Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itsellä ei kokemusta kuin yhdestä pikkukaupungista, nyt alkaa mitta olla täysi tätä kyyläystä ja juoruilua ja haluttais miehen kanssa vaihtaa maisemaa (tietysti niin että molemmat saavat työpaikan alueelta jne).

Kertokaa kokemuksianne: millä paikkakunnilla asuu mukavia ja helposti lähestyttäviä ihmisiä, entä missä sisäänpäinlämpiävä porukka majailee?

Sivut

Kommentit (25)

tietä erääseen paikkaan, vaikka olivat siis jonossa - Helsingissä ja kotipaikallani Oulussa en todellakaan moiseen ole törmännyt. Ihmiset olisivat raivoissaan, kun jonossa alkaisi kysellä ohjeita!

Eli Raumalla mukavimmat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itse raumalla ja lähikunnassa vajaan vuoden asuneena kokemukseni on varsin erilainen...ihmiset sisäänpäin lämpeneviä ja tylyjä. Riemun päivä kun muutimme takaisin kotiseudulle!

muualta tulleen oli ihan mahdoton päästä " piireihin" . Myös Varsinais-Suomessa tuollaista " juroa, puhumatonta, huumorintajutonta" -ihmistyyppiä. Lounaiseen-läntiseen Suomeen en siis välttämättä muuttaisi.

Itä-Suomessa ihmiset välittömiä, vieraanvaraisia, suorapuheisia (tottumattomalle liiankin), huumorintajuisia. Pk seudulla mielestäni ihmiset rentoja ja välittömiä.

t. ex-itäsuomalainen

...miten ihmisillä voi olla eri mielipiteet eri paikoista. Savonlinnalaiset ovat minun mielestäni kaikkea muuta kuin suloisia. Kävin kerran Seppälässä siellä ja yritin tervehtiä myyjiä, KUKAAN ei vastannut. Pakko oli lähteä ulos, kun myyjät vain tuijottivat...tosin olin ainoa ihminen koko liikkeessä, olivat siis ehkä ihmeissään siitä, että joku vaivautui tulemaan. MUUTENKIN ovat kyllä tosi ynseitä ihmisiä, s-linnalaiset siis...

eikä muitakaan pienten paikkakuntien juttuja.

Savolaiset on yleisesti ottaen erittäin lupsakoita, itse olen sopeutunut Savoon oikein mainiosti (7v olen nyt asunut). Erityisyytenä on mainittava ns. Salkkarit-kulttuuri kerrostaloissa, eli naapureille tosiaan jäädään usein juttelemaan käytävään, ja kaikki talon asukkaat ovat ainakin naamaltaan tuttuja :)

Ja muutenkin Savossa, ystävällisiä ja helposti lähestyttäviä. Myös Salo, Turun suunnalla, on tosi avoin ja ystävällinen kaupunki. Sen sijaan nollat tässä vetää ehdottomasti Lohja. Sen epäystävällisempiä, sisäänpäin suuntautuneita ja huonosti käyttäytyvämpiä ihmisiä en ole missään nähnyt.

..ainakin jos mittaa sillä, että eivät työnnä nenäänsä joka asiaan. Savolaiset ovat TOSI syvältä, sinne en lähtisi mistään hinnasta!(joudun sukulaisissa käymään pari kertaa vuodessa ja joka kerta on piinaa...)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat