Seuraa 

Kertokaapa te mitä mieltä olette siitä, että olette esim. koko perheen voimin ystävien luona iltaa istumassa tai vaikka vappua viettämässä ja kun tulee lapsen uniaika, mies jääkin kavereiden kanssa jatkamaan illanviettoa kun äiti ja lapsi lähtee kotiin nukkumaan. Tapahtuuko teillä tätä ja kuinka usein? Onko se teille ok?

Kommentit (6)

Meillä on ihan tavallista, että vain toinen laittaa lapset nukkumaan, koska olemme molemmat tehneet vuorotöitäkin. Ei aiheuttaisi mitään ongelmia eikä muutenkaan kränää. Tietysti jos oltaisiin sillä meiningillä liikenteessä, että yhdessä tullaan ja lähdetään, ja sitten toinen keksisikin jatkaa itsekseen, saattaisi tulla vähän sanomista, mutta ei tosiaan ole tullut mieleenkään, että siinä olisi mitään pahaa.

Sekä siinä kumpi jää istumaan iltaa että siinä kumpi ajaa kotiin : )

Minulla on nimittäin täysin nollalinja alkon ja auton kanssa, en ota edes sitä yhtä olutta vaikka ajaa pitäisi vasta 3-4 tunnin päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli millaset pirskeet on kyseessä, meillähän ei vielä ole vauvaa mutta käytäntö tulenee olemaan se, että mies saa kyllä jäädä jatkamaan juhlintaa vaikka lähtisinkin vauvan kanssa kotiin. Samoin toisinpäin, että mies voi tulla vauvan kanssa kotiin. Tai sitten kenties olemme hankkineet lastenhoitajan. Onhan meillä tässä nytkin (rv26) se tilanne, etten minä käy kuppiloissa joten jos tulee illanistujaiset niin jos jatkot on baarissa niin mies saa mennä jos haluaa. En näe siinä mitään pahaa, että minä tulisin kotiin vaikkapa klo 23 ja mies vasta myöhemmin. Muutama tunti sinne tai tänne, pitäähän sitä ulkona saada käydä vaikkei toinen aina olisikaan mukana ja sitten tasaisesti voi sumplia vuoroja, etenkin jos on jo se vauva. Vappukin on vain kerran vuodessa, mutta toisaalta kun on kyse nimenomaan näistä nimellisistä juhlista, niin ne vietetään aika automaattisesti kahdestaan ja vaikkapa sitten kotona - vaput ja juhannuksethan yleensä keskittyy siihen kännäämiseen monella, joten mieskin viihtyy hyvin kotona tai rauhallisimmissa merkeissä. Nytkin on jussisuunnitelmat sellaiset, että ollaan meillä ja grillaillaan pihalla ja tutut tulevat lapsensa kanssa kylään.

Meillä on aika usein niin, että minä lähden aikaisemmin, koska en jaksa valvoa ja ottaa drinksua. Useimmin ollaan miehen ystäväperheiden luona minusta on ok, että hän jää. Mun puolesta saa kärsiä vähän krapulaansa vapaasti seuraavana aamuna. Harvemmin meillä on lapsia mukana, olemme uusioperhe ja juhliessa lapset ovat isänsä ja äitinsä luona. En jaksa kuunnella humaltuvien sössötystä ja musta on ihana lähteä kotiin nukkumaan. Tietysti miehen asenne vaikuttaa paljon. Jos hän automaattisesti olettaa, että vaimo hoitaa aina lapset kotiin, se on itsekästä ja epäkohteliasta.

Ei tapahdu nykyisen mieheni kanssa. Jos yhdessä tullaan, niin yhdessä lähtään ja lapsikin hoidetaan yhdessä. (eikä kyllä oteta, jos lapsi mukana)

Sen virheen aikanaan tein, että mies jatkoi juhlimista vieraiden kanssa ja äiti meni lasten kanssa nukkumaan (äiti vesiselvänä tarjosi ruuat vieraille ja vierailla oli omat juomat). Mites kävikään?? Mies iski parhaan tyttökaverin illan päätteeksi, yhden illan heilaksi" Ja seurauksena siitä oli sitten ero pitkässä juoksussa.

Joten sinisilmäinen en enään ole, vaikka kuin luotettava olisi mies, kun kännissä tulee noita " ylilyöntejä" ..

Mut läheskään kaikki ei varmaan ole tollaisia ja osa on tosi luotettavia. Itse vain en luota enään siinä mielessä yhteenkään...

Ja sitten, harmikseni osa ystävistäni kehuu omaa miestä ja sitä kuinka 100 % luotettavia ovat ja itse tiedän heidän olevan kaikkea muuta, kun olen vierestä nähnyt. Saa minut voimaan pahoin...

No niin..ei sais miettiä menneitä, kun nousee noi negatiiviset fiilikset pintaan, joten se on mennyttä ja onneksi nyt on ihana mies, joka jaksaa Rakastaa isolla R:llä!!

Kesää kaikille!!

Santtu

Mun mies ei ole ikinä edes ehdottanut tuollaista. Lapsi on yhteinen ja yhdessä lähdetään esim. kotiin nukuttamaan. Jos oltais etukäteen sovittu asiasta niin olisi ok, ei tietenkään joka kerta. Ja kyllä sitten pitää äidinkin voida jäädä vastaavasti myöhempään. Eli ei se mua haittais jos ei tulis tavaks.

Tipy

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat