Vierailija

Haluaisin nyt kuulla mielipiteitänne ja kokemuksianne tästä kyseisestä rokotteesta, josta varmasti on ollut paljon jo puhetta.

2kk päästä on tytöllämme neuvola- / lääkäriaika, jossa olisi siis mahdollisuus tämä rokote saada, mutta tottakai kaikki ne autismiasiat ja mitä muuta siihen liittyykää, niin mietityttää...

Sivut

Kommentit (40)

Syyt siirrolle: lapsen aivojen kehitykselle kaksi ensimmäistä elinvuotta ovat " kriittisimmät" . Mpr-rokote on todettu " raskaaksi" paketiksi, joka SAATTAA häiritä herkkää aivojen kehitystä. Autismiväitteeseen en kommentoi sen kummemmin kuin, että itse en ole tutkimuksia luettuani saanut varmuutta puoleen ja toiseen ja siksi otan mieluummin varman päälle.

Uskon, että lapsi kestää tuollaisen raskaan rokotuspaketin paremmin vähän vanhempana ja kuten jotkut jo totesivatkin, noista taudeista ei täällä Suomessa ole kovin suurta uhkaa, joten uskallamme siirtää niitä vastaan rokottamista...

Emme ole katuneet päätöstämme ja näin toimimme seuraavankin kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eihän tuossa nyt paljon eroa ole 1,5v ja 1v8kk ikäisen välillä, mutta meillä venyi rokotteen ottaminen monista syistä (sairastelu, matkat ym). Parin päivän päästä mennään piikille. En pelkää rokotetta, mutta harmittaa jos lapsi tulee kovaan kuumeeseen.

Tehän ne vanhemmat olette ja te ajattelette lastenne parasta. Minusta fiksuinta on siirtää rokote ainakin sinne 2-vuotispäivän tienoille tai sitten 3-vuotiaaksi. Ehdottomasti se kannattaa ottaa, mutta se voi olla ihan liian rankka 1,5-vuotiaalle. Kuten joku tuossa sanoikin, niin mitään iso riskiä ei tuosta siirtämisestä tule. Kyseiset taudithan ovat sellaisia, että ne yleensä sairastetaankin vasta 4v. ylöspäin.

Se kyllä mainostaa olevansa " puolueeton" ja jotenkin mielestään oikeaa tietoa jakava foorumi, mutta asiantuntijoita siellä tuskin on yhtään ja tietokin on lähinnä seiskapäivää-tasoista hölynpölyä kasattuna ties mistä. Valitettavasti vain näissä asioissa vaatii aika pitkän koulutuksen ja kokemuksen että osaa erottaa oikean tiedon kaikesta muusta, eikä tietenkään voi olettaa että tavallinen kotimamma osaisi kyseenalaistaa noinkin hienon nimen omaavan saitin tarjoamaa informaatiota.

On sen verran iso juttu, että luulisi haluavan varoittaa muita!!! Itse en ainakaan pitäisi omana tietonani, jos meille tapahtuisi tuollaista. Kertoin siitä jossain mediassa -ihan varmasti!

Mutta siis... juttusi taitaa olla ihan höpöhöpöä...!

Jotenkin tämä äiti ei ole sen tyyppinen, että haluaisi julkisuutta. Ja luulen, että kyseinen äiti tavallaan pelkää, että heille ja heidän tarinalleen naurettaisiin, tarkoitan että " kukaan" ei uskoisi vaan häntä pidettäisiin hysteerisenä joka yrittää syyttää muita lapsensa sairastumisesta. Heidän valintansa tietysti, itse ehkä toimisin toisella tavalla.

26

Vierailija:

Lainaus:

vanhemmat saisivat siitä kuitenkin miettimisen aihetta ja voisivat itse punnita riskejä. Mitään todistustaakkaa ei sairastuneen lapsen vanhemmilla ole ja moni lehti julkaisisi varmaan mielenkiinnolla tällaisia kokemuksia.

Mutta jos eivät ole jaksaneet puhua, niin sitten eivät. Tuntuu vaan tosi itsekkäältä ole kertomatta asiasta muille. Itse en voisi olla hiljaa.

t. yksi joka ei epäillyt tarinasi uskottavuutta

tarksitus. emme aioi ottaa mpr rokotetta ehkä myöhemmin annamme sen

ja mikäs kauhee se on ettei tuota anneta? itse olen sairastanut nuo kaikki taudit enkä kuollut enkä ees kokenut niitä kauheiksi. ei ne ole mitään nyky virusten rinnalla autismia en halua totta kait ne huhut autismista kumotaan muutoin kukaan ei rokotuttas lastaan ja miljoonat jäis saamatta lääkefirmoilta yms

Päädyin sitten antamaan sen mpr:n, koska olimme lähdössä matkoille ulkomaille ja ajattelin, että ehkä on parempi rokottaa kuin saada sitten ehkä jostakin tartunta ja kantaa sen seuraukset.

Lapsemme ei tullut autistiseksi. Luojan kiitos.

Nojataan vaan mukamas tosi faktoihin eikä mihinkään Demi-lehtiin ja samaan hengenvetoon väitetään, että Suomessa on 1 lääkäri, joka ei ole rokotuttanut lastaan. Olen tosi vakuuttunut. Lopullinen totuus ja voi elämän kevät... :)

johonkin3-4v paikkeille. Olen kuullut, että monelle on noussut korkea kuume, joka on laukaissut kuumekrampit. Eli aikaisemmin ei kramppeja mutta MPRn jälkeen kuumeillessa on tullut.

Sisareni toinen lapsi sai MPRn vasta 3v ja selvisi oireitta.

Sivuoireita pelkäsimme että tulee kuumetta ja sellaista, mutta oli vain viikon kestävää iltakiukuttelua ja levotonta nukkumista. Lapsemme kummitäti on Lastenlinnassa töissä ja hän suositteli rokotusten ottamista ehdottomasti.

Meidän lapsella ei siis ole mitään allergioita ilmennyt toistaiseksi. Ja lapsi on päivähoidossa. Eli nämäkin ovat meillä rokotuksen puolesta puhuvia seikkoja...

vasta kahden ikävuoden tienoilla? Sikäli osuu just samaan rokotteen kanssa ja rokotetta on helppo syyttää. Ite en usko tuohon yhteyteen, lapseni on rokotettu. Tosin tällista asiaa ei sovi sivuuttaa jos todellinen yhteys on olemassa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat