Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ihmeellinen totuus lapsiperheen arjessa mutta näin se vain on.

Kun ystäväpiirissä on asiasta ollut puhetta, olen havainnut, että muutkin ovat omaksuneet saman käytännön :-)

Huvittavaa on se, että minä ja ystäväni emme ennen vanhemmuutta juoneet viiniä tai muutakaan alkoholia paljonkaan, ja arkisin emme milloinkaan.

Sivut

Kommentit (40)

Saattaa olla ruoan kanssa pullo olutta, siideri tai vaikkapa lasillinen viiniä. Ainakin minulle lääkäri sanoi, ettei yhdestä annoksesta päivässä ole mitään haittaa - pikemminkin päinvastoin!

... muuten vappukin meni samalla linjalla - annos per päivä. Ai niin - menihän sittenkin yksi lisäpullo siideriä pihahommissa huhkiessani :oD

16 annosta viikossa todella on naisille alkoholinkäytön riskiraja, mutta tuon 16 annoksen pitäisi jakautua VÄHINTÄÄN NELJÄLLE ERI PÄIVÄLLE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä otan joka ilta sellasen yhden ravintola-annoksen punkkua ja luen jotain hyvää kirjaa. Sitten tuleekin uni hyvin silmään. Jos en jostain syystä ota lasillista, niin ole mitään ongelmaa, pärjään siis ilmankin. Muuta alkoholia en sitten nautikaan. Olen ottanut tuon saman annoksen jo n. 15v (olen 37 v), enkä kaipaa enempää, ihan yhtä hyvä olo tulee siitä nyt kuin ennenkin. Että älkää taas yleistäkö.

suurin alkoholismin riskitekijä on päivittäinen alkoholinkäyttö.

Itse en voisi käyttää alkoholia joka päivä. Tunnen kropassani jo sen yhden viinilasillisen seuraavana päivänä. Pienestäkin määrästä tulee sellainen tukkoinen, turvonnut olo.

Tänä päivänä on jotenkin tosi vaikeaa olla tätä mieltä. Kaikkien mielestä on tosi ok ja jopa suositeltavaa vetää se punkkulasi päivässä. Itse otan omat flavonoidini päivittäisestä marja-annoksesta, ja alkoholin jätän sitten harvemmille kerroille. Rakastan kyllä viiniä, pidän oluesta ja siideristä, mutta ei vaan tunnu kovin hyvältä käyttää alkoholia kuin jotain maitoa.

Itse olen ruvennut nyt lasten jälkeen juomana sitä 4-5 annosta muutaman kerran viikkoon. Pysyy siis hallinnassa minullakin, mutta kyllä se vaaraa aika monella suomalaisella on että lipsahtaa. Sen takia ei saisi mielestäni niin kannustaa ketään juomaan kun ei koskaan tiedä. Ei kovin vastuuntuntoista ottaa kantaa tuohon asiaan kovin alkoholin vaaroja vähättelevästi.

mutta 16 on riskiraja viikossa ja koskaan en ota enepää kuin 5 joten humalahakuista juominen ei ole, juon annokset todella hitaasti 16 ja 23 välillä ja usein sauna kuuluu kuvaan.

-21

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat