Seuraa 

Paluu arkeen!!

Sivut

Kommentit (24)

Pahikselle vastaan vielä tähän vanhaan pinoon =)

Eli tuosta Xylitolista; kannattaa ostaa XyliSuu -nimisiä tabletteja (Xylitoli tabletti, joka korvaa purukumin)! Minä en ainakaan uskaltaisi vielä antaa purkkaa suuhun, mahaanhan se menisi, ainakin meidän neidillä.

Mutta meillä on siis käytössä nuo XyliSuu -tabletit, ja tyttö syö niitä todella mielellään! Puolikas annetaan jokaisen ruokailun jälkeen. Ne maistuu miedosti piparmintulle ja liukenevat suussa. Löytyy joistakin Prismoista ja apteekeista.

TE

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja toukokuulle vaihdetiin..Tässä kuussa ei nyt vielä mitään ihmeitä suunnitelmia vielä ole. Tietysti meidän äippienpäivä, josta

G: Mitäs tänä vuonna isoäideille lahjaksi? Mitä ostitte viime vuonna?

Minä haaveleilen löytäväni mummola-kyltin jostain, jonka voi sitten laittaa oveen. Voi olla että olen tänäkin vuonna myöhäsessä sen suhteen. Ovat aika haluttua tavaraa näin äitienpäivän alla.. =)

Huolia; miulla oli tänään sykerön neuvola. No, kaikki arvot aika kohillaan, hb 123, 100/68, sokerit 4,8, painoa +600g =4,2kg, proteiinia selkeästi pissassa ja sykerön sydämessä sivuääni/rytmihäiriö. Nyt sitten tiukempaa dieettiä ja perjantaina vien pissanäytteen ja kuunnellaan sydän uudestaan. Jos sama ääni toistuu, se on sitten taas matka äippäpolille. Nyt pitää saaha nämä pari päivää menemään ettei kauheasti stressaisi asialla, mutta helpommin sanottu kuin tehty.

G:Mitäs viikkosuunnitelmia muilla? Me ollaan tässä kotosalla. Ajattelin jo alkaa pesemään noita pieniä vaatteita vauvaa varten ja tehdä kaappeihin tilaa niille. Ainakin tuulee, niin pyykit kuivuu hyvin ulkona.Perjantaina sitten neuvolaan ja perhekerhoon. Samalla käydään parilla kaverilla kylässä.

Mimmiltä meinaan jättää aamu ja iltapullon pois. Jospa ei enää huomenna maitoa saakaan lutsuttaa pullosta vaan mukista =) Tuttia en meinaa ennen vauvan syntymää jättää pois. Se saa olla unituttina niin kuin tähänkin asti.

Sellasta tällä erää.

Tuulia, Mimmi ja sykerö rv31+3

Taas oltiin ihan kahden äsken leikkimässä hiekkalaatikolla. Nyt oikein tarkoituksella lykkäsin ulosmenoaikaa siiheks, miten nuo muut eilen olivat ulkona, mutta ei näkynyt ketään eikä kuulunut. Ei näy vieläkään. Mihin kaikki ovat kadonneet? Iltapäivällä ei kyl enää jaksa ulos mennä, kun tuo ulkovaatteiden pukeminen on yhtä helvettiä ja lisäksi nyt on nenä tosi kipeä. Se nuha tuli sitten mullekin. Ja eipä tuo ulkonaolo Helmillekään vielä taida keinumista lukuunottamatta olla mitään nautintoa, kun ei toinen ikeen osaa vielä upottavassa hiekassa kävellä, kaatuilee naamalleen ja hiekkalaatikollakaan ei osaa tehdä muutakuin pureskella lapiota. Toivottavasti ne mammat eivät ihan ala hyljeksimään. No, ensi lauantaina on pihatalkoot, joten silloin varmasti on porukkaa koolla.

Mä vähän eilen tiedustelin ensivuoden työtilannetta. Se kun on valinnaisaineenopettajalle, ja mun tapauksessa kun olen tuntiopettaja, aina täsui yllätys. Laitoin reksillemme viestiä ja kyselin kuinka kuvista on valittu. Tätä ennen kysyi kyllä asiaa jo kolleegaltani, jonka mukaan kuvista on valittu hyvin. Mutta se tuntimäärä, jonka sain vastaukseksi kertoi aivan jotain muuta.

Minä kun työskentelen kahdella koululla, joissa molemmilla on kuviksen lehtori ja vielä tarvitaan tuntiope pitämään lehtoreilta yli jäävät tunnit. Silloin, kun menin nykyiseen työpaikkaani oli näitä ylijääviä tunteja melkein yhtä paljon kuin lehtoreillakin. Sittemmin valinnaisainetuntimääriä on valtakunnallisessa opetussuunnitelmauudistuksessa vähennetty ja pakollisia tunteja esim. yseiltä poistettu kokonaan. Eli nyt ylijääviä tunteja ei enää olekaan niin paljoa. Kuintenkin sen verran, että lehtorit eivät niitä voi pitää, joten tarvitaan tuntiopettaja.

Tässä on vain sellainen asia muttana, joka kyrsii äärettömän paljon. Nimittäin kaikilla aineenopettajilla on aineesta riippuen tietty opetusvelvollisuus eli minimi tuntimäärä viikossa, jotta saisi peruspalkan. Kuvisopella opetusvelvollisuus on 21 tuntia viikossa. Eli, jos työskentelet 25 tuntia viikossa saat perspalkan sekä jokaiselta opetusvelvollisuuden ylittävältä 4 tunnilta ylituntikorvauksen. Mutta jos opetusmääräsi viikossa jää alle opetusvelvollisuuden, et saa edes peruspalkkaa vaan palkka lasketaan tuntien mukaan.

Noh, eilen tuli siis vastausta kyselyyni ja tämän hetkisten tietojen mukaan minulle olisi vain 19 tuntia + luokanvalvojantunti eli 20 h. Kivasti siis jää juuri alle tuon opetusvelvollisuuden! Kun taas silloin, kun jäin ä-lomalle oli viikkotuntimääräni 28.

Lehtorit tietenkin ovat ottaneet maksimimäärän tunteja eivätkä niistä luovu kirveelläkään. Molemmat kun ovat pian eläkkeelle jääviä ja tarvitsevat joka pennin palkkatietoihinsa, jotta eläke olisi kohtuullinen. Kuitenkin molemmat asuvat kyseisellä paikkakunnalla, eli kulkevat jalan töihin = ei matkakustannuksia. Toinen heistä asuu yksin ja toinen kahden miehensä kanssa = ei muista suita ruokittavana. Toisin sanoen kaikki rahaa tulee suoraan heille käytettäväksi. Ja minä taas elän juuri näitä ruuhkavuosia, jolloin on lapsi(a), on pakko olla auto (autolaina, vakuutukset, verot ja bensat) ja asuntolaina. Ja palkka senkun laskee vuosi vuodelta...Että vähän korpee!

Mutta pitää nyt odotella lopulliset tiedot koululta, kun reksi sanoi vielä miettivänsä ryhmäkokoja ja -määriä, niin saattaa olla, että sieltä vielä muutama tunti jostain saataisiin puristettua. Toivottavasti.

Sori, kun tuli tällein vuodatettua, mutta tuo asia on melkeen joka kevät yhtä ärsyttävä juttu, kun tiedän, että asiassa ei oikeen ole mitään valinnanmahdollisuuksiakaan. On tyydyttävä siihen, mitä saa. Toisaalta tässä on sellainen " hyvä" puoli, että nuo lehtorit tosiaan jäävät piakkoin (3-4 vuoden sisällä) eläkkeelle (toivottavasti), joten voin hakea heidän virkaansa. Koskaanhan ei voi olla varma, saanko niistä kumpaakaan, mutta jotenkin uskallan luottaa siihe, kun olen kuitenkin ollut useamman vuoden jo töissä siellä. Ja täältä Helsingistä on lähestulkoon mahdotonta saada kuvisopettajan virkoja. Toisaalta tulevaisuudessahan opettjista on huutava pula, kun suuret ikäluokat ovat juuri nyt jäämässä eläkkeelle. Mutta sitten taas toisaalta myös lasten määrä vähenee jatkuvasti, ja kouluja yhdistetään, joten siten myös lakkautetaan paljon tämähetkisiä virkoja. Voi voi...Rasittaa, kun ei voi mitään itse asialle tehdä. Vai voiko?

No, meni ihan pikkusen ;) asian vierestä.

Ja nyt kun olen kirjoittanut romaani opettajan työllisyystilanteen kurjuudesta, voinkin lopettaa.

lehtovi ja helmi 28.3.

aah, eilen onnistuttiin niissä yksissä unissa, vaikka ilta sitten olikin melkoista viihdytystä, jotta Kaisa jaksoi olla hereillä yöuniin asti. Nukkumaan likka meni jo puoli kasilta, mutta nukkui kellon ympäri! Sitä ei ole tapahtunutkaan varmaan pariin kuukauteen. Jees.

Ja tänään koitetaan taas yksien unien taktiikkaa, niitä just vetelee tuolla sängyssään. Vielä täytyis kyllä ainakin tunti mennä, mieluummin vähän kauemminkin. Harmittavasti tuntuu välillä yskivän, pientä flunssaa kun on meilläkin.

Aamulla käytiin kirjastossa ja sitten leikkimässä puistossa. Kaisa viihtyy siellä tosi hyvin ja kun on paljon lapsia, mun ei tarvi viihdyttää. Tällä kertaa ei edes keinuttu, vaan Kaisa touhusi hiekkalaatikolla ja lykkäsi taaperokärryjä tai tepasteli missä milloinkin. Välillä tosin täytyy käydä ottamassa kiviä tms. suusta pois, muuten ei paljon mua kaipaa. Ja pois lähteminen aiheuttaa kivan raivarin.

Huomiseksikaan ei ole mitään suunnitelmia, ajattelin olla edelleen kotinurkissa, kun koitan saada noita yksiä unia vakiintumaan. Jospa ens viikolla sitten uskaltaisi taas lähteä kaupungillekin tms. Reissussa kun meillä nukutaan vaan puolen tunnin pätkiä miten sattuu.

Soitin eilen pomolle, ens viikolla pitäis mennä jututtamaan häntä sen lyhennetyn työviikon puolesta. Toivottavasti suhtautuu positiivisesti... Muutenkin mielenkiintoinen palaveri tiedossa, kun äitiyslomalle jäädessäni jäi melkoisen epäselväksi mun tuleva työnkuva. Ja sen jälkeen firmaan on palkattu kaksi ihmistä lisää tekemään samalla nimikkeellä töitä.. mä suoraan sanoen epäilen aika vahvasti töiden riittävyyttä.

Nyt pyykinpesuun.

kua ja Kaisa

Juu, niin sitä vaan toukokuu lähti käyntiin. Meillä räkäisissä merkeissä. Helmillä tosiaan alkoi nokka vuotamaan silloin vapun aattona ja just nyt mulla tuntuu nielussa siltä, että pian on pää täynnä räkää ja nenä kipeänä. Kuinka keväistä! Allergioita mulla ei ole, mutta muuten meininki sama kuin jos olisi paha siitepölyallergia. Tosin silmät on olleet kovilla nyt katupölykaudella, kun muutenkin on arar silmät. Eilenkin tuntui kuin päässä olisi kaksi hiekkapuhallettua lasikuulaa.

Käytiin eilen moikkaamassa ystäväpariskuntaa, joilla on kolme vuotias tyttö ja kesällä syntyy kaksoset. Oli äiti jo aika muhkeassa kunnossa. No, sikiöt painavat tällä hetkellä 1,5 kg, eli yhteensä saman kuin yksi täysiaikainen. Oli kuulemmaa jos jonkinnäköistä kremppaakin. Ylempänä oleva pikkuinen oli kääntynyt poikittain ja painoi " mukavasti" kylkiä. pahinvointikohtausket olivat alkaneet uudelleen sitten alkuraskauden ja välillä on niin kovia kohdun kasvukipuja, ettei pysty mitään tehdä. Maata vain. Äiti on ollut saikulla rv 16:lta. Sanonpa tähän, ettei käy kateeksi. Vaikka sitä kakkosta haaveillaankin...

Mutta ajatella, se heidän 3v tyttö painoi vain 1 kg enemmän kuin Helmi!! Eikä hän edes näyttänyt mitenkään ruipelolta. Mutta ilmeisesti hän on aina painanut suhteessa vähemmän kuin meidän tyttö, koska en voisi kuvitella, että Helmin paino nousisi seuraavien kahden vuoden aikana vain kilon. Tietty se tasaantuu, mutta silti. No, silloin, kun hän alkaa itse syödä, niin varmasti paino voi hetkellisesti laskeakin.

Höh, taas nuo mammat ja lapset on just silloin ulkona, kun Helmi on nukkumassa!! Varmaan luulevat, että mä tarkoituksella kartan heidän seuraansa. En ymmärrä, millaset rytmit niillä on, kun joskus ne on jo klo. 10 ulkona ja nyt sitten vasta 2 h myöhemmin. Ja tuossa joukossa on kaksi n. Helmin ikäistä taaperoa. Milloin he nukkuvat päikkärit ja syövät??? Helmi kun nukkuu tänäänkin tod. näk. vain yhdet unet, niin ne sijoittuvat just tähän puolen päivän jälkeiseen aikaan. Viime viikolla hän nukkui kymmenestä eteenpäin ja just silloin lapset olivat ulkona. Voi että. Pitänee seurata nyt nuiden aikataulua ja ryykätä mukaan aina kuin mahdollista.

Meillä ei ole sen kummempia viikkosuunnitelmia. Ulkoilua ja kaupassa käymistä. Ei edes ole mitään treffejä (vielä) sovittuna. Siivotakin pitäsi. Hmm...mmf...

Mitähän se Tuulia gallupoi?? Unohdin... No, laitan sit toisen viestin, kun käyn uudelleen katsomassa Tuulian viestin.

lehtovi ja Helmi 28.3.

lyhyesti: ei ole edes ajatellut lahja-asioita ja viikkosuunnitelmia ei ole tehtynä. Ehtiihän sitä. Ehkä. Todennäköisesti unohdan koko äitienpäivän ja herään siihen lauantaina, kun on jo liian myöhäistä. Me ei olla edes menossa kyläilemään sinne äitienpäivänä...

Esikoinen näitä katselee kakkoselta; maalispoika ei malta tunnusmusiikkia pidemmälle keskittyä. Nytkin vetelee kirjahyllystä kirjoja lattialle - lempipuuhissaan siis. Minäpä ennätän siivoilla sitten myöhemmin illalla :)

Mutta siis ennätin koneelle. Illalla pitäisi tarkastaa kokeita, joten pidän tietokoneen kiinni.

Lehtovi: toi on niin tuttua. Itsehän olen ollut tuntiopettajana monessa koulussa monta vuotta. Äitiys- ja vanhempainlomat vain tässä välissä. Minäkin ehket olisin voinut saada nykyisestä työpaikastani viran kolmen vuoden kuluttua, mutta hain tosiaan tätä virkaa eri paikkakunnalta, jonka nyt sain sitten.. Viime viikko meni sekalaisten tunteiden kaaoksessa, nyt olen varma päätöksestäni. Minulla toki opetettava aineena " pakollista kamaa" , mutta tuttuja kuvioita, tuttuja kuvioita...

Ensi syksynä mulla siis aivan uudet kuviot työmaailmassa, mutta ei tartte aina pohtia sitä, onko tuleville syksyille hommia vai ei.

Sirpukka ja VIO: teretulemas! Minäkin muistan VIO:n, vaikka en aivan " alkuperäiskansaa" olekaan. Ei muuta kuin kirjuuttelemaan.

Tänään on poikien kylpyilta. Mulle napsahti jälki-istunnonvalvontavuoro tälle päivälle, joten mies pääsi lähtemään tosi myöhään töihin. Tulee joskus yöllä sitten kotiin. Emme ehdi poikien kanssa edes ulos - olen todennut saman kuin EliisaKu että iltaulkoilut vaikuttaa yöunien laatuun. Mies kyllä sanoi, että olivat hirmu kauan ulkona päivällä, joten jospa tehoa vielä olisi yöunillekin.

moi, P

Hyvää alkanutta toukokuuta kaikille, ollaan jo kesän kynnyksellä!

En olekaan piiitkään aikaan ehtinyt katsastamaan maalismurun kuulumisia ja nyt taas yritän ryhdistäytyä : ) Vapun pinossa olikin monia tuttuja, kivakiva! Hurtalle ja Laurille terkkuja!

Täällä mennään aika vauhtia, välillä pysytään paremmin pystyssä ja välillä muksahdellaan. Tällä hetkellä Ursulalla onkin musta silmä, kun kaatui hiekkalaatikon reunaan..raukkapieni. Ursulalla on vasta viisi hammasta, mutta kaikki ruoat kyllä maistuvat. Ainut vain, että mitään ei saa syöttää (muuten raivarit) ja lusikan käyttöä kun hän ei vielä oikein hallitse, niin käsin syödään..ja sotkua on aika järkky..Tänään oli lounaaksi lohikeittoa ja no joo, voitte kuvitella, kun sitä huiskii ympäriinsä...

Kotona olo on mielestäni nyt huomattavasti raskaampaa, kuin vauva-aikana. Taapero on jo aika aktiivinen ja vaatii enemmän tekemistä ja huomiota. On päiviä, jolloin todella kaipaan töihin...Olen kuitenkin luultavammin jäämässä vielä syksyksyksi opintovapaalle, että saan opinnot vihdoinkin suoritettua loppuun. Mutta haetaan päivähoitopaikkaa ainakin muutaman kerran viikossa. Ehdin laittaa hakemukset jo meidän lähi päiväkotiin, mutta nyt muutammekin Espooseen, joten täytyy rustata uudet hakemukset ja hoitopaikan saa ilmeiseti vasta syyskuuksi, mutta sekin ihan ok. Löysimme siis vihdoin etsimmämme paritalon ja muutamme kesäkuun lopussa. Ehdin siis hyvin mukaan vielä " näiden kulmien" tapaamiseen kesäkuussa! Laitan vielä Kualle meiliä.

terkuin,

Kevätmama & taapero

On nämä päivät ihan sekasin. Miljoona hommaa tiedossa Mimmin unien aikana, mutta ensteks tärkein, eli koneelle =)

Kiitoksia, perjantaina sitten tiedän vauvan olosta enemmän.

Lähdetään iltapäivällä hummaamaan kaupungille.Vähän pois tästä kotonta. Mennään kahville, kierretään kirppari ja HM:ltä olen katsellut yksiä ihan tavallisia housuja, jospa pääsisin sovittamaan niitä. Samoin kenkäkauppoja vois kierrellä. Viiden jälkeen mennään sitten hakemaan isä pois töistä. Aamu meillä alkoikin jo klo 6..

Shoppailu on paras lääke, eikös vain?!! =)

Pitää mennä nyt tekemään iltaruoka valmiiksi. Ei sitten tarvi enää miettiä, vaan riittää kun lämmittää. Meinasin tehdä kanalasagnea.Tiskikone odottaa myös tyhjentäjäänsä..

Mimmilltä jätin sitten eilen pullot pois. Hieman on ollut näreissään ja mieskin oli sitä mieltä että kyllähän mein vauvalla pitää vielä pullo olla =). Tuumasin siihen että kohta meillä on ihan oikea pieni vauva, mikä on tissillä ja saattaa tarvita niitä pullojakin..Jospa siis hetki ettei pulloja ois kaapissa ;)

Jees, ei auta..Pitää mennä jotta työt tulee tehdyksi!!

Tuulia+co

huoh, väsyttää. Miten se iltapäiväväsymys jo nyt iski?

Äitienpäivä-G:iin ei oikein ole antaa ideoita. Mulla on isommat pirskeet perjantaina ja niiden järjestelyjen puitteissa on mennyt kaikki aika. Lahjoja en ole edes ehtinyt miettiä. Viime vuonna mummi sai lahjakortin kampaajalle ja minä sain 10xhierontalahjakortin. Anopille ostettiin kukkapuska ja kalevalakorulta koru yhdessä miehen sisarusten kanssa. Nyt en tiedä mitä sille ostais..enkä edes tiedä mitä omalle äidilleni, tai mitä itse toivois. Eli laittakaahan vain ideoitanne, niin tällainen tyhjäpääkin sitten jotain keksii.

Mikähän se toinen gallup-aihe oli? Tyhjäpään lisäksi olen vielä lahopääkin. Ehkä tämä yli 2 vuotta jatkunut raskaana-imetän-raskaana-teema on vienyt ne loputkin muistin rippeet.

Vappu meni mukavasti. Aatto oltiin meillä ystäväpariskunnan ja heidän lasten kanssa grillaten ja saunoen. Vapunpäivänä oli pickin-brunssi, vappulounas ja kaivarin jädet vuorossa. Ihanaa, kun oli niin hieno ilma!

Ai, niin, se 2. Gallup oli viikonloppusuunnitelmista. Minä varmasti valmistelen juhliani eli väkerrän plaseeraustaulua, ruokalistoja yms. muuta tarviketta. Teen parit rästityöt alta pois ja sitten meillä on rakentajien kanssa pihapalaveri. Pihamme on nyt ihan " kynnöspeltoa" rakentamisen jäljiltä ja nyt pitäisi heille esitellä puutarhasuunnitelmamme. Ois tarkoitus, että he aloittaisivat toukokuun puolessa välissä pihamme laiton (terassit, laatat, nurmikot, aitojen istutukset ja tietty noita ennen pohjatyöt). Kesäkuun alussa pitäis sitten olla jo pääosin valmista.

Masu kasvaa hurjasti. Ensi maanantaina on 3D. toivottavasti kaikki on hyvin. Esikoisestakin käytiin sydänkuvat&filmit tarkastamassa, joten nyt oli sama motiivi. Ajanvaraus vain jäi ja jäi.. onneksi saatiin kuitenkin aika. Ja nythän mä muistin, etten ole vieläkän muistanut soittaa haikaranpesään.. huoh. Tuskin me sinne enää edes mahdutaan. Miten nää keskiviikot on niin hankalia päivä muistaa mitään? ;)

Nyt lähden soittelee...

-Eliisa rv 26 ja oliver 19.3.

Ihan ensiksikin Tuulialle parempia vointeja ja toivotaan että kaikki on ok! :)

Korvapuustit: Hih, hauska yhteensattuma. Olen nimittäin ollut Malmin kelalla monta vuotta töissä! Asuin siis sillä suunnalla jonkun vuoden ja nyt taas täällä Imatralla.

G: Meillä on perinteinen kukka ja korttilinja mummeille ollut joka vuosi. Siskoni kanssa ostetaan äidilleni iso ulkokukka joka vuosi. Ajattelen niin että kunhan likka kasvaa niin saa sit askarrella jotain omin pikku kätösin :)

Huh, oon jotenkin ihan poikki. Fillaroin töihin (14km/päivä), töissä hulinaa...sit tuun kotiin ja kotihommelit ja likka odottaa. Yleensä likka kiukuttelee VAAN miulle eli osottaa mieltään pikkunen. Vauvarokko ja järkky kuume oli pyhinä ja yöt meni taas pipariksi ja muutenkin. Noh, tätähän tää elämä on :/ Mies lähtee huomisaamuna reissuhommiin (rekka) ja tulee la aamusta. Nyt on sit tämmöstä elokuun loppuun. Onneks on aina välillä noita vapaitakin, tänään oli likan kanssa kotona ekaa kertaa näin että mie olin töissä :) En viitsinyt marmattaa " kaaoksesta" vaikka mieli tekikin hieman mainita. Itse kuitenkin tein aina kotihommat samalla kun oli tytön kanssa. Ei muuta kun ensteks ruokaa tekemään kun saavuin kotiin.

Moro!

Kuitenkin työmaalle osasin rientää ihan oikeaan aikaan ja otin oikeat kirjatkin matkaan. Kaikki oppilaat eivät näin olleet tehneet, mutta päivästä selvittiin open lainakirjoilla.. ;)

Ihan ensimmäisenä Tuulialle toivon muuta ajateltavaa :)) ja sykerön sydänäänten toivon ensi kerralla kuuluvan oikein kauniisti ja rytmikkäästi!

Ilmojen suhteen meilläkin oli upea vappu! Pojat ovat ihan päivettyneet kasvoiltaan, jospa sitten kesäaurinko ei niin helpolla polttaisi ihoa. Just käytiin pyöräilemässä ja leikkikentällä keinumassa ja liukumäessä. Keinuminen ei Topsanterille maita, mutta liukumäen portaat vetää vauhdilla ylos ja sitten alas vatsallaan. Äiskä saa olla hikipäässä vauhdissa mukana - ensin varmistelen että pääsee portaat ylös ja sitten äkkiä juoksen liukumäen viereen ja pidän kiinni kun tulee jo... Mutta mukava että viihtyy leikkikentällä, niin esikoinen saa keinua - hän kun tykkää siitä hommasta.

Eilen grillasimme kavereiden kanssa ja lapset riehuivat pihalla. Kivaa siis oli kaikilla!

Tämän viikon suunnitelmiin ei oikeastaan kuulu mitään ihmeempiä - töitä, ulkoilua ja lauantainakin töitä.. :(( Yritän saada hoidettua asioita liittyen uuteen työsuhteeseeni..

Äitienpäivälahjaa emme vielä ole miettineet, kortit ainakin postissa mummoille ja ehket perinteiset kukat :)) Esikoinen on tehnyt mulle kerhossa jotain jännää.. Kertoi jo tänään :)) Salaisuuksia ei tuonikäinen vielä osaa säilyttää.

Tulihan tässä taas romaania. Kirjoittelen taas kunhan ennätän. Loppuviikosta ainakin. Hienoa, että porukkaa on kesätreffeille saapumassa sankoin joukoin. Ihan jännittää!

Pippandii ja poitsut

Meidän känkkis touhuaa lattialla ja raivoaa leluilleen. Ikenet ovat ihan turvoksissa = ensimmäiset kulmahampaat tulossa. Yönsä on vielä nukkunut hienosti, saas nähdä vaivaavatko pian öisinkin.

ihan pikaisesti tänne miedän kuulumiset...

Eli maalispoika on sopetunut hienosti päiväkotiin ja kävelykin sujuu mainioisti...

Nyt ollaan taas terveitä mutta koko kevät ollaa sairastettu oikein kunnolla...ripulija räkää , räkää ja ripulia....

Puhe ei meillä vielä suju usein vain sellaista omaa mölinää ja outoja sanoja. mitat 1v neuvolassa olivat 76.5cm ja 10kg200g.

Ja vielä meidän perhe kasvaa...:D Tänään tehdyn testin perusteella odotamme joulukuun30 päivä kääröä saapuvaksi...

vupii+maalisheppu ja rv 5+4

Tuota noin niin...

Varmaan ihan vaan kortin lähetän. Mies oli laittanut siskolleen rahaa, jotta tämä jotain ostasi anopille, mutta mä en nyt ainakaan toistaiseksi ole mitään lahjaa miettinyt äitilleni. Törkeetä?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat