Vierailija

Olen aivan liian ihastunut 209 000 (hintapyyntö) hintaiseen asuntoon.

Meidän nykyisestä asunnosta jäänee vain 50 000 käteen kun laina maksettu (lainaa 60 000, myyntihinta noin 120 000, mutta varman päälle voisi laskea, että 50 000 jää), joten lainaa pitäisi ottaa 100 000 nykyisen päälle.

Siinä ei tietenkään ole mitään järkeä. Varsinkin kun mä olen hoitovapaalla ja mies pätkätöissä. Mutkun mä haluun...

Kertokaa siis, minkälaisilla tuloilla olette ottaneet 160 000 asuntolainan. Niin tajuan paremmin, että noi kalliit asunnot on ihan toisen tuloluokan perheille.

Kommentit (9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minulle myönnettiin yksin 150 000 Euroa. En kyllä kysynyt enempää. Tulot 2200 nettona ja lapsilisä + elari. Tärkeintä näytti olevan pankille, että lähtöpääomaa löytyi 70 000 Euroa.

ja yhteenlasketut bruttotulomme ovat noin 7000¿. Miehellä hyvä palkka, minä osa-aikainen freelancer.

Meillä on muitakin sijoituksia, ts. emme ole laskeneet asumismenoja ihan tappiin asti.

Ainakin eteläisemmässä Suomessa on halvempi maksaa (kunnon laina-ajalla) omaa pois kuin vuokraa vaikkapa kolmiosta. Ja vieläpä tulla asunnon omistajaksi siinä samalla.

Meillä miehen netto 2000 ja mulla tuloina hoitoraha tai niin pieni palkka, että se menee käytännössä lasten hoitomaksuihin ja työmatkoihin. Eli ei todellakaan ole järkevää tuplata asumiskuluja. Mutta kun se asunto on vaan niin ihana!

Niin ja kun vielä paljastan, että kysessä on kerrostaloasunto 3 h + k, niin varmaan voitte jo sanoa että haaveeni on ihan hölmö.

ap

kyllä tuo lainamäärä tympii. Kaikki liikenevä menee pihaan tai muuhun asumiseen liittyvään pikkujuttuun (uusi talo). Joten jos haluat muutakin elämää, niin älä ota noin isoa lainaa! Niin joo ja mulla osa-aikanen+määräaikanen työ, miehellä sama vakityö 12.vuotta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat