Vierailija

Vai leikkiikö lapsesi ilman sinua? Musta alkaa tuntua että mä olen ainoa äiti (ainakin omassa lähipiirissä) joka leikkii lapsensa (2,5v) kanssa nukkekodilla, leikkikeittiöllä, pikkuautoilla jne.

Puistossakin mä olen ainoa äiti joka on hiekkalaatikolla tekemässä kakkuja ja linnoja. Samalla sitten saamme kymmenen muutakin lasta mukaan leikkiin kun niiden äidit juttelevat keskenään penkeillä. Välillä tunnen itseni ihan pimeeksi siellä leikkien touhussa...

Toki tytytäreni saa leikkiä itsekseenkin ja ystäviensä kanssa, mutta meille se yhdessä leikkiminen on laatuaikaa :)

Kommentit (6)

Kyllähän sitä neuvolassa ja kaikkialla patistetaan, että pitää leikkiä, mutta en tajua mitä mun paikallaolo ja istuskelu siinä auttaa. Varsinkin kun musta tuntuu, että räjähdän siihen paikkaan kun leikkiminen on niin järjettömän tylsää.

ja siksi mukelot, joilla ikäeroa 1v10kk, saavat kehitellä leikkinsä ihan keskenään. Minä luen, laulan ja olen mukana esim. suomennosta vaativien videoiden katsomisessa.

Tuttavalla yksi lapsi ja myöskään hän ei ole leikkivää sorttia. Hän oli varmistellut asiaa oikein neuvolan hoitajilta ja lekureilta ja kuulemma terve lapsi on yksinäänkin kykeneväinen kehittelemään leikit mielikuvituksensa kera. Vanhempien on aivan turha kantaa asiasta huonoa omaatuntoa; saati ruveta aiheesta syyttelemään toinen toisiaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vain olemalla ja leikkimällä muiden kanssa oppii sosiaalisia taitoja. leiki ihmeessä kotosalla ja kun ei ole muita lapsia paikalla muttä älä silloin kun lapsella tilaisuus muiden kanssa leikkimiseen.

Kuulostaa vähän sille että olet hiukan liian kiinni lapsessasi. Ei hän tarvitse sinua viereensä hiekkalaatikolle kakkuja tekemään, parempi seisoa vähän kauempana ja antaa leikille tilaa..

Olen aina leikkinyt, poika täyttää kohta 4v. Leikki on lapselle tärkeää, siksi haluan jakaa hänen kanssaan nuo hetket. Nykyisin rakennamme legoja, teen majoja ym. Nämä vuodet menevät niin nopeasti ja minä tykkään leikkiä;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat