Seuraa 

En löytänyt kummaltakaan puolelta vielä tän viikov pinoa.Huomasin että huhtikuiset oli vasta nyt siirtynyt taaperopuolelle,että pitäisikö meidänkin siirtyä vasta kesäkuussa?

Anni häiritsee senverran tätä kirjoittamista että taidan palata hiukan myöhemmin..

T.henriikka&anni

Sivut

Kommentit (16)

Tervehdys toukot!

Ihana kun kevät on vihdoinkin täällä! Vaunulenkit ovat jälleen pidentyneet ja äidinkin löllö mahaa saa kyytiä. Jostain syystä liikunta on jäänyt aika vähäiseksi (ennen 3krt:a/viikko) ja nyt alkaa hieman hirvittää rannalle meno kesällä.

Vappu meni kivasti. Meillä oli tosi kiireinen viikonloppu. Perjantaina kävimme miehen kanssa teatterissa ja syömässä kaksin. Poika jäi mummolle yöksi ja saimme vähän univelkoja nukuttua. Lauantaina näin ystävääni joka oli käymässä Ruotsista. Hän on yrittänyt tulla raskaaksi 1 1/2 vuotta, tuloksetta. :( Vappuaattona olimme ystävien kanssa Korkeasaaressa ja sitten grillaamassa. Kivaa oli. Laitoimme illalla pojan nukkumaan sisällä vaunuihin vaatehuoneeseen ja siirsimme kotona sänkyyn. Poika ei herännyt ollenkaan. :) Vappupäivänä olimme vappulounaalla hyvien ystävien luona. Nam, ihanaa ruokaa!

Daniel ei vielä kävele ilman tukea. Tosin herra on syntynyt loppukuusto (28.5.). Pari sekunttia uskalaa päästää pöydänreunasta otteen, muttei vielä pitempään. No, kaikki aikanaan. Kotona hauskinta on taaperokärryn ja tuolien työntäminen. Kauhea raivo tulee kun osuu seinään.

GALLUP: Paljonko vauvelinne nukkuvat vuorokaudessa?

Daniel nukkuu yöllä klo 20.30(21)-6(5). Eli herää vanhempiensa mielestä aivan liian aikasin! Viime viikolla heräsi klo 5.15 joka aamu. Aivan kamalaa. Nyt on viritetty kaksi huopaa ikkunan eteen ja sen jälkeen poika on nukkunut kuuteen. Parempi näin. Yön Daniel nukkuu yleensä heräämättä. Päikkäreitä hän nukkuu vielä kahdet, yhteensä 3,5-4 tuntia! Vielä ei näytä siirtyvän yksiin uniin. Meilläkin elämä on aika kellontarkkaa, eli päikkäreille mennään klo 9.30(10) ja 15.30(16).

Ilmoitin perjantaina töihin jatkavani hoitovapaata vuoden. Myös mua hirvittää hieman toi palkanmenetys, mutta meille ei kyllä vielä ole tulossa toista. Hieman mulla on vauvakuumetta, mutta haluan ensin nukkua hieman pitempiä yöunia!

Hyvää alkanutta viikkoa,

Mamma ja Daniel, 11kk

Oltiin viime perjantaina yksi vuotis neuvolassa, neiti on 77cm pitkä ja painaa 10755g ja sai rokotteet josta yöllä nousi kuume.Oli jo illalla hieman itkuinen ja epäilin että kuume taitaa nousta ja niinhän se nousikin. hb oli hieman matala ja nyt pitäisi syöttää lihaa kovasti, vaikka kyllä nämä meidän neiti syökin ettet tiedä mitenkä sitä enää tuplaamaan. Satuin katsomaan omaa neuvola korttiani josta huomasin että minulla on ollut myös alhainen hb tuossa iässä, onkohan se jotenkin " periytyvää" ?Ja sitten huomasin että minä olen ollut vuoden iässä tasan kilon painavampi ja sentin pidempi kuin meidän neiti.

Tänään sitten juhlistettiin neidin 1 vuotis päivää perheen kesken ja viikonloppuna tulee vieraita.Loppu kuusta mennään mummin luokse missä vietetään vielä neitin synttäreitä.taidetaan juhlia koko kuukausi.Muisteltiin tänään mieheni kanssa kuinka vuosi sitten neiti syntyi ja kuinka nopeasti aika on mennyt.

muistankihan oikein että oli galluppia nukkumisesta.....meillä nukutaan yöllä n10,5-11,5tuntia ja päivällä 2-4 tuntia.olemme nyt runsaan viikon nukuttaneet hänet omaan huoneeseen ja kaksi koko yötä on siellä nukkunut.Aamuyöllä herää ja alkaa itkemään ja ollaan sitten haettu meidän viereen nukkumaan.Siinä jatkaa heti uniaan. Tänään aamulla 7 aikaan huuteli höh,höh että tulkaas katsomaan minua olen jo hereillä.

Koska olisi taas hyvä aika tapaamiselle? olisi kiva nähdä muita kun emme ole päässeet pitkiin aikoihin tapaamisille...

Nyt täytyy mennä nukkumaan kun huomenna täytyy jatkaa leipomista ja mennä illaksi töihin.

Nelli& Ada 1V!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän J kun nukkuu päikkärit sisällä niin kerkeän istua koneella hetken rauhassa. Ihan kiva sää muuten mutta tuulee kuten tuuli koko Vapun, jota vietimme kotosalla ja sukulaisissa kyläillen. Rauhallista oli. Juliuksen vappupallokin karkasi kun puhuri sen vei - ei haitannut sillä saimme sen ilmaiseksi ja Julius taisi lähinnä pelätä koko palloa =)

Sain juuri äsken postissa tiedon, että J:lle on myönnetty hoitopaikka kunnan taholta läheisestä päiväkodista. Nyt pitäisi ilmoittaa että otamme paikan vastaan ja lähettää tuhat eri liitettä tuloistamme päivähoitomaksun laskemista varten - ainut vaan, että tulot kyllä tulevat muuttumaan ennen kuin J hoidossa aloittaa. Minä kun palaan kouluun niin kotihoidontuki vaihtuu opintotukeen jne. Joten miten ihmeessä muka nyt jo olettavat meidän toimittavan dokumentteja syksyn tuloista?

Julius harjoittelee kovasti kävelemistä; 4-5 askelta on jo ottanut putkeen, nyt enää puuttuu se lopullinen varmuus hommasta, ettei tarvitsisi pyllähtää ja jatkaa matkaa kontaten. Kyllä on niin kaukana se äidin pallero joka ylihuomenna vuosi sitten näki päivänvalon!

Huomenna olisi tarkoitus mennä anopin kanssa Ikeaan ostamaan Juliuksen huoneeseen matto, sekä muutamia säilytystarpeita ja verhoja, jotta saamme pojan omaan huoneeseen pikapuoliin. Torstaina juhlimme J:n synttäreitä pienesti kotona (nautimme välipalaksi jätskiä!) ja viikonloppuna sitten molempian päivinä sukulaisia ja kakkua 1-vuotiaan kunniaksi!

Kuulostaapa nyt jännältä tämän mamman viikko =). Lisätään edelliseen vielä siivoamista, stressitaipumus juhlien suhteen ja ikkunoiden pesu...

Ihanaa viikkoa kaikille Toukoille!

-sannael ja J

Eli nyt se perheen kuudes on sitten tulossa uudeksivuodeksi isän syntymäpäivänä, ihan yllätyksenä! Mutta nyt jo osaan iloita, näin oli tarkoitus mennä. Oma viides on sit tulossa. Ja nuorin ei ole vuottakaan, apuva!

Nyt pitää olla koko viikon toiminnassa, meillä on yhdistetyt 3 ja 1 v synttärit lauantaina kun on 3 vuotiaan syntymäpäivä. Eli siivousta ja leipomista, hela veckan =)

Kävelyä täälläkin harjoitellaan, 4-5 askelta ottaa. Synttärit vasta loppukuusta oikeesti (22.5) eli ei mikään kiire ei vielä ole.

Hyvää alkanutta viikkoa!

Sielläpä hyvinkin ja osastokin oikea ;) Oliko mies semmonen pitkä ja tumma? Olispa ollut kiva nähdä sutkin livenä siellä :)

Juliukselle synttärionnea!!!!

Heti alkajaiseksi:

Nenn: Hurjat Onnittelut uuden tulokkaan johdosta!!!!!!! :) Näin sen teillä kuuluu mennäkin, luota siihen!

Meille ei kyllä nyt taida vauvaa hetkeen tulla -jos ollenkaan. Luin nimittäin ihan sattumalta täältä jostain vauvapalstalta, et jos on kuntapuolella anonut hoitovapaan, sitä ei muuteta äitiysvapaaksi kesken kaiken. Eli tarkoittaapi sitä, et menettää kaikki kolmenkk:n palkka edut ja lisäksi vuosilomat ym :( ..... Joten meille ei tosiaan nyt sit tuu vauvaa sinä aikana, ku mä oon anotulla hoitovapaalla (eli vielä vuoden). Rahallisesti nimittäin tosi suuri menetys.

Vappu meni meillä rauhallisissa merkeissä. Grillikausi avattiin takapihalla ja sitä sit riittää syksyyn saakka..

Dani edelleen ottaa sen muutaman askeleen, ei enempää. Ei näytä olevan kovaa halua tuohon kävelyyn. Ensimmäinen poskihammas on aivan tuloillaan. Vielä ei ole puhjennut, mut ei paljosta vaille. Meillä Dani on nyt aivan siirtynyt nukkumaan päikkärit sisällä ja muuten valveillaolo aikaan ulkoillaan paljon. Hassua, Dani tuntuu nykyään vaativan ne kahdet päikkärit.. Millään ei päivä suju yksillä unilla.

GALLUP: Paljonko vauvelinne nukkuvat vuorokaudessa?

Meillä Dani nukkuu reilu 10 tuntia yössä 1-3:lla herätyksellä ja päivällä päikkäreitä 2½-3½ tuntia kahteen otteeseen.

Muuten meidän elämä on aika kellontarkkaa. Aikalailla tietää ennakkoon mihinkä aikaan mitäkin tapahtuu.

Jaa-a, pitää lopettaa nämä turhat löpinät..

Heipsistä!

Ninni-pinni & Dani melkein vuoden

Julius tänään 1 vuotta =)

Juhlimme niinkin innokkaasti kuin että yhden lahjan annoin aamulla (kortti kiinnosti eniten) ja välipalaksi syömme rahkavaahtoa (nami). Muuten päivä menee ihan normaalisti. Mies lähti aamulla Santahaminaan töihin ja tulee vasta huomenna. Alkuillasta menemme anopin luo leipomaan kakkupohjia -minä kun en ole ikinä leiponut yhtään, apu lienee tarpeen...

Varsinaiset juhlat meillä on tosiaan viikonloppuna. En tajua miten viitsin stressata näin paljon yksiä kemuja, joihin kuitenkin tulee vaan sukulaisia ja pari kaveria ehkä. Kaksi kakkua ja piirakkaa, kahvia ja serpentiiä ja pari ilmapalloa koristeeksi, eikä paljon mitään muuta. Kai se on tää muutos, kun siirtyy juhlien vieraasta juhlia järjestämään... Ja tän ikuisen kaaoksen siivoaminen! Harmittaa vaan kun stressaantuneena aina tulee tiuskittua miehelle.

Nukkumisesta: Julius nukahtaa illalla joskus klo 20 jälkeen. Yleensä tavoitteena on että klo 20 on iltapuurot syöty ja pojan vireystilan mukaan joko hetki vielä touhutaan tai sitten mennään heti makkariin iltatissille. Yöllä poika " syö" 1-2 kertaa, ja aamulla herää noin 11 tuntia nukahtamisen jälkeen. Päiväunia nukutaan yhdet, 2,5h noin puolenpäivän aikaan alkaen.

Eilen käytiin Ikeassa, ja mukaan tuli läjä tavaraa Juliukselle. Omaan huoneeseensa sai lepakkoverhot ja pimennysrullaverhon, sekä kannellisen lelulaatikon, lampun kattoon ja yövalon ja yhden sellaisen pienen sukkamaisen ripustettavan säilytysvehkeen. Mummi osti Juliukselle syntymäpäivälahjaksi sinisen lohikäärmematon. Enää puuttuu se, että siirrämme tavaroita huoneesta toiseen ja J saa muuttaa omaan huoneeseensa. Jospa yöimetyksetkin sitten loppuisivat. Sanoin anopillekin, että nyt on niin kivat verhot ja matto, että jos J ei viihdy nukkumassa omassa huoneessaan, minä muutan sinne =)

Mutta ihanaa että kevätkin (ja kesäkin melkein) tuli! Ihan säälitti pukea välikausihaalaria pojalle, kun äsken käytiin kaupalla, kun itse riisuin takinkin päältä ja hihattomalla paidalla paistattelin päivää... No, olihan varjossa toisaalta aika viileä. Ja pihalla konttaaminen sisäverkkareissa on toistaiseksi niin puistattava ajatus siisteihin vaatteisiin tottuneelle äidille =D Onneksi kävelyharjoitukset edistyvät!

Nyt ruoanlaittoon!

-sannael ja J

ps Nennille ISOT ONNITTELUT!

Ensinnäkin onnittelut Nennille. Mullakin on niin vauvakuume, mutta katsotaan nyt... Aion töissä olla välissä jonkin aikaa ja jos sitten taas onnistuisi raskautumaan? Miehen vauvakuume ei kyllä ainakaan toistaiseksi ole ollenkaan samalla tasolla :-) Tosin kovasti ihasteli juuri meidän seinänaapurien pariviikkoista nyyttiä.

Ainakin Sannaelillä ja Elinalla oli synttäristressiä. Niin kyllä mullakin. Tunnustaudun mahdottomaksi juhlista stressaajaksi. Ihan pikkuiset synttärit vaan pidetään muutamalle lähisukulaiselle, mutta silti touhotan kauheasti. Eilen sain onneksi alakerran ikkunat pestyä, kun niistä ei nähnyt enää edes läpi. Tien toisella puolella nimittäin rakennetaan paria omakotitaloa ja työmaat pölisee aivan vietävästi. Yläkerran ikkunat saa jäädä pesemättä ainakin tältä erää. Tänään ajattelin jo jotakin leipoa valmiiksi. Pidetään siis kekkerit lauantaina ja samalle päivälle sattui vielä taloyhtiön pihatalkootkin, joissa pitäisi myös ehtiä käydä vähän nokkaa näyttämässä.

Nukkumisgallupiin: Meidän neiti on vähäuninen mokoma. Menee yöunille noin klo 21 ja nukkuu yleensä 5 saakka, jolloin alkaa huudella pinniksestään omasta huoneestaan. Haetaan neiti silloin meidän väliin ja saan yleensä imetyksellä tytön taintumaan vielä noin tunniksi-puoleksitoista. Klo 6.30 neiti on sitten viimeistään sitä mieltä, että äidin ja isän on noustava. Jos ei heti ymmärretä, alkaa kiipeillä päälle ja repiä hiuksista. Päiväunia neiti nukkuu yleensä enää yhdet n. 12-15. Yhteensä vuorokaudessa nukkuu siis vain 12-13 tuntia. Olen tässä suunnitellut imetyksen kokonaan lopettamista, mutta en sitten tiedä, miten noiden aamujen kanssa käy. Kai me sitten herätään jo klo 5? Auts.

Ei kai muuta tällä kertaa. Lähdetään vähän tekemään ostoksia synttäreitä varten ja sitten vaan täytyy toivoa, että neiti nukkuu pitkät päikkärit tänään, jotta saan siivottua kunnolla.

Oliko jollakin muuten suositella hyvää lapsikuvaajaa pääkaupunkiseudulla? Ajateltiin neiti käyttää kuvassa suuren juhlan kunniaksi. Pitäisi vaan keksiä, miten tuo tytön hiuspehko saadaan kuvaan nätisti. Neidillä on nimittäin aika paljon hiuksia ja niitä ei olla koskaan leikelty mitenkään ja siltä ne just näyttääkin :-)

Sekin piti vielä kertoa, että meilläkin harjoitellaan kävelyä kovasti. Neiti oppi nousemaan seisomaan keskellä lattiaa ja siinä nyt töröttää ja miettii liikkeelle lähtöä. Pari askelta vasta menee, mutta vähitellen kai enemmän? Mun veikkaus kävelemään oppimisesta oli aiemmin ennen juhannusta, mutta taitaakin meidän rauhallinen neiti yllättää. Todennäköisesti isä pääsee todistamaan ensiaskeleet, kun mä lähden taas töihin 15.5.

Nyt varmasti mun tarinat riittää. Mukavia synttäreitä kaikille niitä nyt juhliville ja muillekin aurinkoista viikonloppua.

Bamse ja neiti 9.5.

Ihana auringonpaiste ja lämmintäkin on luvattu. Odottelen tässä, että yks kaveri tulle kyläilemään kolmen lapsensa kanssa. Ajateltiin lähteä puistoon retkelle heidän ja kolmen nuorimmaisen kans. Isommat onki koulussa.

Nukkumisesta: Pinja menee illallla n.21.30 nukkumaan ja herää aamulla 8 aikaan. Yöllä on tissitellyt vaihtelevasti 1-5krt, riippu vähän onko hampaita tulossa tai nuhaa. Päiväunet aamulla 1/2 tuntia ja iltapäivällä 2-3 tuntia. Eli tuleeko tuosta sitten 14-15 tuntia sitten.

Tänään päätin lopettaa imetyksen ja saa nähdä miten menee. Aamulla ainakin joi pullosta hyvin eli ainakin nyt vaikuttaa lupaavalta. Yö voikin olla sitten eri juttu. Kerrasta päätin lopettaa kun ei ollut minusta vähentämään pikkuhiljaa.

Haimme maanantaina koiranpennun ja sitä ollaan ihmetelty ja ihasteltu tää viikko. Ihana tapaus (perhoskoira 8 vkoa). Yötkin mennyt suht hyvin. Viime yönä ei enää vinkunut ollenkaan. Saa kyllä olla katsomassa koko jan ettei Pinja riepota koiraa, eikä koiranpentu Pinjaa. Huvittavaa seurata, kun molemmat tykkäsi toista tutkia, muttei kumpikaan tykkää jos toinen tutkii.

Meillä ei synttärit oo vielä ihan ajankohtaset, ku 25.5 on syntynyt. Helatorstaina täälläkin juhlitaan. Höntältä kysymys: synnytitkä TAYS:ssa ja satuittiinkohan samalle osastolle? Mulle jäi vaan mieleen kun isä tuli katsomaan vauvaa ja äitiä monen pienen kans. Jotenkin kiinnittää huomiota kun jollakin on useampi lapsi kun itselläkin on. En kyllä tiedä kuka oli äiti ku muun perheen näin vaan käytävällä. olin siis 3 A:lla.

Nenn, Oikein paljon onnea täältäkin. Ihana kuulla vauvauutisia, vaikka vähän kade olenkin.

Mutta nyt täytyy mennä. Pinja tuli tuohon ja haisee kakalta...

Pipsa ja Pinja

oikein paljon onnnea nenn odotuksen johdosta, aivan ihanaa=)))

minulle on myös alkanut tulla hirveä vauvakuume, eikä sitä helpota lainkaan minun työni jossa tuntuu nyt kokojan törmäävän vauvoihin.

Onnittelut Nenn!

Kyllä se vauvakuume välillä muakin vaivaa, mutta ei ihan vielä kuitenkaan toista haluta. Katotaan kesän jälkeen tilannetta uudestaan. Vaikka kyllä ois kiva saada Siirille kaveri, eihän niistä ihan heti seuraa toisilleen olisi, mutta ei tulis sitten niin isoa ikäeroa.

Synttäristressi alkaa pikkuhiljaa valtaamaan tämän äidin. Paljon on leipomista ja järkkäämistä. Siivomisen oon antanut miehen tehtäväksi. Joudun kylläkin varmaan vähän " jälki siivoomaan" miehen jälkeen, koska olen niin pikkutarkka. Kaiken kukkuraksi ollaan koko perhe flunssan kourissa. Siirin nenä vuotaa sitkeetä räkää kuin ränni ja nukkuu yöt huonosti. Soitin jo töihinkin, että en mene huomenna illalla, koska ääneni on huonona ja nenä tukossa. Ei juhlia kuitenkaan haluta peruuttaa. Pitää ottaa vaan lääkkeitä flunssan lievitykseen ja tehdä vaan välttämättömät hommat. Tulee ne synttärit ilman suursiivoustakin!

GALLUP: Siiri nukkuu vaihtelevasti yhdet tai kahdet päikkärit á 1h30min - 2h. Yöunille käy klo 20 - 22 ja aamulla herää 6.30 - 8.30. Varsinkin nyt flunssaisena tuntuu tarvitsevan kahdet päikkärit. Toivoisin, että päivärytmi tulisi pikku hiljaa vähän säännöllisemmäksi ja esim. illalla Siiri menisi aina suht samaan aikaan nukkumaan.

Meillä on 1-vuotisneuvola ensi tiistaina. Palailen sitten kertomaan synttäri- ja neuvolakuulumiset. Aika monilla alkukuun toukoilla on tulevana viikonloppuna synttärit, joten oikein hyvää syntymäpäivää " vauvoille" ja vanhemmille! Niin iso on se meidän pieni tyttö...

Elina ja Siiri (lauantaina 1-vuotta!)

Ja Onnea Nenn oikein paljon!!Ihana kun tulee vauvoja,kunhan ei meille:)

Tänään Anni eka kerran ei suostunut nukkumaan aamupäivän päikkäreitä.Saa nähdä miten menee ilta yhdellä päiväunella.Valvotin 12.30 asti ja nyt toivon että nukkuis kolmeen,jos sillä jaksais iltaan.Tähän päivään asti meidän unirytmi on ollut tällainen:21-6 yöunet ja päikkärit 9-11 ja 13-15 eli vuorokaudessa 13h.Mut tänään on sit menny vähän sekaisin...

Minä lähden sit töihin ylihuomenna.Onneks ei oo kuin 2pv viikossa.Siinäkin on mummolle ihan tarpeeks.On tuo esikoinen niin vaativa ja kiusaa Annia koko ajan.

Nyt lähden lukemaan päivän postin!

T.henriikka&anni(11.5)

Kevät on sitten viimein tullut! ainakin lumet ovat sulaneet ja haravointihommiinkin ollaan jo päästy. Viikon päästä olisi sitten eka äitienpäivä kun itse on pääosassa=) ja siitä viikon kuluttua neidin 1-v synttärit, toukokuu on yhtä juhlaa!

Galluppia: Meillä tuo kirppu on tooosi huono nukkuja näin päivisin, ollut aina..kuten olen tänne sitä aina vuodatellut=) mutta rytmi siis seuraava: iltaunille 20-20.30 ja nukkuu heräämättä n.7 asti, välillä herätään aikasemmin,joskus nukutaan jopa 7.30. eli yössä unta n. 11-11,5 tuntia. Päivät onkin sitten oma lukunsa.. me ollaan nyt päästy niistä kaksista 0,5h unista yksiin 1h uniin! jee, eli Noora nukkuu päiväunet 12-13 välillä ja sitten valvotaan iltaan asti.. että vuorokaudensaldo on semmoset 12-13 tuntia.

Vauvakuume olisi hirmuinen, mutta odotellaan syksyyn ennenkuin edes yritetään..mutta Hurjasti onnea odottajille mm. nenn:lle!

Saapa nähdä minkälainen nukkuja mahdollisesta kakkosesta tulee, ois niin ihanaa kun vois laittaa vaan vaunuihin ulos toisen nukkumaan. Nooran kanssa tuo ei onnistunut millään.. minäkun suunnittelin joskus että meidän vauva nukkuu aina vaunuissa pihalla ja hyvä kun on katos että voi vaunuja pitää siinä alla, mutta toisimpa kävi.. ei kannattas suunnitella paljoa etukäteen=)

varasin neidille 1v. valokuvauksenkin, sain vielä synttäripäivälle! jospa saataisi hyvät kuvat. Neuvolakin on sitten synttäreiden jälkeen, mukava tietää kuinka on neiti kasvanu. Eipä kai muuta, taaperopuolelle varmaan siirrytään viimeistään kesäkuun alusta? Oikeestaan ihan sama, pääasia et pino säilyy jollakin palstalla, on tää vaan niin hyvä juttu!

Mehiz ja Noora (19.5)

neiti nukkuu yöunet n. 11 tuntia, yleensä nollalla herätyksellä, poikkeuksena on sairausyöt ja hampaiden tulon aikaan. Menee yöunille n. 21 aikoihin ja herää n. 08 aikoihin, yleensä viimeistään 8.30

Päiväunet nukkuu vaunuissa n 12-15 aikoihin, joskus jopa 12-16 eli 3-4 tunnin päiväunet putkeen. Velejensä nukkui aikoinaan tunnin pidemmät yönet tämän ikäisenä ja tunnin pidemmät päiväunet, että kyllä tuo unen tarve vaihtelee. Kaksi ensimmäistä nukkui tosi huonosti, että onneksi on nyt näin päin. Tiedän miltä tuntuu kun pennut eivät ilataisin saa unta ja päivisin ei vaan tee mieli nukkua =)

Mutta yhteensä neiti nukkuu vuorokaudessa siis 14-15 tuntia.

Kiitos onnitteluista, on tää vaan niin ihanaa kun saan etuoikeutetusti taas olla hommassa mukana! Äitiyspäiväraha on (taas) minimi eli 304¿ mutta eiköhän me jotenkin pärjätä!

Koneella ei juuri tule oltua,kun on näin ihanat keväiset ilmat! Eetu istuskelee tyytyväisenä rattaissa ja ihmettelee kaikkea mitä pihalla näkee ja kuulee. Linnut ja perhoset varsinkin saavat oikein hihkumaan =) Tukea vasten Eetu jo kävelee,mutta ei vielä yhtään askelta ilman.

Yksivuotissynttäreitä juhlimme sitten helatorstaina,mukavasti sattui sille päivää,niin on isukillakin vapaata. Kakkua ja pipareita ja illalla grillijuhlat,eihän tokikaan yhtään vähempää näin suurena juhlapäivänä ;)

Nukutaankos teillä vielä kahdet päikkärit? Meillä Eetu nukkuu ruoan päälle semmoset 2 tunnin tirsat ja sitten iltapäivällä vielä toiset vaihtelevan pituiset,molemmat nukutaan ulkona joko rattaissa tai vaunuissa. Vaunut alkavat kyllä olla liian pienet noin isolle miehelle :)

Yksivuotis neuvola on sitten päivää ennen synttäreitä. Viimeeks onkin käyty 8 kk:n neuvola-lääkärissä,joten ihan kiva kuulla ja nähdä miten hurjasti on mies kasvanut!

Semmottisia tännepäin! Olispa kiva kuulla KAIKISTA toukoista,joiden kanssa vuosi sitten tuolla odotuspuolella tuskailtiin =) *vink,vink*

nennille täälläkin puolella ISO onnitteluhali!!! =)

Hönttä ja murut & " Jesse" 23+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat