Vierailija

Tulen HULLUKSI yöheräämisien kanssa ja tuttelia hän on jo saanut jonkun verran. Onko vellistä enää mitään sen suurempaa haittaa, kun täysimetyksellä ei olla muutenkaan?

Sivut

Kommentit (48)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Antakaa puuroa lusikalla sitten kun on sen aika. Kyllä olette laiskoja ihmisiä!

nelikuiselle imeminen on kuitenkin vielä toistaiseksi tärkeämpää kuin lusikalla syöminen

Kun pullon jättää pois 6kk iässä niin vieroituksen pitäisi sujua mutkattomasti. Ei meillä ainakaan olla pulloa sen jälkeen kaivattu kun on siirrytty normaaliin ruokaan.

Meillä oli sama ongelma. Poika ei saanut äidinmaitoa (niin, olen huono äiti, kun ei maito riittänyt), ainoastaan tuttelia. Lisäksi hän oli kova pulauttelemaan, joten tuttelia meni jopa 2litraa vuorokaudessa. Olin kanssa ihan loppu siihen kun koko ajan oli pullo suussa. Hän oli 2,5kk kun annoin maissivelliä. Ehkä joku 20ml sekoitin tutteliin ensin. Ei ilmekään värähtänyt pojalla kun maistoi sitä ja hyvin se lähti menemään. Suosittelen samaa teille. Onhan se maissi velli kuitenkin sakeampaa ja pysyy masussa pitempään.

louaaksi annoin mahdollisten mahavaivojen takia, ettei sit ne ehkä valvottas. ei sillä ollu mitään vaikutusta yöheräämiseen. tuntuu et se on osalla ihan tapa. siis sen 6kk jälkeenkin. ennen 6kk suositellaan ihan vaan ruokkimista yöllä jos bebe haluu, koska se tarttee sitä kasvamiseen. näähän on noinarvoja..

velliä ei annettaisi ollenkaan. Vaan annettaisiin suoraan puuroa. Puuroa eli viljatuotteita taas suositellaan aikaisintaan 5kk iästä alkaen.

Samoin suositellaan, että 4kk ikäiselle vauvalle mieluummin annettaisiin lisäruoka soseina kuin korvikkeena. Eli jos ei täysimetä 4kk ikäistä, niin on parempi alkaa antaa soseita kuin korviketta. Sama pätee tähän miettimääsi velliannokseen. Minä kokeilisin mieluummin kasvis- tai marjasoseita.

Velleistä ei ole suurensuurta hyötyä, lähinnähän ne ovat ripauksella jauhoja maustettuja korvikkeita joten onhan sekin ihan totuus että ei vauvasi niihin kuole jos päätät antaa. Jos haluat jatkaa imetystä, niin vähennä se vellin määrä mieluummin korvikkeesta kuin imetyksistä. Muuten tulee käymään niin että imetys menee alas nopeaan tahtiin. Velli = korvike.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat