Seuraa 

Tiedän kyllä että alavatsajomotukset kuuluu tähän alkuraskauteen, mutta jäin miettimään että kivut ovat nyt kovempia kuin ennen, viimeisin synnytys oli sektio (ensimmäinen minulle) ja mietin että vaikuttaako se arpi nyt koventaen tuota kipuilua. rv:t nyt 6 eli kohtu kaiketi alkaa pikkuhiljaa kasvaa. kipu paikantuu tuohon sektiohaavan kohtaan ja hellittää jos painaa haavasta. Pelkään tietysti keskenmenoksi... muilla kokemusta?

Kommentit (3)

voihan olla sitä kiinnike juttua yhtä lailla. jomotusta on ollut nyt yhtenään koko päivän, seistessä ei niinkään tunnu, mutta istuessa pahempi.

Mulla nyt meneillään kolmas raskaus (kaksi sektiota jo takana), vasta olen 9+ ja vielä ei ole oireillut tuon arven kohdalta tällä kertaa. Mutta viime raskaudesta muistan hyvin, miten se tosiaan sattui usein se arven venyminen. Se kai se just on, että se ei veny samaan tapaan (jos ollenkaan?) ja siksi kyllä saattaa aiheuttaa ikävää kipua. Muistelen, että tuntui ikään kun se olis " repeemässä" välillä... Sitä en nyt kyllä muista, että missä vaiheessa raskautta se vaivasi noin, mutta sekin varmaan vaihtelee. Tsemppiä sulle ja masuasukille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

en tiedä aiheuttaako tuo arpi jotenkin enempi kipuja, mutta minulla on myös huomattavasti enemmän kipuja kuin ensimmäisessä raskaudessa vaikka ei ollut sektiosynnytys. neuvolasta sanoivat, että uudessa raskaudessa kivut voi olla kovemmat siks, että ekassa raskaudessa on kohtuun tullu jotain kiinnikkeitä ja nyt niiden pitää venyä. mitä sitten ovatkin ne kiinnikkeet :).

mutta aika jännä juttu tuo arpi-juttu. itse nimittäin olen ihmetellyt sekä ekassa että tässä tokassa raskaudessa, että miten nuo pahimmat kivut on aina umpisuolen leikkausarven kohdalla. olen kanssa miettinyt, voiko se johtua tosiaan tuosta arvesta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat