Seuraa 

Onko joku tehnyt itse? Minkälaista trikoota ostit, miten tiukan tuubista teit ja kuinka paljon laitoit korkeutta?

Kesäksi olisi kiva tehdä, kun t-paidat alkaa käydä lyhyeksi, mutta en uskalla ihan suoriltaan alkaa vain ompelemaan vaikka taitaa olla aika peace of cake. =)

Kommentit (4)

Ostin H&M:ltä pari sellaista hihatonta, halvinta trikootoppia. Leikkasin niistä ainoastaan olkainosan pois, ja masutuubi oli valmis! Leikattu reuna ei rispaantunut eikä rullautunut, ja pituuskin oli ihan sopiva (olen itse 169 cm pitkä...). Huolittelematon reuna ei myöskään näy ulospäin sen toisen paidan alta...näkyy ainoastaan" oikean" topin siisti reuna, jossa oli jopa sellainen logomerkkikin :) Eipä siis kukaan arvannut, että kyseessä oli tuubi.

En tiedä mitä kangaskaupassa mahtaa trikoot ja resorit maksaa, mutta nykyään nuo valmiitkin topit/paidat on sen verran halpoja, että en itse lähtisi tuubia erikseen kankaasta ompelemaan.

Omat masutuubini heitin eilen onnellisena roskiin, kun pieni poikamme syntyi 6.4.06!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moikka!

Minä ostin Eurokankaasta valmista tuubia, eli sellasta resorikangasta. En ole todellakaan mikään käsityöihminen, joten valmis tuubi oli loistava löytö. Siitä sitten siistin ylä ja alaosan. Tuo yläkumppari on hyvä idea, niin varmaan pysyy mukavammin paikallaan. Ostin sellaisia puolen metrin pätkiä. Ja riippunee omasta koostasi, sekä vatsan koosta, tarviiko tuubeja sitten muokata sivuilta. Mulla menee varmasti ihan kivasti, sitten kun masu kasvaa oikein kunnolla kesäksi.

Terkuin, Namaste

Reisipituisen sellaisen mekkomaisen tuubitopin. Materiaaliksi kannattaa ottaa joku sellainen trikoo joka joustaa todella paljon. Puuvilla/lykra sekoite tai puuvilla/elastan sekoite. Väljyyttä kannattaa jättää reilusti masun kohdalle. Kannattaa vaikka ensi ommella kangas renkaaksi ja sitten laittaa se väärin päin päälle ja neulottaa sivuilta pois ylimääräinen kangas. Ylhäälle kannattaa ommella leveä kuminauha joka pitää topin ylhäällä tällöin ei taritse tehdä liian tiukkaa. Helman voit vaikka kääntää six saxilla. Suora katkeaa kun kangas joustaa, sama kannattaa tehdä kun ompelen yläkäännettä. Yläkäänteen voi vaikka tehdä niin,että leikkaa erikseen leveän kaitaleen sitä varten ja sitten pujottaa sinne sisään sen kuminauhan niin näyttää siistimmältä.

On vähän vaikea neuvoa kun ei tiedä kuinka paljon olet ommellut aikaisemmin,jos tarvitset tarkempia ohjeita niin kysele. Autan miellelläni!

Lilli81 35+4 (pukuompelija/vaatetussuunnittelija)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat