauksia kysymyksiin ja valmistautunut huolella, mutta nyt iski ihan totaalinen paniikki.

ap

Eli vaikka sinusta ei siltä tuntuisikaan, KAIKKI jännittävät ja jänistävät työhaastattelua. Helppohan meidän on tässä sanoa, että hyvin se menee (vaikka minäkin uskon niin), kun itseä pelottaa. Mietipä kuinka hassua olisi nähdä tilanne ulkopuolisin, katossa olevan kärpäsen silmin. Sinä jo tunnet haastattelijat ja he sinut, tilanne lienee siis lähinnä rutiinihaastattelu. Sinä täriset ja jännität, ja se saattaa jännittää heitäkin. Kuinka paljon helpompaa olisikaan, jos osaisi olla ihan rauhassa, kuten yleensä olet näitten ihmisten läsnäollessa. Mutta ei, ihmisluonto ei toimi niin.

Yksi ajatus, joka voisi auttaa: Muista, että sinä olet maailman paras sinä. Kukaan ei voisi olla missään lajissa parempi sinä, kuin sinä. Valinta on heidän, ja vastuu! Ei sinun. Kyllä kokenut haastattelija näkee haastattelujännityksen taakse, ja ohittaa sellaisen.

Mieti valmiiksi muutama vastaus, nämä ovat yleisiä kysymyksiä työhaastattelussa:

* " kerro itsestäsi hyviä ja huonoja puolia" . Mieti etukäteen varsinkin niitä hyviä puolia, ja kerro niitä enemmän. Esim. positiivinen, iloinen, asiakaspalveluhenkinen, joustava, luotettava, hoitotyössä potilaan helppo lähestyä, nopea oppimaan, hyvä työskentelmään tiimissä ym. ovat hyviä vastauksia. Muista myös mainita joku huono asia, esim. joskus ehkä liiankin tunnollinen.

* " miksi meidän pitäisi valita juuri sinut?" Henkilökohtaisesti inhoan tätä kysymystä, koska itsensä kehuminen on meille suomalaisille vaikeaa, mutta tässä saattaisi auttaa jos palauttaisit mieleesi jonkun tosi huonon entisen työkaverisi, ja vertaisit salaa mielessäsi itseäsi tähän henkilöön. Uskon, että olen juuri etsimänne henkilö tähän työhön koska...

Tsemppiä lähetän ja peukkuja pidän pystyssä. Tule sitten kertomaan miten meni.

Ja pieni jännitys ei haittaa. Osoittaa vaan, että olet oikeasti kiinnostunut. Tärkeää on olla iloinen innostunut ja motivoitunut!

Jos on jo tutut ihmiset, niin kyllä ne sut tuntee. Älä hermoile suotta!

Onnea!!!

Hyvin se menee, ei mitään hätää vaikka pieni jännitys näkyisikin! Ole luonnollinen, positiivinen oma itsesi niin kaikki menee hyvin.

Onnea matkaan!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat