Vierailija

unta ja nyt olen itsekin alkanut miettiä, että ei kait ole epänormaalia? minä olen luullut, että lapset tosi vanhoiksi (siis vielä useamman vuoden) tuota 12h yöllä nukkuisivat? vaikka päikkärit sitten jäisikin pois...

Sivut

Kommentit (17)

Meillä nukkuu 4-vuotias 12 tunnin yöunet ja 8-vuotiaskin 11 tuntia.

Isommatkin (9,13 ja 16 v.) nukkuvat 9-10 tuntia yössä. Ovat kaikki samanlaisia unikekoja kuin minäkin, jolle 8-9 tunnin yöunet ovat edellytys toimeliaaseen päivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

tuntuu, että kaikkien muitten lapset pomppaa aamuyöstä ylös... me ulkoillaan tosi paljon ja aika paljon touhutaan kaikkea, oiskohan se osasyynä hyviin uniin... ap

Ei ole kyse siitä, miten asioiden " pitäisi mennä" tai että kaikki lapset tarvitsevat paljon unta. Oma poikani, nyt vajaa 2 v., ei vastasyntyneenäkään koskaan nukkunut yli 16 h/vrk ja nyt nukkuu maksimissaan 12 h vrk, yleensä sen alle. Ja erittäin eloisa, virkeä ja joka suhteessa hyvin kehittynyt lapsi on ikäisekseen.

Ap:lle: unentarve on ERITTÄIN yksilöllinen asia, eli poikasi unimäärästä en olisi yhtään huolissani, päin vastoin tyytyväinen! :)

siirryttiin vasta pari kuukautta sitten, mutta ei voi olla kuin tyytyväinen. Isosiskonsakin on kyllä nukkunut suhteellisen hyvin yönsä, mutta päiväunet jäi jo ennen kahta vuotta, mutta tuskin tällä pojalla.

Nyt 8-vuotias tokaluokkalainen nukkuu vielä 10-11 tunnin yöunet, päiväunetkin lopetti vasta kun eskari alkoi.

Pian 6-vuotias pikkuveljensä ei enää nuku päiväunia, mutta vetää kyllä sujuvasti 11-12 tuntia yössä unta kuuppaan.

Poika 1v4kk nukkuu 11-12 tuntia yössä ja 2-3h päiväunia. Toimelias, vilkas ja reipas poika muuten. Kun on hereillä, liikkuu ja touhuaa kokoajan. Ja pääosan päivästä on ulkona, joten raitis ilma meillä ainakin on parantanut unen laatua.

Ja unilahjat on kyllä isältä, joka nukkuu koska vaan missä vaan miten vaan. Onneksi kuitenkin aamun unikekous on minulta. MInä kun en pysty nousemaan ennen kahdeksaa :o)

tuntuu, että kaikkien muitten lapset pomppaa aamuyöstä ylös... me ulkoillaan tosi paljon ja aika paljon touhutaan kaikkea, oiskohan se osasyynä hyviin uniin... ap

meidän tyttä täyttää kohta 3 ja samanlaiset unet nukkuu! On pienestä pitäen nukkunut paljon enkä edes halua riistää häneltä päiväunia vaikka tuntuu että kenenkään tutun lapsi ei enää päikkäreillä ole. Pääsevät sitten menemään koko ajan ja meille piilo vittuillaan siitä että " niin te ette pääsekään sinne ja tänne ku on noi päiväunet vieläkin vaan..." .

Mieluummin olen virkeän lapsen kanssa kun katson sitten klo 16 eteenpäin väsymystä kiljuvaa lasta.

Oikeesti, kaverillani on vuotta vanhempi lapsi ja hän ei enää päälle 2 vuotiaan antanut nukkua päikkäreitä kun jatkuvasti kyläilevät ja nukkumaan mennään illalla vasta 21-22 (lapsi herää 7 aamulla).

Monet kerrat kun ovat tulleet meille pyörällä tai autolla viiden aikaan, on lapsi nukahtanut matkalla ja on haluton leikkimään oman lapsemme kanssa, niin tämä äiti on vaan vihainen ja äksy lapselleen ja uhittelee että jollet nyt leiki niin ei tulla enää ikinä jne.

En ole enkä uskallakaan sanoa kyseiselle äidille että ajattelisi joskus lastakin eikä aina vaan omia menojaan.

Mitä mieltä te muut olette?

Esikoinen nukkui 4 vuotiaaksi 11-12h yössä ja pari tuntia päivällä. Vieläkin nukkuu yöllä noin 12h (melkein 6v)

Kuopus on alle vuoden vanha ja nukkuu 11h yössä ja päivällä n.3,5h

Meillä lapset nukkuneet kuukauden ikäisestä lähtien yöt läpi. 2-vuotias nukkuu edelleen 12h yöunet ja päiväunia pari tuntia. 3kk ikäinen vauva nukkuu yönsä 10-12h ja monet unet viel päivälläkin... ihanaa!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat